heeelp...potrosnja...stepway

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Može biti sve u redu a da imaš potrošnju 16 litara . Poradi malo na sebi i bit će to ok.

                                                                                                        Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Tsky

Moj Sandero do sada nikada nije prešao 8,5 lit. Vozim ga uglavnom po gradu a do sada sam sipao tri puta "do čepa", prelazio tačno 400 km i onda sipao ponovo. Nikada do sada nije bilo više od 33 lit. Kada sam ljetos išao na more trošio je 7,3 sa većim dijelom uključenom klimom. Moram napomenuti da vozim smireno po gradu često i u 5. brzini jer motoru apsolutno ne smeta.
To što ti je trošio 16 lit gadno su ti pokrali benzin na pumpi. Garant!!. Isto tako nije nevažno na kojoj pumpi sipaš i kakav benzin. Ja sipam isključivi BS 95 na Petrolu.

Dragan.vi

I meni miriše na klepanje na pumpi :palica:A možda si i sam sipao?

dzaga

#18
Svšta može da se desi na pumpi. Moj jučerašnji slučaj je za rubriku "verovali ili ne": nije bilo trenutno goriva na LUKOIL (gde isklučivo uzimam plin) i svratim na ECO, "naspite pun i nek automatski isključi". Odem na kasu i čekam da se završi točenje. Čekam, i čekam, i čekam mnogo duže nego obično. Izađem napolje i čujem klilće automat za plin, radnik toči u drugi auto i ja pitam što nije prekinuo točenje a on hladno kaže " pa nije automatski isključio". Dobro, moja greška što nisam bio precizan. Ali onda priđem Loganu i vidim da plin curi niz blatobran!!! Pozovem ga i on se sav usplahirio kad je video da je sipano 79l i da plin curi i samo je ponavljao da "nije automat isključio". Sad, ja hoću da vidim dali je automat ispravan pa ako nije da zovem inspekciju i kažem mu "ne prekidaj da vidim hoće li upošte automat da prekine točenje" tj. šta će se desiti ako radnik ne prekine točenje. I na moje iznenađenje automat na 80l počne sa usporenim kliktanjem i na 82l prekine točenje!?! (boca za plin je 80l). Istina, ja sam trebao da mu kažem da prekine točenje čim počne "kliktanje" automata ali da plin curi iz rezervoara nisam mogao ni da pretpopstavim kao mogućnost. Ne znam koliko je iscurelo plina  :ha: (idem na pumpu čim čujem zvučni signal za plin i obično sipam 60-65l) ali je radnik sigurno trebao da prekine točenje kada je plin počeo da curi. I, tako, naravoučenije -budite prisutni za svo vreme točenja goriva (sve jedno plin ili benzin) da ne biste doživeli šok, kao ja, kada sam video da plin curi. Do sada sam bio ubeđen da to može da se desi samo kada je benzin u pitanju.

Keka

Kako je tacno curio plin? Kolika se bara napravila od tolike kolicine plina a da niko nije video ni namirisao?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Milence

#20
Gledao svojim očima kako TNG curi i čovek na svoje insistiranje sipa, pola pije pola šarcu daje ( temperatura TNG iz pumpe je -56c tako da izlazi u tečnom stanju,curi, smrdi samo uz aditive koji mu se dodaju za mesta gde nema visokosofisticiranih uređaja da ga prepoznaju, jako teško se pali u tečnom stanju sa manjkom O2) ali ne napušta PUMPU.
Znači nikada, ali NIKADA nemojte ići na plaćanje bez da vidite da je brojčanik na 0 i da se završi sipanje. Važi za sve vrste goriva. Uvek Vas pitaju "treba li Vam račun" on im služi za mesečna potkusirivanja i ništa manje ne kradu kao u zlatno doba analognih brojčanika ( onih što se vrte ) :)

Loganovac

Nije temperatura plina iz pumpe -56C, bar ne tečne faze. Temperatura tečne faze jednaka je temperaturi okoline, od koje zavisi i pritisak u rezervoaru. Temperatura opada tek sa ekspanzijom i prevođenjem u gasnu fazu, jer mu se oduzima toplota isparavanja.

Postovao sam ranije tabelu zavisnosti pritiska TNG-a od temperature, može se pronađi pretragom. Normalni pritisak u boci je (uslovno govoreći) od 2 do 6 bara, na ovim temperaturama pri donjoj granici. Iz tog razloga mislim, ako je curela tečna faza, da bi to trebalo da znači da je boca bila narokana do vrha i šire, jer u suprotnom ne bi mogao pritisak da toliko poraste, odnosno sve dok u njoj ima gasne faze. Ili možda sigurnosni deo multiventila nije dobro podešen, pa ispušta i na manjem pritisku. 
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

LeNgenda

Sad kad lupim i ostanem ziv...

Kako moze da curi, tj. da ostane tecan u spoljnoj sredini ako mu je temperatura isparavanja ispod nule?
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

Nisi lupio, pitanje je logično i na mestu. Da bi ispario, potrebno je da mu se dovede određena količina toplote (toplota isparavanja) koju znači mora da oduzme spoljašnjoj sredini. Kad iscuri tečna faza, u prvom momentu dolazi do intenzivnog isparavanja, a kad se površina po kojoj curi dovoljno ohladi nema više odakle da crpe toplotu pa ostaje u tečnom stanju i na atmosferskom pritisku. To objašnjava kako može TNG da bude u tečnom stanju i kad je rezervoar otvoren (lično sam imao prilike da iz auta vadim otvorenu bocu sa desetak litara TNG-a u njoj), ali to obavezno prouzrokuje zaleđivanje boce, jer gas isparava sve dok ne obori temperaturu boce na temp. isparavanja (na atmosferskom pritisku) butana kao teže frakcije.

Napomena: nije iz wikipedije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DUSTER2010

#24
Najbolje ti je izmjeriti potrošnju da napuniš pun rezervoar goriva, provezeš se 100km, onda dopuniš rezervoar i dobiti ćeš točnu prosječnu vrijednost.

Samo tebi za informaciju imam Dustera i najmanja potrošnja je bila 7,5L na otvorenom (vozio sam 80km/h - 90km/h, normalna vožnja, bez naglog ubrzavanja), najveća potrošnja mi je bila 13L (vožnja u gradu, tempo stani - kreni, prva, druga, treća i malo četvrta brzina).

dzaga

Citat: Keka poslato 26.10.2010. - 16:30
Kako je tacno curio plin? Kolika se bara napravila od tolike kolicine plina a da niko nije video ni namirisao?

Curio je niz blatobran pa na asfalt. Kada je automat prestao da toči curenje prestalo a gas je odmah ispario dok je na asfaltu ostala mrlja 10x15cm, potpuno suva.

Zoran

Ovo sa tečnom fazom je dobro za vađenje žvakaćih guma iz kose.

                                                                           Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DrJekyll

Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Zoran

Loganovac, kako bi izvadio žvaku iz svoje kose?

                                                         Zoran
Sam svoj gazda - vazda.