Čudno ponašanje na nizbrdici pri kočenju (prvi put)

prethodna tema - sledeća tema

sphex

we brake for nobody!

Loganovac

Da budem iskren, prvi put čujem za taj AFU sistem i ne znam kakva mu je tačno uloga. A znam da naša, malo starija vozila imaju ABS+EBD (Electronic Brake force Distribution), koji vrši automatsku distribuciju sile kočenja svim točkovima tako da svi ravnomerno koče u svim uslovima.

CitatEBD - Electronic Brake force Distribution - elektronski sistem za raspodjelu kočne sile, koji na temelju informacija sistema senzora o granici blokiranja svakog tocka, ovisno o prianjanju, raspoređuje kočnu silu na svakom tocku. Tako se olakšava rad ABS uređaja i sprječava preagresivno uključivane vibrirajuće regulacije (pulsirajućeg kočenja na granici proklizavanja) te su svi novi sistemi ABS opremljeni EBD-om.

CitatU većini automobila, već kod statičkom opterećenju prednji su tockovi znatno više opterećeni od zadnjih. Kod kočenja se, zbog djelovanja inercijske sile, prednji tockovi dodatno opterećuju, a zadnji rasterećuju, te opterećenje može biti 80/20 posto. Zbog toga je nužno na prednje tockove usmjeriti veću kočnu silu, a na zadnje manju. Time se olakšava rad ABS-uređaja, jer svi tockovi približno u isto vrijeme dolaze na granicu blokiranja. 


Citati preuzeti sa  http://www.bhtuning.com/ebd-electronic-brake-force-distribution-t-4721.html
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

BAS radi na principu da ABS ECU prati brzinu i intenzitet pritiskanja papucice kocnice. Ako proceni da je papucica naglo i jako pritisnuta, umesto laganog i doziranog pritiska, onda proceni da je rec o kriticnoj situaciji i vrsi maksimalno kocenje.

Ne pitaj me kako.

Dokoni Nemci su radili istrazivanje i utvrdili su da u kriticnim situacijama vecina vozaca ne pritisne kocnicu koliko treba/moze. Zato je uveden BAS.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

OK Brake Assistance, kažem da nisam čuo za AFU (uostalom, šta im znači taj akronim?).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sphex

hehehe ;)

znači meni je na nizbrdici AFU/BAS procenio da je potrebno naglo da zakoči i maksimalno je sam zakočio... pa dobro, hvala mu ;)
we brake for nobody!

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Ajde da ja pokušam malo umiriti sphexa. Ja imam isti slučaj svaki put kad odlazim ispred očeve kuće. Tada moram najprije izaći na rikverc s punim desnim a onda smotati puni lijevi i spustiti se jakom nizbrdicom. Pošto ovo motanje puni lijevi/desni radim na nizbrdici normalno je da za to vrijeme držim stisnutu kočnicu.
Kada počnem puštati kočnicu i kretati se nizbrdo svaki put se čuje neko struganje poput onog kad proradi ABS.
Koliko mogu zaključiti kod mene se to događa samo u desnom točku koji pravi veći luk od lijevog jer je volan u tom trenu smotan puni lijevi.

Ispočetka me je to brinulo ali sam zaključio da je to nešto normalno i štagod bilo više ne ne uzbuđujem zbog toga.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Goja

#25
Meni se desilo sledece. Zaustavio sam se na solidnoj nizbrdici, stao pored puta i povukao rucnu. E sad posto na tom delu "puta" nema saobracaja a meni je falilo da ga pomerim jos malo na nize, spustio sam rucnu i bez ukljucenog motora :bonk: presao jos 5-6 metara. Pritisnuo sam kocnicu ali avaj, pedala se nije spustila mislim ni mm, a nije bilo ni kocenja. Stao sam ponovo, povukao rucnu, ukljucio motor, spustio rucnu i sve je funkcionisalo kako treba. Podseti me jedna recenica o podignutim pedalama kada je povucena rucna, pa eto me da zamolim za komentar. Inace nisam ponovo probao da li ce da se ponovi isto, nije uvek prilika za to.

Zaboravih, Sandero je 2010, presao 500km.

stalker

Tvoj Sandero kao i sva dnašnja auta ima servo kočnice koja koristi podtlak iz usisne grane za pojačavanje sile kočenja na glavnom kočionom cilindru.
Kad motor ne radi, nema podtlaka, pedala kočnice je tvrda ko kamen a kočenje jedva da radi.
Sad si naučio lekciju da nije dobro da se spuštaš s ugašenim motorom.  :rtfm:

Sorry za  :offtopic: ali Goja pogodio si me u srce ovom slikom na tvom avataru. Austin 1300 je bio moj prvi vlastiti automobil prije 26-27 godina. I drugi i treći a četvrtog sam imao za dijelove.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Imao sam slično iskustvo, u panici sam morao da zgazim pedalu kočnice sa preko 100kg da ne bih razlupao auto u betonsku ogradu.  :banghead:

Naravoučenije: dobro reče Stalker, nema vožnje sa ugašenim motorom. :c0: 
Jedina dobra stvar je da bar ručna kočnica i tada besprekorno funkcioniše.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

LeNgenda

Kocnice ok, ali kad sam ja u danima navikavanja hteo da smotam volan sa ugasenim motorom kad sam hteo da ga mrdnem par metara dalje...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.