Paljenje na guranje

prethodna tema - sledeća tema

boban66

Ma morao sam , puna kola  i svi pošli na ,,Veridbu,, a supa se hladi. Jesam se uplašio da se nešto ne desi, jer zbog gubitka struje čulo se drčanje relea  ,iznad akumulatora a sijalice na komandnoj tabli su ludele, hfala Bogu sve je prošlo bez posledica.
Mada ako ima dovoljno struje za elektroniku, mislim da nije tolko opasno.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Milence

@boban66

Nešto ja ne bih rekao da je tvoj problem akumulator - ako si ti upalio i vozio i u pola posla ti stao prazan, bojim se da to nema veze sa aku. Nek mi ne daju mesta lagati. Biće da nema punjenja u toku vožnje...

DarioGTI

Prvo nam Boban mora reci koliko je bio star akumulator, dali ga je redovno pregledavao, tek onda mozemo razmatrati dali je do akumulatora, alternatora, ili strujnih kablova ili pak nesto trece... Ja sam, po dosadašnjem citanju ovog posta, uvjeren da je bilo samo do akumulatora. :D
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Ne paziš na času   :cekicem:

Čovek sve napisa, http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=795.msg43235#msg43235
Znači, akumulator je i tu nema dileme. 5,5 godina - malo li je?

@Zoran: u pravu si što se tiče paljenja (praktično) bez akumulatora, ni ja ga iz istog razloga ne bih tada na gurku palio.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Milence

#19
Ajd da ti ja verujem ( i ako sam neverni toma ) ali ako si upalio auto bez problema, vozio neko vreme i onda tajac - veze to nema sa aku. No ajd da vidimo...

PS.

Ma nema veze logane, imam komšiju penzosa koji je kupio oktaviu pre 4 godine i sa njom prešao cirka 2000km, ali aku uredno skida i puni. Pa njemu može da traje 100 godina. Aku je samo dopunujuća baterija kao za fotoaparat ( sa razlikom da se u aku može sipati voda, kiselina za zaluđenike itd. ) koja svoj kapacitet smanjuje na niskim temperaturama a nema dovoljno km da se u vožnji napuni ( i sam sam svedok - do posla 3 km, dok upalim, odledim stakla i krenem stigao - kažu treba tura od bar 40 da se vrati u pređašnje stanje ) pa otuda i rađaju problemi.
Ako je upalio kao u vrelom majskom danu a onda u pola puta stao - nema to veze sa acu, acu je u toku vožnje kao durdubak koji se puni i daje oslonac u prenosu energije koju nešto drugo stvara...

Loganovac

Ima još kako veze - praktično nema akumulatora da ispegla pikove sa alternatora - pitaj Zorana, jeste bravar ali je ovo apsolvirao!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Milence

#21
Ajd zoki i ti neku pametnu...

PS ako aku radi a alt ne - vozilo troši stuju sa aku a kad je potroši kraj ( ako je aku dobar doguraš do kuće a ako ne ostaneš negde u nedođiji što je najčešći slučaj ) i gasi se. Onda odmoriš u mestu 10-15minuta, upalićeš ponovo i krenuti ali te ista sreća čeka nakon par km ( u zavisnosti od broja potrošača struje i stanja acu ). Ako je acu loš - imaš ono "au-au-au" razvučeno a ako ne upali. I taman misliš da se marfi poigro sa tobom kad ono ćorak - o tome ja pričam....
Zoki? Pa on ima bar dva acu na vozilu od kojih je bar jedan potpuno zdrav :aplause:

boban66

Ma jeste akumulator. Električar sam i sve sam premerio. star je 5.5g i rikno je bez ikakve najave. Alternator  super radi , jednostavno se nešto u akumulatoru otkačilo. Ja sam prvo pomislio da mi je riknula kontakt brava , srećom imam unimer u gepeku i mogao sam da ispitam na licu mesta a i preko punjača ne prima struju uopšte. Važno je da se zna ,da kada vam otkaže akumulator , totalno, sijalice na tabli lude, pale se i gase i releji drče.E dal može tad da rikne kompjuter? Verovatno! kod mene nije ali nebih više da imam slično iskustvo.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Milence

To je već  :respect: i ja sam zamenio acu  na jednom vozilu ( došlo mu pored save koje je popio ) a ima i godina...

Zoran

#24
Nisam ja baš čist bravar - imam ja 26 ispita sa elektro tehničkog fakulteta u Sarajevu ali nemam nikakvu diplomu pa se ne dičim sa tim pošto na forumu ima vas koji ste dogurali puno dalje od mene. Nikada se neću složiti sa konstatacijom da se akumulator mora vaditi iz auta da bi se ispravljačem dopunio. Alternator ispravan akumulator jako brzo dopuni to se lako provjeri sa unimerom. Čim u radu pokaže više od 14V on je pun (14,2 - 14,4)

  P.S. Milence - u vožnji se ne troši struja iz akumulatora nego alternator proizvodi dovoljno za potrošače i za dopunu akumulatora. Ako se desi da je uključeno puno potrošača a auto radi na leru (taxi štand, semafor...) manjak struje se pozajmi iz akumulatora samo dok vozač na da gas...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Užas.Ja brinuo zbog zupčastog a otvorila se gomila novih problema.Kad bi bar akumulator na neki način najavio kraj,bar jedno gratis paljenje,pa kući bez stajanja.Razmišljam o preventivnoj zameni akumulatora posle,recimo 4 god.

Milence

http://uploading.com/files/ccfm3693/unimer.rar/

eto ga pa merite, može da bude pun danas a korišćenjem cirka 4 npr. godine da vas proda...nema pravila niti je u bilo kojoj firmi opisano stanje lošeg acu u stanju vozila