Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

Ja nemam BC, ali po iskustvu sa vise drugih kola mislim da laze za 0.3-0.5 l /100 km...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Ljetne temperature =  mala potrošnja (5,13  l/100 km  mjereno na dionici od oko 1500 km)
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

Nas dvoje i dete, klima sve vreme, pun auto i pun kofer od 320 litara na krovu, novim autoputem ka Čačku 110-115 kmh, pa po zapadnomoravskim krajevima i planinama, pa nazad...cca 700 km, dve cele boce, oko 75 litara plina.

Red veličine je 10-11 litara plina, otprilike kao prazan i bez kofera po Beogradu, 38 litara plina za cca 350 km.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Midzi

Prosečna potrošnja prema BP na 1300 km je 5,4l. Od ukupne kilometraže oko 550 km je bila magistrala, oko 150 km auto put i preostali deo gradska vožnja (oko 600 km). Preko 50% vremena u vožnji je bila uključena klima.

slavko_bgd

Uau... 50% gradska vožnja i 50% vremena uključena klima....neverovatno.  :aplause:

A kolika je stvarna potrošnja "po novčaniku" ili metodom "čep-čep" ?
Čisto da uporedimo BC sa stvarnim rezultatom.

Midzi

Potrošnju "po novčaniku" pratim na aplikaciji "Drivvo".

Prema evidenciji od kada imam auto do poslednjeg točenja goriva ukupno sam sipao oko 138l i prešao sam oko 2650 km, što je ugrubo prosek oko 5.2 l. Aplikacija kaže da je najmanja prosečna potrošnja bila oko 4.9 l/100 km (otvoren put magistrala i auto put oko 300 km) dok je naveća bila oko 9.5l/100 km (čista gradska vožnja sa klimom oko 220 km).

Po BC je prosek na poslednjih oko 1200 km kombinovane vožnje je oko 5.4l.

Odstupanja sigurno postoje, jer ni jedan BP nema tačnost 100%. Potrošnja dosta zavisi od stila i načina vožnje, izbora i stanja guma, morfologije terena  itd... Takođe, i od vremena, kada su vrućine dolazi do isparenja benzina.

slavko_bgd

Hvala na odgovoru.
Isparavanje benzina je zanemarljivo još or EURO3 normativa jer su benzinski sistemi sa zatvorenim ventilacionim sistemom. Potrošnja goriva po vrućinama jeste manja zbog manje gustine vazduha, što uzrokuje manji aerodinamički otpor vozila i manju količinu ubrizganog goriva zbog manje specifične mase zagrejanog vazduha. To naravno utiče negativno na snagu motora ali to sada nije tema.

Po ovome što je napisano, BC se može smatrati vrlo preciznim kod Logan2/Sandero2 i to je za pohvalu.
Ako znamo da su sva vozila identična a da su uslovi vožnje i vozači različiti, onda je jasno odakle razlike u potrošnji goriva identičnih automobila.

Zoran

Na velikoj vrućini je manje trenje u motoru i transmisiji jer je ulje manje viskozno (rijeđe )
Sam svoj gazda - vazda.

dekiv68

Izvini Midzi, šta znači skraćenica BP?

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 24.08.2020. - 15:13
Na velikoj vrućini je manje trenje u motoru i transmisiji jer je ulje manje viskozno (rijeđe )
Tako je. A ta vrsta otpora u motoru i transmisiji uopšte nije zanemarljiva  :to:

Midzi

Citat: dekiv68 poslato 24.08.2020. - 17:56
Izvini Midzi, šta znači skraćenica BP?

Greška prilikom kucanja. Hteo sam da napišem "BC"

Loganovac

Jel može neko ko prati parametre OBD-om da napiše kolika mu je temperatura motora u vožnji leti a kolika zimi?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Ote mi post iz ruku.

szs

Citat: Loganovac poslato 25.08.2020. - 08:44
Jel može neko ko prati parametre OBD-om da napiše kolika mu je temperatura motora u vožnji leti a kolika zimi?
Pisao ja ovde
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=9743.msg197105#msg197105
Nagura deset stepeni više u stani-kreni i na Ražnju recimo na 130kmh  :Smiley:
Samo da dodam da je temp IDENTIČNA i zimi samo što mu treba par km više da je dostigne
Letos proveravano u vožnji...i dalje isto
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

I šta onda bi sa otporima u motoru, kako će da dozna da li je napolju vrućina ili ladovina?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.