Razrađivanje motora

prethodna tema - sledeća tema

ivan-bgd

Kada sam kupio stepway-a ,rečeno mi je da ga samo ne teram u crveno,normalna vožnja i to je to.Posle par dana step je otišao na put do Grčke i nazad.Auto put,100-130 km/h.

Loganovac

Stara škola kaže da je bolje varirati obrtaje i opterećenje, jer se finije ispoliraju klizne površine. Međutim, ovi "noviji" motori verovatno nisu učili istoriju, pa im je svejedno.  :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kapsid

Vjetrovi promjena duvaju.... :ksnebo:
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

ivan-bgd

Citat: Loganovac poslato 21.04.2014. - 16:07
Stara škola kaže da je bolje varirati obrtaje i opterećenje, jer se finije ispoliraju klizne površine.
Obrtaji su varirali u Grdeličkoj klisuri,dolini Vardara,i oko Vranja.  :too:

Logan1.4MPI

Znaci, rezime, voziti normalno, bez naglih promena, do 130km/h i prati auto na 7 dana  :write:

Ivan91

Neki kazu da je bolje da se razradi gradskom voznjom,l tj cestom promenom broja obrtaja, dok neki kazu da je sve jedno ili cak bolje auto put.
Meni samo u glavu ne ide kako konstantih recimo 2500 rp/m moze da bude losije od cestog saltanja , tj kako ce oscilovanje obrtaja da lepse ispolira metal. :ne:
Kolko sam se izedukovao letos kada sam uzimao nova kola , to vise ni priblizno nije bitno kao pre 20 godina. Bitno je samo da mu ne vadis dusu prvih 1000 km, i da ne usijavas kocnice prvih 300 km valjda.
Mada to pravilo onda vazi i pri menjanju diskova ?

Keka

Negde sam video i sasvim drugaciji pristup: odmah ostro.

Medjutim, nisu me ubedili.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Normalno voziti, pustiti obrtaje da padaju sami (normalno kočenje motorom, sa srednjih obrtaja).

Veterinar

#53
Ovih dana se povela diskusija na temu razrade motora, pa da osvezimo postojeću temu...
  Imao sam sreću u životu da ukucani i ja budemo vlasnici nekoliko novih automobila. To su uvek do sada bili automobili koji su kao novi koštali do 10000 evra i sa kojima smo se mnogo i lepo vozili. U svakom od njih motor je bio lagano razradjivan, mada je nas prosek voznje takav da su razrade trajale do prodaje automobila.
Ono sto je zanimljivo, u svakom od tih automobila, kada bi se vozili putnici, imali bi komentar da motor dobro vuče, da auto ide bolje nego drugi sa tim motorom i sl. Takvi komentari su mi prijali, mislio sam da su u pitanju subjektivni osecaji, jer drugacije deluje kada čovek ne sedi za volanom.
Pre tri godine poveo sa u mojoj radnji razgovor o musterijinom Ssnderu, 0.9tCe motor, ne ide nikako.  Za tu damu znam da zustro vozi oduvek, tu nije bilo sanse da se motor lagano razradjivao. Nisam želeo da vozim, retko sedam za tuđi volan, ali me je provozala. Auto je išao kao baba. Nikakve knedle, nikakvi otpori pri davanju gasa, samo je zaista utisak bio kao da auto ide mnogo losije nego moj (ipak veći) sa istim motorom. Cak sam pomislio da je eko mod uključen, ali da ne gori lampica, pa smo u testiranju ukljucili i eco. Baba od motora. Začudo, bilo je kasnije jos mušterija koje bi mi, iz njihovog iskustva, rekle da je 0.9 motor slabasan.
Ne znam da li je sve to do razrade. Svaki motor vozim ns različitim, nižim obrtajima, a kao što sam napisao u prethodnom postu, koristim kocenje motorom i voznju na autoputu sam koristio kako bi motor radio u različitim režimima. Konstantnu brzinu tokom nekoliko stotina kilometara voznje ne smatram naročito korisnom. Vozio bih nekoliko desetina kilometara 90km/h, pa 100, 110, 120, pa bih pustio da spontano brzina padne na 90kmh i slicno.
  Preporuku prodavca tipa:"Ne treba razrada, samo vozi." ne smatram korektnom.  :ne:

Zoran

Za sve treba razrada, pa i za pertle na patikama.
Sam svoj gazda - vazda.

Mare

Videću. Tu je garancija od 5 godina, pa ako bude problema - rešićemo. :to:

Capriolo

Ja sam za svako kupljeno novo vozilo (pa i ona koja sam dobijao službeno kao nova) veoma vodio računa o periodu razrade. I motor nikada nisam suviše opterećivao  (jakim i/ili dugim "gasom") barem prvih 1.000 km, niti sam vozio suviše brzo.
A tek posle oko 3.000 km bih počeo malo jače da stiskam.

MitarMrgulic

Režim vožnje, dosta je važan i za razradu i za kapacitiranost motora....

To se najbolje vidi, kada neka firma ima flotu, u kojoj neka auta pucaju duge relacije a neka se koriste uglavnom za kraću gradsku vožnju, dostave i sl.

Pričao mi je kolege, da je u njegovoj firmi bilo nekoliko golfova 4-ki, iste motorizacije, tako da se jasno osjetila razlika kod auta kod kojih je motor lijen, od nekih koji su bili jurilice...

Razrada je važna da se ispoštuje prvih 3-4 hiljade km, da se ne tjera "u crveno", a također je bitno i da se auto povremeno propuše na auto-putu, radi čišćenja naročito ovih novijih motora.

Ja sam imao problem na eko-testu na tehničkom, sa skoro novom Daciom, jer je bila gotovo stalno u gradskom režimu vožnje i to onome od 15-20 min u komadu, kada se motor ugasi i stigne na odredište, taman kada se ugrije na radnu temperaturu :(

saša61beograd

Za mene je auto nov jedno 4-5 godina.Zbog toga ga treba voziti pažljivo.Posle tih 4-5 godina,auto je star i zbog toga ga opet treba voziti pažljivo.Tako je 10 godina jednoj mojoj poznanici govorio njen otac svaki put kad mu je tražila auto na pozajmicu.Mislio sam da je matori sebičnjak najgore vrste.A sada kada sam došao u te godine,pomalo ga razumem.
Što se tiče razrade,mislim da je neophodna.Ovo jedino ne važi za nove službene automobile koje je platio neko drugi.Oni se odmah po izlasku iz salona gaze do kraja,da se vidi "koliko može da razvije".

Capriolo

Grešiš. Ja sam i dva službena automobila izvezao nova iz salona i ne samo da sam prvih oko 1.000 km bio veoma nežan sa ubrzanjima, stiskanjema gasa, a i načinom vožnje uopšte.
I kao što ni moja dva poslednja privatna automobila do danas nisam poterao maksimalnom brzinom ( a jedan je naoko 50, a drugi na oko 20 kkm ), tako to nisam uradio ni sa tim službenim kolima. I dan danas ih pazim i vozim kao da su moja.
Sve to najviše zavisi od karaktera čoveka, pa i kao vozača, a ne od toga da li vozi privatna ili službena kola. Doduše, moguće da ako je neko "neiživiljen", pa mu daš na korišćenje službena kola, a on se naizgled "pretvori" u divljaka. A u stvari je bio (latentni) divljak i pre toga.