Zamena antifriza i ispiranje sistema

prethodna tema - sledeća tema

boban66

Evo me opet narode. mada još uvek nisam neki filmadžija.
Gledaćete tutorijal za zamenu antifriza na Loganu 1.4 ambijance. Ima par sekvenci koje nisu prikazane ,jer mi je video spajač na tim delovim izbacivao zbog ne definisane greške ,te sam morao da ih uklonim. Sve jedno mislim da je pojenta snimljena. Ako su vam neke od sekvenci spore ili dosadne, ubrzajte ih na plejeru ja nisam znao da ih ubrzam u montaži.



Kraj ,gde se vidi nivo antifriza nakon automatskog odzračivanja nije snimljen ali on u pčetku dok je motor još vruć je iznad Max , ali kada se ohladi spadne tačno na Max.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.


luckasti

Svaka čast,  :hall:  :aplause: , nego, pošto nemam ni garažu sa kanalom ni kompresor, da li će u servisu isprati i produvati sistem prilkom zamene antifriza?  :( :conf: 

mrsp


Aleks


Zoran

Čestitam - samo naprijed. Neka i drugi vide da to nije "nuklearna fizika".
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#6
Nasem kolegi @Dragan.vi sam menjao antifriz na Sanderu 1.4 bazni model 2009. sa predjenh 36 000km.
Sistem je ispusten i ispran cistom vodom, nije bilo preterano taloga i opiljaka u starom antifrizu...bio je cistiji od mog koji je u sebi sadrazo metalne opiljke i blato.
Sipan je antifriz TOTAL Glacelf Auto-Supra. Kupljen u Profacu po ceni od 400 din po litri. Kupljeno je 3l. i razblazeno na 50% sa destilovanom vodom, zastita do -37oC.... u sistem je stalo oko 5.4 l. te je oko 600 ml...ostalo za dolivanje.
Ovoga puta nisam skidao dolji suspleh pod motorom, vec sam uspeo selnu sa donjeg creva hladnjaka da skinem sa gornje strane..a tako sam i namestio...uz par ogrebotina po rukama... :bonk: ...malo sam zakrvavio sus-pleh na  Sanderu..  :Smiley:
Selna nije ostecena, tako da je vracena originalna..
Motor je zagrejan na radnu temperaturu i ispusten vazduh iz sistema.. postupak je ponavljan do treceg ukljucenja ventilatora.



seraphim023

Jos jedanput pozdrav svim ljudima dobre volje (koji su nadam se spremni da pomognu)  :-)1 Da ne duzim pricu, primetio sam da mi posle zamene antifirza po malo kaplje ispod, negde kod spoja creva i hladnjaka. E sad ja sam brze bolje usuo onaj ABRO prah za zaptivanje. Naravno posle toga u razgovoru sa nekim ljudima, a i na forumima sam procitao da taj prah oce i da zapusi mali hladnjak za grejanje pa sam resio da sto pre sve to ispustim, ispreme dobro sistem i sipam novi antifriz i sad sam nasao tecnost za zaptivanje hladnjaka, koja ne bi trebalo da zapusava ono sto ne treba.
Video sam na pocetku ove teme video u kom je sve lepo objasnjeno pa tu nema dileme. Kupio sam sredstvo za ispiranje i na njemu pise da se uspe u sistem sa vodom, pusti da motor radi 20-30 min, zatim se sve ispusti i kada se motor ohladi ispere se lepo ceo sistem tekucom vodom
Ono sto mene takodje malko buni je sto na uputstvu pise da kada se iz sistema ispusti tecnost posle tih 30 min rada, da se saceka da se motor ohladi pa da se ispira tekucom vodom ali tako sto ce se pustiti tekuca voda da tece kroz sistem (pise da voda uvek treba da blago preliva expanzioni sud) dok motor radi. Da li je stavrno ovo moguce i dobro da motor radi na leru dok tece voda, kao da bi se sve lepo ispralo??? Sve ovo par minuta i onda se sistem zatvori i napuni antifrizom.
Nadam se da sam bio jasan. Znaci mene uglavnom zanima samo da li je OK da motor radi dok kroz sistem TECE voda sa cesme kontinuirano.

Hvala.

zac

Po mom misljenju je OK. ako voda prolazi kroz blok svo vreme i hladi ga, a da bi sistem ispirao verovatno da mora da se skine crevo sa hladnjaka...a ono je najniza tacka, pa mi nije jasno kako u tim uslovima odrzavati blok motora pun vode..  :ne:

vujanovgoran

#9
Nisam bas siguran da je to moguce. Kod nas, a i kod tebe je zatvoren sistem rashladne tecnosti, sto znaci da motor uzima hladnu rashladnu tecnost iz hladnjaka a vraca je u ekspanzionu posudu u gornjem delu. Hladnjak dobija novu tecnost iz ekspanzione posude iz donjeg dela. Motor iz hladnjaka uzima novu tecnost tek kada se zagreje do odredjene temperature. Sta bi se desilo kada bi ekspanziona posuda celo vreme bila otvorena, jer moras stalno sipati vodu, ne znam, ali kada je auto zagrejan nije preporucljivo otvarati ekspanzionu posudu. Drugo, kao sto kaze kolega Zac, rashladna tecnost se ispusta na crevo od hladnjaka, koje mora biti skinuto. Kako ce onda motor uzimati novu tecnost? Napominjem, ovo je samo moje logicno razmisljanje, nadam se da ce ti neko od kolega to bolje objasniti.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

seraphim023

#10
Cekaj te. Znaci da kada skinem crevo sa donje strane hladnjaka, kroz njega ce izaci sva voda iz bloka motora? Ovo pitam zato sto sam negde procitao da (kod renoa) navodno uvek ostaje deo tecnosti u bloku motora koja ne moze da izadje iz njega. Zato me interesuje kako najbolje da isperem sistem jer sam u njega sipao taj vraziji prasak za zaptivanje  :banghead: Znaci hteo bi da sve isperem, i pumpu i termo davac i sve, a ako je moguce da ne skidam nista nego nekako tekucom vodom dok je sve povezano (ako to moze i bez paljenja motora tim bolje).

zac

U bloku ostane, ali to je mala kolicina...do 1/2 litre...a isperi kao sto sam ja ispirao... vratis crevo hladnjaka (bez selne), natocis cesmovacu, upalis motor par minuta, ugasis i skunes crevo...postupak ponovis par puta..3-4-5 sve dok iz sistema ne izlazi cista voda...onda vratis crevo na hladnjak, stegnes selnu i sipas antifriz...

PS: Motor moze i sme raditi sa otvorenom posudom...u toku sipanja antifriza ili ispiranja sistema..

vujanovgoran

Mislim da si dobro cuo. Izadje voda iz hladnjaka i posude, ali u bloku ostaje uvek neka kolicina kojoj termostat ne dozvoljava da ode prema hladnjaku. Cak i u hladnjaku na dnu ostaje mala kolicina, koja je ispod nivoa creva. Mislim da ce biti dovoljno da sve to uradis bez da palis auto, i sipas novi antifriz, a kada vec ispustas tecnost, hladnjak nije tesko skinuti i zacepiti rupu, postoje raznorazna sredstva za plastiku, aluminijum, metal... ili od cega je vec tvoj hladnjak.

@Zac  :dobro:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!


seraphim023

Citat: žac poslato 23.11.2013. - 20:01
U bloku ostane, ali to je mala kolicina...do 1/2 litre...a isperi kao sto sam ja ispirao... vratis crevo hladnjaka (bez selne), natocis cesmovacu, upalis motor par minuta, ugasis i skunes crevo...postupak ponovis par puta..3-4-5 sve dok iz sistema ne izlazi cista voda...onda vratis crevo na hladnjak, stegnes selnu i sipas antifriz...

PS: Motor moze i sme raditi sa otvorenom posudom...u toku sipanja antifriza ili ispiranja sistema..

Najpre hvala puno na objasnjenju svima. E sad jos samo 1 pitanje. Citajuci vase odgovore mozda ja nisam nesto do sada dobro skontao na ovom mom uputstvu. Da li je izvodljivo i da li moze imati koristi da crevo vratim na hladnjak pustim da tekuca voda stalno puni sitem, a da ostavim otvoren ventil koji se kod mene nalazi na termostatu i da, dok voda tece kroz sistem upalim motor? Opet kazem sve u cilju da voda svugde prodje i odnese to trunje. Necu vas vise smarati posle ovoga obecavam :)