Razrađivanje motora

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Da, to je poenta. Promenljiva vožnja bez forsiranja.
Bez naglog ubrzavanja i kočenja motorom. I bez visokih obrtaja.

Mada... legure materijala koje se koriste u izradi motora, kao i preciznost obrade dovela je do toga da se postavlja pitanje - da li je ovo baš neophodno?
Ranije se ulje menjalo na 1.000 km (prvi servis) i dešavalo se da primi sivkastu boju. Sada toga više nema.

Za dugotrajnost motora bilo bi bolje da se uvek vozi u ovakvom režimu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

mrsp

Ma samo polako i kuliraj, menjaj mu ulje na vreme,i uživaj u tvom ljubimcu.  :woo-hoo: :woo-hoo: :woo-hoo:

kapsid

#17
Blagodarim... :wink:
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

ToleOdlazi

Citat: DrJekyll poslato 11.05.2011. - 00:42
Ja sam, kada sam razrađivao motor, išao do Kuršumlije 90-100 na sat. Tih prvih hiljadu km nisam prešao 2500 obrtaja, ali dobro, ja sam budala :nami:

I ja sam ovako.

saša61beograd

Citat: hobbista poslato 12.05.2011. - 10:37
Bez naglog ubrzavanja i kočenja motorom. I bez visokih obrtaja.
Bez naglog ubrzavanja i visokih obrtaja,s tim se slažem.Ali kočenje motorom je idealan način razrade!Motor tada ima puno podmazivanje i hlađenje, a bez ikakvog opterećenja;okreće sam sebe!Ležajevi i cilindri i karike se glačaju i prilagođavaju bez pritisaka.Ovo je,naravno u praksi nemoguće,ali svakako ne treba izbegavati kočenje motorom.Ne znam tačno odakle mi ovo,ostalo je verovatno iz gomile knjiga i časopisa kojima sam se "nalivao" od sredine 70-ih.A i zvuči logično.
Ono što treba izbegavati u toku razrađivanja motora su:gužve (kreni-stani vožnja),kratke vožnje sa hladnim motorom,ekstremne vrućine i hladnoće,puno opterećenje kola,preterano mali broj obrtaja u visokom stepenu prenosa;znači 2000-3000 o/min i blag pritisak na gas.

kapsid

Saša,iskreno mislim da mi je nezgodno i da nisam u situaciji da se svega pridržavam od navedenih savjeta u tih prvih 1000 kilometara :respect: .1.Vožnje su ruku na srce uglavnom kraće(mada ohrabruje da gužve nisu tolike kao u BGD) :agr:.2.Najavljeni neophodni put je autoputem sa 4 odrasle osobe i jednom bebicom(veliko opterećenje) :fiju:.Ostalo se sve uklapa  :rtfm: pogotovo pridržavam se posljednjeg navedenog 2000-3000 i odluka je na autoputu maksimalno 3000obrtaja u konstanti to je 110km/h.
Inače sad sam na nekih pređenih 320 km od čega 230 regionalnih puteva a ostatak banjalučka gradska vožnja :njanja:.
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

hobbista

@saša61:   Mislio sam na naglo ubrzavanje i naglo kočenje motorom. :ne: :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kapsid

Evo prešao sam  preko 1100 km  :njanja: ,a ja sam u suštini primjetio da u skladu sa svojim stilom vožnje vrlo rijetko prelazim 3000 obrtaja :lux: .Možda sam jednom ili dvaput imao potrebu da idem do 3500 obrtaja maksimalno :ces: .
Ne može somun bez najmanje četiri kifle da balansira!

sumar

Da se nadovežem na temu razrade motora.Ja sam prešao do sad 1200km i vozim i dalje na 3000 obrtaja.Zanima me da li je potrebno zbog razrade motora dosipati ulje i da li je neko od vas to radio?

Raja

Kao i kod svakog novog vozila važno je pratiti nivo svih tečnosti dok se "ne upoznate". A i kasnije. Ne znam da  se iko žalio da mu auto
troši ulje u razradi.

ivan-bgd

 Nije to ko nekada 1000 km, pa dotezanje glave, pa zamena ulja....ja sam svoj prošle godine vozio do Grčke drugi dan od kupovine.Vozio sam 80,100,120....i sve je bilo ok ,a i sad je hvala bogu.Ulje nije trošio ,a ni sada ga ne troši.

YUgisa

#26
Citat: kapsid poslato 10.05.2011. - 22:59
U servisnoj knjižici uputstvu za 1.4 mpi motor kaže da se do prvih hiljadu kilometara ide u rasponu od 3000-3500 obrtaja,tj maksimalno do 130 km/h.
Neki komentari vidim kažu da se ide do 3000 obrtaja :ces:.
...

Razlog za to sto pise u knjizici je jer je motor tada u obrtajima gde je maksimalni obrtni moment. A maksimalan moment je tacka gde motor idealno sagoreva. Tada je srazmera vazduha i goriva idealna, ispod toga je siromasna smesa koja pogoduje manjoj potrosnji ali termicki opterecuje motor i inercijalne sile su male... Iznad tacke maksimalnog momenta je bogatija smesa, koja daje vise snage, vecu potrosnju i dodatna kolicina goriva hladi sagorevanje (manje termicko opterecenje) ali motor trpi vece inercijalne sile. Tacka maksimalnog momenta je odprilike da kazemo najbolja ravnoteza svih sila koje deluju u motoru.

Takodje mala brzina usisavanja i izduvavanja na nizim obrtajima dovodi do zagusenja motora tj do toga da se hvata garez pa moze doci do opet dodatnih termickih opterecenja kao i do propadanja ventila sto je takodje bitno u periodu razrade ako motor trosi malo ulje dok nelegnu svi delovi i ono se nece sagoreti redovno i izbaciti iz motora na nizim obrtajima.

Zato i ne treba insistirati na najnizim obrtajima pri razradi, dolazi samo do vecih termickih opterecenja motora i ne treba cepati u obrtaje dok svi delovi ne legnu dobro jer mogu da stradaju od inercije...
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

Keka

Pazi da te ne cuje neki masinac ili fizicar, bice  :brutal2:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

zac

YUgisa  :to:  nije lose, samo bih se jos nadovezao na tebe. U periodu razrade se fino poliraju tarne povrsine motora (klizni lezajevi radilice, cilindri, karike, stabla ventila, bregasto vratilo...itd) koje su ma koliko precizna obrada bila fina, ipak grube, pa se na visim obrtajima stvara vece trenje a samim tim i visa temperatura delova.  :ziveli: