Stiže nam i prva Dacia sa automatskim menjačem (prema tvrdnji autora teksta, prenetog sa portala VG).
http://www.vrelegume.rs/test/dacia-sandero-stepway-automat-tce/
Kako vam se čini?
Ovo nije automatski menjač u pravom smislu te reči. Veći deo je klasičan menjač, dok birač brzina i kvačilo radi automatika (odnosno elektro-hidraulika).
Sporiji je od pravog automatskog menjača, što je i za očekivati. Ovo je pandan Alfinom Selespeed-u koji, iako ima nekih bolesti, nije loš menjač.
Pre neki dan sam radio Punta 1.2 8V (60KS) sa ovakvim menjačem. Auto je smešan za vožnju, pogotovo kada mu se uljuči Eco dugme :-)1
Opet go tepih na odmoristu leve noge. Kaznio bih onog ko (ni)je razmisljao o tome da rucno ocisti sve uprljane tepihe zbog tog propusta. :badmood:
Ni ovaj ni automatski menjac nisu nista novo, Renault ih odavno koristi u drugim modelima, narocito u Rusiji.
Jedino sto se cena polako zida i uveliko prevazilazi auto za siroke narodne mase.
Ako taj menjač valja čemu, svakako bih doplatio 600€ za njega. Doduše trenutno nisam u mogućnosti da razmišljam o novim kolima, ali za koju godinu se nadam da će automatski menjač biti opcija za većinu modela.
Izvesno je da će svaka varijanta automatskog menjača imati uticaja na potrošnju. Ovo što se nudi i nije automatski menjač. Meni je sasvim dovoljno ovo što su napisali o cimanju pri šaltovanju sa većim gasom - doviđenja! S druge strane, automatski menjač i nije neko čudo imajući u vidu da sam još pre dvadesetak godina lično imao priliku da probam Yuga u toj varijanti...
Posle Stepway-a Sandero .
Test: Dacia Sandero TCe 90 Easy-R Laureate (automatik)
https://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2018&mm=04&nav_id=1383885 (https://www.b92.net/automobili/vozili_smo.php?yyyy=2018&mm=04&nav_id=1383885)
Još jedna skupa igračka. . .
Žalosno što nema Sandero sa manuelnim TCe 90. :ne:
Prva opcija je Stepway sa dosta višom cenom koja stiže običnog Sandera sa dizel motorom.
+1
Citat: Zoran poslato 22.04.2018. - 05:23
Još jedna skupa igračka. . .
A opet najjeftiniji.
Idealan gradski auto.
Pa tu varijantu je imao Wartburg, samo za polazak se koristilo kvačilo.
:conf:
Mislim da je Wartburg imao samo centrifugalno kvačilo,što je značilo promenu brzine bez pritiskanja kvačila.Znači kao ovaj na Dačiji u manuelnom modu.
Jednom sam se vozio u Opel Korsi sa ovakvim menjačem (easytronic,ili tako nekako).I taj su menjač novinari ispljuvali,a ja ništa loše nisam primetio,barem onako kao suvozač.Brzine je menjao otprilike kao neki normalan,staložen čovek koji ne žuri,po meni sasvim ok.
Ja bih ovo rado posedovao.Nije pravi automatik,ali ni kvarovi nisu skupi kao kod automatika.
Jedino mi se mnogooo ne sviđa što nema parkirni položaj,nego se koristi samo ručna!
Možda nismo još upoznati sa "novotarijama" ovog tipa :ne:
Ovaj menjač je ROBOTIZOVANI manuelni menjač. Stiskanje i puštanje kvačila kao i menjanje brzina rade elektro-mehanički aktuatori, kontrolisani ECU-om
Ovaj menjač ako se auto ugasi u brzini, D ili R, OSTAJE u brzini baš kao i običan.
Prednosti i mane su diskutabilne ali za npr invalide i sl je odličan baš kao i za taksiste.
Nervoznijima uvek preostaje da sami šaltuju u manuelnom +- modu. Nije ni tada 0,00000006 sec transfer kao kod Ferarija ili BMW ali za normalnu vožnju prihvatljiva opcija.
Da malo obnovimo znanje: Test automobila: Dacia Sandero Stepway i Laureate Easy-R 0.9 TCe 90
https://www.youtube.com/watch?v=cTtCEG3aw4Q
Citat: szs poslato 22.04.2018. - 17:13
Možda nismo još upoznati sa "novotarijama" ovog tipa :ne:
Ovaj menjač je ROBOTIZOVANI manuelni menjač. Stiskanje i puštanje kvačila kao i menjanje brzina rade elektro-mehanički aktuatori, kontrolisani ECU-om
Ovaj menjač ako se auto ugasi u brzini, D ili R, OSTAJE u brzini baš kao i običan.
Prednosti i mane su diskutabilne ali za npr invalide i sl je odličan baš kao i za taksiste.
Nervoznijima uvek preostaje da sami šaltuju u manuelnom +- modu. Nije ni tada 0,00000006 sec transfer kao kod Ferarija ili BMW ali za normalnu vožnju prihvatljiva opcija.
Apsolutno se slažem. U automatskom modu je programiran za što ranije šaltanje i smanjenje potrošnje. Meni i mom stilu vožnje se taj mod ne dopada. Dobar je za uslove gradskih gužvi, kreni-stani itd. U manuelnom modu sasvim lepo šalta i meni se dopalo to što ne moram da stiskam kvačilo kojeg jelte i nema. I dopalo mi se to što u manuelnom modu fantastično šalta u niže brzine. Znači, vozač u manuelnom šalta samo ka višim stepenima prenosa. "Crowling mode" za parkiranje, gradke gužve i slično je sasvim OK.