Prošle godine na tehničkom utvrde da zadnja osovina nema dovoljnu silu. Mislio sam da me foliraju jer znam da im gazda ne isplaćuje obećane prinadležnosti ...ali...oni svoju priču, ja svoju i prođem nekako. Ovih dana, druga agencija ali ista priča.
Pa mi je loganično da svi vlasnici dci-a imaju isti problem, jer je očigledno problem u neizbalansiranosti mase vozila. Malo bih se razočarao u Rumune ako je to nekakva konstrukcijska greška. Sa Askonom nisam imao takvih problema.
Kakva su vaša iskustva?
Ovaj problem nisam imao.
Da li ti je prošle godine bio prvi tehnički (odnosno, koliko je star auto)?
Jok. Ove godine je treći .
Tačnije, nulti i prvi nisam ja radio-nisam prvi vlasnik, ali to ne menja stvar. Poenta je u tome što se "tehničari" okače na zadji branik i tada je sve ok. Znači da su kočnice odlične. Ali neću da gledam kako mi skaču po kolima.
ABS imaš? Čudno je da popuste kočnice na oba zadnja točka. Da li drži ručna?
Nema abs, utoliko bolje,i ručna je ok. Vidim kako točkovi blokiraju. Dijagram ne pokazuje dovoljnu vrednost jer je raspodela mase napred i pozadi nejednaka sto je i logično. Ali...
Pa i nije baš bolje. Kada ima ABS ima i odvojene cevi za svaki točak. Pogledaću u dokumentaciji kako to izgleda kod tebe. Moguće je da ima korektor sile/peti kočioni za zadnje točkove, i da je u njemu problem.
Da. ima peti cilindar. Treba izvršiti podešavanje na njemu
Hvala na uštedi vremena :)
Ukoliko do petog kočionog dolaz samo jedna cev (a verovatno je tako) treba je pregledati (da nije negde uštinuta).
Moj tast je imao taj problem, na kraju je izbacio peti cilindar i sad koci kao lud. ( nije pametno ali na tehnickom nije imao problema ) :ne:
Mom prijatelju su prošle godine na redovnom servisu u Pančevu podesili peti cilindar i nema više problema.
Imao sam isti problem pre tri godine. Na tehničkom pregledu otkriju mi da je sila kočenja na zadnjoj osovini svega 25% ( i sad čuvam dijagram), auto star svega godinu dana, reklo bi se nov.
Odem u Hit auto i reklamiram a oni mi počnu priču o opterećenju zadnje osovine, o džaku od 50kg u gepeku itd, itd. Nisam hteo njihove bla-bla teorije da uvažim, već sam insistirao na podešavanju
sile kočenja. Elem, od tog doba, na tehničkim pregledima više nemam problema.
Prema tome, dabome. Uloži reklamaciju. Ako neće da te uvaže, u inspekciju. A onda lele si ga njima.
Ja sam kriv što prošle godine to nisam rešio u dok je bio u garanciji. Važno mi je bilo da sam ga tad registrovao. Neozbiljno.
Šta je tu je, nije ni to podešavanje neka cifra.
Dzak ili dva imaju smisla i zaista rešavaju problem u tom trenutku, ali šta ako me dohvati policajac evropskih pogleda pa me uputi na vanredni pregled a ja NE PONESEM DZAKOVE !!! :Smiley:
Na osnovu mase vozila (1150kg) propisana je i potrebna sila koja iznosi 150 nečega (verovatno kN). Na prednjoj osovini, gledah svojim očima,bez razlike između točkova, bilo je 200 kN zato što je napred motor, a na zadnjim jedva 120kN. Umanjena je efikasnost kočenja jasno kao dan ali da koči-brate koči.
Ovako ili onako, rešenje postoji samo mi je enigma kako bilo kakvo podešavanje utiče na masu vozila pozadi. I opterećan i rasterećen on dobro koči. Ako se podešava peti cilindar onda mora intervencija i na ručnoj !? Jbl ih sila.
Citat: sinnet poslato 17.12.2009. - 11:30
Ako se podešava peti cilindar onda mora intervencija i na ručnoj !?
Podešavanje petog cilindra je nezavisno od ručne kočnice i na njoj, pod uslovom da sajla nije za zamenu, nije potrebna nikakva intervencija.
Verujem da ti na redovnom servisu ovu intervenciju neće naplatiti. Automobil je već na dizalici, a to je posao od dva-tri minuta.
Samo sto sam stigao sa tehnickog pregleda i problem. Zadnji desni slabije koci dok je levi ok, auto je na 57000km i ne znam sta da radim zato sto ima ABS , sta se tada radi? Sto se tice sinnetovog problema bas takvu situaciju sam ja imao prosle godine kad me je na vanr. tehnicki uputio neevropski policajac, a meni na samari mesec dana pre toga stavljen novi peti koc. cilindar i nije bio dobro podesen i na valjcima pokazao 48% a minimum je 50%. Epilog je kazna od 5000rsd, taksa oko 500rsd i tehnicki 600rsd. :badmood:
Juče sam bio na tehnickom.
Prednja osovina 260, zadnja 160.
Auto je bio bez ikakvog tereta (samo vozac), i 10-ak litara benzina u rezervoaru.
Danas sam bio na tehnickom. Auto koci odlicno, sve je kako treba. Prosle godine su mi prigovorili za nivo izduvnih gasova, nazvali me "penzosom"... Danas sam do tehnickog dosao sportskom voznjom (cuj Logan, sportski, jos dci), sve je bilo idealno.
Ista stvar i kod mene na tehnickom.
Majstor se samo malo naslonio nogom na zadnji levi branik, vise ka levoj strani.
Na moje pitanje: "Kako koci"
odgovar: "Ma dobro koci"
Kad Logan bude u servisu skrenucu im paznju na peti cilindar, pa cemo da vidimo rezultat na tehnickom dogodine.
Samo da proverim da li sam uradio pravu stvar.
Dotegao sam ovu samoosiguravajucu maticu za dva kruga i cini mi se da ima efekta. Na onoj poluzi iza cilindra nema nikakvog podesavanja.
Ipak cu da odem na valjke, samo da pitam da li je neko probao ovo sto i ja?
(http://h.imagehost.org/t/0755/Picture_314.jpg) (http://h.imagehost.org/view/0755/Picture_314)
Time si promenio zavisnost sile kočenja zadnjih točkova u odnosu na opterećenost vozila. Ovo i ne bi trebalo da bude podešeno jednom zauvek, zavisi od mnogo faktora, među kojima su stanje i kvalitet guma na točkovima. Naravno, ovo nije idealan način za podešavanje efekta kočenja zadnjih točkova (očigledno, jer bi trebalo da zavisi čak i od stanja puta po kome se vozi), ali ima za cilj da spreči blokadu zadnjih točkova koja može da dovede do nekontrolisanog zanošenja zadnjeg dela vozila pri kočenju, što je često gore nego da zadnji točkovi uopšte i ne koče... Znači, ovime si malo (verovatno) pojačao silu kočenja pri datom opterećenju vozila i to je dobro sve dok ne primetiš da ti zadnji točkovi blokiraju (a blokiraće sigurno na pesku, blatu, mokrom kolovozu...).
Ok, samo sam hteo da vidim da li se tako podesava, mada drugog nacina nema.
Verovatno bi mi i u servisu na isti nacin odradili. A cilindar je iznutra (a kao sto se vidi i spolja), kada se skine zastitna guma, sav rdjav iako je guma citava. Ja sam to kao malo razradio.
Videcemo sta kazu valjci.
@ valjci kazu : :woo-hoo: svaka mi cast. Ne trebaju dzakovi.
Jutros sam bio na teničkom pregedu.
Auto je pošteno izdrman na onim platformama.
Sve je ok. :woo-hoo:
Nahvališe auto, prosto mi neprijatno.
Spomenuli su mi da su sile kočenja dobre, ali da zadnji točkovi ne blokiraju. Ne sećam se da li su prošle godine blokirali. Prtljažik je bio prazan.
Mislim da je vreme da se uradi to podešavanje na petom cilidru. Iduće nedelje idem na redovan servis pa ću i to da spomenem.
I ne treba da blokiraju. Ako blokiraju, uz piruetu ces zavrsiti u jendeku.