Dacija logan 1.4mpi-potrosnja BMB

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

Stvarno nisam bio pametan gde da "munem" ovaj post, da li u Bord Computer ili ovde...ali kako je "uža" tema potrošnja onda neka bidne tu.

Elem, zbori se po forumu o potrošnji, o načinu vožnje, direktnim i indirektnim intervencijama, o gradskoj i "otvorenoj" potrošnji, o merenju po BC-u ili "po levku"...

A evo nečega za one koji imaju BC, pa i za one koji ga nemaju, a u vezi je sa jednim od mojih postova u kojem sam spomenuo da postoje "gradska" i "gradska" vožnja, jer nije isto preći po gradu 100km u "cugu" ili 20 puta po 5km.

Sasvim slučajno, večeras mi je BC ostao uključen na prosečnoj (ne trenutnoj) potrošnji od momenta pokretanja motora pa nekih 4-5 min. nakon toga (isparkiravanje iz garaže itd itd). I kako stvari stoje - kada je motor pokrenut, poslednja zapamćena potrošnja na BC je bila 10L/100km. Auto je dakle stajao u mestu, i ono što sam primetio je da merena potrošnja lepo i stabilno skače na svakih par sekundi (verovatno ciklus računara). Znači, motor pod automatskim saugom, nezagrejan, oko 1000 o/min i bome je dogurao do - znate li koliko ?
Do 15L/100Km ! Mogao je verovatno i dalje, ali stvarno sam morao da krenem.

"Ispeglao" se on posle 5km vožnje ponovo na nekih 10L/100, ali to je to, poentu ste ukapirali. Koliko god se trudili, na nezagrejan motor i na kratkim relacijama, potrošnja će vas razbijati "do neba". Naravno, razumemo i da prosečna potrošnja koju prikazuje BC nije baš "jasna" jer očigledno uzima u obzir i potrošnju u "mestu" (xyL/0km), ali to je to, suština je tu.

Toliko od mene, u zdravlje  :ziveli:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

drzarkod

Apsolutna istina...meni je 1.4 na otvorenom trosio 6.7 a u gradu oko 8.5 a 1.6 oko 7 i 10. Na start stop vožnji hladnog motora skače preko 10.... :(

david

BC racuna trenutnu potrosnju i predjene kilometre. Kad bih sedeli u kolima potrosnja bih dosla na 30L za pola sata tako da to nije merodavno posto nema trenutnu potrosnju. On racuna u imtervalima verovatno po 100m predjenih i deli ukupnu kilometrazu od resetovanja i potrosenog goriva. Kad npr krenem za HR i planiram da predjem 2000km iz par puta tada sve resetujem i dobijem pravu potrosnju.

Keka

 :doh:

Stvarno ste talentovani da zakomplikujete savrseno jednostavnu stvar.

1. Postoje dve varijante BC, stariji koji ima trenutnu i prosecnu potrosnju, noviji koji ima samo prosecnu potrosnju. Ovo je manje-vise nebitno, ali je trenutna potrosnja korisna za one koji znaju da je tumace.
1a. Ovaj BC sto ima trenutnu potrosnju, istu ne prikazuje ako je brzina kretanja manja od 30-40 km/h, ali to ne utice na pokazivanje prosecne potrosnje.

2. Obe varijante BC imaju merenje potrosenog goriva i merenje parcijalne kilometraze kao i merenje kilometraze od poslednjeg sipanja goriva (tj. reseta potrosenog goriva).

3. Svi BC prosecnu potrosnju racunaju po formuli: ukupno potroseno gorivo/predjena kilometraza od sipanja goriva. Vrlo jednostavno.

Kad motor radi, a auto stoji u mestu, motor trosi gorivo i BC obracunava tu potrosnju. Posto vozilo stoji, kilometraza se ne menja, logicno je da ce prosecna potrosnja rasti dok se vozilo ne pokrene.

Znaci mozemo da sedimo u kolima do sutra, ako motor ne radi, nece rasti potrosnja.

Znaci BC ne racuna prosecnu potrosnju iz trenutne potrosnje, a i kako ce onaj BC koji nema trenutnu potrosnju.

U svakom slucaju, odlicna je komsijina ilustracija koliko voznja hladnog motora na kratke relacije utice na potrosnju.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

#94

Krajnja je logika da on meri i potrošnju kroz L/h samo ne prikazuje, inače se ne bi ni povećanje prikazivalo.

Keka

#95
BC meri potrosnju goriva u litrama na osnovu vremena otvorenosti benzinskih dizni sa jedne strane i to prikazuje u rubrici potroseno gorivo 24/7, a sa druge strane meri kilometrazu od poslednjeg reseta. Deli ta dva broja i daje prosecnu potrosnju u rubrici prosecna potrosnja, 24/7. Trenutnu potrosnju izracunava na osnovu trenutne potrosnje goriva u litrama i trenutne brzine u km/h i to prikazuje u rubrici trenutna potrosnja, ali ne 24/7 nego kad je vozilo u pokretu.  Ako vozilo stoji u mestu i radi, benzinske dizne rade, kolicina potrosenog goriva se povecava. Medjutim, vozilo stoji, pa se predjena kilometraza ne povecava, stoga prosecna potrosnja raste. Osnovna matematika kaze da ce povecanje prosecne potrosnje biti vece ukoliko je vozli preslo manje kilometara a radilo vise u mestu. Pri tome mislim presao 1 km od reseta, i radio 10 minuta u mestu; u takvom slucaju ce se prosecna potrosnja znatno povecati, a ispeglace se posle nekoliko km voznje. U slucaju da je vozilo preslo od reseta 500 km a radilo 30 minuta u mestu, to se prakticno nece ni odraziti na prosecnu potrosnju.

Na kraju, iako nije tema za to, spomenucu osnovne funkcije BC sa kratkim objasnjenjem.

1. Ukupno predjena kilometraza (B): kilometraza koje je vozilo ukupno preslo. Pojavljuje se na ekranu po davanju kontakta.

2. Parcijalna kilometraza (D): kilometraza koju je vozilo preslo od poslednjeg resetovanja parcijalne kilometraze. Pojavljuje se na ekranu nakon jednog pritiska kontrolnog dugmeta, a nakon ukupne kilometraze (1).

3. Potroseno gorivo (F): ukupo potroseno gorivo u litrama od poslednjeg resetovanja. Pojavljuje se na ekranu nakon 2 pritiska kontrolnog dugmeta, a nakon parcijalne kilometraze (2). BC meri kolicinu potrosenog goriva na osnovu vremena otvorenosti dizni, a tu informaciju dobija od ECU.

4. Prosecna potrosnja (H): prosecna potrosnja goriva u l/100 km, dobijena deljenjem kolicine potrosenog goriva (F) i predjene kilometraze od poslednjeg resetovanja potrosenog goriva. Potrebno je da vozilo predje najmanje 400 m da bi se pojavio podatak.

5. Trenutna potrosnja (A): trenutna potrosnja goriva u l/100 km. Ovu funkciju ima samo prva generacija Dacie. Trenutna potrosnja se prikazuje ako je brzina kretanja vozila veca od 25 km/h. Vrednost je u opsegu od 0,0 (cut-off) do 29,9 (maksimalno moguce prikazivanje, ne maksimalno moguca potrosnja). Realno je da pri malim brzinama i stajanju ne pokazuje podatak, pri stajanju bi delio sa nulom i dobio + beskonacno.

6. Predvidjena autonomija sa preostalim gorivom (C): predvidjena autonomija sa preostalim gorivom u rezervoaru (ocitano sa plovka) na osnovu trenutne potrosnje. Podatak se menja sa trenutnom potrosnjom i predjenom kilometrazom.

7. Predjena kilometraza od poslednjeg resetovanja (E): predjena kilometraza od poslednjeg resetovanja kolicine potrosenog goriva. Ovaj podatak o kilometrazi koristi BC u svojim proracunima. Maksimalna vrednost 9999 km.

8. Prosecna brzina (G): prosecna brzina u km/h od poslednjeg resetovanja. Dobija se na osnovu predjene kilometraze i proteklog vremena od poslednjeg resetovanja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zee

Jedno pitanjce, da li "rastelovani" ventili mogu da uticu na potrosnju?
:wave:

Black

Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

saša61beograd

Postigao sam svoj rekord i to bez namere da štedim;jednostavno, dobri i prazni putevi i ne preko 90km/h i peta brzina kad god je moguće.Dakle,760km sa 40l,prosek 5,26l.Bg-Zlatibor i dosta vozikanja po okolini.Pola od ove kilometraže je bilo sa klimom,ali kad se krstari sa 80km/h u petoj imam utisak da klima ne utiče primetno na potrošnju.

Zoran

Svaka čast. To je izvrstan rezultat ako je i klima raduckala bar malo.
Sam svoj gazda - vazda.

Zee

Aman ljudi kako to izvodite???
Meni po gradu nece da sidje ispod 9.7L-10L.

dejandelic

Situacija kod mene je sledeca:Presao sam 480km od toga 80km auto put i voznja od 120km/h,ostatak magistralni put i voznja od 80km/h,klima je radila non stop i rezultat je......480km predjeno,30.litara goriva je potroseno (metoda od cepa do cepa)+klima celim putem=prosecna potrsnja od 6,2....zadovoljan  :ziveli:

Svarog

Meni je sad potrošnja na putu za CG bila 5,32l. Dva putnika i pun gepek. Gorivo je NISov benzin s dodatkom oko 7l OMV max power benzina u rezervoaru. Nikad do sada nisam imao ovako malu potrošnju, obično je na ovom putu bila oko 5,7l.

saša61beograd

NIS-ov evropremijum iz nove rafinerije je definitivno odličan.Vodim tačnu evidenciju potrošnje i poslednjih meseci se čudim i radujem.A način vožnje nisam menjao,siguran sam da je do benzina.
Žalosno je to koliko smo tona goriva prethodnih godina bespotrebno proterali kroz auspuh.

Zoran

Čestitam na maloj potrošnji. Mnogo mi je drago što nisam jedini koji potrošnju ima samo malkice iznad 5l/100 km. Sada je  dokazano da i drugi vozači to mogu ostvariti ako malko obrate pažnju na način vožnje (uz uslov da je gorivo kvalitetno).
Sam svoj gazda - vazda.