Za one s toroidnom bocom - kako ste riješili problem rezervne gume?

prethodna tema - sledeća tema

Ljuba_Zemun

 LeNgenda
da sam tako razmišljao kada sam putovao na Jadransko more sa troje dece na zadnjem sedištu u Jugo Koralu 55, ne bismo ni krenuli na put. Samo pažljiva vožnja,prilagođena brzina i opuštenost i eto ti najlepšeg putovanja sa porodicom. Da sam razmišljao o snimcima koje si priložio ne bih se maknuo iz ulice. 
Evo,nažalost, trošimo već 30.dan u Grčkoj, Grci voze ludački,matorci od 75+ samo piče a nigde sudara,čukanja ili slično.
Pozzz

Mare

Svaki predmet veći od flaše vode ne treba da se nalazi u kabini. A naročito točak.
Kao što i svi putnici moraju biti vezani.

Mare

Citat: saša61beograd poslato 25.06.2023. - 09:05Ako je rezervni točak mnogo manjeg prečnika,da li na to reaguju ABS i ESP,čak i na zadnjoj osovini?

Samo se na tabli prikažu obaveštenja da ABS, ESP i slično sistemi nisu dostupni i dokle god je ćopavac na autu, sijaju greške. Čim se vrati točak adekvatnih dimenzija, lampice i obaveštenja se pogase i svi sistemi su ponovo u funkciji.

dekiv68

Točak je tako stegnut između naslona vozačevog sedišta i sedalnog dela zadnjeg sedišta, a podbočen između zadnjih vrata i tunela na sredini poda vozila da ne može da se pomeri ni za milimetar ni po jednoj horizontalnoj osi.
Uzgred kad je točak u gepeku nikad ne obaram naslon zadnje klupe, tako od 2000. putujem na more, svake godine, što u Crnu Goru, što u Grčku, ponekad i više puta godišnje i nemam nikakvih problema. A točak i pribor za zamenu točka koji je ispod vozačevog sedišta je na dohvat ruke

Veterinar

Kad stavim tocak u prtljažnik, vezujem ga "lancem" za bicikl, da se teze ukrade i da ne moze da poleti u slučaju nezgode.

Capriolo

Mislim da taj "lanac" od bicikla ne bi zadržao taj rezervni točak u slučaju iole jače nezgode. I da bi, "ne daj Bože", mogao gadno da ugrozi one na zadnjoj klupi. Bar je tako ako se držimo onih silnih istraživanja koja govore na temu koju silu stvara nevezani putnik kada vozilo sa brzinom od npr. 50 Km/h udari u prepreku i zašto (nevezan) putnik sa zadnjeg sedišta pri nezgodi potencijalno ubija putnika na prednjem sedištu. Ili, testovi na temu koju silu stvara prtljag pri nezgodi. Zato kod nekih i postoje one opcione veoma jake mreže koje kod karavana, MPV-a i SUV-ova "odvajaju" prtljažnik od prostora za putnike.

Loganovac

Pa ne znam, ali ako će pojas zadržati putnika od (svega) 75-125 kila što ne bi lanac zadržao točak od 15?  A ako bi (ne daj Bože) došlo do toliko stravičnog udesa, sa ubrzanjima koja bi stvarno pokidala lanac, putnici bi već bili "u večnim lovištima", pu, pu,... Uostalom, setite se šta je do skoro držalo plinsku bocu od osamdesetak kila iza naslona zadnjih sedišta.

Inače, ponekad i ja bez ikakve sekiracije stavim točak iza svog sedišta, čvrsto uglavljen. Ne plašim ga se dok god nema nikoga na zadnjem sedištu, teoretski bi mogao da nastane problem ako bi se neka furija sa boka zakucala u zadnja leva vrata...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#97
Odoste predaleko u filozofiranju o bezbednosti,kao da ste neki Šveđani.Kad se gepek napuni stvarima,bude tu i preko 80 kg stvari (uključujući i rezervni točak i PP aparat koji je kao granata).I milioni svake godine srećno stignu tamo gde su krenuli.
Vežite pojas,stvari u gepeku ne morate da vezujete,vozite pažljivo i uživajte u dalekim putovanjima.Svi vi koji to možete.Pošto neću moći ove godine,ja ću "bezbedno" da sedim u Beogradu i da vam zavidim.

Zoran

Da treba vezati ( kao i ja šahtove) treba ali je priča otišla predaleko. Da znate kako je opasno voziti čelične cijevi koje iz proizvodnje izađu masne.
 Pazite i uživajte.
Sam svoj gazda - vazda.

LeNgenda

https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force

Ko je voljan da se igra sa brojkama.

Ja sam oduvek kao klinac na putu sa roditeljima spavao opružen na zadnjoj klupi.

Imao sam trogodišnjeg brata od strica koji je tako spavajući prošao kroz vetrobran i nije se probudio.

U redu je što je verovatnoća za to srazmerno mala.

Problem je u tome što kad se jednom desi, kasno je za preispitivanje i promenu navika i načina razmišljanja i cena kojom je plaćen taj tiket za lutriju je beskonačna.

To je vrlo karakteristično za drumski saobraćaj, ljudi su opušteni jer imaju osećaj kontrole.

Od aviona se mnogo više zenta, a statistika o broju poginulih u odnosu na broj prevezenih je guza i oko u odnosu na drumski saobraćaj.

Ne mislite na statistiku, mislite na fiziku.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Loganovac

E pa da zamolim da uklonite sav kriptonit sa Foruma poŝto sam u svoje vreme nevezan u Fići samo sa prelomom noge izdržao 40 tona pri sudaru sa Golfom  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Andrix

Posto je u ponudi more copavaca ali sa vremesnim gumama, setih se i pitah u Hit-u koliko bi bio nov. Nemaju, ali za moj auto, kazu odgovarajuci, se ceka oko 10-15 dana i oko 28000 din je komplet /tocak, dizalica, kljuc, u nekom pakovanju/. Kazu isto da nije original ali da to neka firma za njih "radi", i nova je guma - ipak ima resenja.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Mare


Capriolo

Citat: LeNgenda poslato 26.06.2023. - 17:05https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force

Ko je voljan da se igra sa brojkama.

Ja sam oduvek kao klinac na putu sa roditeljima spavao opružen na zadnjoj klupi.

Imao sam trogodišnjeg brata od strica koji je tako spavajući prošao kroz vetrobran i nije se probudio.

U redu je što je verovatnoća za to srazmerno mala.

Problem je u tome što kad se jednom desi, kasno je za preispitivanje i promenu navika i načina razmišljanja i cena kojom je plaćen taj tiket za lutriju je beskonačna.

To je vrlo karakteristično za drumski saobraćaj, ljudi su opušteni jer imaju osećaj kontrole.

Od aviona se mnogo više zenta, a statistika o broju poginulih u odnosu na broj prevezenih je guza i oko u odnosu na drumski saobraćaj.

Ne mislite na statistiku, mislite na fiziku.


Na žalost, fizika je tu neumoljiva.

MitarMrgulic

Skoro kao veliki servis...

Vjerujem da bi svaka kompanija koja pravi gume, mogla praviti pakete -rezervni točak sa felgom i dizalicom, za cca 80-100 eura i još da dobro zarađuju na tome :)