Stepway potrosnja

prethodna tema - sledeća tema

mladen895

Nisam pametan što Stepway 1,6 troši litar više od Sandera 1,6  :conf:
Kad se mora,sve  je tesko.

Keka

Zbog visine aerodinamika je losija, tu su 16" tockovi, a mozda su i odnosi u menjacu i diferencijalu drugaciji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bmiillan

odnosi u menjacu su sigurno drugaciji posto mu je i krajnja brzina manja za 9 km
nemoj na silu uzmi veci cekic

miroleca

Krajnja brzina zavisi isključivo od snage motora, a ako ima lošiju aerodinamiku to je dovoljan razlog što ide 9km/h manje u špicu.
Uporedi obim točkova kod Sandera i Stepe i tabelu, i koliko razvijaju na 1.000rpm u različitim brzinama, pa ćeš videti da li su isti odnosi u menjaču ili nisu.

bmiillan

krajnja brzina NE ZAVISI isključivo od snage motora. možeš da imaš motor od 200 ks koji će u nekom
automobilu imati manju krajnju brzinu nego motor od 100 ks sa drugačijim menjačem tj. drugim prenosnim
odnosima. da li zaista misliš da reli automobili koji imaju po 300 ks ne mogu da idu brže od 170 km na sat
ali prioritet im je ubrzanje a ne krajnja brzina. iako stepway ima felne 16-tice obim točka zbog nižeg
profila gume je isti kao sandero sa 15-ticama
nemoj na silu uzmi veci cekic

miroleca

#5
To naravno stoji, ali ne pričamo o reli mašinama gde pakuju menjače za svaku trku s obzirom na konfiguraciju staze i brzinu koju mogu da postignu na najdužrem pravcu, već o Dačiji koja se serijski proizvodi i njenim slabašnim motorima ispod haube. Slažeš se? Dakle, što jači motor, brže će da jezdi autoputom (dok ne udariš petom u blokadu).

185/65/15 - 62,15cm prečnik
195/55/16 - 62,09cm prečnik

Ako već zalazimo u sitna crevca, razlika ipak postoji. Kod ove dve dimenzije je mala, ali nekada zna da bude i po 5-10mm između dve dimenzije koje fabrika propisuje za isti auto.

Pozdrav!

bmiillan

slazem se ali ovde pricamo o konkretnom slucaju sandero 15 stepway 16 gde je razlika
u dimenziji gume praktično zanemraljiva
nemoj na silu uzmi veci cekic

srdjoni

Evo malog doprinosa statistici. Novi Stepway 1.6, prešao malko više od hiljadarke. Novi Sad - Zlatibor i nazad, oko 650 km (sa cunjanjima u lokalu), prosečna potrošnja 7,2 l euro premium-a... Relativno spora vožnja, bez forsiranja.
Homesick for a place you've never been...

perisic

imaju li pomenuti sandero i stepa istu ukupnu tezinu ? razlika u tezini = razlika u potrosnji. tu su i drugi faktori-prenosni odnos menjaca,voznja sa i bez klime i potrosaca el. enegije,tezina vozaca,kolicina i kvalitet goriva u rezervoaru,ispravnost ,pohabanost i podesenost motora,viskozitet ulja u motoru,cistoca filtera,pritisak u gumama,pohabanost,kvalitet i dimenzije guma, prisutnost vise putnika u vozilu,voznja hladnog motora,otvoreni prozori,aerodinamicnost,klirens vozila,nacin voznje,relacije voznje (duge,kratke ),mesto voznje (autoput,gradska),uslovi voznje ( sneg ,kisa ), cak i nadmorska visina..itd,itd.  slobodno dopisite...

srdjoni

#9
Evo još malo evidencije, sada sa ugrađenim plinom. Novi Sad-Zlatibor i nazad (preko Šapca i Valjeva), 5 putnika, pun krovni kofer i prtljažnik, 3 bicikla na nosaču na petim vratima (auto je solidno "legao" na zadnje točkove koliko je bio opterećen), potrošnja tačno 10 litara. Zadovoljan!
Homesick for a place you've never been...

miki-bgd

Danas sam nagazio prvu hiljadarku, i potrosnja malcice visa od 10l. Vidim ostale komentare, tako da razradjivanje motora izgleda da ne igra bas toliku ulogu koliko nacin voznje, sa kojim cu morati nesto da uradim.  :ne: Nadam se  :hihi1:

skiter69

evo malo i mog iskustva.
upravo se vratio sa odmora.
Sombor-N.Sad-Beograd-Šabac-Loznica-B.Bašta-Tara-Zaovinsko jezero
a nazad: Zaovinsko j.- Mećavnik-Višegrad-Goražde-Srbinje(Foča)-pauza/rafting
pa posle dva dana istim putem nazad.
sve u svemu pun auto(šator,čamac,oprema...)dva putnika klima 80% puta radila, 1070km,potrošeno 102L gasa, prosečna potrošnja 9,6L. ja zadovoljan   :to:

miki-bgd

Evo i mene ponovo, bilo nas dvoje do Vrnjacke Banje.
Put: Pancevo - Beograd - Mladenovac (autoput) - Kragujevac - Kraljevo - V. Banja, nazad do Kragujevca isto jedino sto smo isli preko Smedereva do Panceva.

I tamo i nazad po oko 190km. U odlasku potroseno 14l evro premijuma, znaci potrosnja nesto manje od 8. Povratak mi je malo diskutabilan. U rezervoaru je pisalo da ima 15l, ja sam pred povratak nasuo 12,7l bezolovnog 95 i posle sipanja pisalo je da ima 30l u rezervoaru. Kada smo stigli u Pancevo za rezervoar pise 15l, pa sa jedne strane ispada da je potroseno 15l, a za drugu ne znam sta da kazem  :ne:

Loganovac

Više puta sam napisao da je čak i servisno pokazivanje količine goriva u rezervoaru veoma neprecizno - u pitanju su plovak kao na WC vodokotliću i reostat (potenciometar). Uzimajući u obzir nepravilan oblik rezervoara i dužinu poluge plovka, jasno je da je neko preciznije baždarenje nemoguća misija.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ja sam sipao u skoro prazan rezervoar 4 puta po 10 litara goriva. Svaki put mjereno na horizontalnoj podlozi na pumpi ohmah po sipanju. Moj test je pokazao da su konstruktori imali na umu oblik rezervoara ali čak i najmanji nagib bočni ili uzdužni će vam poremetiti litražu koju pokazuje displej. Čak sam pokušavao da na jednom mjestu, koje nije horizontalno, obavim dva mjerenja (kod drugog mjerenja auto okrenut za 180*). Tako dobijena srednja vrijednost se ne poklapa sa vrijednošću koju pokaže na horizontalnoj podlozi.
Sam svoj gazda - vazda.