Da li nam treba čipovanje?

prethodna tema - sledeća tema

lovac

Je li neko probao prikazani racechip - Kakvi su utisci? Meni cela reklama pomalo deluje kao bajka ....

Može li ko reći kolika je orijentirna cena tog čuda?

Zare82

I dobro,glavna frka je u 1.4 motorima pogotovu kad ukljucim klimu....jel neko uradio cipovanje na benzincu 1.4?! za 1.6 a i za dizelan i ne treba mnogo ipak nase makine nisu trkaci nego mazge...a mojoj mazgi fali koja konjska snaga,ili sta vec da malo lakse vuce...dakle niko nije rekao koliko motor od 1.4 dobije snage kako ide,dal je neko uopste probao...dal je Cristi nekom na 1.4 ugradio....samo ste budzili ove vase zveri..a ovi normalci od 1.4 kojima malo vise snage treeba ,nista...?! Molim za savet :)
Zaljudjenik!!!

Veterinar

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=280.210

Procitaj teme o cipovanju, pogotovo iz druge polovine decembra 2011. godine.

Turbo

Da li bi bilo moguce da nadjem nekoga ko ima fabricki 1.5 dci 63kw/86ks i skinem njegovu mapu
i prekopiram je na moj 1.5 dci 50kw/68ks?Preturajuci po tehnickim karakteristikama ova dva motora su ista,
eventualno mozda ima razlike u turbini mada mislim da je ista.Ako je moguce to bi verovatno bio najsigurniji chip.
Nista spektakularno,motor bi malo zivnuo a opet sve fabricki.

saša61beograd

Interkuler?Fiksne i varijabilne lopatice na turbini?Ne verujem da je tako jednostavno.Kao što ne verujem u čipovanje.A ako se nešto ipak dobija,negde se sigurno gubi.

Turbo

Interkuler imam a varijabilne lopatice mislim da ima samo
najjaci motor od 106ks odnosno 110ks.

Loganovac

Tačno. Ali ne treba zaboraviti da je više snage potrebno više vazduha i više goriva - znači veći pritisak punjenja, veći broj obrtaja turbine. Da li će i koliko dugo tvoja turbina to podneti ostaje da se vidi. Ima pozitivnih iskustava po tom pitanju, recimo Staracstol...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Turbo

Znaci morao bih promeniti turbinu i staviti kao sa jaceg
modela da bi bilo po fabricki.Bem ti chipovanje,za te pare cu da stavim
cetir nove alu felne i gume.

lovac

Meni nije jasno - kako se može povećati pritisak vazduha na usisu (odnosno, broj obrtaja turbine) kod turbina sa fiksnim lopaticama? To nema nikakve veze sa čipovanjem?!

Zee

Citat: Turbo poslato 03.07.2013. - 18:58
Znaci morao bih promeniti turbinu i staviti kao sa jaceg
modela da bi bilo po fabricki.Bem ti chipovanje.....

Ne treba nista da se menja na motoru, samo se izvrsi korekcija  mapa.
Nisam strucno lice, ali mislim da ce jos ljudi to potvrditi.
:wave:

vujanovgoran

Citat: Turbo poslato 02.07.2013. - 20:08
Da li bi bilo moguce da nadjem nekoga ko ima fabricki 1.5 dci 63kw/86ks i skinem njegovu mapu
i prekopiram je na moj 1.5 dci 50kw/68ks?
Mislim da nisi u pravu kada kazes da su ta dva motora ista  :rtfm:. Tvoj motor je cini mi se K9K792, a ovaj drugi ne znam. Razlike su u turbini sigurno, zatim mislim da su razlike u interkuleru, diznama (neke rade na 1200bara, a neke na 1400bara) pumpi, itd. Vozio sam Logana 1,5dci 48kw, a sada vozim Logana 1,5dci 55kw. Prvi je imao motor K9K790, a drugi K9K612. Karakteristike su im slicne, klipovi identicni, ali su glava, turbina, dizne, pumpa... skroz drugacije. Prvi nema interkuler uopste  :wink:, a drugi ima  :bonk: itd.Tako da nije stvar samo u mapi. Licno nemam poverenje u cipovanje  :ranting:, a ni potrebu za tim. Ovako kako ide mi je sasvim dovoljno :too:. Ovo je naravno moje licno misljenje, a postujem i tudja misljenja. Svako ima svoje razloge i na osnovu njih odlucuje.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

lovac

Čipovanje se obično radi zato što uvek ''fali'' malo snage. Čak i kada upravljaš sa preko 100 KS, može da ''zafali''. Ali sve je to subjektivno i zavisi od stila vožnje.

Ja lično takođe planiram da uradim nešto u stilu čipovanja, kada mi istekne garancija - ali čitajući sve ove članke na forumu još uvek nisam dobio neku kompletnu predstavu o tome:
- šta se prilikom čipovanja menja i kako? Kako se to menja ''mapa'' i šta se sa tim postiže? Kako dobivaš veću snagu od motora, ujedno smanjuješ se potrošnja? Odakle se ta veća snaga? zašto to proizvođač nije odmah uradio?
I još mnoga pitanja ....

U svakom slučaju, nadam se, dok pročitam sve ovo na forumu biće mi sve jasnije! 

DrJekyll

Dobro bre ljudi koliko puta da sažvaćem...jeste da čipovanje na motorima od 130ks ima više smisla zbog dobijanja snage itd...ali ja nisam recimo čipovao moj 1.4 benzinac da bi dobio konje (kad ja sednem uvek je tu onaj 1 više :whistling: ) nego da bi auto vukao uzbrdo pod klimom. Da li je neko probao da vozi do Grčke pod klimom sa 4 osobe u kolima...ko jeste taj zna da će da ide 70 na sat...pa to može i Jugo, ali posle čipovanja auto mi je ubrzavao posle 2-2500 obrtaja pod klimom uzbrdo, a ne tek posle 4-4500, a ranije čim padne ispod 4000 odmah kreće da se guši i da smanjuje obrtaje pa onda sledi niža brzina.
Ko misli da radi čipovanje da mu auto bude brži...odmah ću da mu kažem da to ne radi (na našim motorima) jer nema svrhe;
Ko misli da radi čipovanje da mu auto bolje povuče kada je u raskrsnici i kad vozi pod klimom i sve ostale takve situacije....rado ću da ga ubeđujem da je čipovanje dobro i da radi, što sam i uverio dosta ljudi koji su vozili moj auto pre i posle čipovanja.
Mišljenja jesu podeljena, ali ko nije probao ne može ni da sudi...
Nijanse su u pitanju, nije sad ništa drastično, ali to malo što je falilo...znate već nastavak :nami:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

vujanovgoran

Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zee

@DrJekyl
:aplause:
Amin

P.S.
Sta se desilo sa tvojim ventilima na kraju, jeste li ih ti i Zac proveravali?