Paljenje na guranje

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

U gomili tupavih upozorenja u uputstvu nigde nisam naišao na izričitu zabranu paljenja na guranje, a to je navodno "smrtni greh" kod motora sa zupčastim.Teorijski jeste rizično,ali vidim da su to neki radili bez posledica.Molim vaša mišljenja i iskustva(druga ili treća i sl).

Keka

Neki jesu radili bez posledica, neki su radili sa posledicama. Svodi se na rizik od potencijalnog ostecenja ukoliko prezubi.

Logan nisam palio na guranje, samo jednom na kablove kada je uginuo Rombat.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Dobro si to primjetio, puno se brinemo za nešto što nigdje ne piše. Mislim da proizvođač ima na umu kad stojite na semaforu ubacili ste u brzinu na usponu ručna podignuta i pukne sajla od kvačila...Koje je tu usporenje za radilicu (stres za zupčasti...)
Mislim da je palenje na gurku puno manji stres za motor još ako se pomognete anlaserom prije puštanja kvačila (pa sve zajedno...) tu i nema stresa...
Sam svoj gazda - vazda.

Milence

Ajd još jednom u inat ovima koji sve znaju i tata im kupio kola :too:
Prošlo je vreme karburatora - ako imate auto na elektriku ništa ne menja poimanje suicida do paljenja na gurku. Kada ja mog jugića koji je na prodaju zarulam na gurku snaga kaiša odredi oće li se upaliti ili neće. kada auto koji je na elektriku zarulate pitanje je šta je komp izračunao i kakvu je smesu napravio - ne pali se na gurku sem ako imate puno para.
Manjkavost novih automobila je taj komp koji nama bednima ne dozboljava da živimo normalno. Ako imate auto koji nema klasičan karb u koji možete da sipate iz čepa - zajebte, jeftiniji je GSP. Kod majstora pa ko pretekne...kod nafte imate jednu ili dve probe uz uslov da grejači rade i batalite. jeftiniji je GSP od majstora...

Loganovac

Fiće, stojadine i jugiće (uglavnom tuđe) nebrojeno puta sam palio na gurku - nikad ništa. A upalio bih i Logana da moram. Doduše, sa osećajem...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Fiću sam redovno palio na gurku jer je imao plin, a rezervar je bio iznad anlasera (iza zadnjeg naslona).Da bi skidao anlaser morao bi skidati bocu pa sam zato palio na gurku (nizbrdo - jer je kod mene sve nizbrdo...) da bi sačuvao anlaser jer sam za godinu prešao 92 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

bogdan08

Dali bi Logan upalio na gurku ako ima problem sa akumulutorom odnosno sa nedovoljnim naponom da pokrene pumpu za gorivo?

Zoran

 Bi upalio jer ima jako dobar alternator koji je dobro dimenzionisan...
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Teško da bi upalio.
Deo računara (ECU) radi na naponu od 5V, i osetljiv je na pad napona, tako da ECU ne bi odradio ono što treba (neka me isprave ako grešim :) ), i najverovatnije bi zabeležio neke (random) greške.
Pumpa bi se najverovatnije zavrtela dovoljno da napravi pritisak.

Najveća opasnost pri paljenju na guranje je preskakanje zupčastog


Citat: Zoran poslato 25.01.2011. - 20:14
Mislim da je palenje na gurku puno manji stres za motor još ako se pomognete anlaserom prije puštanja kvačila...
Ovo je način da se smanji rizik  :to:, ali i dalje ne savetujem ovo.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Hobbista, pišeš jako odmjerene i lako razumljive (svakom) postove što mi se jako sviđa. Dodao bih još važnu stvar - čim osjetite da bi motor mogao samostalno da nastavi raditi odmah pritisnite kvačilo. Nikako nemojte dozvoliti da se auto kreće cupkajući kao glista (gusjenica).
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

Ja sam nekoliko puta pomagao kolegama da upale aute, nekad zbog zime, nekad zbog akumulatora (naravno, nitko nema kablove sa sobom...), a nekad im je i nestajalo benzina (to smo skontali na kraju, pa je svo guranje bilo uzalud  :D ).  Tu se radilo o Vectrama A, Fiatima, Audijima... uglavnom sve sto je otprilike staro kao i ja... A to se sve dogadjalo dok ja još nisam imao polozen vozacki ispit, pa sam se "slepao" sa njima...

Proces je bio ovakav, postavi se kljuc u polozaj za kontakt, stisne se kvacilo i ubaci u 2. brzinu i drzi se stisnuto kvacilo, zatim jedna ili vise osoba pogura auto, dok je jedan unutar auta i drzi kvacilo, kada se uhvati neka manja brzina, vozac pusta kvacilo i tada se motor pokrene, i cim motor proradi, opet se stisne kvacilo kako bi nastavio raditi u leru. Srecom, nije nam se dogodilo da je nekome preskocio zubcasti.

:jea:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dsit

Ako je zupcasti pravilno naspanovan nece mu nista biti.

p.s. Fica ima lanac.

Milence

Reče dario, neće tako lako da prezupči, kaiš je u toku rada izložen mnogo veim silama nego kada ga mi mlatimo sa kvačilom na gurku.
Lepo reče i hobi, ecu pravi fatalnu smešu za paljenje zato možeš da guraš dok ne oslepiš - možda upališ možda ne, u svakom slučaju mislim da je suđeno da se ide u servis na baždar.
Mislite li da se kod nas džabe prodaju "amplifier" varijante. Kupiš pojačivač ( ima ga u verzijama sa punjačem u malom pakovanju ) i kad zagusti tu je. Spasi ti akumulator i pride para za majstore da te dovedu u vozno stanje.

boban66

Sve sam lepo pročitao, meni je crko akumulator dok sam čekao da se digne rampa na pruzi. Cap! i nema ga , ni led  diode da upali. Kolona stoji a ja digo haubu. Šta su mi sve rekli dok su me obilazili neću ni da spominjem. Srećom naišo kolega s Daciom i stao, imao kablove ali moj akumulator ič ne prima struju, jedva za kontakt. Skinemo kablove pa GURKA ! E tu sam video da DACIA Ambiance 1.4 , ne može da se upali u
3-oj brzini, mora druga. Upali na 5 metara. Treća možda?, al ako se vuče. I sve se ovo desilo sad u nedelju. Mazneš Ćaletu akumulator s traktora dok ne kupiš nov i VOZI !! :whistling:
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Zoran

Baš si lijepo napisao , dobro je znati (mora biti druga brzina),mada ja nebi palio na gurku ako je totalno u prekidu jer bi se mogli pojaviti vrhovi napona koji bi mogli oštetiti elektroničke komponente...
Sam svoj gazda - vazda.