Dnevno svjetlo na dugom svjetlu

prethodna tema - sledeća tema

maestral5747

Evo moj prvi post nakon predstavljanja.

Pročitao sam cijeli topic o oborenim svjetlima i automatskom paljenju istih, a mene muči sličan problem.
Razlika je u tome što bih ja ugradio funkciju automatskog paljenja dnevnog svjetla sa smanjenim intenzitetom na sijalicu dugog svjetla jer kod mog meganea imam dvostruke farove H7+H1. Dakle uređaj bi trebao da ima slijedeće:
1. Nakon paljenja motora nekoliko sekundi kasnije pale se i sijalice dugog svjetla sa 50-ak % snage
2. Ne pale se pozicije, ni prednje ni zadnje
3. Ablendovanjem se snaga dugog svjetla pojačava na normalnu vrijednost
3. Paljenjem oborenog svjetla gasi se sklop dnevnog svjetla i svjetla rade normalno kao da sklopa nema
4. Ako je moguće i to da se da dnevno svjetlo ostaje raditi još 10-ak sekundi nakon gašenja automobila, tj. da ima funkciju "follow me home"

Navodno je takvo rješenje i na golfu 6

Navodno gosp. Vlade Trion, ako sam dobro zapamtio, kod vas u Beogradu ima gotov uređaj na prodaju. Pronašao sam i neke jednostavnije i jeftinije šeme, pa ako je netko dovoljno stručan da nabaci komentar





Loganovac

#1
Greška u koracima! Ovaj uređaj neće obezbediti automatsko uključivanje dnevnog svetla, pogotovo ne sa nekakvim kašnjenjem. Sklop se koristi da bi se na vozilima koja su već opremljena dnevnim svetlima umesto kratkog svetla kao dnevno koristilo dugačko, i to sa smanjenim intenzitetom (jedino ako je zbog produženje radnog veka sijalice, ne štedi se bitno energija jer se ostatak disipira na otporniku koji se intenzivno greje). E sad otpornik. 50W :ha: Ja ovo ne bih nikad u kola ugradio, osim u specijalnoj izvedbi. Dalje, dioda mora da bude bar od 10A, a čak i kad se uključi dugačko svetlo "poješće" oko 0.5V napona sijalici, koja će usled toga smanjiti intenzitet svetla. S obzirom da su mnogi primetili da im sijalice "seknu", odnosno smanje intenzitet svetla kad motaju volan (ovi sa električnim servom), smanje gas, pritisnu kočnicu u leru, uključe grejač zadnjeg stakla ili šta-ti-ja-znam kad već, ni ovaj efekat ne treba zanemariti.
Znači, mislim da nam uopšte ne vrši posao.

P.S. Toliko sam se zaneo da sam zaboravio da prokomentarišem kako je maestral5747 jedan od retkih članova čiji je prvi post posle predstavljanja izuzetno konstruktivan. Svaka čast!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

maestral5747

Vrlo sam konstruktivan jer sam na matičnom Renault forumu postao već dosadan, ha, ha. Nego ovdje je svježa krv i puno više želje za "kemijanjem" tj. nadogradnjom funkcija vozila nego na Renault forumu.
Kod nas zakon o paljenju svjetala vrijedi s početkom zimskog računanja vremena. Taman preko ljeta zaboraviš palit i onda dođe jesen i kazne od policije  :ranting:
Funkcija "follow me home" nije toliko nužna, mogu i bez nje, a zašto na duga svjetla? Zato da ne trošim ksenone bez potrebe koji su u oborenom svjetlu  :too:, zato je biju direkt u oči pa si vidljiviji ostali vozilima (ali zato mora biti smanjen intenzitet da baš ljudi ne oslijepe  :fiju:). Ne želim da se pale i zadnja svjetla jer je tako štop svjetlo uočljivije.
Cicija šta ćeš...

DarioGTI

ja uvijek pozdravljam volju i zelju za samostalnim preradama  :dobro: :ziveli:

jesi razmisljao mozda o onim sve popularnijim LED trakama u ulozi day light-a ? i spojiti ih na polozaj kontakta kljuca (polozaj u kojem se kljuc nalazi dok auto radi). tako bi i day light radio samo kad je auto ukljucen, i onih par sekundi koje cekas dok se ne pogase lampice na kontrolnoj tabli.... :)
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Keka

Nisam bas strucan za elektroniku i LED, ali ako se dobro secam, osetljive su na velike varijacije napona, tako da im ne bi godilo da budu ukljucene dok anlaser vergla. Bolje da se ukljucuju sa zadrskom od 10 sec.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


maestral5747

#6
Imam po 3 diode u svakom faru (angel eyesa) i one mi za sada glume dnevno svjetlo. Samo ne znam kako će to proći kod pandurije...
Za sada riskiram, ali bi ipak onu prvu varijantu riješio ako uspijem