1.5 dci karakteristike i torque

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Uh, nema me par dana pa ste malo zastranili...  :hihi1:

Obojica ste u pravu, ali cela slika se vidi tek kad ukapiraš da (Zoran) auto najbolje ubrzava kad je moment na pogonskim vratilima (poluosovinama) maksimalan, a on je uvek jednak moment motora (disertacija kolege szs) x prenosni odnos menjača i diferencijala.

Ovo smo izbistrili odavno u odgovarajućoj temi http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=209.msg1270#msg1270
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Lazar@

Svakim danom sve vise kapiram da je motor od dci 50kw premali, pogotovo za stepvej i njegovu aerodinamiku...Trosi vise nego ovaj od 65/66kw  a ide dosta slabije...Meni u gradskim spicevima  trosi 6, 6.5l sa klimom  :ne:  Mazda 2.0 16v Dizel sa 140ks i 320nm u istim uslovima trosi 7l, a ide 8x bolje...

Ako je vjerovati  tjunerima, verzija od 50kw se moze ispeglati remapom da ima oko 240nm max, a kriva obrtnog bi trebalo da moze da se ispegla da drzi konstantno oko 200nm od 2000rpm do 3800rpm  :zloca:
Samo je pitanje koliko je to zdravo za kvacilo :ces:

szs

Citat: Lazar@ poslato 24.08.2018. - 21:39
Samo je pitanje koliko je to zdravo za kvacilo :ces:
Za kvačilo???
Ja bih se zabrinuo kako će to podneti leteći i ležeći ležajevi, interkuler možda nije dimenzionisan za povećani protok pa bi glava mogla da trpi povećanu temp. Ležajevi menjača i diferencijala......
O kvačilu bih najmanje brinuo  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

#18
Konačno čovjeku da pokušam dati konkretan odgovor.
Znači na 1700 je max. ob.  moment.
Voziš se u 5 toj i stisneš gas do kraja .
Na točkovima će djelovati sila F 5(1700 ).
Prebaciš u 4 tu i daš pun gas. Dobit śeš ugrubo 2050 obrtaja i vučnu silu na točkovima otprilike 15 %veću od sile F F5 (1700 ).
Rezime, u 4 toj bolje vuče iako motor nije na max.  ob momentu zato što se na točkovima javlja veća vučna sila u 4  nego u 5 oj.
Zamolio bi kolegu SZS za malko računanja iz pilastog diagrama radi stvaranja bolje slike.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

1. Ugrubo...Dci motor je u max torku i na 1750 i na 2050
2. Menjač ti je tipičan primer održanja energije. Ono što udje u njega (što daje motor) je čak malo veće od onoga što ti daje na poluosvinama (deo se gubi na trenju)
Ti nemaš UKUPNU silu na poluosovinama TQxrpm ni gram veću već samo zupčanicima prilagodjenu brzinu rotacije MOTORU da bi dobio što veću silu tj onome što ti treba na putu da bi dobio optimum. Što dobiješ na obrtajima na točku izgubiš na sili i obratno. Perpetum mobile još nije izmišljen  :ne:
ZATO je bitan TQ već na malim rpm i naravno njegov što veći raspon raspon
Kako si ti ovde gore objasnio, Fićin motor sa utopijskim menjačem bi mogao da ide i u F1

Menjač je jako bitan za svaki auto ali odgovor na pitanje kolege

Citat: lovac poslato 22.08.2018. - 20:22
To mi je malo nejasno relacija oko obrtnog momenta i snage motora.

Kao i

Citat: lovac poslato 23.08.2018. - 21:00
Ali, ipak, nije mi jasno zašto se krivulja najvećeg obrtnog momenta ne poklapa sa maksimalnom snagom motora:conf:

Apsolutno nema veze sa tvojom pričom. Kažem ti Zoki...samo ih zbunjuješ  :Smiley:

Što se tiče:
Citat: Zoran poslato 25.08.2018. - 05:36
zato što se na točkovima javlja veća vučna sila u 4  nego u 5 oj.
Dobijaš ali ne zbog 4 ili 5te ili 77me nego što si povećao rpm MOTORA u formuli F=TQxrpm
Izvor ti je motor a ne menjač
Menjačem si samo uskladio rpm motora sa rpm poluosovine (time i snagu na poluosovini)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Lovac, nadam se da si razumio šta sam ti napisao. . ?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Za neupućene: svaka redukcija broja obrtaja u prenosnom sistemu između motora i radnog dela mašine u istom odnosu povećava momenat, zanemarujući gubitke usled trenja. Dakle, isti motor, isti broj obrtaja, isti momenat motora ---- momenat na točku (onaj koji ubrzava vozilo) zavisi od prenosnog odnosa menjača, dakle u drugoj brzini je npr. duplo veći nego u četvrtoj.
Vidim da vas je mrzelo da pogledate tabelu koju sam postavio i kojom dokazujem da u svim prenosnim odnosima moj Logan 1.6 16V (140Nm) ima na točku veći obrtni moment od Logana dCi (160Nm), dakle bolje ubrzanje. Uostalom dokaz za to je par sekundi manje od 0-100km/h.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Motor F    prema    menjač F
TQ X rpm   =    TQ X rpm - trenje

Ni gram više ni gram manje

Sve se svodi na to koliko ti motor daje SNAGE tj KSi zato uopšte ne razumem komplikovanje dijagramima menjača i proračunima sila na točku  :ne:

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Gram nije jedinica za snagu. . ?
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

szs

#26
Eh Zorane  :friends:


Na temu....

Dacia Duster dCi 110   81 kW / 110 PS / 109 hp (ECE)

Torque :260 Nm / 192 ft-lb



1000 rpm:149.4 Nm / 110.2 lb-ft / 15.6 kW / 21.3 PS / 21 hp

1100 rpm:176.9 Nm / 130.5 lb-ft / 20.4 kW / 27.7 PS / 27.3 hp

1200 rpm:200.5 Nm / 147.9 lb-ft / 25.2 kW / 34.3 PS / 33.8 hp

1300 rpm:220.2 Nm / 162.4 lb-ft / 30 kW / 40.8 PS / 40.2 hp

1400 rpm:235.9 Nm / 174 lb-ft / 34.6 kW / 47 PS / 46.3 hp

1500 rpm:247.7 Nm / 182.7 lb-ft / 38.9 kW / 52.9 PS / 52.1 hp

1600 rpm:255.6 Nm / 188.5 lb-ft / 42.8 kW / 58.2 PS / 57.4 hp

1700 rpm:259.5 Nm / 191.4 lb-ft / 46.2 kW / 62.8 PS / 61.9 hp

1800 rpm:260 Nm / 191.7 lb-ft / 49 kW / 66.7 PS / 65.7 hp

1900 rpm:259.7 Nm / 191.5 lb-ft / 51.7 kW / 70.3 PS / 69.2 hp

2000 rpm:259.2 Nm / 191.2 lb-ft / 54.3 kW / 73.8 PS / 72.7 hp

2100 rpm:258.4 Nm / 190.6 lb-ft / 56.8 kW / 77.3 PS / 76.1 hp

2200 rpm:257.3 Nm / 189.7 lb-ft / 59.3 kW / 80.6 PS / 79.4 hp

2300 rpm:256 Nm / 188.8 lb-ft / 61.7 kW / 83.9 PS / 82.6 hp

2400 rpm:254.4 Nm / 187.6 lb-ft / 63.9 kW / 87 PS / 85.7 hp

2500 rpm:252.6 Nm / 186.3 lb-ft / 66.1 kW / 89.9 PS / 88.6 hp

2600 rpm:250.5 Nm / 184.7 lb-ft / 68.2 kW / 92.8 PS / 91.4 hp

2700 rpm:248.1 Nm / 183 lb-ft / 70.2 kW / 95.4 PS / 94 hp

2800 rpm:245.5 Nm / 181 lb-ft / 72 kW / 97.9 PS / 96.5 hp

2900 rpm:242.6 Nm / 178.9 lb-ft / 73.7 kW / 100.2 PS / 98.7 hp

3000 rpm:239.4 Nm / 176.5 lb-ft / 75.2 kW / 102.3 PS / 100.8 hp

3100 rpm:236 Nm / 174 lb-ft / 76.6 kW / 104.2 PS / 102.7 hp

3200 rpm:232.3 Nm / 171.3 lb-ft / 77.8 kW / 105.9 PS / 104.3 hp

3300 rpm:228.4 Nm / 168.4 lb-ft / 78.9 kW / 107.3 PS / 105.8 hp

3400 rpm:224.2 Nm / 165.3 lb-ft / 79.8 kW / 108.6 PS / 107 hp

3500 rpm:219.7 Nm / 162 lb-ft / 80.5 kW / 109.5 PS / 107.9 hp

3600 rpm:214.9 Nm / 158.4 lb-ft / 81 kW / 110.2 PS / 108.5 hp

3700 rpm:209.1 Nm / 154.2 lb-ft / 81 kW / 110.2 PS / 108.5 hp

3800 rpm:203.5 Nm / 150.1 lb-ft / 81 kW / 110.2 PS / 108.5 hp

3900 rpm:198.3 Nm / 146.3 lb-ft / 81 kW / 110.2 PS / 108.5 hp

4000 rpm:193.4 Nm / 142.6 lb-ft / 81 kW / 110.2 PS / 108.5 hp

4100 rpm:187.9 Nm / 138.6 lb-ft / 80.7 kW / 109.7 PS / 108.1 hp

4200 rpm:181.2 Nm / 133.6 lb-ft / 79.7 kW / 108.4 PS / 106.8 hp

4300 rpm:173.4 Nm / 127.9 lb-ft / 78.1 kW / 106.2 PS / 104.6 hp

4400 rpm:164.5 Nm / 121.3 lb-ft / 75.8 kW / 103.1 PS / 101.6 hp
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Lazar@

#27
Ako ste se nekad pitali sta se to sve cuje ispod haube  1.5dci motora u toku voznje :D
(preporucio bih slusalice ili normalne zvucnike a ne sa telefona)

Canon eos m+ eksterni rode mikrofon montiran pored turbine( i gain na dobrih+10db)  :lux:

turbo spool i compressor surge  :hihi1:

Nista od ovog lise zvuka motora ne moze da se cuje u toku voznje u kabini jer je zvuk mnogo prigusen...Ako se skine katalizator i ocisti izduv, citav grad moze da odlijega od ovakvih zvukova  :D




kiconix

Mozda al je meni ipak draze da ne cujem motor.

Lazar@

Citat: kiconix poslato 22.04.2019. - 17:50
Mozda al je meni ipak draze da ne cujem motor.
e pa nacekacemo se jos koju godinu da dacija to odradi  :)