Izolacija akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Stavio sam izolaciju oko akumulatora i nadam se da ću mu bar malo produžiti vek. Bar se neće smrzavati toliko zimi  :2023:





Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

VaskezNS

Kakva ti je ono budža što ide sa + kleme ? CERN  ubrzavač elektrona ?  :D

I jel to imaš pojačan kabl sa - kleme il mi se samo čini zbog ugla fotke ?
Ovo je mesto za sLogan ;-)

DrJekyll

To je za Pojačalo woofer-a kabal
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Ja mislim da je to opasno stavljati jer se akumulatoru zna jako povisiti temperatura kod dužeg verglanja zimi. Čak sam bio prisutan u jednom servisu dok je jedan klipan uporno pokušavao upaliti kamion i na kraju priče samo "bum". Kiselina na sve strane srećom niko nije povrijeđen.
Sam svoj gazda - vazda.

DrJekyll

Imao sam do sada sličan sistem na još 5 akumulatora i nikada nisam imao nijedan problem, a ako ne bude palio na tri verglanja odmah ga menjam :gun:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

mladja73

Ja sam na prethodnom automobilu napravio izolaciju od stiropora oko akumulatora i nikad nije bilo nikakvih problema. Mislim da moze samo da koristi pogotovo u zimskom periodu. Doduse auto je bio ruske priozvodnje i po zimi nikad nije bilo problema sa paljenjem, ali to je vec neka druga prica.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

nik

Citat: mladja73 poslato 07.12.2011. - 20:13
... izolaciju od stiropora oko akumulatora ...

Moja iskustva su po ovom pitanju veoma pozitivna i mogu samo da preporučim.
Original Calciu akumulator mi je pregurao dve zime iako je dva puta potpuno ispražnjen (jbg tastu ostala svetla  :banghead: ). Bez njega bi garantovano crkao jer je i pri manjem padu temperature za***avao, a onda je padalo ušuškavanje.

saša61beograd

Mislim da od izolacije akumulatora nema  koristi;zaključio jednom u razgovoru sa ljudima koji se baš razumeju u struju.
Sa druge strane,izolacija creva klime ima rezona,sad kad vidim da je neko uradio i ja ću na proleće.

DrJekyll

A ja baš čuo na okupljanju da izolacija klima ne vredi niš', al ipak sam uradio jer sam tvrdoglav :banghead:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

Ljudi koji se "baš" razumeju u struju ne moraju da budu merodavni, jer termička izolacija akumulatora nije pitanje za njih.
Nisam ni ja merodavan, ali smatram da iz objektivnih razloga nije lako dobro izolovati akumulator, a dodaću da kao što ne voli niske, akumulator ne voli ni previsoke temperature koje se mogu javiti u motornom prostoru. Sledi da bi izolacija mogla i u tom slučaju biti od koristi, pa proširujem predlog idejom da se umesto obične izolacije postavi posebna klima koja bi akumulatoru obezbedila uvek istu radnu temperaturu, što bi mu verovatno produžilo radni vek za koji mesec.  :hihi:
(Nisam mogao da odolim).  :c:

Dakle savetujem da ne preterujemo sa "dosetkama" svih vrsta. Ajde Dačija je low cost auto pa štede na svačemu. Ali, da li je u skupim, luksuznim automobilima akumulator izolovan  - ja nisam nigde video...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

 :njanja: za klimu

Kod skupljih automobila su i skuplji akumulatori :lux:
Neam pojma, ja lično mislim da to ne može da mu škodi, a ako ne škodi znači da koristi :hihi1:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Aleks

#11
Ranije, dok sam vozio dizele praktikovao sam da stiroporom oblazem akumulatore. Da li je imalo efekta - ne znam.  :ne:

@Loganovac  jes'' da se kod skupljih automobila ne oblazu akumulatori, ali se zato kod mnogih nalaze u dobro izolovanim i zadihtovanim gepecima ili ispod zadnjeg sedista.  :wave:

saša61beograd

Termička izolacija ima smisla jedino ako se izolovano telo samo greje ili hladi u odnosu na spoljnu sredinu.Grejanje akumulatora u radu je zanemarljivo pa se nema šta čuvati zimi.Naprotiv,sprečava se ono malo grejanja od motora.Možda bi nešto značilo da se posle vožnje relativno topao akumulator izoluje da bi par sati duže ostao topao.A ako auto stoji duže od 15-20 sati dođe mu na isto,ohladiće se pre ili kasnije.

deki73

Izolacija akumulatora itekako ima koristi. Ko je bio vozac u Vojsci, zna o cemu pricam. Dajca ne mozes da upalis zimi, ako akumulator nije prespavao u nekoj prostoriji. Pouzdano znam da sa svakim stepenom nize temperature opada kapacitet akumulatora. Toliko od dipl. inz. saobracaja

kiconix

Mislis da ako je -15 napolju a ja akumulator oblozim stiroporom, ujutru pred paljenje bude aku na 0.
Kako?