Da li je MCV auto za mene

prethodna tema - sledeća tema

speedo

Baš sam jučer isprobao jednog Logana iz 2005. godine. Auto je metalik plave boje i limarija je kao nova. Doduše prešao je oko 25.000 km i po snijegu i nije baš vožen.
I sam sam u sličnoj dilemi oko kupovine nove Dacije, i zato sam i tražio auto sa par godina da vidim kako to funkcioniše :) Ovaj je malo vožen i tek nedavno je zamijenjen akumlator, osim naravno redovnih servisa. Sve u kabini radi, ništa ne pucketa, ne tandrče, klima dobra, a najviše mi se dopao "šmek" novijih auta unutra.

A prošle sam godine mijenjao dio poda ispod vozača na Zastavi 128 i to je dobro ispalo, bez problema se vozi. Čak sam i navario polovan dio (naravno bez korozije). Tako da i pod se može mijenjati, traži malo više strpljenja i volje nego blatobran, ali može.


krle

Zanimljiva analiza - "Nov ili polovan".
http://autoklub.jutarnji.hr/novi-ili-rabljeni--dacia-sandero--vs-impreza--clio--golf-v--astra---/816239/

Ima istine i u ovome:

"Što duže razmišlja, naš junak je sve izgubljeniji. Što mu je onda najbolje izabrati? Najbolje ono čemu supruga da zeleno svjetlo..."    :lau:

roditelj

Meni je supruga dala zeleno svetlo i bi MCV!

Posto u 2. redu vozim samo decu u auto sedistima,nije me toliko interesovao komfor istih.Koliko sam primetio, prilicno su tankih,a mekanih obloga.Rastojanje do prednjih sedista je samo dovoljno,cese se kolenima o mekana ledja prednjeh,kada se ova nalaze u krajnjem polozaju.Pomeranjem prednjih za 1ili2 zuba,ali ne vise,dobija se dobar kompromis,prvenstveno zbog suvozaca,cije sediste se ne steluje po visini,pa onda mora da sedi bez opruzanja nogu,kao u fotelji.Ja sa mojih 185-6cm i 1,2 tovara,sedim,nikad blize volanu,koji je mislim u gornjoj,a sediste u srednjoj poziciji.Jbg.jos uvek se ucim da sedim u MCVu.U principu,bilo koja pozicija nije tako losa.Sedalni deo je malo kraci.

3.red,vise nego dovoljno prostran u svim pravcima,prikladan i za gabarite vece od mojih.Posto se sedi na z.osovini nije bas udoban za brze a lose ulice,kao ni za lagani off road.

Vozio sam ga upetoro +ves masina do Cacka.Nije klecnuo nigde.Kao da sam bio sam u kolima!Na stranu to,sto se ni motor nije uopste zalio,kao ni kocnice.
Ja nnisam radio dodatnu zastitu podvozja,mada sam to u startu planirao pod obavezno.
Dizelas,motor si vidim vec izabrao,jos samo da se galvanizujes po srpski i ceraj!

dizelas

Pa, u poređenju sa mojom astrom karavan, situacija je slična sa prostorom po dužini, ali je po visini MCV u ogromnoj prednosti i sjedi se dosta više, tako da to automatski daje veći prostor i za koljena. Svakako, prostor u MCV-u u I i II redu nije ogroman, ali je ipak više nego korektan da 4-5, ili ukupno 6-7 ljudi uključujući III red može napraviti dobar kompromis i na dužim stazama. Čak mi se čini da je identičan kao u Sanderu, uprkos ogromnom međuosovinskom razmaku (sjedao sam i u jedan i u drugi u razmaku od par minuta).   

Što se tiče tovarenja, sa astrom karavan imam odlični iskustvo da se bolje ponaša što se više optereti i da uopšte "ne legne" kada se natovari sa 5 putnika + pun gepek, tako da se radujem da je kod MCV-a slična situacija. A kad se samo sjetim starog pasata karavan kojeg sam imao, kada se jače optereti, farovi bacaju svjetlo na vrhove drveća. Ali, fau-ve je fau-ve, narod lud za njim, šta de se radi.

Što se tiče dodatne antikorozivne zaštite, nisam pametan. Koliko znam, garancija se dovodi u pitanje, a i na osnovu odgovora koje sam dobio, izgleda da ipak nema ni potrebe. Motor još nisam izabrao definitivno. Ja bih najradije uzeo 1.6 90 ks + gas (ukoliko je dostupan u varijanti Laureate + 7 sjedišta) ili 1.6 16v + gas, ali mi rekoše da u Bosni ne postoji mogućnost ugradnje gasa uz zadržavanje garancije. Stoga je ipak alternativni izbor 1.5 dci 85 ks.

Loganovac

Rekao bih da je to optimalni, a ne alternativni izbor za ovo vozilo!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dizelas

Gledano sa aspekta jednostavnosti, robusnosti, održavanja, neosjetljivosti na loše uslove eksploatacije i loše gorivo, trajnosti, itd., što su neke od glavnih ideja Logana kao vozila: 1.6 90 ks. Gledano po voznim osobinama, ili sa aspekta kupca sa zapada kojeg ne muče brige kao nas ovdje: 1,5 dci 85 ks.

dizelas

#21
Pitanje za Fanatica: obzirom da je kod tebe MCV sa 5 sjedišta, kakva je mogućnost ugradnje dodatna 2 originalna fabrička sjedišta? Da li postoji priprema u podu gepeka za pričvršćenje sjedišta, uključujući i rupe na zadnjem (valjda D) stubu za šaraf koji drži pojaseve? Ovo pitam iz razloga što sam bio našao jedan MCV 1,4 sa 5 sjedišta na stanju, sa isporukom odmah, dok za 7 sjedišta moram čekati do 90 dana. Da ne pominjem da je MCV 1,4 izrazito povoljan, ali nema u varijanti sa 7 sjedišta. Jeste da je slab, ali mislim da može izdržati povremene lagane vožnje više od 5 osoba, od kojih su 2-3 djeca.
Inače, koliko znam, nije problem izvršiti atest dodatna 2 sjedišta i imati 7 u saobraćajnoj, bar ovdje u Bosni.

Edit Loganovac: post prebačen iz teme "Da li se kajete". Nema smisla tamo pričati o tome, molim da se držite teme.

bgdteacher

#22
Pozdrav svim ljubiteljima marke DACIA.

Odmah želim da se deklarišem kao obožavalac dva modela iz Dacia programa i to modela  MCV1.6 8v i Duster 1.6 16 v. Napominjem da još uvek nisam vlasnik Dacie jer sam u velikoj dilemi između ova dva modela. Dakle MCV ima ogrpman prostor koji mi je preko potreban jer često prevozim gomilu stvari sa sela u grad i obrnuto. I u jednoj i u drugoj varijanti sam se opredelio na najjeftinije varijante uz napomenu da je kod MCV je varijanta od 8000 Evra nemoguća misija zbog preslabog motora 1.4 naročito zbog toga što planiram svakako da ugradim plinski uređaj. Definitivno mislim da se isplati kupiti najjeftiniju moguću varijantu i jednog i drugog modela i da bi kupovina zaista the best. Izvinjavam se svima koji imaju potrebu da auto bude što kompletniji sa opremom ali ja sam čovek seljak i meni elektropodizači, klime, centralne brave i ostalo jednostavno ne trebaju. Potrebno mi je od opreme samo servo i ABS, ako već mora, jer sam bez tih pomagala vozio čitav život pa mi ne bi bio problem da tako i nastavim.

Duster mi se dopao zbog velikih točkova i klirensa, a istini za volju i malkice dopadljivim izgledom nego MCV ali manjim prostorom za tovarenje tereta. Taj 16 ventilski motor je jači, moćniji,savremeniji... Uh, pomozite ako Boga znate. Ne znam šta da odlučim. Upomoooooooooooooooć.

Dalje, u salonu su mi rekli da za Duster ne postoji varijanta beskamatnog kreditiranja koje nudi Renault za MCV. Ma ljudi slušajte mislim da znam u kom smeru putuju moje želje. Mene bi bacila na kolena ponuda da dobijem MCV 1.6 za 8000 evra bez ABS-a i servo uređaja, znači potpuno go, ali sa krovnim nosačima jer su mi rekli da ako to fabrički ne ugrade posle je to glupo ugrađivati jer mora da se cepa tapacirung. Naravno ta varijanta se neće desiti pa ću morati da izbrojim dodatnih 800 evra i naravno dobijem ABS i servo. I dalje pogledam u Dastera ali sve više shvatam da to nije auto za nas seljake. Manji mu je gepek, liči na džip pa bi me gde god stanem drali sa cenom usluga, bilo da sam došao da okrpim gumu ili popijem pivo. Te velike gume za Daster koštaju ljudi moji po 15-20 hiljada za jednu. Pa to znači kad dođe vreme promene guma treba dati 700-800 evra samo gume da se zamene. Kažu da MCV niko ne krade što mu je ozbiljan plus u odnosu na Dustera koji je atraktivan i može da bude zanimljiv pozajmljivačima automobila. Kod MCV me najviše oduševljavaju zadnja vrata koja su kao na kakvoj trli, kacari ili mlekaru, praktična, funkcionalna......... Nekako je rođen da se u njemu nađu kolica za beton, lopate, mešalica za beton, bušilice, brusilice, puno velikih torbi, radnih odela........... pa i po neki džak cementa, rizle pa i pomija za nas koji imamo stočicu.

Da skratim priču, izgleda da sam doneo odluku koja glasi: najjeftiniji MCV 1.6 sa krovnim nosačem i tačka. Kupiću ga u Aprilu kako ne bih morao da se uzajmljujem i videću da li će do tada da nas iznenadi Dacia nekim dodatnim povoljnostima. I dalje ne mogu da se načudim ljudima koji su kao i ja vozili do skora jugiće i kečeve kojima si mogao da zavučeš ruku na pukotinama i otvorima svuda redom a sada odjednom je motor 1.4 slab. Sećate li se prijatelji moji da kad malo smelije krenete kroz baru jugić se gasio obavezno. Tada nam to nije smetalo a sada nam smeta što nemamo ABS ili servo, he,he. Ja sam profesor u školi i novac koji je potreban za MCV je moja dvogodišnja plata tako da mi se plače od sreće kad pomislim da ću ako Bog da osetiti miris najlona na novim sedištima u Aprilu kada je sajam i moj rodjendan.

Pozdrav svima Vama koji volite MCV i zdravi mi bili. Duster od ovog trenutka izlazi iz mojih misli. Ipak je to auto za neku uspešniju platežno sposobniju klasu ljudi od mene - Profesora.

Dodao bih još nešto:
Stalno razmišljam kako bi bilo lepo kada bi čovek imao prostranu garažu u kojoj bi novokupljeni automobil stajao. Pošto se moj život odvija na relaciji Beograd, Kragujevac, Trstenik i usputna sela tu potrebu mogu da zadovoljim samo u Kragujevcu gde imam nekoliko limenih garaža, a ovde u Beogradu gde živim i radim garaža je skuplja od zlata. Cena jedne pristojne garaže je kao dva automobila. U celoj priči me čude Beograđani koji daju i do 50 hiljada evra za auto a nemaju garažu nego im taj preskupi lepotan stoji napolju i prži se na suncu i biju ga vetrovi i susnežica. Siguran sam da bi ta korozija kod Dacie koju mnogi pominju bila mnogo manje izražena ako bi nam auto bio u garaži pa kad svane ledeni dan duboko u minusu onda čovek lepo ode u garažu sa centralnim grejanjem kao što su u bloku 45 sedne u kola a ona topla bez snega i leda. E to je uživancija.
Eh čovek ima mnogo želja a samo retke su ostvarive. Mada kao što učim moje studente treba uključiti maštu jer se tako može dosegnuti i ono sto je nedohvatno.

krle

Uzmeš Duster 4x4  1.6 16v, ugradiš kuku, po potrebi zakačiš prikolicu  i   :dance:

Citat: bgdteacher poslato 22.09.2010. - 20:46
Ej ljudi spasite me ovog pakla.Kazite mi da li moze motor 1.4 da nosi MCV ako ugradim plin
ili je preslab za takvo sta?



Bez obzira što imam u Loganu motor 1.4 ,za MCV ga ne bih preporučio nikada.  
Ipak je MCV tovarni konj.


Keka

Za tovarne konje je ipak dizel najbolje resenje  :nami:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

#25
Da, ali   bgdteacher   želi da vozi na TNG.

Loganovac

Onda tu nema šta da se više priča. Preporučujem mu dCi 85KS.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

U tom slucaju samo 1.6 16V, boca ispod patosa, a rezervnu u gepek.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#29
Jedan sam od onih koji su oduševljeni MCV-om. MCV bi bio auto za mene, ali bi bio prerađen za kampovanje. Boca bi bila ispod patosa i koristio bih sprej.