Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

silent

Sasvim je realna potrosnja od 6-6.5 u ovom rezimu. Licno sam se u to uverio pre mesec dana na putu do Grcke, dve osobe i pun gepek, brzina 110-120, a jos je i padala kisa i na kolovozu je bilo vode. Moja potrosnja je bila 6.2 l/100 km, a pogonsko gorivo benzin od 98 oktana tocen na NIS-ovim pumpama.

speedo

Do Dubrovnika i nazad, nepunih 750 km, potrošnja negdje ispod 6 litara, ali recimo da je 6 tačno. Klima radila najmanje 60% puta, autoput, magistrala, malo po Hercegovini po nekim slabijim putevima, čekanje na granici....zadovoljan sam, posebno jer sam vozio normalno, bez neke posebne brige o potrošnji.

drzarkod

Onda sa ovakvim podacima 1.5 dci i nije neki stedisa....tj razlika u ceni i odrzavanju nema smisla.

kiconix

Koji dizel, koliko ja vidim speedo vozi 1.4.

LeNgenda

Citat: drzarkod poslato 22.07.2014. - 12:50
Onda sa ovakvim podacima 1.5 dci i nije neki stedisa....tj razlika u ceni i odrzavanju nema smisla.

Ima, jer 1.4 posrce 10 litara u guzvi kao nista, dizel ako dohvati 7 litara, i to ako je neispravan.

A na otvorenom, sam covek u autu i kao reklama za 308-icu, 3,8 litara.

Mislim da se za neku normalnu prosecnu godisnju kilomterazu u normalnim uslovima 1.4 i dizel taman potiru u rashodima. Sto je vise gradske voznje, dizel je isplativiji.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

suncokret

Evo za sada, sa nerazradjenim motorom od svega 500km, Sandero2 1.2, bezolovni 95 - trosi oko 7,5l po gradu.

Bio sam tolika picajlza da merim potrosnju na ravnom autoputu u zavisnosti od brzine i to sa razlikom od 2km, koliko mi izuzetno precizni tempomat dozvoljava.

Kola imaju najmanju potrosnju za predjene kilometre u rangu od 80-94km. Tu ide oko 4,5-5,2l. Vec od 96-100km, potrosnja prilicno raste i prelazi 6,5. Primetna je razlika u potrosnji izmedju 92 i 96km! To je potpuno neosetno, ali kao da je ta brzina neki prag preko kojeg motor pocinje vise da trosi.

Sa druge strane, potrosnja na 70km i 80-84km je skoro ista, pa se voznjom od 80-90km sasvim lepo stedi gorivo.

silent

To sam i ja primetio, da mi je na autoputu pri brzini vecoj od 100km/h potrosna osetno veca nego pri voznji do 80 magistralnim putem. Znacajno raste otpor vazduha.

Goky

Zaječar - Ohrid - Plaka Litohoro po board kompjuteru 6,2l. Rezervoar napunjen na NIS-u do kraja i dopunjen u Makedoniju na LukOil pumpi. 95 sipana i na jednoj i na drugoj.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

VaskezNS

Citat: silent poslato 22.07.2014. - 18:34
To sam i ja primetio, da mi je na autoputu pri brzini vecoj od 100km/h potrosna osetno veca nego pri voznji do 80 magistralnim putem. Znacajno raste otpor vazduha.

Otpor vazduha je u odnosu na brzinu od 80km/h:
- pri brzini od 100 km/h veći za oko 60%
- pri brzini od 110 km/h veći za oko 90%
- pri brzini od 120 km/h veći za oko 125%
- pri brzini od 130 km/h veći za oko 165%

Mislim da ne moram dalje...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

speedo

Citat: kiconix poslato 22.07.2014. - 13:00
Koji dizel, koliko ja vidim speedo vozi 1.4.

Da, sveukupni prosjek mi je negdje oko 7,5 litara. Najveća potrošnja je grad+klima, ide 10l bez problema. Vjerujem da bi dizel iste vožnje (otvoreno) trošio najmanje litar manje.

Goja

Posle predjenih 43000km i dalje sam zadovoljan potrosnjom. Preko 120km/h troši više ali na kraju kad sve izračunam prosek je 7.8l. Kad vozim decu na more onda laganica pa je potrošnja oko 6.5l.

Andrix

I ja bih rekao da u najvecim guzvama + klima ide oko i preko 9l/100 km ali zato magistrala i sam sam se cudio kad sam dobio cifru od oko 4.5 l pri brzinama do 80 km/h i punim kolima....ali ipak je velika razlika u cenama dizela i kola na benz + registracija + servis + predvidjena km =  uzeo benc
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

LeNgenda

Izgleda da 1,2 16v zaista trosi primetno manje od 1,4 8v, ali ga nisam probao i ne znam da li se i u cemu razlikuje u voznji, a bas me zanima.

Ovih dana sam se druzio sa jednom novijom Ibizom, trocilindarskom od 70 konja, ide vrlo slicno kao 1,4, ali je menjac primetno duzi, npr. nema sanse da ga vozis 50 km/h cetvrtom, stuca, buni se, lezeci policajci najcesce teraju u prvu i tome slicno.

Znam kakav je 1,2 16v zvrk u Twingu 1, ali Twingo mozda nema ni celih 800 kila.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

DarioGTI

Imao sam jedno kraće vrijeme Twinga Privilege '02 1.2 16v i to automatika (sa  staklenim panorama krovom na struju  :D :lazy:), to je doduše bio onaj stariji model D4F-a, super motorizacija za taj auto. Na žalost, nemogu se sada sjetiti kilaže, ali bila je tu negdje kao što je Lengenda rekao, 800tinjak kg. Današnje Dacije imaju noviju verziju tog 1.2 16v.


@Lengenda - jesi možda provjerio na koliko obrtaja se Ibiza vrti pri 100kmh ?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

LeNgenda

Ne, sve je bilo po gradu, i to hardcore gradska voznja, ali ako se 1,4 vrti na 3000 o/min pri 100 km/h u petoj, onda naaaagadjam da je Ibiza tu oko 2850-2900, preveliki su otpori da bi peta bila znacajno duza, ipak je to 70 konja, a max. moment je spusten upravo na tih 3000 obrtaja, kao kod K7J, mislim da je ono HTP upravo za High Torque P...ower, valjda.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.