Tehnički podaci - max. uspon?

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

 Ne tako davno za automobile su bili dati podaci kojih sada nema. Mislim na max. uspon koji vozili može savladati zavisno od stepena prenosa. Za fiću je to bilo otprilike ovako : I - 30%, II - 17%, III - 10%, IV - 4% i R - 32%.Zašto li sada tih podataka nema?
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

U tehnickom uputstvu za Ruskinju je pisalo da pod punim opterecenjem u prvom stepenu prenosa savladjuje nagib od 35%.

Ako je nagib od 100% jednak uglu od 45 stepeni...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

Ja mislim da je taj podatak važniji nego koliko je ubrzanje 0 - 100 km/h. Čak su u nekim uputstvima pisali koliku prikolicu može vući dato vozilo do uspona od 8% i do uspona 12%.Ovo je dosta koristilo ljudima koji su išli u nepoznate krajeve sa kamp kućicom...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Možda je bio važniji dok nisu izmislili viljuškare i liftove. Zoki, radi se o putničkom vozilu, to što ga ti "zloupotrebljavaš" - tvoj je problem.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Zloupotrebljavam  :rtfm: :ces:. Moje vozilo nikada nije opterećeno preko granica koje propisuje Dacija (pr. osovina 830 kg, zadnja osovina 880 kg, ukupno sa prikolicom 2300 kg). Kažem lijepo bi bilo da negdje pišu podaci za uspon jer su ti podaci važniji od nekih sportskih podataka (ubrzanje 60 - 100km/h npr). Ja svoj auto smatram za radnički a ne sportski  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

 :to: Nikad ne prekoracis maksimalnu dozvoljenu masu automobila?

Loganovac

Zoki, da li si ikada pomislio da si možda kupio pogrešan auto? Možda bi ti MCV, Van ili, još bolje, Logan Pickup više odgovarali za iskazane potrebe? Svako vozilo ima ciljnu grupu, ne verujem da je iko projektovao Sandera kao sporo dostavno vozilo. Takođe, s obzirom da ti vremensko trajanje putovanja nije prioritet, 75KS je prejak motor - verujem da bi trećina od toga, uz izmenjen prenos, ostvarila bolje performanse, čitaj manju potrošnju, mogao bi sve vreme da voziš u režimu maksimalnog obrtnog momenta... A i registracija je jeftinija... Uostalom, ( :offtopic: ) nisu mi jasni i dalje tvoji kriterijumi, kao da se takmičiš sam sa sobom - važnije ti je da potrošiš manje litara nego para, u suprotnom ugradio bi plinski uređaj ili bar vozio dizlo...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Kontam ja Zokija. Dobio je auto sa kojim na svoj nacin postize malu potrosnju i to za najmanje novaca. Ako zadovoljava njegove potrebe...  :dobro: :wave:

staracstol

Zoki, aj pokusaj da elaboriras sto su ti podaci od tolikog znacaja. Ako vuces teret, onda si uzeo najpogresniji auto u gami je teret vuces obrtnim momentom a tu ga jednostavno nema. Efikasnost cele kombinacije vozilo-prikolica (u daljem tekstu kompozicija) se moze poboljsati umanjenjem precnika pogonskih tockova. Sto su veci, to je motoru teze da pobedjuje inerciju, analogno tome sto su manji to ti je auto lokomtivastiji tj spremniji da povuce. Ukoliko  ti malo fali, samo stavi gume nizeg profila i to je to a ako ti pak mnogo fali sidji kroz colazu felne. Mozes prilicno "smanjiti pogonski tocak" i time dobiti vucne snage na ustrb maksimalne brzine. Imaj na umu da ce sa manjim tockom brzinomer prikazivati brzinu vecu od stvarne ali to je jedina posledica, nista nece prolupati il eksplodirati il nesto tako. GPS ti je resenje u tom slucaju jer ce ocitavati stvarnu brzinu kompozicije. Takodje nemoj zaboraviti da smanjenjem precnika pogonskog tocka spustas auto a ogibljenje je mekano pa ukoliko vozis van asfalta, rizikujes ostecenje. Ukoliko je tvoj teret kamper koji ne vucaras okolo preko godine, isplati ti se da uzmes dva tocka samo za to, npr kao sto imas dodatne retrovizore kad vuces kamper.

mladja73

Aman ljudi ... Cime se vi zamlacujete...  :fiju:
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

glavonja3

Sta ste napali coveka, samo je pitao za jedan tehnicki detalj??? Zna li neko?

Zoran

Ja sam sa autom prezadovoljan. Veterinar hvala za podršku. Loganovac - moj auto ima ukupne troškove 0,11 e/km do sada. namjeravam ga voziti bar do 400 000 km. Plin i dizel na tu kilometražu bi bili skuplji uz uslov kada bi njihovim troškovima pridodao moje izgubljeno vrijeme za servisiranje, atestiranje kod plinaša ili reparacije turba, napajanja i ubrizgavanja kod dizela...Imajte na umu da moja prijavljena potrošnja je realna i da do sada ne pamtim da je bila preko 6,5 l/100 km sa prikolicom. Čak i sada po zimi kada se vrtim ovuda do Sarajeva nije preko 6,5 (bez prikolice). Ja znam šta je plin (prešao 500 000 km na plin). Znam i šta je dizel (prešao na dizel oko 850 000 km).

Ja sam mislio pitati zašto se tako važni podaci kriju od kupaca. Kad auto kupujem mogao bi malo upoređivati i lakše se pravilno opredijeliti za auto koji meni najviše odgovara...
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

saša61beograd

Ne krije to niko,jednostavno za većinu su ti podaci nezanimljivi.Ali kriju podatke o tome da li je i u kom procentu limarija pocinčana,mene bi to zanimalo.
A o izboru plin,dizel,benzin,se slažem sa Zoranom.Jedino nisam postigao njegovu potrošnju,ali i ovako nije loše.