Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Ovo je toliko iskren post (jeftinoca, ruznoca...  :laugh1:), da sam oduševljen. Da nikad nisam kupovao Daciju posle ovakvog posta bih. Neka te nova još bolje služi.  :ziveli:

dekiv68


Batakole

Pozdrav kolege hteo sam da pitam za kvacilo posle 150000km. Juce sam na placu probao daciu sandero 1.5 dci i ima bas tvrdo kvacilo, moj punto mnogo bolji. Prodavac tvrdi da je to normalno posle 150000km i da moze jos dosta da se vozi bez problema . Bio sam u dva servisa i majstori tvrde da je set kvacila za zamenu. Verovatno dosta vas je preslo vise od 150000km pa me interesuju vasa iskustva

szs

Ako je samo to problem, to je bar jeftiniji problem
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Da. Dacia ima kvačilo ko puter. Može da bude da je sajla za zamenu. U Puntu imaš hidraulično kvačilo, ne bi me čudilo da je nešto mekše, mada je to subjektivno. Sin kaže da mu je Loganovo kvačilo tvrđe nego u Puntu (opet hidraulika), dok ja nemam takav utisak, samo što hvata malo više...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bocca

Verujem da kvačilo na mom autu spada u tvrđe! I tako je baš dugo vremena. Koliko ne znam. Ali sada sam na 228000 km i nije do sada menjano. Imam osećaj da ga još dugo neću dirati. Ipak, moj slučaj ne mora da bude pravilo. Samo jedan od primera. Pozdrav

Keka

Dizlo ima hidraulicno kvacilo. Kod zapustenih vozila bude prilicno tvrdo.

Set kvacila je oko 100 evra, cilindri su oko 75 evra po komadu. Na to dodaj ruke majstora.

Ako sve ostalo na autu nije savrseno, a cisto sumnjam da jeste, ocito ga je neko dobro iscedio, onda nije isplativa kupovina.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

#112
Nakon 147000km od kupovine novog automobila, prodao sam Logana MCV 0.9tCe sa fabričkim plinom. Osim intervencija unutar 100000km pod garancijom (čišćenje dizni i ventila na isparivaču, zamena dva ablendera, zamena kućišta termostata), zamenjena su dva seta pločica (u proseku na oko 60000km svaki), a na oko 120000km su zamenjeni i diskovi (nije moralo, hteo sam).
  Na oko 110000km zamenjena je šipka letve volana i zamenjene su šolje amortizera. Naš majstor Hobbista mi je rekao da osećaj lupkanja koji imam na volanu verovatno nije od toga, ali ipak sam bio za to da se ti delovi zamene. Lupkanje je verovatno poreklom od "Šape", kao što je majstor rekao, počelo je da se pojavljuje jednom na 5-6000km i prestalo bi odjednom, tako da sam to kasnije zanemarivao.  Auto je video autoputeve, ali i nedođije, a kako su mu sve ostale komponente trapa i pored nedođija fabričke, može se reći da su sve dobrog kvaliteta, ali i da mogu uz pažnju da traju zaista dugo.
  Set kvačila je fabrički, ne pokazuje znake zamora. Enterijer je u istom stanju kao 50000km ranije, ali spoljašnost nije.
  Imao sam neverovatna četiri sustizanja otpozadi od strane automobila koje su vozile različite ženske osobe. Nije pol bitan, ali mi je u ovom slučaju neverovatno. Na braniku su se pojavile naprsline poprečne na farbi, na par mesta sitnije pukotine plastike, ali ništa takvog karaktera da bi čovek pomislio da skida branik i popravlja nešto. Na kraju, da sam to uradio, triput bih bacio novac. Branik je dvaput sa strane izleteo iz svojih ležišta, izvitoperio bi se, ali uz pažljivo nameštanje i pritisak, kliknuo bi i užlebio bi se lepo na svom mestu.  :hall: 
Udarac krila kapije na vetru je ostavio trag na krilu, iznad bočne stranice branika, ali bez nekog dramatičnog oštećenja iako je udarac bio takav. Limari su to smatrali nebitnim.
  Na 122000 je, u saradnji sa Slavkom, urađen preventivni remont isparivača.
Zamenjene su još dve H4 sijalice.

  Kako se vidi, mahom sam preventivno menjao delove i održavao auto. Ta ulaganja (ne računam redovne servise) su bila ukupne vrednosti do 300 evra i pružiće budućem vlasniku još mnogo bezbrižnih kilometara. Rad motora i generalno ponašanje automobila u vožnji su bili nepromenjeni tokom celog perioda korišćenja.  :aplause:

glavonja3

Ovaj tvoj ima 0.9 motor sa plinom. Svi pisu da su Dacije izdrzljive, sa razlicitim motorima. Zakljucujem da su motori kod Dacija najmanji problem. Svaka cast  :lux:

Najvise me nervira od sveg sto pises je promena ablendera, a najvise veseli vracanje branika na mesto posle kucanja od nazad.

Veterinar

 :to:

Četiri udarca otpozadi, od cega dva jaca (jedan od automobila čak nije bio u voznom stanju nakon udesa). Branik za svaku pohvalu.

speedo

Evo i mojih utisaka nakon 100.000 km sa Sanderom 1.4.

Počinjem sa pozitivnim dojmovima:
 - auto je bio jeftin prilikom nabavke, za današnje uslove nezamislivih 7200€
 - auto je bio i ostao jeftin za održavanje
 - izuzetno udoban za svoju veličinu i cijenu
 - prostran auto sa velikim gepekom
 - u suštini pouzdan, osim nekih sitnica koje kvare sreću
 - nije zanimljiv lopovima
 - limarijom dosta zadovoljan u smislu korozije
 - sjajom boje zadovoljan, ali auto je garažiran
 - potrošnja može biti i niska, ali se baš mora pripaziti

Negativne stvari:
 - zvučna izolacija (ali kako kritikovati ono čega nema?!)
 - performanse motora su neadekvatne za današnji tempo saobraćaja, posebno u brdovitim krajevima kakvih u Bosni ima
 - zamjenski dijelovi nisu naročito kvalitetni (ovdje mislim na pumpu vode valeo, diskove comline, pločice delphi, zamjensku manžetnu na poluosovini)
 - kad smo već kod poluosovine...curenje i curkanje ulja. Pedantan sam i smatram da je jedino ispravno da nikad ništa ne curi, ali očito da ne može kod ovog sistema tako...
 - kad smo već kod pedantnosti notorni problem sa pokazivačem temeprature motora i tzv. "crticama". Loš sistem naprosto
 - ergonomija vozača je loša (odnos sjedište/volan/pedale)
 - škripalo mi je moje sjedište, ali to sam riješio tako što sam smršao sa 135 na 90 kila
 - škripucka pedala kvačila još iz vremena garancije
 - čuje se taj ležaj spojničke, ali to je još jedna normalna stvar
 - plastika u unutrašnjosti se lako izgrebe, ali još ne škripi i lako se čisti
 - auto ima samo ABS i jedan airbag
 - lokacija rezervne gume je kriminalno loša, tj. komplikovana
 - fabrički kočioni diskovi premekani, a pločice pretvrde pa su se diskovi prerano potrošili
 - prošle godine počeli da škripe podizači stakla (prednji, elektronski), pa sam skidao suvozački tapacirung i polomio par onih žabica pa sada zvučnik na tim vratima vibrira kod basova...
 - zezaju me dizne za pranje šoferšajbe...nekad rade kako treba, nekada i ne baš
 - lak je izuzetno tanak i osjetljiv na dodire

Od kvarova bilježim nekoliko; senzor pritiska sistema servo volana (curilo i mastilo sve oko sebe i ispod do filtera ulja) i manžetna na poluosovini do vozača. Trošak ispod 100€. Tu ubrajam i jedan termostat koji je definitivno bio riknuo.

Na trapu zamijenio samo one stabilizatore na balans štangi, da kažemo da je to i potrošna roba. OStalo još uvijek fabrički. Jednom podešavao geometriju trapa (oko 55-60 hiljada pređenih), jednom kontrolisao (oko 85 hiljada km) i bila uredu.

Redovan servis, naravno. Tu sam platio ceh nekim neadekvatnim dijelovima, prije svega mislim na pumpu vode valeo (pitanje da li je bila uopšte original valeo), kočionim diskovima (comline - iskrivili se), pločicama (delphi - škripe), manžetna na poluosovini koju sam stavio zamjensku pa je ubrzo riknula, zaboravio sam marku, a i originalna voli da ne radi svoj posao....

Ulje mijenjao godišnje, filtere vazduha i klime po kilometraži, svjećice takođe po kilometrima, dva velika servisa po godinama, vozim trenutno na drugom setu guma (i jednim i drugim). Fabrički akumulator herojskih 10 godina i 11 mjeseci izdržao.

Jedan blaži kontakt u saobraćaju u Sarajevu...zadnji branik je platio ceh sa ogrebotnima i ofarban je. Ostalo standardni tragovi ljubaznih i uviđavnih komšija po parkinzima.

Odustao u jednom momentu od motornog ulja elf jer mi se učinilo sumnjivim. Imao problem sa balansiranjem guma u više navrata, ali to je do neozbiljnih vulkanizera.

To je ono čega mogu da se sjetim trenutno.

Da li sam, iz ove perspektive, zadovoljan? Da, bez dileme. Da li je, iz ove perspektive, bilo bolje kupiti tada nekog Golfa peticu polovnog za slične pare? Ne, i danas to isto mislim. Da li bih danas kupio novu Daciju? Čisto sumnjam...za pare koje danas traže to mora biti bolje, ali to je samo moje mišljenje.

Komentari drugih ljudi su uglavnom pozitivni na udobnost i prostranost auta, cijenu pa i potrošnju...nema daciju neku reputaciju, ali nije baš ni da je najlošija. Znaju pametni, tj. iskusni.










MitarMrgulic

Drugar, 

Ekstra je to sve, teško je naći auto i iz premium klase bilo kojeg proizvođača, koje unutar jedne decenije korištenja ili 100 000 km, nije vlasniku izbilo višestruko više od tih nekih 100-150 eura, koje si potrošio na sitne opravke.

Sama činjenica da originalna lamela ide preko 100 hiljada km, govori dovoljno o kvaliteti Dacia vozila. 

Sa ovom pameću, sada mi je žao što sam neke 2011. godine, dao tadašnjih oko 13 000 KM, za Seat Toledo 1,9 tdi iz 2004. godine sa cca 150 000 km na satu, kojem je brzo počela zviždati turbina. 

Za približno te novce, mogao se uzeti nov Logan ili Sandero, doduše benzinac, ali novo auto je novo.

Toledo je prodat nakon pola godine, uz "kolateral" od oko 1500 KM, pa je kupljen Megane, kao prvo moje novo auto i prvo auto iz Renault -Dacia porodice :)


Zoran

#117
Jako dobra recenzija i ja sam sličnog mišljenja. Sumnjam da ću ikad kupiti Sandera 3, kada pomislim da je far 1000 Eura. Zar to Sanderu treba?
 Bar da postoji mogućnost kupovine sa halogenim farovima, pa ko voli nek izvoli.
 Znači moraju led. A ja najviše mrzim, kada nešto mora...
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Speedo, hvala na recenziji.  :aplause:

mladja73

:offtopic:
Citat: speedo poslato 21.03.2024. - 10:20- škripalo mi je moje sjedište, ali to sam riješio tako što sam smršao sa 135 na 90 kil


Svaka cast na resenju problema!  :hall:  :hall:
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.