Koji motor više troši, 1.4 ili 1.6 ?

prethodna tema - sledeća tema

vkaradzic

Izvinjavam se ako je ovo već negde bilo. U katalogu jasno stoji da 1.4 manje troši u gradu (9.2 naspram 10.0), kao i na otvorenom (5.5 naspram 5.8), ali me zanima na većim brzinama, recimo 140 pri 4.000obr (autoput). S obzirom da je isti menjač, oba motora rade na istim obrtajima... Na nekoliko mesta sam pročitao da manji motori u takvim uslovima više troše. Da li je to tako i zašto? Hvala

Dachos

Motor 1.4 u gradu Beogradu trosi okruglo 10,0 l, a sa ukljucenom klimom i preko toga. Napominjem da ne prelazim 3000 obrtaja u gradu, znaci umereni stil voznje, da ne kazem penzionerski..E sad na autoputu ako se vozi do 110 km/h t.j 3000 obrtaja potrosnja se krece okvirno od 6,2-7,0l.  Na 140 km/h potrosnja znacajno raste i ide preko 8 l. to su moja iskustva nakon 23000 predjenih kilometara. Poz!

Zoran

Sandero 1.4 ima max. brzinu recimo 161 km/h i potrošnju recimo 10 l/100 km pri toj brzini. Sandero 1.6 pri brzini od 161 km/h treba trošiti manje od 10 l/100 km iz više razloga a osnovni je taj što veći motor nema max. specifičnu potrošnju dok manji motor ima na tim obrtajima. Imaj na umu da je recima max. brzina za 1.6 175 km/h, pri toj brzini on mora trošiti više od 10l/100 km. Računica izgleda ovako 90/75 x 10 = 12 l/100 km. Uz pretpostavku da 1.6 ima 90 KS.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ne treba vezati potrošnju motora samo za broj obrtaja motora, jer uveliko zavisi od "gasa", odnosno od momenta koji motor razvija na tom broju obrtaja. Pošto se radi o istom menjaču u oba slučaja, pod pretpostavkom da su oba vozila približnih masa i koeficijenta otpora vazduha Cx, potrebno je da se razvije isti momenat motora da bi se auto gonio istom brzinom. Logično je da će 1.4 motor tražiti pun gas za svoju maksimalnu brzinu, a 1.6 bi (osim u Kekinom slučaju  :Smiley:) trebalo da to postigne sa nešto manjim gasom, što i dalje ne znači da će imati manju potrošnju.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

vkaradzic

Nisam mislio na maks brzinu koju može da razvije 1.4 motor (granični slučaj), već na konkretnih 140km/h ~4.000obr. Očekujem da je kod 1.4 motora potreban malo veći otklon gasa kako bi motor uvukao više vazduha i sagoreo istu količinu goriva koju sagoreva 1.6 motor (koji zbog veće kubikaže koristi malo manji otklon gasa, naravno). Da li u tom slučaju postoji (izmerljiva) razlika u potrošnji?

Loganovac

Ovakva analiza, mislim preko neke količine vazduha i slično, obično dovodi do zaključka da motor veće kubikaže više troši što često nije slučaj.
Ono što stoji je da motor baš "nije oduševljen" da duže vremena radi u graničnim oblastima radne krive, znači ko hoće da putuje većim brzinama u principu bi trebalo da bira jači motor.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

 :offtopic: Meni je sve vreme u gradu 10l potrosnja, a na auto putu pri max 160 sve vreme (sad cujem da nije to toliko dobro :) ) isto je 10 bez klime. Kada sam razradjivao motor, isao sam do Kursumlije BUKVALNO oko 90 na sat pri 2500 obrtaja i potrosnja mi je bila 5.2l, tako da ne znam u kom katalogu to gledas, a ja znam da dacia katalog negde na sajtu jasno pokazuje da 1.4 trosi 5l na otvorenom, 7l mesovito, 10l po gradu. Mislim da je u katalogu za 1.6 pisalo da je mesovita 7.2, ali se ne secam da li sam to dobro zapamtio. Tako da, koliko se ja secam, 1.6 bi trebalo da trosi 0.2l vise od 1.4. Imas te neke specifikacije na njihovom sajtu pa pogledaj.

Za tu razliku u potrosnji izmedju 1.4 i 1.6 na 4000 obrtaja, ja jedino vidim resenje da ti neko kaze ko ima bord kompjuter kolika mu je tacna potrosnja na tom broju obrtaja.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

DejanNS

moj 1.4 MPI trosi od 5.5 do 8.5 bez klime... ne idem preko 140km/h, a po gradu imam "mladalacki" stil voznje do 4000 obrtaja...

Dejan 1,4mpi

A moj 1.4 MPI presecno trosi 7,2 litra TNG-a. Uglavnom vozim  kombinaciju "grad-autoput-magistrala". Retko kad predjem 3K obrtaja.

Godinama vec pratim potrosnju na kolima da bih znao gde da sipam (ili bolje, gde da ne sipam). Vise puta su me potkradali na pumpama pa mi dojadilo. Iz moje cuvene Excel tabele (mnogi mi rekli da sam lud) mogu se izvuci razni podaci i statistike. Ali sve kad saberem i oduzmem ispadne, za Logana koji sad vozim, oko 7,2 litra. TNG-a!
Njegov prethodnik, Renault 5 star 20 i vise godina, sa istom snagom motora trosio je 7,9.

goran79

meni se rezerva pali na sanderu 1.4 na oko 600km.na putu zagreb berli 1150km potrosio 84lit

LeNgenda

Pa, s obzirom na brzinu kojom si isao, 7,3 l/100 km i nije tako lose...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.