Izolacija akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Držati akumulator u toploj prostoriji je jedno,a oblagati hladan akumulator stiroporom drugo.
Ja sam bio pešadinac,nisam vozio Dajca nego ga gurao da upali,bezuspešno.I ne zbog akumulatora,već zbog "zaleđenog" dizel-goriva.Onaj ko je trebao to da zna,nije znao,a ja sam samo izvršavao naređenja.

krle

Dobra ideja doktore. Možda treba naći rešenje i za zaštitu gornjeg dela akumulatora.

Tih nekoliko stepeni koji se dobije "utopljavanjem" nekada može biti  razlika između sigurnog startovanja motora ili ne.


Video sam izolaciju na nekim automobilima.Evo primera kako je to kod Vektre rešeno:



Vizuelno dosta lepo deluje, debljine je oko 5mm, a uklanja se veomo jednostavno. Kada bih ovo pronašao, ugradio bih odmah. 

Reno na nekim modelima koristi plastičnu kutiju sa poklopcem. Ovo mi više deluje kao sakrivanje akumulatora nego kao "utopljavanje".








deki73

Ja vam samo kazem sta nauka kaze - svaki stepen niza temperatura, to jedan procenat manji kapacitet akumulatora. Vi kako hocete. To sto je Krle pokazao, to sam video na malo skupljim meckama. Ako ga oni stavljaju, znaci da necemu vredi. Inace, nije isto ako tokom zimske noci ostavis prozor otvoren, i ako ga zatvoris. Sigurno ce tebi kao vozacu da bude prijatnije ujutro ako je prozor bio otvoren.

kiconix

To sa svakim stepenom stoji.
Ja sam samo pitao, sta ce ugrejati akumulator na -15, stiropor sigurno nece, a nece ni neka druga izolacija.
Porast temperature ce poceti tek sa paljenjem motora, do tada nema nikakve logike oblagati nesto sto stoji u motornom prostoru koji je supalj na sve strane.

zac

Ova Kicina konstatacija je realna i slazem se sa njim, ta ista izolacija ce sprecavati i grejanje akumulatora u toku voznje.  :ces:

DrJekyll

#20
Malo mi je čudno to grejanje akumulatora u toku vožnje. Ako malo bolje razmislite, na akumulator deluju vazdušne struje kada se auto vozi. To znači ako je napolju minus 5, a vi vozite auto i vazduh prolazi kod spojeva fara i haube, onda je na akumulatoru minus 10 i motor ga neće ugrejati ni stepen pošto ima prepreku od motora do akumulatora fabričku. Znači od tog grejanja meni ništa nije logično pošto je ispod haube "bušno" kako i rekoste. To može da mi ima smisla kada auto radi u mestu i bez vetra napolju, onda bih i mogao da poverujem u povećanje temperature.
Što se tiče izolacije, jeste 'ladan vazduh je 'ladan vazduh, ali ako negde duva, a ispod haube itekako duva i cirkuliše vazduh, to znači da direktnim izlaganjem akumulatora vazdušnom strujanju se sigurno smanjuje temperatura, a ako je bolje izolovan onda je taj uticaj sigurno manji.
Nije ovde problem da se akumulator ugreje, nego da mu se temperatura ne smanjuje koliko bi mu se smanjila bez izolacije.

Još jednu stvar sam hteo da kažem. Mislim da je na Dačiji konstruisana kutija za akumulator, ali nikada nije stavljena zbog smanjenja troškova (što smo i dokazali pošto sada štede i na oznakama motora na gepeku). Na Fabiji ta kutija postoji i akumulator se i ne vidi. Sad....Nemci (Česi) su gluplji od Francuza (Rumuna) što stavljaju akumulator u kutiju.....ne bih rekao.

Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Možda ta kutija ima neku drugu ulogu. Na kombajnu su akumulatori u drvenoj kutiji a ne pali se zimi  :rtfm:?
Sam svoj gazda - vazda.

deki73

Danas sam se malo konsultovao sa kolegama i ovako stvari stoje: akumulator se stiti raznim nacinima zimi (stiropor, razne kutije, omotaci i sl.) zbog hemijskih procesa koje se odigravaju u samom akumulatoru. Kada se pokrene neki elektro uredjaj na autu, krecu procesi u akumulatoru. Ti procesu bolje se odigraju kada su zidovi samog akumulatora, koji cine spoljne zidove celija, oblozeni necim tj. da ne dodju u kontakt sa max spoljnom temperaturom. Sustina je da se elektrolit u akumulatoru, tokom voznje, ne greje, niti se on kada auto stoji-hladi. Znaci, akumulator se stiti zimi zbog hemijskih procesa i to mu nikako ne stodi, dapace.

Zoran

#23
Zimi kada počneš da verglaš a on neće da upali a ti i dalje insistiraš akumulator se grije, može prokuvati pa čak i explodirati.

P.S. Stvar je jednostavna jer svaki akumulator ima unutrašnji otpor kroz koji protiče struja od par stotina A. Odokativna računica kaže da je to oko 20% snage anlasera jer za toliko otprilike opadne napon na akumulatoru dok verglamo.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Nije loša računica, s obzirom da je odokativna.
Starna struja akumulatora definisana je kao struja koju akumulator može da isporučuje u toku 30 sekundi a da mu pri tome napon ne padne ispod 1,2V po ćeliji, odnosno 7,2V za akumulator od 12V. Ako je ova struja za naše standardne akumulatore 540A, izlazi da je snaga kojom se akumulator zagreva (12V-7.2V)*540A= 2592W. Pri tome bi snaga isporučena anlaseru bila 7.2V/4,8=1,5 puta veća, pa bi u tom slučaju 67% snage anlasera grejalo akumulator, naravno ukoliko njime teraš anlaser od oko 4kW, što bi trebalo da je maksimalna veličina anlasera prema startnoj struji akumulatora. U slučaju standardnih anlasera snage od oko 1kW, računica bi bila sledeća: omski otpor anlasera bio bi R=U*U/P odnosno 144/1000=0,052 Ohm. Untrašnji otpor akumulatora je (12V-7,2V)/540A=0,009 Ohm, pa je snaga zagrevanja akumulatora 0,009/0,052=0,173 puta manja od snage anlasera, odnosno 17,3% od snage anlasera!  :aplause:

Dakle, sad je jasno zbog čega je poželjno birati akumulator sa većom startnom strujom - manji je pad napona, a time veća snaga pokretača, i manje je zagrevanje akumulatora sa istim pokretačem.
S druge strane, razmislite koliko može tih "bednih" 173W da zagreje akumulator od petnaestak kilograma za 30 sekundi, pa onde džezirajte o pregrevanju i eksplozijama. Svašta može da se desi kad je nešto pokvareno ili nepravilno deimenzionisano. Zna se da je verovatan ishod žešćeg kratkog spoja akumulatora (punog i isprvanog) njegovo razletanje u paramparčad, ali se to sa ispravnim anlaserom i instalacijama neće desiti ni posle višeminutnog maltretiranja, pre će akumulator crći od iznurenosti, odnosno pašće mu napon ispod dozvoljene granice i doći do sulfatizacije ploča.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac


Zoran

Loganovac, hvala - vidi se da sam studije elektrotehnike opravdano batalio. Sada mi je laknulo.Otkada sam bio prisutan eksploziji akumulatora puno sam oprezniji po tom pitanju.
Sam svoj gazda - vazda.