Modifikacija desnog brisača na Loganu

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Konačno jedan topli dan bez kiše pa sam se odlučio da konačno produžim hod desnog brisača kako bi temeljitije brisao .
Već sam znao što treba uraditi ali kad sam ovdje na forumu pročitao i vidio slike s rumunjskog foruma, dileme nije bilo. Sad kad sam znao da krak mehanizma desnog brisača treba skratiti za 7 mm dao sam se na posao.
Od alata treba imati ključ 13 za skinuti grane brisača s osovina, ključ 24 za odviti centralne matice oko osovina, ključ 10 za odviti vijak pored motora brisača koji drži mehanizam pi šasji.
Ako kao ja sve radiš sam, trebaš još brusilicu i aparat za varenje. Ako nisi vješt s varanjem odnesi to nekom da ti skrati krak i zavari.

Evo malo sličica



Nakon skidanja brisača i odvrtanja cetralnih matica i vijka M6 pored motora treba još otpojiti konektor od struje i mehanizam jednostavno ide van.



Ovo je desni krak koji treba skratiti. Treba skiniti s njega polugu koja ga povezuje s lijevim i onda izvući mali prstenasti osigurač oko osovine. Tada se osovina izvuče iz mehanizma i slobodna je za rad.



Treba paziti da se ne pogube šajbice i prestenasti osigurač ( u obliku slova C, vidi se pri vrhu osovine)



Nisam baš iskusan varioc ali sam uspio brusilicom izrezati komad kraka i ponovno zavariti. Sad izgleda ovako ali nisam slikao cijeli postupak jer su mi ruke bile prljave.



Sve je vraćeno nazad obrnutim redosljedom i sad mehanizam izgleda ovako. Usput je sve podmazano za dugotrajan rad. Naravno i mjesto vara treba premazati protiv korozije.



Evo pogled na mehanizam i s druge strane.



Mehanizam je vraćen na svoje mjesto, sve stegnuto, vraćene grane brisača i test može početi. Na prvoj slici se vidi koliki hod je desni brisač imao prije zahvata a na drugoj se vidi koliko je sada kut zakretanja veći. Čitav posao je trajao oko sat vremena i ja sam potpuno zadovoljan postignutim rezultatom.  :lux: :lux:

Ako još netko želi ovo raditi a bilo što mu je najasno, slobodno neka pita. Rado ću svima biti na usluzi.  :hall:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Urosh85

svaka cast ..  :hall:
i meni ti brisaci idu na zivce ... koje god metlice da stavim, uvek je isto ... ili trandrcu ili traju bukvalno mesec dna iz nepoznatih razloga ili jednostavno nece da brisu lepo ...
(mozda bi kod mene trebalo jos po nesto da se odradi)

mislim da ce ovaj kratak tutorijal posluziti ..

Loganovac

Svaka čast na trudu. Čim otopli, uradiću isto. Ali, pitam se, zar ne bi bilo lakše pomeriti rupu za tih 7mm (crveno na slici)?

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

stalker

Ne bi bilo lakše pomjeriti rupu jer ovdje se nalazi jabučica na koju se natiče poluga povezuje lijevi i desni krak.
Pa ovo skraćivanje i varenje nije nikakav bauk. Za bilo kakav zahvat treba skinuti cijeli mehanizam i izvući osovinu iz čahure u kojoj se okreće.
Kad se to napravi kidanje i varenje je najjednostavniji dio posla. To može napraviti svaki polupriučeni bravar  :cekicem:
Čak ne zahtjeva neku veliku prciznost. Ja sam to radio maltene na ulici.

Sad se pitam zašto ovo nisam napravio daaavno prije.  :bonk: :bonk:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dovla


Keka

Druga mogucnost je da se produzi poluga koja ide na desni brisac za meni nepoznatu duzinu, a to se cini jednostavnijim postupkom nego varenje. U svakom slucaju bitno je da funkcionise.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


stalker

Keka hajde ti napravi produženje poluge pa ćemo vidjeti kakav to ima efekt.
Pomalo sam skeptičan prema tom rješenju i volio bi da me razuvjeriš.   :ces:
Što se posla tiče sumnjam da je značajmo lakše produživanje poluge jer također treba vaditi mehanizam, pilati polugu i ubacivati komad.
Meni je za ovo trebalo oko sat vremena a sad bih isto uradio za upola manje vremena.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Ne znam za efekat, video sam na .ro forumu. Pre pocetka posla treba prvo utvrditi potrebno produzenje.
Licno za sada necu raditi nista po tom pitanju zbog:
1) ne smeta mi kako sad radi
2) nemam vremena
3) hladno je
4) pitanje da li ce mi trebati u perspektivi.

Kao sto rekoh bitno je da funkcionise, a tebi svaka cast za obavljeni posao propracen slikama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladen895

Primetio sam da kad vozim po jakom mrazu a pri tom pada sneg,ili po ledenoj kiši,da mi se prvo zaledi deo šajbne u visini očiju u prečniku 10 cm.Tokom vožnje se navata led na metlice a i cela šajka bude zaleđena. Neobično mi je to da se uvek zaledi na istom mestu i mislim da šajbna nije lepo izlivena,i da je baš na tom mestu ravna i da je brisač nekako slabije briše.Kada se skine prljavština sa stakla onda tandrče zato što nema dobar kontakt sa staklom na tom mestu.Ista priča kao sa tri crtice...svi mislimo da je ne znam šta a ono fabrički fušeraj.
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

1. Pretpostavljam da će mesto gde se hvata led na šoferki pre da zavisi od usmerenosti toplog vazduha kojim je greješ nego od defekata u staklu. Meni se još nikada u vožnji nije ledila.
2. Zbunio si me teorijom o tome šta je dobar kontakt metlice sa staklom - ispada da je kontakt bolji kad je staklo prljavo nego kad je čisto  :ha:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Deda

Dugo sam razmisljao o ovome sa brisačem. Posle danasnje vožnje i koriščenja brisaća, došao sam do zakljucka da meni nije potrebna modifikacija i da bi mi jos i smetalo kad bi brisac išao kao na slici 2 posle modifikacije.
Ja sam visok 171 cm, sedim normalno i pogled kroz šoferku mi je super. Kod preklapanja brisača nemam problema ..
Ukoliko bih modifikovao desni brisač, gledao bih dva umesto jednog a i onaj jedan me nervira.
Zato ću sa uživanjem preskoćiti ovu temu.
Medjutim, zaista verujem da je ovo super pojedincima koji su višlji od mene i kojima pogled zaklanja taj mali deo koji desni brisać ne preklapa bez modifikacije.
Pohvaljujem autora ove teme za trud i objasnjenje.

Loganovac

Deda, veći je problem što se pravi neobrisani trougao na sredini stakla i odatle se sliva voda kad isključiš brisače, ili u intermitentnom radu u pauzi između dva brisanja. Inače, levi brisač briše sasvim dovoljnu površinu u smislu preglednosti. Ponekad pomislim da bi bilo bolje da nema desnog...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Deda

Sa promenom brisača na 55 cm, moj trougao je manji nego lanije.

stalker

Citat: Loganovac poslato 10.03.2010. - 12:51
Deda, veći je problem što se pravi neobrisani trougao na sredini stakla i odatle se sliva voda kad isključiš brisače, ili u intermitentnom radu u pauzi između dva brisanja. Inače, levi brisač briše sasvim dovoljnu površinu u smislu preglednosti. Ponekad pomislim da bi bilo bolje da nema desnog...

To sam i ja htio da kažem.  :dobro:

Danas kod nas baš pada kiša i imao sam priliku isprobati brisače u stvarnim uvjetima. Ni malo ne smeta desni brisač koji sada dolazi vozaču ispred očiju a učinak je ipak puno bolji nego prije.

Deda hvala tebi što cijeniš moj trud  :aplause: a na tvoj komentar kako te nerviraju brisači sam se sjetio jednog starog vica pa ću ga sad staviti u "Viceve"  :lol1:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com