Slicnosti i razlike izmedju Dacije i Renoa - vasa iskustva, utisci i primeri

prethodna tema - sledeća tema

LeNgenda

U raznim temama smo ih uporedjivali, kako u celini, tako i pojedine sklopove i utiske o njima. Ne bih ni otvarao ovu posebnu temu da se pre 10-ak dana nisam vozio u novom Meganu sto me je nateralo da se zamislim... Je li Dacia niskobudzetni Reno, ali ipak Reno, ili ona samo sluzi za "reciklazu" delova starih generacija Clia i Megana?

Recimo, nesto na sta odmah obratim paznju - ogibljenje; u ovom Meganu (inace sa digitalnom klimom i tempomatom i bla-bla, visokim paketom opreme) osecaj prelaska preko rupa, sahtova, sina je gotovo kao u Sanderu. Recimo da je mozda 10% "finiji", tj. meksi, verovatno zbog vece tezine Megana, ali oseca se isto i cuje se isto kao u Sanderu. Da se u Sanderu motor ovako (malo) cuje kao u Meganu, vezanih ociju ne bih primetio razliku, osim po sedistu koje je dublje i nesto mekse kod Megana.

Famozna plastika je na dodir isto tako tvrda, samo kad se kucne daje malo mukliji zvuk, valjda zbog punjenja. Oplata na vratima isto. Upotrebljeni materijali za izradu svega u kabini su isti, samo je dizajn drugaciji (i lepsi) kod Megana. Pod haubom je 1,6 16v sa 113 ks, a ja sam siguran da Loganovac i brankovs mogu isto da postignu prostim remapiranjem ECU-a.

Nisam primetio nista bolju zavrsnu obradu u unutrasnjosti u odnosu na Sandera, jer realno ni kod mene nista nije sljampavo, iskrzano i ne krcka, zazori su uredni i nista se ne klati. Ukupna zvucna izolacija je spram cene. Limarija jeste bolje obradjena kod Megana, varovi, prelazi, spojevi, zazori, to je svakako bolje.

Malopre citam tekstove na Nacionalnoj klasi, Fluence, Thalia, Clio III. U Sanderu papucice iz Clia III, volan iz Megana II, rucica menjaca iz Clio II/III, Megane II, zadnja daska iz Clia III, prozori Clio III, Megane II, retrovizori iz Clia III, unutrasnje rucice vrata iste kao u svim Renoima...

Pod haubom je cak pouzdanija mehanika kod Dacije i zbog svega navedenog niza joj je i cena, a garancija ista, osim za limariju. Jos se malo pazljivijom analizom brojki moze uvideti koliko su motori i menjaci u Daciji "ustinuti" u odnosu na to kakvi su bili u Renoima svojevremeno. Opet, remapiranje ECU-a.

Isplati li se kupiti Reno uopste kad vec postoji Dacia? Odnos dobijenog po ulozenom evru kod Sandera od 8.000 i Megana od 12.000 evra je spram klase u najmanju ruku isti, sto se mene tice...

A tek Duster...

Kakva su vasa iskustva po ovom pitanju, gde pronalazite slicnosti, a gde razlike izmedju Dacije i Renoa? Koliko to Reno mora da bude napredan da bi opravdao razliku u ceni u odnosu na Daciju? Hoce li se Reno potpuno elektrifikovati, ako nove Dacije budu na platformi Megana II i dobiju 16v motore iz aktuelne Renoove ponude?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

Pravo poređenje je Klio3 i Sandero (ne Megan).Znači 7800e prema 10000e.Šta se dobija za tu razliku:3 prema 5 zvezdica na kreš testu,pocinčana karoserija,bolja zvučna izolacija, dizajn i ime.Zapazio sam slučajno šarke vrata na Kliu3-masivnije su bar 50% nego kod nas.
Zna Reno šta radi,ima kupaca i za jedno i drugo.

Aleks

Koleos ili Daster? Probao sam i jedan i drugi sa dci motorima. I jedan i drugi nude realno za razliku u ceni. To je moje misljenje, mozda gresim...

ppejic

Jeste li sigurni da Renault ima pocinkovanu karoseriju?
Ako pitate u salonu, i Daciu ce reci da ima pocinkovanu karoseriju.

Veterinar

Talija ili Logisa dci? Za manje novaca dobija se isti motor, vise opreme, isti prtljaznik i lepsi auto.

Aleks

Jedino za sta dajem prednost Taliji je bolja zvucna izolacija i sigurnost, a u svemu ostalom sto nudi Logan je u prednosti.

LeNgenda

Ako mislimo na novu Thaliju, ja moram da kazem da se meni taj autic opasno svidja... :c:

Obozavam te male, a velike sedane.  :lux:

Mislim da je 1.2 16v ipak preslab i da je dCi prava mera, ali za te pare imas Dustera k`o stencugu...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Aleks

I ja sam mislio na novu Taliju ona stara je po meni najruzniji Reno svih vremena! Za motor se slazem, mozda bi dobra kombinacija bio 1.4.

ppejic


Svarog

Ja pretpostavljam da je tu razlika samo u znaku na maski  :ne:

No, vozio sam se Taliom, onom starijom, pre nego što sam kupio Logana, i taj auto nije tada ostavio bog zna kakav utisak na mene, ali kad sam seo u mog Logana, ipak sam morao da priznam da je Talia nekako finije urađena. Megana, onog prethodnog sam vozio, mada zanemarljivo kratko, tako da samo mogu da kažem da sam trenutno imao utisak da je unutrašnjost kvalitetnije urađena. A kvalitet nije samo kvalitet materijala, već i ergonomija kabine, a to je svakako bolje kod Megana.

Sve u svemu, mislim da Reno neće otići ispod neke granice kada bi Reno kupci mogli da se pitaju da li je to stvarno Reno, te da naprasno postanu Dačija kupci i time čitav koncept Reno-Nisan premeste u tržišno nižu kategoriju iz koje bi se Reno posle godinama vadio, ako bi se uopšte i izvadio.

Keka

Reno je (kao) neki nivo, Dacia je ispod tog nivoa.

Na kraju sve pare idu u isti dzep.

Natpis "laguna" je u Sekulicu pre par godina kostao preko 5.000 din. Izes takav auto.

Megan sada natpis "generation" ima na nalepnici. Izes i takav auto.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Za mene Dacija je radnički auto baš kao nekad Reno 4 ili sada Kango šta tu ima da se krije  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

crevce

I Renou i Daciji jednako brzo padaju cene, tako da mislim da nije Reno puno kvalitetniji, mozda je samo moderniji...

strucnjak79

Al nije baš i da trunu istom brzinom ...


Ja sam imao želju da postanem vlasnik Dacie (duster) ali sam na kraju zbog kašnjenja (ja bih prije rekao nemogućnosti dobave jer sam čekao skoro 4 mjeseca ... 20 dana duze neko je dogovoreno) uzeo ono sto su imali na stanju (fluence). Dvoumio sam se izmedju ova dva modela, no budući da nisam kompleksas i da mi je prtljazni prostor pristupačniji kod dustera odabrao sam njega. Supruga je bila naravno za Fluence.
Nisu baš ista klasa, ali moji utisci su sledeći:

Dacia, kako Zoran napisa, "radnicki auto" (ja nemam problem s tim). Ima sve što mu treba, štedjelo se na luksuzu, samim tim se dobije i manji komfor u voznji. Reno ima mnogo malih i skoro pa nepotrebnih sitnica koji čine voznju ugodnijom, no sa njima se dobije i mnogo sitnica koje se mogu pokvariti, a nisu bas jeftine.

Najveća razlika je u limu, ili barem u činjenici da renault vozila imaju duplo duzu garanciju na koroziju. Sto se ostalog tiče, na fluence je garancija 5 god ili 80.000 km, za dustera je bila 5 god ili 150.000 km. Skoro duplo više ;)

A sada cijena ...
Fluence je bio na snizenju, fluence expression 1.5 dci 105hp sa šestostepenim mjenjačem je bio po cijeni dustera benzinca 4x4 laureate, čak jeftiniji 50-ak EUR. Duster sa idenitčnim diesel motorom je 2000 EUR skuplji! Meni 4x4 nije bilo pod obavezno, tako da sam dobro prosao ... Fluence sa ovim motorom trosi barem 30% manje od dustera benzinca. Cijena fluence-a expression dci 105hp, šestostepeni mjenjač: 27000 KM ~ 13846 EUR.

Dalja poređenja padaju u vodu zbog razlicitih kategorija vozila.

Ja sam imao dilemu fluence / duster. Nadam se da ce nekome pomoci ... Da li se isplati kupiti renoa naspram dacie, je isto kao pitati da li se vise isplati kupiti npr volva naspram renoa. To je na pojedincu da odluči, no činjenica da bi svi mi vozili mnogo bolja auta da nismo ograničeni budgetom.

zveki66

Ako je Sandero "radnicki auto", sta su onda Thalia i Clio. Ne bih bas rekao da su to automobili za bogatase. U cenovnom rangu do 10.000 eura sustinski su sve to slicni automobili sa malo manje ili malo vise dodataka. Razliku u ceni diktira znak na maski. Naravno u ovu grupu ne racunam kineze, bar ne jos.