Sandero - potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

Dachos

Moje iskustvo sa potrosnjom se potpuno poklapa sa fabrickim. U gradskoj voznji, mislim na voznju u Beogradu, prva, druga, prva druga, pa ponekad treca, uz ukljucenu klimu trosi izmedju 8 i 9,5 litara. Na autoputu pri brzinama do 110 km/h potrosnja je idealna, 5,5 do 6 litara. Na vecim brzinama potrosnja raste naravno. U mesovitoj voznji izmedju 7 i 8 l.Nemam BC pa ne mogu precizno da kazem ali mislim da je procena prilicno tacna. 

bruno

Nakon putovanja na more, do Igala i nazad (Teslić, Sarajevo, Mostar, Trebinje, H.Novi) i pređenih 950 km mogu reći da sam zadovoljan potrošnjom. Sa priličnom sigurnošću mogu reći da je auto trošilo nešto manje od 6 l/100 km. S obzirom da mi je  u jednom pravcu bilo potrebno 7,5 sati vožnje (ne računam pauze) znači da je prosječna brzina bila 60 km/h, klima je bila upaljena 75% vremena, a potrošio sam oko 55 l. Ko je vozio ovim pravcem zna da tu ima i brdsko - planinskih prevoja i dosta naselja kroz koja se vozi brzinom 50-60 km/h. Ovo me je prilično obradovalo s obzirom da u gradu zaista previše troši s obzirom da je u pitanju 1.4 motor.

Goky

Trenutno na satu 5040km. Ovo je potrošnja u zadnjih 150 km.

Pređeno km.   Potrošeno goriva   Prosečna potrošnja            Napomena
36,40                         2,00             5,49      bar 30 km pod klimom (brzina uglavnom 80-90km/h)
31,10                         2,20             7,07      klima uključena + dve veće uzbrdice   
73,10                         4,20             5,75   
140,20                         8,40             5,99      prosek prve tri deonice (u zadnih 35km brzina 80-120km/h)
Voženo i malo "gradske" vožnje do 8km. Na prvoj deonici prolazak kroz 3 naseljena mesta.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

gav.sa

Moja mala iskustva sa potrosnjom.
Za 12 dana sam presao 2800 km. Put do Lefkade, voznja tamo i natrag.
Do tamo je mozda 2/3 autoputa, a na Lefkadi krivine, usponi, nizbrdice... ko je bio tamo zna kako je.
2600km sam presao na plin i tu je prosecna potrosnja 8,8l.
Za 200km predjenih na benzi... pa BC je pokazao 6,2 jer sam ga u trenutku nestanka plina resetovao.
Vidim komentare u vezi uzbrdice - nizbrdice.
Plin mi je nestao na plazi i morao sam da se popnem uz neku planinu da bih je presao. Do vrha mi je pokazivao prosek 11,5, mahom 2 i 3 brzina.
Posle toga sam se spustao opet do mora, nekih 20-tak kilometara i spustio mi je potrosnju na 4,8, s tim sto sam gotovo sve vreme kocio.
Na kraju sam vozio gore-dole i prosek se zaustavio na 5,2 litara.
Potrosnja plina se zasniva na sipanju nekoliko rezervoara do vrha, u Srbiji, Makedoniji i Grckoj.
Realno je pricati da je, pri 120km/h sa opterecenim vozilom i sa klimom, potrosnja plina oko 8,5l.

jasho

u prevodu +1l u odnosu na benzin! :kava:

DrJekyll

jel ima neko savet koliko da ga teram na auto putu? Znam da je 90 najidealnije, al nemojmo preterivati :)
Koliko je velika razlika u potroshnji izmedju 110, 120, 130 i 140kmh?
Vozim nocu, tako da klima verovatno nece mnogo raditi.

p.s.
a da, idem do grchke :)
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

jasho

Brzina ti je nebitna, sve preko 2000-2500 obrtaja povećava potrošnju, recimo meni na 120 je oko 3000 obrtaja, 140 je oko 3500...

DrJekyll

Citat: jasho poslato 26.07.2010. - 12:06
Brzina ti je nebitna, sve preko 2000-2500 obrtaja povećava potrošnju, recimo meni na 120 je oko 3000 obrtaja, 140 je oko 3500...

ma znam i ja to, al na nekim kolima na 120 troshi 7l, a na 140 9l. zanima me kolika je razlika. Predpostavljam i da je razlika eksponencijalno veca shto je i brzina veca odnosno br. obrtaja. nije isto 110-120 kao 150-160....valjda ja tako mislim :huh:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

jasho

Ovo ti je moje neko iskustvo od prošle godine 90% autoput:

Pozdrav, evo da dodam još koji info vezano za potrošnju, opet isti put od 607 km, deonica br.1 od 186,7 km (interni testom utvrđivana količina goriva) potrošnja 11 litara ili 5,8 na 100 km vožna uglavnom autoputem prosečna brzina 120-140 km i uključena klima na 50% puta, druga deonica od 210 km potrošnja 9 litra ili 4,2 litra na 100km uključena klima, motorni put prosečna brzina 80-100km na sat, treća deonica od 211 km potrošnja od 8 litara ili 3,8 l/100km klima uključena na 70% puta, motorni put prosečna brzina 80-100 km na sat. Treća deonica je uglavnom spuštanje odnosno niz brdo, u povratku je slična potrošnja osim što je na trećoj deonici na usponu na pređenih 35 km potrošio 5 litara benzina bez uključene klime. Napominjem da je od druge deonice u rezervaru se nalazilo 11 litara bmb 95 i 40 litara bmb 98 jer sam tad napunio rezervoar!

DrJekyll

hvala na odgovoru  :dobro:
reci mi samo kada si sipao 98icu, jel si imao promene u zvuku motora i jachini, tipa dal' su ti se chuli ventili...ili nisu se chuli ventili...itd...
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

jasho

Nisu se čuli ventili, što se tiče zvuka isto, ali sam imao osećaj da je startniji kod preticanja i da manje troši. Ima sad onih koji tvrde da je 95 ili 98 ista stvar, ali meni se čini da je sa 98 ipak bolje!

miroleca

Ne da brzina nije nebitna. Brzina je najbitnija !!!

U konstantnoj vožnji, motor najviše radi na savladavanju otpora vazduha, koji raste sa kvadratom brzine. Dakle, otpor vazduha na 180km/h je četiri puta veći nego pri 90km/h. Ako motor troši 4x više goriva da bi išao 2x brže, zaključujemo da je potrošnja po kilometru 2x veća na 2x većoj brzini. Recimo, 6 litara na 90km/h, 12 litara na 180km/h.

Na žalost, otpor vazduha nije jedini koji "troši" snagu motora. Otpor kotrljanja točkova, ležajeva, frikcija motora, gubici na usisu i izduvu, efikasnost motora na različitim obrtajima itd. utiču da računica nije skroz jednostavna, ali je više ili manje tačna, pogotovo pri velikim brzinama kada otpor vazduha daleko nadmaši sve ostale otpore (gubitke). Pretpostavljam da efikasnost motora (ostvaren rad po jedinici utrošenog goriva) opada približavanjem obrtke crvenom području, pa ova formula ide i preko 2x.

Pozdrav!


jasho

Nisam razmišljao o ,, otporu vazduha''  moram da priznam, primetio sam samo povećanu potrošnju na većim obrtajima! :aplause:  Ajde sad da kažem da si u pravu1 Pozz  :ziveli:

sanderoman

Ja se vratio iz Grcke pre nedelju dana. Nakon svih kilometara (oko 2000) prosek je bio 6.8l. Najekonomicniju voznju sam imao u povratku, auto putem sam isao do 120 i sa pola ukljucenom klimom, doduse to je bio Grcki benzin. Po auto puto ako vozis do 130 trosi oko 7l bez klime, provereno vise puta.

Zoran

Otpor vazduha jeste najbitniji i svakako raste sa kvadratom brzine. Ne treba zanemariti činjenicu da je specifična potrošnja  g/kWh najmanja na obrtajima iznad najvećeg obrtnog momenta a ispod najveće snage. Ta činjenicaje važna ako vučete tešku prikolicu na usponu gdje otpor zraka pada u drugi plan. Za motor 1.4  to je negdje oko 3500 ob/min. Za traktor koji ore to je 1500 - 18oo ob/min.

                                              Zoran
Sam svoj gazda - vazda.