Prodaja Dacije u Srbiji, oktobar '10

prethodna tema - sledeća tema

leotar

U ruke mi dodje magazin "Turbo", broj 180, iz decembra ove godine. U njemu clanak o prodaji novih automobila u Srbiji u oktobru 2010 i sa ostalim statistikama. Na 3 stranice brdo podataka. Da krenem redom:

Vele da je ukupno prodato 2.813 auta u oktobru (ili 35.8% manje nego u oktobru 2009). Najprodavanije marke su Fiat (757 auta), Skoda (319), Dacia (259), Hyundai (220), VW (212), itd. Malo me samo iznenadilo da vidim Volvo na 32. mjestu sa samo 2 prodata auta. Cak je i Subaru prodao 5. Od modela, najprodavaniji je, naravno, Fiat Punto Classic (740), pa Sandero (226), Skoda Octavia (139), Skoda Fabia (127), Golf VI (108), itd. Da ne duzim pricu o ostalim, pogledah nize, da vidim ima li Logana i Dustera na listi i - nema! Da kazem da se lista zavrsava sa Toyotom Yaris (17 auta) na 34-tom mjestu. Onda je iznenadjenje jos vise kada sam, sa strane, vidio statistiku za svakog proizvodjaca ponaosob. Tako kaze, za Daciju, da je Logana prodato ukupno 12! :conf: Cak je i Dustera prodato 14. Isto tako je brojka od 7 prodatih MCV-a prilicno niska u odnosu na ono sta bih ocekivao. Na kraju lista najprodavanijih auta u 2010, zakljucno sa oktobrom i tu je Sandero drugi sa 2.364 komada. Lista ima 20 mjesta i opet nigdje Logana.

E sad mi nije jasno tako nisko zanimanje za Logana. Ipak je "provjereniji" model od Sandera, generacijski/tehnoloski su identicni, Logan ph2 je dobio uljepsavanje svana i Sanderov enterijer tako da su vrlo slicni. Dvanaest komada u oktobru je identicno prodaji Clia III i Honde Civic. Tu su jos Alfa 159, Mercedes A i C klasa, Toyota RAV4 sa po 11 prodatih i Suzuki Swift i Ford Kuga sa po 13 prodatih. Da me neko upitao sta mislim o udjelu Logana u prodaji Dacije do danas, odgovorio bih: nakon Dustera, nekih 25-35%. Sada je to samo 4.6%... Ili se mozda odgovor krije u pocetku i onih 35.8% manje prodatih auta u odnosu na oktobar 2009...   :ces:  :nami:

U malom boksu, ima i tekst o prodaji novih auta u CG. Prvo iznenadjenje mi je prodaja od samo 200 automobila, a drugo iznenadjenje je prvo mjesto Toyote  :to:

Veterinar

Kad pise Sandero, misli se i na Stepway, a taj auto zaista pleni kupce. Tesko je pored njega i 7777 evra za Sandera, birati Logana, mada se isti takodje povoljno nudio, sa znatno manje reklamiranja.

Zoran

Sandero je valjda upotrebljiviji.

                                    Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar


rookie

Izvinjavam se ako pitanje zvuči glupo, ali da li se u statistici računa prodat u smislu potpisan ugovor + kapara ili preuzet auto?
To bi moglo dati drugačiji smisao za one koji imaju jako dug rok isporuke kao i za novije modele kao što je Duster.

leotar

Logicnim mi se cini da je Stepway "uracunat" pod Sandero jer to jeste - Sandero (samo ljepsi  :D). @rookie: ovaj tekst nije nudio objasnjenje za to pitanje, mada se slazem sa tvojim zapazanjem. Mozda je razlicito od uzovnika do uvoznika, npr. tamo nude i statistiku o udjelu benzinaca i dizela u prodaji, ali napominju koji sve uvoznici ne vode statistiku ili im nisu dostavili podatke.

bmiillan

loganovci morate se pomiriti sa tim da odlazite u istoriju  :hihi1:

malo sale ucvrscuje prijateljstvo. mislim da je vecini sandero prakticniji
a stepway najlepsi sto svakako utice na izbor. ipak vecina kupuje auto
srcem.

kad sam kupovao auto sve je bilo na strani sandera black line ali je
ipak izgled stepway-a presudio
nemoj na silu uzmi veci cekic

sanderoman

Chao Loganovci, Bye, bye Blackbird....  :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Jelenko

#9
Mi Loganovci odlazimo u istoriju sa  nikakvim reklamacijama a vi sanderasi malo po malo pa steka ovo,pa ono... :baeh: :crazy:

Znaci zakljucak je sledeci:

Loganovci u istoriju a Sanderovci pravac servis..... :)




Naravno sala je u pitanju,dacia je i jedno i drugo,tako da smo ravnopravni.... :too:

Loganovac

Nećemo baš tako, ovo prerasta u rat... Ne vidim neku razliku između Sandera i Logana u tom smislu, a ovu temu shvatam kao zezanje. Neko voli popa, neko popadiju. Jedino je problem da je onaj ko voli popa u stvari pe*er. Mada, danas ni to nije neki problem...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

milko

A bogami kako je pošlo problem će biti ako to nisi.

gio

Od prvih pet automobila sa liste, samo je octavia sa dupetom. Svi ostali su iz istog šablona ispali (Sandero, Punto, Fabia, Golf). Očigledno da kupci masovno vole i kupuju takve automobile.
Valjda ljudima odgovara što kraći automobil (dobro - Golf je klasa iznad punta i Fabie) ali moj rezon je:
1. treba mi veliki prtljažnik jer volim da putujem a da su mi stvari u gepeku a ne u kabini ili na krovu
2. ako se neko zakuca od pozadi veća je zona gužvanja pre nego što mi taj stigne do kabine. Kod svih tih manjih automobila zadnja klupa je na manje od pola metra od branika.
3. sa loganom ima svega nekoliko mesta u gradu gde ne mogu da parkiram a gde mogu da "udenem" juga (službenog kojeg paralelno koristim) ali ta mesta nisu baš obeležena i nije dozvoljeno parkiranje. Svugde gde je parking zona, logan staje isto kao i jugo, sandero, punto ili možda octavia, passat ili audi a4 itd.

Osim dizajna, što je stvar ukusa (lično mi je logan ph2 lepši od sandera a stepway i slične zafrkancije ni ne volim) ne vidim posebnu prednost tih manjih automobila u odnosu na logan ili pomenutu octaviju.

Zoran

Rookie, zapažanje je jako umjesno mada ja smatram nešto prodatim kada se to nešto isporuči kupcu. U statistici stvari su rastegljive pa to pojedini koriste da bi nešto prikrili ili preuveličali.

               Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Svarog

Statistika je čudo. Može svašta da otkrije i svašta da sakrije. Mislim da se takva statistika može dobrim delom objasniti kulturološkim karakteristikama stanovništva Srbije, odnosno neprekidnom težnjom poricanja činjecie postojanja izbora i kulturno utemeljenom isključivošću. Drukčije rečeno, kad neko kupuje Logana, onda svi kupuju Logana, a kad je krenuo Sandero onda su svi navalili na Sandera jer je hit. Nisam siguran u kojoj meri su ljudi uistinu svesni mogućnosti izbora i mogućnosti temeljnog promišljanja sopstvenih potreba naspram karakteristika automobila koji kupuju. Ali mislim da sve ovo pre svega stoji za odnos Logan/Sandero vs. Punto. Naime, svi vlasnici Punta s kojima sam razgovarao malo ozbiljnije potvrdili su da su se zaleteli i da nisu mnogo razmišljali, već im se Punto nekako podrazumevao, a i oslonili su se na predrasude prema Dacia vozilima. Svi su se naravno posle razgovora samnom pokajali. A mnogi od njih se već i žale na razne kvarove koje nisu baš očekivali tako rano, tj. na skoro novim kolima.
No dobro, neka mi Sandero vlasnici ne zamere, jer polazim od toga da su ljudi koji su na ovom forumu misleći ljudi i da znaju šta kupuju. Na žalost, mnogo je više onih koji kupuju nepromišljeno i kad im se reklamom nabaci jedan auto, onda njega kupuju, pa tek posle razmišljaju da li su dobro postupili. Jednostavno rečeno, i mnogo puta napisano na ovom forumu, Logan ima svoje prednosti, a Sandero svoje, ali većina kupaca ne razmišlja mnogo o tome.