1.6 SCE (LPG)

prethodna tema - sledeća tema

milos82

Zdravo svima .... potreban mi je savet.

Več neko vreme se igram idejom, da bih zamenio svoju Daciu Logan MCV 1.5 dci sa novim Dokkerom. Sa uvodjenjem novih Euro 6 c/d normi pojavila se mogučnost kupovine Dokker Stepwaya sa 1.6 sce motorm (1.2 tce više nije u ponudi do verovatno dolaska novih turbo benzinaca, a iz prakse (ima kolega) znam da realno puno troši u gradu ~10l). Druga opcija je Dokker u laureate verziji ali sa 1.6 LPG motorom. U oba slučaja je primamljiva cena ... pa je tako Dokker Stepwaya u ful opremi (black&white) sada moguče dobiti za samo 12 hiljada evra (što je npr. cca. 5k eur jeftinije od dizel Kangoo-a ili verovatno cca. 6-7k jeftinije od novog Berlinga), dok LPG košta par 100eur više. A dizel (iako ja pravim dosta km) je postao faktički preskup ... 2,3k eur razlike!

E sad .... znam, da na forumu ima relativno malo korisnika Dokkera (primetio sam u Srbiji, da se dokker ili upošte t.z. ludospace vozila u putničkim verzijama malo koriste) ... ali dali ima ko bilokakva iskustva sa pomenutim motorima, šta se više isplati i pre svega ...koliko je u praksi npr. "drndanja" sa plinom (ušteda je, smatram, neupitna ... sa tim nemam nikakva iskustva)? Koliko je relano, da je 1.6sce (bez turbine) long-term "bulletproof".

Evo slovenački cenovnik (informativno):
https://www.cdn.daciagroup.com/content/dam/Dacia/SI/brosure/Cenik/SLO_print_Cenik_Dacia_Dokker.pdf

Svaki savet dobrodošao. Poz.

Veterinar

Ne bih bežao od te kombinacije. Imao sam 1.6 motor u Stepwayu sa naknadno ugrađenim plinom i bio sam jako zadovoljan. Ovde, gde je sve fabrički, trebalo bi da bude situacija još bolja (nema veze ako nije isti motor koji sam imao u Stepwayu). Ne očekuj ludilo od performansi. Ako ćeš da ga voziš u Sloveniji, tj. van Srbije, ne verujem da će biti problema sa plinom...  :ne:

acalisse

Ako želiš da uvoziš Dokker-a iz Slovenije, onda je sve ok,
Samo kod nas se ne prodaju varijante sa LPG-om.

A nije velika razlika izbeđu turbo benzinca i dizelaša. A i cena je preko 12k.
http://www.dacia.rs/download/cenovnik/dokker.pdf

milos82

Ma kakav "bre" import, ja živim u Ljubljani ... :cul:

Za mene cenovnik u Srbiji ne dolazi u obzir.

A za EU kako sam rekao ... po mojim informacijama je TCE motor privremeno izbačen zbog euro6d normi .... do dolaska novih tce (130?).

E sad ... ovde se hype oko dizela(gatea) polako zahuktava ... a to verjuem če se rezultirati i u uvečanim troškovima (vidim, da novi dizeli več imaju obavezan adblue što dosada kod renault-a/dacie nije bio slučaj) ... zato sam i počea da merkam bencinske motore .... i ovaj novi 1.6sce mi deluje ok (razumna potrošnja i performanse ... na papiru). Sad je samo dilema ... ili čisti benzinac i stepway ful oprema (malo šminkiranja) ili pak odluka za laureate i LPG motor i to me najviše kopka ... koliko je tu u praksi cimanja sa plinom.

A gledajuči srb cenovnik ... nisam ni znao da se u Srbiji ne prodaje fabrički plin na Dokkerima. :conf:

szs

Moj savet je da sačekaš ako možeš do oktobra. Priča je da izlazi PH III sa novim motorima
Možda i Dokker?  :ne:

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 15:05
E sad ... ovde se hype oko dizela(gatea) polako zahuktava ... a to verjuem če se rezultirati i u uvečanim troškovima (vidim, da novi dizeli več imaju obavezan adblue što dosada kod renault-a/dacie nije bio slučaj) ...

AdBlue je dobra stvar. Kantica od 10l košta oko 9€ i dovoljna je na motoru snage 130ks (Trafic3) za 2700 - 4000km. Nije neka stavka.

Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 15:05
zato sam i počea da merkam bencinske motore .... i ovaj novi 1.6sce mi deluje ok (razumna potrošnja i performanse ... na papiru). Sad je samo dilema ... ili čisti benzinac i stepway ful oprema (malo šminkiranja) ili pak odluka za laureate i LPG motor i to me najviše kopka ... koliko je tu u praksi cimanja sa plinom.

Potrošnja goriva na papiru veze nema sa realnom potrošnjom, iz jednog prostog razloga - niko ne vozi po NEDC-u (ili WLTP-u). Moje iskustvo sa novim Dusterom 1.6sCe 115ks, gradska vožnja, prazan, klima, normal mod, isključen S&S je 9.6L/100km. Ide solidno, ne kao 0.9tCe u Logan2/Sandero2 ili 1.2tCe u Novom Dusteru, jer je atmo benzinac. Pogotovo posle vožnje 1.5dCi ja baš fali obrtni moment. Motor kao motor se pokazao kao vrlo pouzdan, bilo da je bez lpg-a, sa fabričkim ili pristojno naknadno ugrađenim lpg-om. Razlika sa lpg-om uopšteno je mali pad performansi, nešto veća potrošnja lpg-a i skoro 2x niža cena lpg-a u odnosu na cenu benzina. Zato flote i firme kupuju masovno benzince na lpg. Kad je plin dobar i čist - nema nikakvih cimanja oko toga.     
Lepota je bila kada me je od Sremske Mitrovice do Novog Mesta putarina koštala 89€ a LPG cca 45€ . Logan2 0.9tCe LPG.

Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 15:05
A gledajuči srb cenovnik ... nisam ni znao da se u Srbiji ne prodaje fabrički plin na Dokkerima. :conf:

Vidi stvarno...

acalisse

Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 15:05
Ma kakav "bre" import, ja živim u Ljubljani ... :cul:

Ne mo se ljutiš, nisam pogledao tvoju lokaciju, pa sam našao da se nađem pametan, :banghead:

bocca

Ako se ne varam, bio je i kod nas u ponudi doker sa lpg na predhodne 1.6 benzince. Ipak posle avanture sa 0.9 kod nas više nema lpg fabrički ni tamo gde se u drugim zemljama nudi npr daster.

milos82

Avantura? U kakvom smislu reči? Pokazali se loše? Ovde u Ljubljani je od skoro prisutan hrvatski taksi "provider" Cammeo i znam da su oni pazarili par 100 komada belih logana mcv na plin (verovatno je 0.9 motor u pitanju) ... i to je jedini značajniji "uspeh" LPG vozila.
Inače se o tome govori malo (barem u medijima) a i u salonima/servisima u biti nemaju baš puno iskustva sa fabričkim lpg vozilima (npr. u mom servisu su jih malo prodali, a da bi bio kakav na lageru za testnu vožnju ... o tome nema govora). Ljude koje poznajem, da voze kola na plin, mahom voze neke stare velike "benzinske krševe" ... zato se i raspitujem ....

Videču, s obzirom da mi postoječi Logan dobro služi (160k km bez ikakvih problema), nema žurbe. Ja bih u biti voleo da kupim novog Kangooja, ali kako stvari stoje (info) ... sve se polako odmiče u 2020 (verovatno to važi i za novog dokkera).

slavko_bgd

U vezi "avanture" pretraži forum po ključnoj reči "tng" pa ćeš pročitati na kakav gas u Srbiji smo jedno vreme vozili...

Veterinar

 :to:  Nažalost, tako je. Ovde je prestala prodaja vozila sa fabrickim plinskim uređajem, zbog loseg plina. I pored svojevremenih problema, ponovo bih kupio auto sa TNG pogonom.  :ne:

slavko_bgd

I ja. Nadam se da će od 2019 vratiti fabrički LPG u prodaju.

dekiv68

+1, opet bih ga kupio, samo kad bi ga prodavali

Keka

#13
Nesporno, 1.6 SCe je odlican motor kao i 0,9 TCe (i 1.0 TCe koji je derivat mrskog 1.0 SCe), svi su kompatibilni sa jeftinim TNG uredjajima, sto ih cini idealnim za serbistan.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Citat: Keka poslato 25.10.2019. - 09:25
Nesporno, 1.6 SCe je odlican motor kao i 0,9 TCe (i 1.0 TCe koji je derivat mrskog 1.0 SCe), svi su kompatibilni sa jeftinim TNG uredjajima, sto ih cini idealnim za serbistan.

Ne slažem se sa citiranim. Motori 0.9tCe i 1.6sCe ( H4B i H4M) nisu kompatibilni sa jeftinim TNG uređajima, a već posle Euro6B ( sada smo na Euro6 D-Temp) pitanje je sa kojim od skupljih uređaja jesu kompatibilni . Oba postoje fabrički sa tng-om, video sam ih, vozio sam ih i zato sam napisao da je fabrikana najbolja opcija. Za 1.0tCe (H4D) nema podataka i nema nikakvih iskustava sa prepravkom na tng jer je motor tek izbačen na tržište. Za motor 1.0 sCe (B4D) takođe nema relevantnih iskustava iako je već neko vreme na tržištu. Naknadnu zabranu ugradnje za vreme trajanja garancije ne treba da napominjem.

Za sve ostalo napisano podržavam te u potpunosti.