"Učio ih, učio
Od srede do petka,
Al' se nisu odmakli
Dalje od početka"
http://www.euroncap.com/results/dacia/logan_mcv/588.aspx
(http://www.b92.net/news/pics/2014/12/04/1472898716548012624defe162197668_640x37585.jpg)
(http://www.b92.net/news/pics/2014/12/04/3554226965480126f8861e177264596_640x48085.jpg)
Zar je toliko skupo napraviti bolju konstrukciju?
Frontalni sudar - nije lose, otvaraju se vrata, nisu zarobljeni putnici (noge)... to je ok. Bocni sudari - blagi uzas mada ne toliko losije nego vecina vozila na nasim putevima. Pricam iz iskustva, nagledao sam se na desetine udesa...
Samo da izmene A stub (da sam stub bude deblji, a okvir vrata tanak kao kod svih novijih automobila) sigurno bi i ocena bila bolja, odnosno, deformacije kabinskog prostora manje, ali valjda im to preskupo.
PS: Da li mi se čini ili je glava lutke pri bočnom sudaru omašila erbeg?
Za A stub ništa bolje, tj. identično kao pre 10 godina.
Lepo sam ja onomad pitao šbbkbb da je gepek pun, a da brzina umesto 64 km/h bude 75 km/h ?
Stiče se utisak da su projektovali taman toliko da ne bude fatalno i da se prođe test na konac.
Naravno da je skupo napraviti bolju konstrukciju, a nije ni jednostavno. Iako Renault to zna da napravi, ova je namerno napravljena na granici izdrzivosti i menjace je tek kad budu morali. Moguce da ce posle ovakve katastrofe malo poraditi na zatezacima pojaseva, limiterima sile, samim airbagovima, odnosno ono sto mogu da koriguju, navuku koji poen, mozda uzmu i 4 zvezdice. Testovi su sve stroziji, ocenujuju se i drugi sistemi na vozilima koji su za Daciu u domenu naucne fantastike, tako da ne treba ocekivati cuda.
U sustini, osim kozmetickih izmena spolja, i novih starih motora, to je isti onaj auto od pre 10 godina.
Ako je za utehu, ni Megan nije sjajno prosao http://www.euroncap.com/results/renault/megane/555.aspx
Mislim da će na sledećoj generaciji Logan/Sandero/Duster-a primjeniti za generaciju noviju platformu i tako se opet održavati na ovoj nekoj granici.
Niti je dobro niti katasrofalno.