Kada uključujete klima uređaj posle hladnog starta?

prethodna tema - sledeća tema

vojo76

Interesuje me da li je štetno za motor ako se klima uključuje na nezagrejan motor u trenutno tropskim uslovima ?

Jasno mi je da bi bilo idealno ako bih je uključio kada se motor zagreje, ali ovaj pakao me jednostavno natera da je uključim posle 60-tak sekundi.


Loganovac

60 sekundi je puna kapa motoru da na ovim temperaturama dostigne radni režim u kome mu  kompresor klime neće predstavljati nikakav problem, u pitanju je par kilovata snage.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

david

Ja sam o tome razmisljao ali na ovim vrucinama brzo se popne na dve crtice tako da posle 1-2 min palim klimu. Primetio sam kad stojim u mestu zbog klime jace se cuje motor i pojaca obrtaje, jel to OK?

sphex

i meni se to dešava sa klimom uključenom, čak ponekad u mestu sam krene da dodaje obrtaje - sitno ali primetno i po meraču i po zvuku...
we brake for nobody!

leotar

Sto se tice "predgrijanja" motora za klimu, mislim da je na ovom vremenu i 30 sekundi dovoljno. Vezano za malu promjenu zvuka i rada motora kada se klilma ukljuci - bez brige, tako treba  :to:

david

Da je bolja zvucna izolacija to nebih niti primetili sem meraca obrtaja...

Vihor

Par puta mi se desilo da mi ostane ukljucena klima, pa kad palim auto pali se i ona,  :ces: , da izbegavam to i koje bi mogle biti posledice?   :ces:   (tesko pamtim i brzo zaboravljam)
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Keka

I ona indikatorska dioda ukljucen klime je metiljava, jedino u mraku se vidi kako treba.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Kompresor ima zastitu za sve i svasta, ako motor nije spreman da primi opterecenje nece ga ni ukljuciti. Nema straha od kvara.
Samo vozajte.  :driver:

Svarog

Ja sačekam uvek malo pa onda uključujem klimu. Ali kad je motor već na radnoj temperaturi onda uključujem posle desetak sekundi. Ako ostane uključena kad ugasim motor, koliko sam shvatio po zvuku i broju obrtaja, klima se uključi nakom nekoliko sekundi, a ne odmah sa startovanjem motora. Ali svakako izbegavam da je ostavljam uključenu.

magna86

Primetili ste da je to samo dok auto miruje?
Mi (Sandero a predpostavljam da je isto i kod logana) imamo dva hladnjaka...
jedan je od klime koji je ispred (prvi)
Da mi klima na ovoj zegi radila mora da ima protok vazduha na njegovom hladnjaku.
Kad auto stoji,pali se njegov ventilator cini mi se da bi bilo protok vazduha...
Motor sam reproduktuje gas ako mu zatreba snaga.
Cim auto krene brujanje (cooler) stane.

I ja sam se isto pitao jel to normalno da tako bruji..cale je gledao motor i tako mi objasnio

Loganovac

Citat: Keka poslato 16.06.2010. - 16:02
I ona indikatorska dioda ukljucen klime je metiljava, jedino u mraku se vidi kako treba.

Jeste mamu joj rumunsku, nervira me od samog početka... ali uradićemo mi nešto i po tom pitanju!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Daniel

#12
 :respect:
Brunda kao stara kobila, a dioda je nikakva.
A nakon "redovnog" servisa klime na 4 godine kod Zive, tek mi se nista ne svidja kako radi :ranting:

Mislim da je resenje ovo. A i nije skupo.

Jeste za bojler, ali moze da posluzi  :woo-hoo:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

magna86

kad smo kod klime...hteo bi da vas pitam nesto...valjda nije offtopic

kad smo mi kupovali auto preporucili su nam jaci motor jer navodno kod slabijeg motora 1.4MPI kad se ukljuci klima...ponekad motor kao da stuca...
kao da hoce da se ugasi pa se bori na leru.
I jos kad je auto pun + natrpan gepek sa ukljucenom klimom da motor jedva vuce...
Koliko je to tacno?

ja znam da se nisam pokajao sto sam uzeo 1.6MPI motor...upravo zbog toga...
osetno uspori sa klimom ali i dalje fino vuce pa zato bas i pitam


Loganovac

#14
Svaki motor oseti klimu, naročito u laganoj vožnji kad si navikao da kliziš po gradu takoreći bez gasa, a sa klimom moraš ipak da budeš pažljiviji. Posle izvesnog vremena sam shvatio da se problem ('oće da se ugasi motor u laganoj vožnji, posle pritiska na kvačilo) dešava samo kada u toku kočenja motorom pritisnem kvačilo. Tada kazaljka obrtomera jako zaosciluje od nule do blizu 2000 i na kraju padne na nulu. Izvežbao sam se da to ne radim i problema više nemam.
Mada jeste OFF  :bonk: , http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=188.msg1033#msg1033  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.