Čudno ponašanje na nizbrdici pri kočenju (prvi put)

prethodna tema - sledeća tema

sphex

Juče sam imao zanimljivo iskustvo. Kada se spuštam rampom da bi ušao u garažu, kao i do sada, moram dosta da kočim jer je veliki nagib (preko 20% ili ugao preko 12°). Normalno auto radi, brzina je prva, noga stalno na kvačilu jer moram mic po mic da se spuštam i malo po malo puštam i pritiskam kočnicu.
Međutim juče je to kočenje bilo veoma čudno, naime pri samo malom dodiru pedale kočnice, auto se automatski zakucavao - stajao kao ukopan, kao da sam naglo stisnuo do kraja pedalu, a ne samo malo, totalna blokada. Pogledam da nije ručna podignuta slučajno, nije. Kažem do sada mi se ovako nešto nije dogodilo. Jedina razlika u radnji u odnosu na pre je to što sam auto "parkirao" na rampi/nagibu 10ak minuta da bi izbacio neke stvari iz gepeka, pa sam ugasio motor, povukao ručnu, pa tek onda upalio auto i krenuo da se spuštam. Do dole sam se spuštao kao da se "zabadam"...

Šta bi ovo moglo da bude?

I još nešto, da li je normalno da se kočnice/diskovi čuju, tj škripe kad sam na nizbrdici i pedalu polagano puštam, tj. samo što ne pustim, onako na granici da krenem? Kada normalno kočim nič se ne čuje. Auto je nov i to sa škripom/cvilenjem je od samog početka bilo, ali sam pomislio da je to sve deo razrade, kao novi su diskovi, friški metal pa dok se ne izliže malo...  :ces:
we brake for nobody!

krle

 
Najbolje je da odeš do servisa i da oni pogledaju. Imamomo slučaj na forumu  da pakne nisu bile dobro nameštene. 

sphex

pih, užas. Ništa moraću obavezno. Jel to spada pod garancijski servis, ili se plaća?
we brake for nobody!

Boka

sphex  Meni se to desava kad operem auto. Al posle 2-3 kocenja sve je ok.

Keka

I ja mislim da je u pitanju oksidacija na diskovima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

To se dešava samo tokom prve vožnje u toku dana, pod uslovom da se kola nisu vozila 2-3 dana, da je padala kiša ili su kola pre toga  bila oprana. Čuje se zvuk blagog struganja sa diskova i nestaje veoma brzo, odnosno kao što Boka kaže, nestaje posle 2-3 kočenja i više se ne ponavlja. Tako je kod mene.

Mislim da  spex na svojim kolima ima samoventilirajuće diskove , a oni  koliko mi je poznato imaju mnogo manje problema sa  oksidacijom. Zapravo, o kvalitetu ovih diskova  bi  više mogli da kažu    Kiconix i Loganovac.

spex: Naravno da spada u garanciju.  Ne košta te ništa da odeš do servisa i ispričaš im svoje zapažanje, a na njima je da  izvrše proveru.

kiconix

Pitanje je, kako se auto i kocnice ponasaju posle toga.
Povlacenje rucne kocnice podize pedalu i kocenje zadnjih tockova aktivira malo ranije, posto je auto bio na nizbrdici, nisi uspeo da posle otpustanja provozas auto. U regularnoj voznji se sve vrati na svoje mesto. Ako nema nikakvih posledica u kasnijoj voznji, nema problema. Inace probaj ponovo, na istom mestu istu radnju, trebalo bi da se ponovo manifestuje.
Sto se zvuka tice, ako se posle pranja ili velike kise auto ne vozi, hvata se korozija na diskovima pa je potrebno da se par puta prikoci i nema vise tog problema, ako je to stalno, poseti servis-obavezno.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix



sphex

Što se tiče pomenutog "zabadanja u mestu" nakon stajanja i kretanja nizbrdo rampom to se eto desilo samo tada, prvi i jedini put. Ajde baš ću probati još jednom i na istom mestu, da vidim da li će se dogoditi slično. U gradu u regularnoj vožnji mi se na primer to nije dogodilo još, kad recimo povučem ručnu na uzbrdici pa krenem (doduše tad je auto konstantno upaljen). Znači nema ozbiljnijih posledica sem ovog što se desilo.

A što se škripe/cvilenja diskova tiče, to se stalno dešava, mislim auto u radu dobro koči i tu nemam zamerki. Ali prilikom stajanja na nizbrdici i kada vršim gorepomenutu radnju taman da otpustim pedalu ali blago, onda se čuje. Čuje se kao da "zatežem sajlu" eto tako bi opisao zvuk. Uvek kad to radim.
Inače auto vozim svakodnevno bar 50 km, ne perem ga tako često, kiša jeste padala recimo poslednja dva dana obilno, ali bilo je i suvih i paklenih nedelju dana pre, tako da jedino ako je u garaži vlažno pa da se zbog toga dešava da se preko noći nahvata korozije na diskovima. A ne znam da li moj auto ima pomenute samoventilirajuće diskove...

Ništa u svakom slučaju idem u servis pa nek pogledaju i neka mi kažu da li to spada u razradu novog automobila ili je neka fabrička nepravilnost. Ipak je to veoma bitan deo sistema ;)
we brake for nobody!

Loganovac

Ventilirajući ili ne - svi jednako korodiraju. A tada malo cmokneš volan kad prikočiš  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Pa jel naši auti imaju nekakvu pomoć pri naglom kočenju? Kod mene je sve ok ali malo jače zakoči nego bi ja želio. Vremenom sam se privikao na to.

                                                                                                                                                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

sphex

Imaju ABS - da ne blokiraju točkovi pri naglom kočenju jelte.
Danas sam zvao servis i kažu da bi to što se desilo sa naglim kočenjem trebalo da bude normalno u takvoj specifičnoj situaciji, ali su mi rekli i da ako se ponovi obavezno dođem. Navodno kompjuter je tako protumačio situaciju i poslao informaciju da "jače" prikoči. E sad da li je to slučaj ne znam, uglavnom auto nije blokirao, samo nije normalno reagovao na pritisak pedale kočnice.

A što se škripe/cvilenja tiče kažu da je to normalno, da je takav tip kočnica (novi, bez azbesta) i da pri takvim graničnim kočenjima i malim brzinama - praktično stajanje u mestu, normalno je da se "čuju".... ajd videću baš.
we brake for nobody!

Keka

Svi modeli koji imaju ABS bi trebalo da imaju BAS (brake assistant), tj. pomoc pri naglom kocenju (kod Dacia-e AFU).

http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/sigurnost.html
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!