Zaštita od korozije "iznutra"

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Danas sam se zavanicno oprostio od "garancije" na limariju.

Prelomio sam da je bolje sprečiti (odložiti) nego lečiti (koroziju) pa makar to bilo i u garantnom roku.

U tome mi je desna ruka bio Boka, moj dobbar prijatelj i domacin u poduhvatu.

Prethodno smo, zmenili ulje u motoru i sve sto ide oko toga... i dobili repromaterijal za zastitu od korozije iznutra.

Prvobitni cilj je bio da nalijmo smesu ulje+tovatna mast u zadnje rubove.

Evo aparature.


Plinskim rešoom smo zagrejali i sjedinili smesu tovatne masti i ulja u razmeri 1:1, i dok je smesa jos bila na temepraturi od  preko 60 stepeni spricem od 15ml nalili u sam falc ruba. Rub sa strane nalivnog grla je bio komplikovaniji jer je nalivno grlo smetalo da deo mase ode prema napred u pragove. Morao sam zbog toga podici sedalni deo zadnjih sedišta, jer bočno postoje tehnološki otvori iz kojih se može prići prednjem delu ruba. Ovo se ispostavilo kao odličan potez, a o tome nešto kasnije.

Svaki od rubova je dobio po 3 injekcije od po 15ml i to ka prednem delu, na sredi i prema nazad.

Evo slika rubova pre intervencije.

Desni rub

Levi rub


Slike rubova posle intervencije

Desni rub


Levi rub


Naravno, bilo je i viška, preko koga je trenutno stiropor, pa vracen tapacir.


Kada smo pomerili sedalni deo zadnjeg sedišta i zavirli lampicom u pragove, ostali smo zgranuti! Nema ni "V" od voska ili bilo kakve zaštite. Boka je zapušio tehnološke otvore na pragovima i zalepio selotejp traku preko guma ispoda pragova


Zatim je usledilo nalivanje smese u pragove kroz pomenuti tehnoloski otvor.

Kako god bilo, sada mogu malo mirnije spavati.

Hvala Boki na pomoći i gostoprimstvu.

zac

#1
 :aplause: To je to! Drago mi je sto si poslusao moj savet, ne zaboravi i onaj dzep kod prednjeg blatobrana gde se sakuplja lisce i blato. Njega dobro ocistis i operes, zatim ako i postoji korozije, ocistis i tretiras antirostom, pa antikorozivnom bojom. Ako budes u prilici da vidis putare kad farbaju pesacke prelaze, zamoli ih da ti (casti 200-300 din) daju pola kile one boje. Sa njom predji unutrasnjost prednjeg kosa (dzep ispod plastike) i garantovano na tom mestu nakupljeno blato nece izazivati koroziju.  :wave:

PS. Tu ne stavljaj tov-mast posto bi se brze nakupljalo blato.
Slike su prva liga.

PS. x2
Pejo, sad sam video na slikama da ste preskocili onaj deo oko nalivnog grla za benzin, i tu je punktovan lim, pa zamazi malo i to...

Keka

 :offtopic:

Mnogo ti crno motorno ulje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Pa ima u sebi tovatne masti...a i jeste tamnije, ipak je preslo 11200km :)

zac

Citat: ppejic poslato 03.10.2011. - 13:54
ipak je preslo 11200km :)

E to je steta, ono u sebi sadrzi odredjeni procenat sumporne kiseline, trebao si uzeti novo ulje, kao sto sam ti i napisao...  :rtfm:

ppejic

#5
Komsija u svom kadetu svake godine nalivao staro ulje.... i nije mu smetalo i tak ovec 15 godina, a i vozim na TNG ne dizel ili BMB, a u TNG-u sumpora tesko da ima.

zac

A,da da zaboravio sa da vozis na TNG.   :to:

Zoran

Cestitam na uradjenom poslu i hvala za slike. Kako se lijepo spava poslije ovako necega ...
Sam svoj gazda - vazda.

Daniel

Pejo, nesto si mi mnogo sportski odeven za ovakav poduhvat.  :cool:
Nego, sta si uradio sa nalivnim grlom?
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

ppejic

Sportski? Pa, ima se moze se :)

Nalivno grlo cu uskoro... nadam se pre zahladjenja :)

LeNgenda

Ma, to je samo za slikanje...

A grla su sigurno nalivali...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Daniel

Pa da, da te ne znam, pomislio bi da RF spusta vosak da voskira reket.   :hihi1:
A kako ce ta smesa da stoji tu kod nalivnog grla?
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

ppejic

Spoj lima nalivnog grla sa krilom i potkrilom cu premazati, a spolja na sasiji nisam planirao pervenciju.

DrJekyll

 :aplause:
Svaka čast. Ja sam slično radio na mojim starijim kolima, a za ovog mi je previše rano...mlad je još uvek za takve poduhvate :nami:


Nadam se da će ovo primeniti još ljudi koji imaju Dačije koje su na samom isteku garancije ili kojima je već istekla garancija. Nema bolje zaštite nego kada to sam odradiš.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

zac

Citat: DrJekyll poslato 05.10.2011. - 15:09
:aplause:
Svaka čast. Ja sam slično radio na mojim starijim kolima, a za ovog mi je previše rano...mlad je još uvek za takve poduhvate

Nije rano, sad je pravo vreme, kasnije moze da bude kasno...  :wave: