Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Sada sam se vratio iz MK i vozio sam do tamo 130 na auto putu i potrošnja mi je bila oko 7.
Moram da te pitam jel si bio na prvom servisu, gde, na koliko km i još jednu bitnu stvar....kako bi okarakterisao sebe kao vozača: oštrog, umerenog ili laganog u vožnji?
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

zac

Ljudi stil voznje dosta utice na potrosnju bez obzira da li je rec o otvorenom putu ili gradu. Nagla ubrzavanja, kocenja bez neke potrebe, preticanja pa smanjivanje brzine pa opet dodavanje gasa itd... Zato sam i hteo da otvorim temu "skola ekonomicne voznje" ali  su mi je obrisali...pre nego  je iko i video  :ne:   ,a mislim da je bila na mestu.   :c   Imao sam nameru da podelimo iskustva o nacinu-stilu voznje pa bi mozda nekom pomogli da redukovanjem nacina voznje smanji i potrosnju.
I ja se slazem da je potrosnja na otvorenom oko 7 l. prevelika, meni na otvorenom takodje trosi oko 5.5 l.  :wave:

goran79

meni isto grad do 7lit.otvoreno 5.5lit

Dragan.vi

Za vikend put Bgd-Svrljig naravno auto putem do Nisa i nazad prosek 6,25l. Verovatno imalo manje jer sam pre i posle puta vozio nekih stotinak km po Beogradu. Na tamo prosecna brzina 110-140 km/h u povratku 100-120 km/h, auto bez klime, ali nas cetvoro u autu i gepek solidno popunjen. Vise sam nego zadovoljan :lux:

gromovnik

Citat: goran79 poslato 10.08.2011. - 20:38
meni isto grad do 7lit.otvoreno 5.5lit

Ne znam kakav je saobraćaj u Berlinu, ali u Novom Beogradu gde god skreneš u neku ulicu crveno svetlo. Ako mnogo krivudaš, staćeš na svakom semaforu i čekati po par minuta.

ex-user

Citat: goran79 poslato 10.08.2011. - 20:38
meni isto grad do 7lit.otvoreno 5.5lit

koji je to grad u pitanju  :hihi:

meni u gradu po BC već duže vreme 8.5 (beograd, gazela svakodnevno, centar, novi beograd)
po ibarskoj oko 5.5 do 6
bla bla bla

DrJekyll

Ja sam majmun pa mi je prosek u gradu 10-11l, jedino na otvorenom mogu da uštedim ili ako mi neko stavi blokadu na papučicu gasa :doh:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Albuk

Upravo sam se vratio sa Krfa, presao 2500 Km (od toga 500 po Krfu), auto pun, klima, voznja po ogranicenjima 30-130 kmh - potrosnja 6,8 po BC. Presao sam samo 900Km pre puta.

speedo

Išao do Jadrana, nešto manje od 600 kilometara ukupno napravljeno. Prosječna potrošnja 5,3l ugrubo. Preko 50% vremena korištena klima (u povratku non-stop, u odlasku od granice Doljani/Metković). Na autoputu išao do 110 km/h, nisam preko jer nemam ni 2000 km na satu. Magistralama od 80 do 100 kmh, sve petom, naravno. Preticao sporije gdje god mi se ukazala normalna prilika. Ponegdje smanjio na 50/60/70 kmh, koliko je već bilo ograničenje uz policiju ili kameru (ali svejedno nadomak Sarajeva "projurih" skoro 75kmh pored kamere gdje je 60 kmh ograničenje). Čekao na ulaz u Hrvatsku dobrih pola sata, sistem stani-kreni, ali nisam gasio auto nikako. U povratku dionica Neum-Stolac (možda je neko i prolazio), te nekih desetak minuta gužve u Sarajevu. Uz Ivan i uspone na jadranskoj magistrali išao trećom do 3200 obrtaja (nešto preko 60km/h), mogao sam i tu većinom ići brže, četvrtom, ali nisam htio opterećivati motor velikim gasom. Pun gepek + tri odrasla putnika (od toga dvojica stokilaša).

Sve u svemu, potrošnjom i autom prezadovoljan. Jedino brisači nisu toliko efikasni u borbi sa kukcima na preko 100 km/h, ali nisu ni na Mercedesima... Sandero se lagano vozi, premda bi u Bosni dobro došao 1.6 ili dCi motor, ali šta je tu je.

bmiillan

put do beca nesto sitno u lokalu, zatim budimpesta opet sitno u lokalu,
vozeno autoputem izmedju 120 i 140, 80 posto vremena ukljucena klima,
troje odraslih u kolima i stvari, potrosnja 8,2. na 140 broj obrtaja je 4200
sto mislim da je posledica odnosa u menjacu i da su to trebali napraviti
malo bolje. prosle godine kada je bio potpuno nov (sada ima predjeno 9500 km)
do zlatibora gde nije predjena brzina od 90 potrosnja 5,5.
nemoj na silu uzmi veci cekic

DrJekyll

Pa to i jeste poenta, a gde hoće da postave radar oni stave zeleni talas na 80km/h i ako voziš po propisu staješ na svaki, ako ne onda umesto 10ak minuta potrošenog vremena na semaforima i 2 litre goriva platiš 10-20 soma. Takva nam je država....kako se njima digne tako će da bude! Čitam ovo "po gradu 7l" i nemam pojma kako. Meni je uvek deset, vozio polako ili vozio oštro. Probao sam nekoliko puta.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Speedo, manje goriva trošiš uz ivan u trećoj na 3200 rpm nego u četvrtoj na 2450 rpm ako se motor guši, zvuči nelogično ali je tako jer dati motor ima najveći koeficijenat iskorištenja goriva baš tu malko iznad 3000 rpm.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

U principu se slažem. Međutm, zanima me gde si pronašao taj podatak o koeficijentu iskorišćenja goriva i na koji način procenjuješ da li će potrošiti manje trećom na 3200 rpm nego četvrtom na 2450 i kako čovek da odredi da li se motor "guši". Speedo je i napisao da je mogao da vozi brže na pomenutoj uzbrdici. Pitanje je da li bi manje trošio četvrtom na 3200 rpm nego trećom na istim obrtajima. Koji je kriterijum za procenu? Jer, ako počnemo tako da generalizujemo možda dođemo da zaključka da bi još manje potrošio drugom ili čak prvom brzinom, a znamo da je to teško moguće?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Ja isto htedoh da pitam, jaaaako me zanima pošto i ja mislim da je to tako...ali nažalost ne znam zašto (tehnički). Pretpostavljam da se u motor ubacuje više goriva kada je isti pod jakim naporom, ali to mi je bilo logičnije za karburatorske, a za ove sa ubrizgavanjem nemam pojma.

Samo se potrudite svi koji komentarišete i objašnjavate da objasnite malo i "narodskim" jezikom pošto nismo ovde svi dipl.inž.mr.dr..... :Smiley:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

#389
Cini mi se da je u ovom slucaju doslo do male zamene teza.

Zoran je verovatno izjavio gore pomenuto zbog obrtnog momenta koji je najveci na 3000 rpm.

Medjutim definitivno nije sve jedno da li ce vozilo prevaliti odredjenu razdaljinu u 3, 4, ili 5. brzini i pri tome napraviti odredjeni ukupni broj obrtaja motora koji se razlikuje u zavisnosti od izabranog stepena prenosa.

Malo matematike moze da da okvirnu sliku.

Ako Sandero u 3. brzini ide 19,6 km/h pri 1000 rpm, u 4. 26,19 a u 5. 33,92, onda dolazimo do toga da po jednom obrtaju motora prelazi u 3. brzini 0,32 metra, u 4. 0,43m a u 5. brzini 0,56m, odnosno na usponu duzine 10 km ce motor napraviti u 3. brzini  31250 obrtaja, u 4. brzini 23255 obrtaja a u 5. brzini 17857 obrtaja. Ubrizgana kolicina goriva po obrtaju zavisi samo od toga koliko je pritisnuta papucica gasa.

Posto je kod 8v motora kriva obrtnog momenta relativno zaravnjena i preko 2000 rpm je dostupno vec 90% obrtnog momenta, mogli bi da zakljucimo da je bolje voziti u visem stepenu prenosa sve dok papucica gasa nije pritisnuta 30% vise nego u za jedan broj nizem stepenu pri istoj brzini kretanja. Naravno ostaje otvoreno pitanje da li je povecanje ubrizgane kolicine goriva linearno, tj da li 30% jaci gas znaci i 30% vise ubrizganog goriva ili ne.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!