Zamena antifriza i ispiranje sistema

prethodna tema - sledeća tema

zac

Mozes da probas, ne znam kako funkcionise to sredstvo za krpljenje hladnjaka, ali ako je poenta dobro isprati sistem uradi to kao sto sam opisao... pogledaj link u mom pretposlednjem postu...  :ne:

vujanovgoran

Ne smaras, po mom misljenju ni to nije dobro, jer je termostat taj koji ne dozvoljava vodi da udje u sistem bloka, tako da time ne ispiras blok, vec samo hladnjak. drugo, treba voditi racuna o senzorima, koji kada ostanu bez tecnosti mogu lako da gecrkt. Mislim da je najbolje da uradis kako ti je Zac opisao.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

seraphim023

OK, hvala puno jos jednom. Sutra ako ne bude kise, radim pa javljam sta sam uradio.

nik

#18
Na tvom mestu neće ti mnogo pomoći Žac-ov sistem ispiranja, koji je dobar za ispiranje od starog antifriza, odnosno, predstavlja kompromis izmedju kvaliteta i obima posla.
Kod tebe to nije slučaj jer ti je sistem kontaminiran navedenim sredstvom čiji je način delovanja upravo zavlačenje u najsitnije zapećke i zapušavanje rupa u sistemu. Lično, nikad ne bih sipao takvo nešto u sistem, jer je mogućnost nastanka problema veća nego korist. Poklonik sam sistema "ako nešto curi, stegni, zakrpi, promeni".
Ono zbog čega bi ipak kvalitetnije trebao da ispereš sistem je pojava trunjenja ekspanzione posude kod nekih Dačija (nemam vremena sada da tražim, ali na forumu je već pisano o problemu, a i nadam se da je na Meganu kvalitetnija plastika). Ne tvrdim da je to i kod tebe slučaj, medjutim, ako je i mali deo otpao sa posude i stao negde u hladnjaku ili radijatoru, sredstvo koje si sipao će sve dodatno da zapuši i zacementira (tome služi). Da li će to da dovede do prekida protoka  :ne: .

Da bi koliko-toliko kvalitetno isprao sistem, preporučujem ti skidanje creva i ispiranje u kontra smeru od smera strujanja rashladne tečnosti ukoliko već nije kasno jer se navedeno sredstvo relativno brzo vezuje, ali ćeš u svakom slučaju očistiti sistem i sprečiti dalje taloženje.
Blok šemu sistema hladjenja imaš na
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1707.msg97873#msg97873

Neophodno je da odvojiš cevi sa hladnjaka i isti ispereš ubacivanjem vode pod pritiskom (ovde pritisak uzeti uslovno, dovoljan je ovaj vodovodski) na donjem otvoru (kroz isti ističe rashladna tečnost pri dugoj cirkulaciji). Gornji otvor treba da je slobodan da iz njega ističe voda.
Po istom principu treba da ispereš radijator grejanja (opet na donju cev kojom se rashladna tečnost vraća u sistem). Cev koja pri normalnom funkcionisanju sistema vodi u radijator treba da bude slobodna za isticanje.
Blok motora možeš da ispereš tako što ćeš da skineš termostat (čije je kućište najčešće najviša tačka sistema na bloku motora) i kroz njegovo kućište puštaš vodu pod pritiskom. Sa druge strane crevo koje vodi iz motora na donji otvor hladnjaka treba da je slobodno za isticanje.
Termostat bi u svakom slučaju trebao da skineš zbog provere da li se na njemu nešto nataložilo i da ga očistiš.
To ti je ukratko uputstvo za potpuno ispiranje sistema. Na tebi je da osmisliš kako da crevo kojim dovodiš vodu za ispiranje vežeš sa otvorima i crevima kroz koja vršiš ispiranje.
Ovo ti je postupak potpunog ispiranja, mada, na tvom mestu bih ja isprao samo radijator (gde su najtanji vodovi u sistemu) i proverio termostat, a na dalje pratio stanje.

Nikako ti ne preporučujem bilo kakvo nalivanje i ispuštanje  (na slavini ili bilo gde drugo skidanjem nekog creva) dok motor radi jer može da dodje do pregrevanja motora ukoliko dodje do formiranja vazdušnog čepa negde gde ne treba.
Sledeće, efekat nalivanja nove tečnosti kroz ekspanzionu posudu u cilju ispiranja mehaničkih nečistoća je minimalan jer ekspanziona posuda se ne nalazi na glavnom vodu (ne prolazi sva tečnost kroz nju u toku rada sistema), već je praktično baj-pas vod, a i promer creva ne obezbedjuje ubacivanje iole korisne količine tečnosti za potrebe ispiranja, kao što i slavinica za odzračivanje svojim promerom ne omogućava ispuštanje bilo čega konkretnog, sem vazduha zarobljenog u sistemu.
Navedene komponente sistema, u ovom slučaju, služe za pravilno nalivanje i odzračivanje sistema po precizno definisanoj proceduri.

Mala ispravka
Citat: vujanovgoran poslato 23.11.2013. - 20:26
... jer je termostat taj koji ne dozvoljava vodi da udje u sistem bloka...
Termostat ne dozvoljava izlazak rashladne tečnosti iz bloka u hladnjak (omogućava tzv "kratku cirkulaciju") dok se ne postigne radna temperatura motora. Ukoliko se iz nekog razloga nadje u vazdušnom čepu, velika je verovatnoća da neće otvoriti na vreme i da će doći do pregrevanja ("prokuvavanja") motora. Slično je i sa senzorima koji neće davati pravu informaciju o temperaturi motora i zbog čega će pre doći do pregrevanja motora, zbog odsustva upozorenja, nego do njihovog crkavanja.

seraphim023

Hvala na savetu, delujemi i vise nego logicno sve sto si napisao i o tome sam i ja razmisljao otprilike, samo ima tu jedan problem. Ne mogu nigde da nadjem, a ne znam ni da li bi smeo sam da skidam taj termostat. Ono da li tu ima neki dihtung, kako sta, da ne propiski posle tu. Ako neko zna kako i ako mogu sam neka napise ili oka neki link, ja nisam nasao.


seraphim023

@žac

Hvala prijatelju do neba  :respect: . Koliko vidim na ovim tvojim slikama ovde nema nikakvog dihtunga. Skinem, isprem, vratim. Payim da nesto ne iskrivim i ne slomim.

zac

Dihtung je ova gumica navucena na rub termostata...ja sam je menjao prilikom zamene termostata....mozda i ne mora..a ima je u prodaji i nije skupa.  :wave:

PS: Da pazis i ne pretezi ta tri zavrtnja, posto je kuciste termostata plasticno!!!

Veterinar

Pre neki dan sam radio veliki servis, ali su se stvari iskomplikovale na drugom automobilu i došao sam u problem zbog manjka slobodnog vremena. Ja sam MORAO biti u gradu u zakazano vreme, tako da sam morao otići iz garaže bez propisnog odzračivanja sistema nakon zamene rashladne rečnosti (suviše je komplikovano da opisujem taj dan, ali nisam imao drugu opciju). Novi antifriz je sipan dok nije počeo čist da curi kroz slavinicu, motor je radio sa otvorenom eksp. posudom do postizanja radne temperature, ali nije stigao da se uključi ventilator. Morao sam da krenem. Isti dan sam odvrnuo čep na slavinici, a u posudu sipao oko 200 ml dest.vode i od tog trenutka skoro sve deluje OK. Motor lepo radi, greje se kabinski prostor, ali... treba mu duplo više vremena da uključi famozne četiri crtice (na plin prebacuje jednako brzo kao ranije). Ne sekiram se zbog toga mnogo (ne marim za crtice, nego za trenutak kad sam to uočio), ali sam se raspisao sad, jer sam pročitao Nikov post o mogućem vadušnom čepu u predelu termostata...
  Napominjem da sam imao (samo) četiri vožnje do sada, ali sam svaki put imao istu situaciju. Ne pravim problem, ali me zanimaju vaši stavovi.

Keka

Ostavi ga u leru da ukljuci ventilator 3x i pri tome drzi obrtaje na 2500 da se izluftira. Radna temeratura ne znaci i otvoren termostat, a iza njega moze da bude svasta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Odradio.  :friends: Antifriz u laganom mlazu ulazi kroz gornje crevo u ekspanzionu posudu, nema mehurića i sl. Pri uključivanju ventilatora ne menja se nivo rashladne tečnosti. Videću narednih dana situaciju sa temperaturom na displeju.  :wave:

seraphim023

Ljudi ja odradio moj posao danas. Da ne duzim puno, ispusten postojeci antifriz iz sistema, usuta cista voda i tecnost za pranje rashladnog sistema, pustio ga da radi nekih 25min, ispustio i to i kada se sve dobro ohladilo uzeo slauf i sve isprao cistom tekucom vodom po uputstvu @nik i ovom prilikom mu se puno zahvaljujem kao i ostalima koji su ucestvovali i pomogli mi svojim savetima. na kraju sam izduvao sto sam mogao vise vode, duvajuci sto iz pluca sto kompresorom i cinimi se da sam upseo u svemu tome posto je u sistem na kraju stalo ako sam dobro sracunao nesto oko 6l novog antifriza. Izliftiran ceo sistem, radi normalno, greje i sve ostalo sto treba. Toliko od mene i pozdrav.

Loganovac

Citat: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 19:16
Da ne duzim pricu, primetio sam da mi posle zamene antifirza po malo kaplje ispod, negde kod spoja creva i hladnjaka.

Pade mi napamet, pa da proverim: kako si sipao novu tečnost, da nisi možda sipao koncentrovani antifriz (100%) i vodu bez prethodnog mešanja? Ovo pitam zbog toga što "čist glikol" ima osobinu da strahovito dobro prodire i kroz najmanje zazore i pukotine, možda je baš to bio uzrok curenju - desilo mi se jednom na stojadinu...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

seraphim023

#28
Ne, nikako. Antifriz je rastvoren procentulano prema tabeli sa ambalaze sa demi vodom i to prvo sve zbuckano u kanister pa onda usuto. To sam tako danas ja uradio, a sta je uradio majstor u servisu pre nedelju dana, kada su mi prvi put menjali antifriz ne znam, ali posle toga sam primetio da mi pomalo kaplje negde i kada sam oterao auto kod majstora on je brze bolje rekao da je puko hladnjak i usuo mi taj prasak koji zapusava rupice. Tako je sve pocelo, a kako se zavrsilo par postova gore.

E da. Da dodam da je za sada sve suvo, od popodneva kad sam sve odradio. Praticu jos ovih dana pa cu javiti. Ako se ispostavi da je hladnjak ne ostecen i da je majstor sipao prasak samo da bi me sto pre otaljao, moglo bi da padne jedno zavrtanje .....

seraphim023

#29
Ljudi izgleda da mi ipak po malko curka veliki hladnjak. Danas sam kontrolisao i u principu ne vidi se tu neka kolicina tecnosti da curi, vec vise sam napipao u donjem levom cosku (gledano kad sam ja ispred auta) i ostaje mi na prstima mokro, odnosno trag antifriza.
Sta da radim, da menjam hladnjak i stavljam novi ili da sipam opet neku tecnost za zaptivanje, samo ovog puta tecnost bas, a ne prasak. Molim za iskustva i savete ostalih clanova koji su eventualno tako nesto probali.

Pozdrav i hvala.

P.S. Ne znam zasto ali nikako nisam i jos uvek ne mogu da editujem svoj gornji post, ali sam nekako uspeo da postavim novi.

Post se može editiovati samo u prvih 60 minuta od postavljanja.