Ekipa imam u ponudi povoljno servo letvu i pumpu od dacie logan i od clia II , posto mi je stvarno sandero tezak na volanu bez serva zanima me koliko je komplicirano za prepakovati ovo? Vjerujem da se fizicki letva kaci na iste rupe, treba mi nosac pumpe i remen pretpostavljam te sva crijeva, dal odgovara onaj dio koji ide s kardana volana u letvu ili moram i to mijenjati?
Paaa, jeste težak ako se puno mota po gradu. I moj Sandero nema servo ali ja ga vozim na otvorenom putu najčešće pa mi toliko ne smeta. Čak volim što je direktan na otvorenom, nekako mi je skroz precizan. Ako ugradiš servo malko tog "ugođaja" ćeš izgubiti.
Što se tiče samog šarafanja, mislim da nebi trebalo biti problema. Sretan rad :wave:.
Dobro kaže Zoran, sa servom se gubi dobar osećaj na volanu, preciznost. Ni moj logan nema servo, al mi to ne smeta...ne vozim FAP-a!
Ma da, u pravu ste i ti i Zoran, servo se ugrađuje samo u ove najjeftinije automobile, svi oni bolji i skuplji ne dozvoljavaju da im se kvari osećaj na volanu, a i štede pare za teretanu! :agr:
@hacky007os Provozaj prvo nekog Sandera sa fabrickim servom pa vidi kolika je razlika u tezini volana. Ja sam imao prilike da vozim Reno Taliju sa servom i bez - razlika tolika da se ne isplati budziti bilo sta. I nakon ugradnje serva neces dobiti motanje volana jednim prstom kao na Mecki. :wave:
Ima mi susjeda logana sa servom, razlika je osjetna, nije da mi je to neophodno ali htio sam to da stavim posto ce mi kolega stvarno jeftino dat, komplet za nekih 60 eura sto mi se cini super jer sam za bmw e36 samo letvu platio skoro 150e ..usporedit cu ja danas kako to izgleda na tom loganu, ako se odluciim da radim svakako ce biti jedan DIY... cudi me da nitko jos na forumu to nije radio ;)
Cak i da pase prikljucak, mislim da je operacija jako skupa. Pored kaisa koji moras zamenuti, menja se i spaner koji je skup. Creva takodje nisu jeftina, a tu je i ulje koje trebas kupiti. Stavi sve na papir, pa odluci, mislim da je cena serva koji ti se nudi extra minimalna, ali je sve ostalo debeli trosak.
Ako za 60eura dobije sve šta treba, eventualno još kupi ulje + optika, opet je prilično povoljno.
A povezivanje na ECU?
60 eura je stvarno mala suma. Nećeš ti moći spavati dok to ne namontiraš bez obzira na opravdanost zahvata. Sretan rad ti želim.
ma dat ce mi on i crijeva i posudu, znaci vjerovatno sve potrebno imam, s tim da bih trebao samo kupiti novi remen i taj spaner, iako sam negdje citao da se spanuje na alternatoru i kad ima servo? Na ecu mislim da nema sta da se spaja sve je cista mehanika? Zanima me samo kako ce biti dio koji ide od kardana volana u letvu, dal cu to morati mjenjati.. al sve u svemu za tu cifru mislim da cu uzeti pa i ako ne napravim mogu za te pare uvijek prodati... postoji li koji program gdje se mogu vidjeti skice dijelova, nesto tipa ovog sto ima za bmw http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Coupe/Europe/318Ci-N42/R-N/aug2002/browse
Vjerovatno se tu i ECU nešto pita. Naime na leru kada motaš u mjestu ECU da naredbu step motoru da podigne ler obrtaje jer bi se moglo desiti da se motor ugasi, pogotovo ako je još i klima upaljena...
Na slici imas prikazane sve delove. Deo "monocontact" je senzor pritiska koji se vezuje na ECU.
Posto je zamenska letva volana 350+ evra, nisam ubedjen da za 60 evra dobijes sve i da je ispravno. Dodatno stvar komplikuje sto za isto vozilo ima vise razlicitih letvi, pa treba odabrati odgovarajucu. Nije ista pumpa za vozila sa klimom i za vozila bez klime.
http://www.rexbo.eu/dacia/logan-ls-04/1-6-lsob-lsod-lsof-lsoh-14369/steering-rack-power-steering-pu-100199
Ja sam samo španer klinastog kaiša platio 9000 din....to za 60 eur je super cena ali slušaj Keku čovek zna šta priča. Mislim da bi to nakraju bio skup sport... :ne:
Ne razumem...sto je skup sport...covek dobija sve komplet za 60e... a vrednost toga je ko zna kilko...sve sto mu fali kupice..pa i 200 e. da doplati isplati se itekako..
Nije uopste skupo, ako sve dobija i ostaje mu samo da kupi spaner, kais i ulje. Ukoliko treba da kupi creva, posudu... i sve ostalo, onda je skup sport. Nisam bas ni siguran da treba i spaner da menja, jer spaneri se razlikuju u vozilima sa klimom i vozila bez klime.
I jeli to neko uradio? Jel došlo do realizacije projekta servo letve :write:
Pitam zato što je moja servo letva zrela za remont. Planiram da je skinem i ako sam razumeo, treba da se raskače krajevi spona, ona 2 creva od hidraulične tečnosti i da se raskači šipka volana? Jesam li nešto propustio? Ima li neko da je ovo radio i da se razume?
Koliko km imaš na satu pa trebaš remont servo letve?
Nemoj me držati za reč - mislim da sanke moraju da se popuste da bi se odvrnula letva.
I vodi računa da ne okrećeš volan kada budeš skinuo letvu da ne bi pokidao špulnu od airbag-a!
Hobbista, svaka ti čast, od tebe se uvijek ima šta naučiti.
Zorane:
Oko 175000 km
Ma kilometraža tu ništa ne znači - Menjali su je ljudi i u garanciji.
Hobista - Hvala :to:
Boki01 - Kilometraža je jako važna ako je mala. U toj situaciji najprvo treba posumljati na vozača. Vozač koji volan namota do kraja , da pumpa cvili , je smrt za letvu i za pumpu. S obzirom da imaš 175 000 km kod tebe nije taj slučaj.
Lako je to reći kad voziš po živopisnim predelima Bosne ponosne - vidi se da nemaš frku da parkiraš auto negde u centru Beograda. Često zažališ što nema još pola kruga posle graničnika...