DACIA Forum Srbija

DACIA => Tuning => Temu započeo: Loganovac poslato 20.03.2012. - 20:49

Naslov: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 20.03.2012. - 20:49
Čisto da udarimo kontru "čiperima"  :crazy: , ovo je mesto gde ćemo da predstavimo performanse svojih nečipovanih vozila.
Odmah da kažem, nisam zadovoljan ovim što sam snimio, ali kad budem navežbao tehniku - snimiću opet.

Dakle, večeras se vraćam s puta i setim se šta sam obećao. Stanem, izvadim fotoaparat i snimim start od 0 do 120km/h (po cajgeru). Toliko je nezgodno da levom rukom držim volan i fotoaparat (koji mi zaklanja obrtomer  :ranting:) da bi desnom menjao brzine. Bio sam prilično nežan sa menjačem i tu sam izgubio nekoliko desetinki - izmerio sam sa snimka 10.5 sec od 0 do 100 i 15 sec do 120km/h. Nisam mogao da se skoncentrišem, ali da ide sandžama - ide. Biće bolje kad navežbam...

Da, na kraju snimka se može videti da ide na TNG.



Ima tu jedna interesantna stvar - obratite pažnju kako kazaljka obrtomera u trećoj brzini padne sa 5250 na 5000 obrtaja pa nastavi dalje! Preporučujem da pogledate u max.rezoluciji.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ppejic poslato 20.03.2012. - 20:52
A kol'ko ima konja u fabrickom izdanju?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 20.03.2012. - 20:54
Bogami si ga dobro sprzio  :hihi1:  , to vam pricam, sta ce vam tuning, kada i ovako Logani idu k`o nevreme.  :woo-hoo:

PS. Ono sa kazaljkom, kao da je obrtomer zabagovao u momentu.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 20.03.2012. - 20:57
Citat: PPejic poslato 20.03.2012. - 20:52
A kol'ko ima konja u fabrickom izdanju?

Pitanje je koliko košta. Manje od dizelke.  :kava:

Zabagovao jeste, očigledno, ama zašto?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 20.03.2012. - 21:04
Malo si ga preforsiro.  :whistling:

Salim se, odakle on uzima signal? Ako je sa senzora radilice, mozda ti je senzor zaprljan pa "preskoci" na vecim obrtajima.  :ces:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DarioGTI poslato 20.03.2012. - 21:08
K4M je jedno veliko zlo  :too: :respect: Al' neka si protjerao zmaja!  :lux:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 23.03.2012. - 18:20
Kazem ja da mi auto ide kao slina.

Ako sam dobro namerio sa snimka, 12s do 100 km/h i 18s do 120 km/h.  :banghead:

Malo se trese, to je zbog nase odlicne nove trake auto-puta od Bg prema NS.

Testirano na TNG. Auto presao ~137.000 km. E sad, da li da ga chipnem, kod ovih sto se meni svidjaju dobije se 100 KS i 146 Nm, a kosta 150 veverica.

Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: kiconix poslato 23.03.2012. - 18:39
Ako imas te veverice, probaj.
Mislim da bi cipovanjem i remapiranjem dobio nesto sasvim novo.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 23.03.2012. - 20:17
Umesto da mi kazes "pa dobro, to i nije tako lose, Loganovac ipak ima 16V", ti mi istera 150 veverica.....Plus sto bih ja i Dyno test uradio a to kosta jos 50 zivotinjki. Dodatno komplikuje stvar sto mora da se radi ponovo podesavanje i uredjaja za TNG.

Edit: poslao sam upit na mail, pa da vidimo sta nude i po kojoj ceni, mada mi se vise svidja ideja da za te novce odem nedelju-dve na Taru.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: kiconix poslato 23.03.2012. - 20:30
Pa dobro, to i nije tako lose, Loganovac ipak ima 16V.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: saša61beograd poslato 23.03.2012. - 20:36
Max.snaga i max.obrtni moment je jedno.Drugo,još važnije je razvoj (krivulja) snage i obrtnog momenta.
A da bi chipovanje bilo kompletno,obavezno na kola nalepiti neku "turbo racing" ili sličnu nalepnicu (neku sa rečima "ultra","ultimate" "mega" i sl.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 23.03.2012. - 21:28
Keko i ja mislim da nije lose, Loganovcev je ipak 16V.   :laugh1:

Mislim da bi trebao samo malo "razgaziti" auto i to na benzin, da malo sagori naslage, bar nekih stotinak km..  :D A i nije lose da proveris kompresiju, mozda ventili ne zatvaraju kako treba, za 137 000km na TNG, mozda su malo nagorela sedista.  :ces:
Chip-tuning ti ne preporucujem... eto ustedesmo ti 150 evara.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zoran poslato 23.03.2012. - 22:22
Možda bi bilo bolje staviti glavu 16V nego bacati pare na čipovanje  :kava:.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 23.03.2012. - 22:28
@ Zac: Koje naslage, vozim na gas, motor mi je cist kao decija guza.

@ Zoran: Glava od 16V sa ECU od 8V.....to ce raditi kao tvoje traktorce.  :bonk:

Vidim da me vi ovde zajednicki  :mojeovce:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 23.03.2012. - 22:50
 :-)1  Gresis, ja nisam imao tu nameru, samo sam mislio da ti je mozda motor "ulenjen", a i napisao sam ti da nije lose proveriti zaptivenost ventila (kompresiju), bas zbog voznje na TNG.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 23.03.2012. - 22:57
 :nono:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 25.03.2012. - 00:21
Odlicno ubrzanje, s obzirom da nema 16 v. Cekaj, sta bi hteo? Sekund brze do 100? Uzivaj u voznji do Tare. Bez turbine neces osetiti znacajnu razliku, ubedjen sam.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 26.03.2012. - 12:51
Kekino auto ima bolji zvuk  :D  :ces:
Ajd neka neko sad snimi kako ide DCI da uporedimo.Ja ne mogu crkla mi memorijska na fotoaparat a telefon ima krs kameru  :lau:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 27.03.2012. - 22:17
Zeleo sam danas da snimim kako ubrzanje izgleda kod 1.5 dci, od 65 ks, ali nije radio fotoaparat. Napisacu ovo, kao odgovor na prethodne postove, ali se nadam da cemo se nakon toga vratiti na chip tuning. Neka ovi podaci i objavljeni snimci budu osnov, kako bismo videli razliku kada neko objavi snimak nakon cipovanja.
Nekoliko puta sam kretao danas, imao sam na raspolaganju štopericu i ravnu deonicu van grada, ali nisam zeleo preterivati sa konacnom brzinom. Ceoni vetar je danas bio relativno jak, pa ga mogu smatrati znacajnim, ali idealne uslove necu pronaci, pa cu napisati rezultate.
Mada u poslednje vreme malo vise gazim pedalu gasa nego inace, nisam zeleo ici u suvise visoke obrtaje. Jednostavno, vozio sam onako kako bih bio u stanju duze vreme voziti u saobracaju, a uzeo sam u obzir i cinjenicu da je auto presao 160000 km.

Znam da to nije 100 km/h, ubrzavao sam do 100 po brzinomeru. Nisam se hteo igrati sa policijom nekoliko dana nakon reparacije dizni i registracije auta.

0-100, menjao sam brzine na 3000 o/min (u cetvrtom stepenu prenosa je tacno na 3000 obrtaja pri 100 km/h po brzinomeru), izmereno vreme bilo je 17,63.
0-100, brzine sam menjao na 3300 o/min, izmereno vreme bilo je 15,2.

U oba slucaja izmereno vreme je prosek dva izastopna merenja. Izmerena vremena se nisu znacajno razlikovala (oko 0,3 s), a nisam hteo da silujem auto vise od ovoga.
  Drugo vreme se ne cini odlicnim, pogotovo sto se ne radi o 100 km/h po GPS-u, ali ako se uzme u obzir predjena kilometraza, vetar, mogucnost da se motor jace zavrti, kao i subjektivni osecaj koji imam, verujem da bi ubrzanje do 100 km/h moglo biti cak i do 2 sec bolje od onoga koje se nalazi u prospektima. Meni licno jace od ovoga ne treba.  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 27.03.2012. - 23:24
jbm li ga meni zeza fotoaparat a htio sam da snimim.Slike pravim normalno,krenem da snimam prvih 10s normalno posle toga pocne da kida i da koci klip  :ljut:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 03.04.2012. - 09:39

Evo jedan snimak od pre nekoliko dana,nisam merio koliko od 0-100,samo sam snimao onako.
Moze jos bolje..
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 03.04.2012. - 12:06
Koliko sam namerio iz snimka, vreme je oko 12 sekundi, sto je mnogo manje nego sto fabrika deklarise za 1.5 dCi 75 KS  :conf:. I auto je mnogo tisi.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 04.04.2012. - 19:55
Citat: Keka poslato 03.04.2012. - 12:06
...vreme je oko 12 sekundi, sto je mnogo manje nego sto fabrika deklarise za 1.5 dCi 75 KS  :conf:.

65 ks.  :nami:   Pre nekoliko dana sam pisao da mislim da auto ubrzava bar 2 s bolje nego sto je deklarisano.

Necemo ici u off topic, ali moram napisati da je majstor koji mi je reparirao dizne najdobronamernije sugerisao da u rezervoaru uvek imam preko 1/3 rezervoara...
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 06.04.2012. - 21:35
Evo od mene jos jedan snimak,nisam merio bas tacno ali odprilike 11sec.
Nije los Logisa.  :dance:

Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 06.04.2012. - 21:40
Jos malo pa ce dizelka ici kao turbo benzinac od 100 KS  :conf:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 06.04.2012. - 22:13
 :) , a još ima "lufta" u obrtajima. Opet se vraćamo na temu i opet moram konstatovati da je slabašni 1.5 dci moćan u dovoljnoj meri da mu čipovanje nije preko potrebno. Opet, gušti su gušti.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 06.04.2012. - 22:50
Moram da iznesem sumnju zato sto dizelki od 55 KS treba oko 20 sekundi do 100 km/h.

Ili su klocne ili su podaci pogresno deklarisani (iz ko zna kojih razloga).
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 06.04.2012. - 23:08
Ko ne veruje nek dodje da ga provozam uveri ce se licno.Nemam nijedan razlog da lazem ili nesto slicno  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 00:43
"dizelki od 55 KS"? Koji je to motor? Koji je to auto?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DrJekyll poslato 07.04.2012. - 01:48
Sad ste me naložili k'o mladog majmuna....sad moram i ja da cimam 1.4 (nije bilo do sada :c: ) i da usnimim sve to.

BTW
Ovoj temi treba promeniti ime u "Od 0-120"  :too: ......ili dodati :to:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 07.04.2012. - 11:34
Citat: staracstol poslato 07.04.2012. - 00:43
"dizelki od 55 KS"? Koji je to motor? Koji je to auto?

Ovaj iz potpisa  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 19:28
Koliko Nm ima taj motor?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 07.04.2012. - 19:52
98 Nm na 2400 rpm. Max snaga 40 kW na 4800 rpm.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 20:02
Ako se ne varam 1.5 65ks ima 160Nm. Znači, odro bi ga ko zeca. 85Ks ima 200Nm. Slabašna mu ta cifra, verovatno mu se zato ubrzanje meri kalendarom  :ne:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 07.04.2012. - 20:26
Ovde imas podatke http://www.autoevolution.com/engine/opel-kadett-3-doors-1984-16-d.html
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 20:33
Pa podatak "98Nm" je dovoljan. Nekako arhaično. Dci je mnogo jači, ima mnogo (60%) veći obrtni momenat i zato verujem da ubrzava daleko bolje.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 07.04.2012. - 20:36
29 godina arhaicno? Idi begaj  :Smiley:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 20:38
To je bio lep auto kad se pojavio. Moj teča je imao mislim 1.6 benz beli neki kao sportak i sećam se da sam otkinuo kad sam ga video.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 07.04.2012. - 20:40
@staracstol
Jel mozes ako ti nije problem da snimis ubrzanje tvog Logana da vidim kako ide tvoj posto si ga cipovao na 85KS.Predpostavljam da ide kao nevreme  :too:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 07.04.2012. - 20:42
Pokušaću, treba da dobijem od firme nov mobilni sa kamerom pa ću snimiti.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 07.04.2012. - 20:45
Videcu da snimim Kadeta, cisto da ne bude  :offtopic:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: kiconix poslato 07.04.2012. - 21:29
Koliko ja znam, razlika je (vrlo bitna) u TURBO punjacu.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 07.04.2012. - 23:28
Kompjuteri, nacin ubrizgavanja goriva... Danas sam sa pratećom ekipom vozio potencijalnog kupca koji je dosao sa Meganom dci da pogleda Logišu. Kad se motor zagrejao, "stisao sam gas" na nekoliko sekundi na šta su sva trojica (tata i dva sina, rekao bih) izgovorili nešto poput: "Molim te, nemoj više da demonstriraš, dovoljno je." Nisam prešao 2800 obrtaja i četvorica smo bili u autu. Kad je dečko seo za volan rekao je da je servo neprimetan u odnosu na onaj u meganu, ali da auto neverovatno dobro ide. E sad, lepo je što je ova tema živnula i što svi demonstriramo koliko smo zadovoljni svojim automobilima, samo što sad zaista čekam da neko sa čipovanim motorom objavi svoj snimak ili iznese brojke i zapažanja.  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 08.04.2012. - 09:29
Ja sam nezadovoljan perofrmansama.  PS. u petak, nizbrdo kod Beske, ni na TNG ni na benzin nije mogao da dohvati 180 km/h.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 08.04.2012. - 10:06
Tebi u stvari ne treba čipovanje - treba samo da nekako ubediš Raju da đorate makine...  :laugh:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: saša61beograd poslato 08.04.2012. - 10:10
Logan i 180 na auto putu?Lep poslić za presretače.Čuvaj se.
Mislim da će ova tema postati još zanimljivija kad počne merenje 30-60 u trećoj i 60-90 u četvrtoj ili 80-120 u petoj.Ja tako shvatam performanse.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 08.04.2012. - 10:20
 :-)1

Kad ti zatreba performansa - šaltuj, zbog toga menjač i postoji. Kako si počeo, trebalo bi da merimo recimo samo trećom od 0 do 100km/h! Performansu vozila određuje mnogo faktora, a u tom spisku su prenosni odnosi visoko rangirani.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 08.04.2012. - 19:05
Evo prvog pokusaja. Snimano sa Nokia C5 ali me debelo namucilo kako da je drzim. To moram da resim i da nadjem neko parce puta, ovo je na bulevaru na frku u rupi koju naprave semafori na kratko.

Videcu da nekako prilepim telefon pa da imam slobodne ruke. Napominjem da ovo nije sto auto moze vec cisto da probam.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 08.04.2012. - 20:25
Staracstol, 12,6 s ako sam dobro izmerio sa snimka.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 08.04.2012. - 20:27
Moze daleko bolje, bice jos snimaka. Ovo je sa bul Evrope izmedju semafora u rupi izmedju dva talasa. Primeti kako sam se ispromasivao na saltanju. Bice bolje kad zalepim telefon nekako za volan i kad nadjem prazan deo puta.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 08.04.2012. - 20:58
Ostao sam duzan snimak Kadeta. Nije u crno-beloj tehnici, ali je u duhu 80-tih  :whistling:

Ako sam dobro izmerio, 15,7 sekundi do 100 km/h i 25,6 sekundi do 120 km/h. (presao 248.836 km, mereno na loz ulje)

Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: alen poslato 05.06.2012. - 01:17
ja sam neki dan malo jace tero solenzu svoju (problemi s losim gorivom na benzinskama) u drugoj brzini je razvrtila 100 km/h pred samu blokadu , presaltam u trecu na 120 i pustim je neka se malo kotrlja , budem jednom izmjerio kolko ima 0-100 moj prestelan 1.4 MPI   :ces: :dobro: zasada dobro ide
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 05.06.2012. - 13:17
Citat: staracstol poslato 08.04.2012. - 19:05
Evo prvog pokusaja. Snimano sa Nokia C5 ali me debelo namucilo kako da je drzim. To moram da resim i da nadjem neko parce puta, ovo je na bulevaru na frku u rupi koju naprave semafori na kratko.

Videcu da nekako prilepim telefon pa da imam slobodne ruke. Napominjem da ovo nije sto auto moze vec cisto da probam.
cek,ovo je ona tvoja dizelka chipovana na 85ks?Sto sam ja nesto bio utripovao da imaju blokadu na 4000rpm,vidim ti je u drugu tjeras na 4 i nesto malo preko  :bonk:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 05.06.2012. - 13:46
Kad nađem vremena i mesta, odvozaću to kako treba, loše sam šaltao i pustio da mi ode visoko u obrtaje gde nema obrtnog momenta ali nisam uspeo da se dogovorim i s telefonom i sa volanom i sa menjačem u isto vreme. Blokada je "dignuta" a inače jeste na 4K obrtaja fabrički ali iznad 3,5 stvarno nema ničeg pa tamo i ne treba zalaziti. Kad uspem da pričvrstim tel za volan da sam stoji i budem mogao da se skoncentrišem na vožnju, videćeš šta zapravo znači tih 200Nm, tih 85Ks ne znače ništa, Nm ga čini bržim.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 05.06.2012. - 17:41
oftopic  koliko je sad max rmp?  Cek ako ti je blokada dignuta,mozda mozes da uhvatis vise od 160kmh? :hihi1: Jer znam da je 160kmh/4000rpm
Meni traze za chip sa 70ks na 95ks i 205Nm  160e  :too:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 05.06.2012. - 17:49
Da uhvatis vise od 160kmh,pa sto mislis da necipovani Logan ne moze vise od 160kmh,ja sam zivi dokaz da moze do 190kmh... :hihi1:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 05.06.2012. - 17:52
Kod čipovanja se ne povećava max brzina nego samo obrtni moment i ubrzanje.A tebi  traže za čipovanje 6.4 evra po konju :lau:.Čipovanj je čipovanje.Ima svoju cenu i nije klizna .Makar ovde kod nas .A imaš i power box pa možeš i sa njim da probaš od 129 do 229 evra je cena.Demontažno montažnog tipa,pa kad prodaješ auto možeš da skineš i prebaciš na drugi.


P.S. Pa onda puntić 1.9 jtd sa 63KW koji vozi moj otac može preko 230 :ces:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 05.06.2012. - 17:55
Jel ima neko iskustva sa tim power box-om ?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 05.06.2012. - 17:58
http://www.racechip.rs/Impressum.html

Deluje mi ozbiljno :ne:

Nisam probao mada bih vrlo rado .I planiram, jer je dobra fora,može da se skine i ,,baci,, na drugi auto :whistling:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 05.06.2012. - 18:00
Da,citao sam dosta o ovome cak sam ih i kontaktirao,jer sam se jedno vreme bio nesto zaludeo,al opet ne znam ni sam...
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 05.06.2012. - 18:02
znam da clio dci 80ks moze da uhvati 185kmh jer sam licno ja bio u autu,taj fiat takodje sigurno moze oko 200kmh,kod mog stepway-a je problem aerodinamika.......... :dobro:

evo sta kazu na jednom racing forumu gdje sam registrovan  :aplause:
"Power box nije uopste losa stvar ali ako je pravi power box koji je nazalost skup. Evo objasnicu malo u cemu je razlika izmedju boxova.

Prva i najgora varijanta su ebay otpornici koje neki cak i zovu boxovi i oni imaju zadatak da slazu motor da je vani hladnije nego sto ustvari jeste i tako motor dodaje gorivo i time povecava "kao" snagu.Cijena im je par eura a dobitak je na obrtnom momentu malo vidljiv ali snaga ostaje ista a potrosnja je povecava i motor dimi a to dalje vuce posljedice.Prepoznaju se lako zato sto imaju konektor sa samo dva kontakta.

Druga stvar je bezimeni i jeftini box koji se stavlja izmedju pumpe i ECUa i taj box povecava pritisak nafte ili interval ubrizgavanja,porast snage je veci nego na otpornik tuningu ali ovde je jako cesto moguce da motor podrhtava i da neradi dobro,tj. nece svaki box da radi na svakom motoru OK,takodje dobitak na snazi moze da bude oko 5% ali motor dimi i nije ni ovo sretno rjesenje.Ovo je "na silu" tuning koji je ekvivalentan odvrtanju bosch pupme na golfu 2 td.Znaci kod ovakvog boxa signal ecua prema pumpi je presretnut i produzen za neki konsantni procenat i to uzrokuje promjene kroz sve obrtaje i kroz sve pozicije opterecena motora i polozaje pritisnutog gasa sto je veoma lose za motor a pogotovo sto nepostoji adaptacija za konkretan motor niti mogucnost mijenjanja nacina funkcionisanja boxa.Neki imaju potenciomentar kojima je mjenja taj procenat produzenosti signala ali opet to je isto kao saraf koji se okrece na mehanickoj bosch pumpi.

Treca kategorija je isti box kao druge kategorije ali sa garancijom i porijeklom kvaliteta kao i optimizacijom za svaki motor,tako da ce biti mnogo sigurnije i kvalitetnije koristiti ovaj box nego recimo neki kineski.Dobitak na snazi je moguc ako je dobro box podesen i krece se od 5%-10% osim VAG motora gdje sam mjerio i 15% pri velikom dimu ali je moguce.Ovaj box se programira i adaptira za svako vozilo kad se narucuje i mnogo je napredniji i kvalitetniji od ovog proslog boxa o kome smo pricali.Najveca mana mu je mali dobitak na snazi ali za motor je OK i nece prouzrokovati nikakvu stetu za razliku od prethodnog boxa koji moze veoma lako da napravi problem u motoru.Takav je VECTOR npr.

Cetvrta kategorija je pravi box,tj box koji ima na sebi prikljucke za pritisak turba kao i konekcije za elektro ventil i potenciomenat polozaja gasa i takav box je veoma kvalitetan i nista nezaostaje za kvalitetnim chip tuningom,takve boxove recimo radi MTM ali oni kostaju preko 800 eura i prava su rijetkost da se vide na nasim prostorima ali su i oni neopravdano na losem glasu zbog ovih gore nekvalitetnih boxova.(slika4)

Los softwer je mnogo opasniji od loseg boxa jer kod tih jeftinih boxova nepomjera se pritisak turba i zato je motor koliko toliko siguran a kod loseg tuning fajla moguce je sve pomjeriti i da na nakon 1000 km imamo cokoladu od klipova.Chip tuning je mnogo bolji i mnogo napredniji nacin povecanja snage ali je i veoma opasan ako to neko radi iz hobija i ako mu je to usputni posao.Samo profesionalan chip tuning moze da bude dobar i kvalitetan a isto tako i za box vazi,samo box koji ima porijeklo i iza koga stoji ime neko moze da bude OK."
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 05.06.2012. - 18:09
Mnogo mu je 190 i da ide jako nizbrdo. Broj obrtaja/odnos menjača = max brzina kako je to Lazar@ dobro primetio. Možeš da ideš iznad 4k ali buka i nestabilnost trapa su preveliki da bi se u toj brzini uživalo. Ubrzanje je najjača strana tog motora, iznenadi i mnogo "moćnije" automobile na putu. Za neku veću brzinu bi trebala 6-ta brzina i mnogo čvršće ogibljenje. Veći točkovi pomažu na otvorenom ali zato kolju u gradu tj veća brzina na otvorenom ali i veća potrošnja u gradu. Pričali smo o ovom već u nekoj temi. A što se tiče 190 Dachaa-o, izmeri gps-om koliko je to zapravo jer sat laže progresivno, meni na na realnih 135 pokazuje 150 dok na 57 pokazuje 60. Verujem da benzinci imaju veću max brzinu (naročito 1.6 16v) ali zato im je ubrzanje inferiorno. Uglavnom Lazar@, ako se odlučiš za čipovanje, računaj da ćeš dobiti mnogo na ubrzanju i jako malo na max brzini jer ionako iznad 3,5K nema mnogo čega sve što ti treba tj onaj glavni udarac si dobio od 1,7k do 3,5k obrtaja. I za kraj, jedino čipovanje vredno pomena je ono koje se radi fabričkim mapama, to radi onako kako je to "fabrika zamislila".
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 05.06.2012. - 18:12
Eto Lazare@ imaš taj sajt od tog power boxa i pošto si član tog foruma propitaj ih za mišljenje i utiske,pa nam javi :ne:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 05.06.2012. - 18:17
Pa da 190 je pokazivao brzinometar u kolima,i jeste bila nizbrdica ali ne neka bas velika,inace to je bilo u Nemackoj na njihovim autoputevima gde nema ogranicenja,ovde kod nas nisam preso 160 niti cu da prelazim..A da i upste nije udobno na 190,uglavno toliko je vozen mozda 10ak sekundi da bi video samo kako ide i odma je brzina smanjena na nekih 130-140 kojom se uglavnom i vozilo ceo put kroz DE.A da sto se tice ubrzanja nema koga nisam vozio a da nije prokomentarisao kako auto mnogo lepo ide i da se nije nadao da Dacija tako dobro ide sa skromnih 65KS..
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 05.06.2012. - 18:27
Mani ks, vozio si ih sa 160Nm ili malko više. To ćera dizla da ubrzava ks su bitne posle kad si se već zaleteo a 160Nm nije mala cifra.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Dachaa poslato 05.06.2012. - 18:30
Pa da to jeste pri ubrzanju je najvazniji Nm ali pola njih koje sam vozio i ne zna sta je Nm a tek nece da me pitaju koliko ima tvoj Logan Nm,svi komentarisu KS..
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 05.06.2012. - 19:30
Oću da kažem da ta cifra od 65ks zavarava, to uopšte nije slab motor.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 06.06.2012. - 06:31
Fizicari ce reci da li 65 KS kod dizela ili 105 KS kod benzinca mogu podjednako da savladaju otpor vazduha i kotrljanja pri 170+ km/h ili tu neki pokazivac debelo laze. Ubrzanje 16V motora 0-100 km/h ne moze da nadmasi ni jedan 1.5 dCI, bez obzira na chip. O medjuubrzanjima mozemo da diskutujemo, ali i o stilu voznje. Verujem da 16V u medjuubrzanjima parira dCI motorima ako se drzi u rezimu maksimalnog obrtnog momenta (izmedju 4000 i 5500 rpm), ali tako retko ko vozi.

Moja slina i dalje stigne do 175 km/h kao od sale (sa ili bez klime), ali posle ni makac. Cak ni nizbrdo.

I dalje tvrdim da je pored lose aerodinamike kod nasih automobila uradjeno nesto zbog cega imaju losije performanse od Renaulta.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: staracstol poslato 06.06.2012. - 07:37
Ja sam (iz nekog razloga) doživeo menjač kao ograničavajući faktor a ni ogibljenje baš nije u "performance" fazonu.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: LeNgenda poslato 06.06.2012. - 18:26
Menjac je definitivno ogranicavajuci faktor.

Nego, sto je neko daaavno pomenuo, realno najbolji chip tuning za nase motore bi bio ucitavanje fabrickih mapa za nase motore, ali sa nizom ekoloskom normom, npr. Euro 2 ili jos niza.

Jer, realno, ako je 1.4 MPI terao Megana 1, ova mapa sigurno bila nije...

I tako sve dok ne pocnu da nam guraju sondu u auspuh.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: alen poslato 07.06.2012. - 01:04
treba nesto smislit da bi ti 1.4 mpi motori isli malo "zivlje" usis i ispuh definitivno promjenit te nesto napravit s ecu-om i mjenjacem po potrebi jer su ti auti max moguce zaguseni i ja se pitam dal taj motor izvlaci tu snagu od 75 ks , moj 1.4 mpi nakon rastavljanja , ciscenja i prestalavanja ide malo bolje i manje trosi , ubrzanja su dobra , dobro razvlaci brzine. samo mu fali neki final touch  :ne:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 17.08.2012. - 18:18
bio sam malo na Taru(planinu  :njanja: ) kod vas ovih dana i imao sam malih problema sa autom...4 odrasle malo teze osobe+full gepek ali nista pretesko u njemu...Na svakoj uzbrdici kad sam isao kad sam god preticao morao sam full gas do poda inace auto ide kao slina...Idem uzbrdo ocu da preticem,premalo snage saltam nizu gas do poda vuce se ko slina(saltao tacno na 3k rpm)...I tako sam vozio onda sam otkrio da mnogo bolje ubrzava kad se nategne(iako se prica da je ubrzanje najbolje od 1700-3000rpm) tek posle 3.5k rpm osjecam da auto vuce  :cekicem:   Tako da sam sibao tamo i preko 4k rpm a kad sam tako vozio nisu mi mogli nista ni audi a3 1.9tdi ni laguna 2.2dci   :huh: tek posle nekih 110-120km ludacke voznje auto je postalo tise i mnogo je mirnije radilo,a i islo(ili je mozda bilo manje brdo/manji uspon  :hihi1: )....Jel moguce da su mi se dizne malo zacepile od gradske voznje(27k km presao)...Ili jednostavno nedostatak konjskih snaga?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 17.08.2012. - 19:30
Kakve dizne...produvao si cadj sa turbine i to je sve.

A ti 1.9 i 2.2 nisu hteli da jurcaju, inace bi pojeli i tebe i 1.5 DCI  :lau:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 17.08.2012. - 19:55
ne znam,ali nešto nije htjela da ide kako zna da ide...Ipak fali tu snage,vidjecu za koji mjesec da uradim remap...osim toga imam još par planova  što se tiče auta ali ne mogu da ih ostvarim dok je auto u garanciji(inace je gubim)  :zloca:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 18.08.2012. - 00:15
Prodas auto i kupis za te novce polovnu astru, alfu i sl. , dizelasa sa 150 ks. Ima da lepi uzbrdo. Bojim se da i nakon remapiranja neces od Stepwaya dobiti ono sto ocekujes.  :kava:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 26.08.2012. - 20:43
Je li neko probao prikazani racechip - Kakvi su utisci? Meni cela reklama pomalo deluje kao bajka ....

Može li ko reći kolika je orijentirna cena tog čuda?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zare82 poslato 01.07.2013. - 21:28
I dobro,glavna frka je u 1.4 motorima pogotovu kad ukljucim klimu....jel neko uradio cipovanje na benzincu 1.4?! za 1.6 a i za dizelan i ne treba mnogo ipak nase makine nisu trkaci nego mazge...a mojoj mazgi fali koja konjska snaga,ili sta vec da malo lakse vuce...dakle niko nije rekao koliko motor od 1.4 dobije snage kako ide,dal je neko uopste probao...dal je Cristi nekom na 1.4 ugradio....samo ste budzili ove vase zveri..a ovi normalci od 1.4 kojima malo vise snage treeba ,nista...?! Molim za savet :)
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 01.07.2013. - 22:35
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=280.210

Procitaj teme o cipovanju, pogotovo iz druge polovine decembra 2011. godine.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Turbo poslato 02.07.2013. - 20:08
Da li bi bilo moguce da nadjem nekoga ko ima fabricki 1.5 dci 63kw/86ks i skinem njegovu mapu
i prekopiram je na moj 1.5 dci 50kw/68ks?Preturajuci po tehnickim karakteristikama ova dva motora su ista,
eventualno mozda ima razlike u turbini mada mislim da je ista.Ako je moguce to bi verovatno bio najsigurniji chip.
Nista spektakularno,motor bi malo zivnuo a opet sve fabricki.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: saša61beograd poslato 03.07.2013. - 11:22
Interkuler?Fiksne i varijabilne lopatice na turbini?Ne verujem da je tako jednostavno.Kao što ne verujem u čipovanje.A ako se nešto ipak dobija,negde se sigurno gubi.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Turbo poslato 03.07.2013. - 15:49
Interkuler imam a varijabilne lopatice mislim da ima samo
najjaci motor od 106ks odnosno 110ks.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 03.07.2013. - 17:47
Tačno. Ali ne treba zaboraviti da je više snage potrebno više vazduha i više goriva - znači veći pritisak punjenja, veći broj obrtaja turbine. Da li će i koliko dugo tvoja turbina to podneti ostaje da se vidi. Ima pozitivnih iskustava po tom pitanju, recimo Staracstol...
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Turbo poslato 03.07.2013. - 18:58
Znaci morao bih promeniti turbinu i staviti kao sa jaceg
modela da bi bilo po fabricki.Bem ti chipovanje,za te pare cu da stavim
cetir nove alu felne i gume.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 03.07.2013. - 21:13
Meni nije jasno - kako se može povećati pritisak vazduha na usisu (odnosno, broj obrtaja turbine) kod turbina sa fiksnim lopaticama? To nema nikakve veze sa čipovanjem?!
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zee poslato 03.07.2013. - 23:15
Citat: Turbo poslato 03.07.2013. - 18:58
Znaci morao bih promeniti turbinu i staviti kao sa jaceg
modela da bi bilo po fabricki.Bem ti chipovanje.....

Ne treba nista da se menja na motoru, samo se izvrsi korekcija  mapa.
Nisam strucno lice, ali mislim da ce jos ljudi to potvrditi.
:wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: vujanovgoran poslato 03.07.2013. - 23:34
Citat: Turbo poslato 02.07.2013. - 20:08
Da li bi bilo moguce da nadjem nekoga ko ima fabricki 1.5 dci 63kw/86ks i skinem njegovu mapu
i prekopiram je na moj 1.5 dci 50kw/68ks?
Mislim da nisi u pravu kada kazes da su ta dva motora ista  :rtfm:. Tvoj motor je cini mi se K9K792, a ovaj drugi ne znam. Razlike su u turbini sigurno, zatim mislim da su razlike u interkuleru, diznama (neke rade na 1200bara, a neke na 1400bara) pumpi, itd. Vozio sam Logana 1,5dci 48kw, a sada vozim Logana 1,5dci 55kw. Prvi je imao motor K9K790, a drugi K9K612. Karakteristike su im slicne, klipovi identicni, ali su glava, turbina, dizne, pumpa... skroz drugacije. Prvi nema interkuler uopste  :wink:, a drugi ima  :bonk: itd.Tako da nije stvar samo u mapi. Licno nemam poverenje u cipovanje  :ranting:, a ni potrebu za tim. Ovako kako ide mi je sasvim dovoljno :too:. Ovo je naravno moje licno misljenje, a postujem i tudja misljenja. Svako ima svoje razloge i na osnovu njih odlucuje.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 04.07.2013. - 14:38
Čipovanje se obično radi zato što uvek ''fali'' malo snage. Čak i kada upravljaš sa preko 100 KS, može da ''zafali''. Ali sve je to subjektivno i zavisi od stila vožnje.

Ja lično takođe planiram da uradim nešto u stilu čipovanja, kada mi istekne garancija - ali čitajući sve ove članke na forumu još uvek nisam dobio neku kompletnu predstavu o tome:
- šta se prilikom čipovanja menja i kako? Kako se to menja ''mapa'' i šta se sa tim postiže? Kako dobivaš veću snagu od motora, ujedno smanjuješ se potrošnja? Odakle se ta veća snaga? zašto to proizvođač nije odmah uradio?
I još mnoga pitanja ....

U svakom slučaju, nadam se, dok pročitam sve ovo na forumu biće mi sve jasnije! 
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DrJekyll poslato 06.07.2013. - 23:08
Dobro bre ljudi koliko puta da sažvaćem...jeste da čipovanje na motorima od 130ks ima više smisla zbog dobijanja snage itd...ali ja nisam recimo čipovao moj 1.4 benzinac da bi dobio konje (kad ja sednem uvek je tu onaj 1 više :whistling: ) nego da bi auto vukao uzbrdo pod klimom. Da li je neko probao da vozi do Grčke pod klimom sa 4 osobe u kolima...ko jeste taj zna da će da ide 70 na sat...pa to može i Jugo, ali posle čipovanja auto mi je ubrzavao posle 2-2500 obrtaja pod klimom uzbrdo, a ne tek posle 4-4500, a ranije čim padne ispod 4000 odmah kreće da se guši i da smanjuje obrtaje pa onda sledi niža brzina.
Ko misli da radi čipovanje da mu auto bude brži...odmah ću da mu kažem da to ne radi (na našim motorima) jer nema svrhe;
Ko misli da radi čipovanje da mu auto bolje povuče kada je u raskrsnici i kad vozi pod klimom i sve ostale takve situacije....rado ću da ga ubeđujem da je čipovanje dobro i da radi, što sam i uverio dosta ljudi koji su vozili moj auto pre i posle čipovanja.
Mišljenja jesu podeljena, ali ko nije probao ne može ni da sudi...
Nijanse su u pitanju, nije sad ništa drastično, ali to malo što je falilo...znate već nastavak :nami:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: vujanovgoran poslato 07.07.2013. - 12:19
 :aplause:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zee poslato 07.07.2013. - 14:18
@DrJekyl
:aplause:
Amin

P.S.
Sta se desilo sa tvojim ventilima na kraju, jeste li ih ti i Zac proveravali?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 07.07.2013. - 14:24
Citat: Turbo poslato 02.07.2013. - 20:08
Da li bi bilo moguce da nadjem nekoga ko ima fabricki 1.5 dci 63kw/86ks i skinem njegovu mapu
i prekopiram je na moj 1.5 dci 50kw/68ks?Preturajuci po tehnickim karakteristikama ova dva motora su ista,
eventualno mozda ima razlike u turbini mada mislim da je ista.Ako je moguce to bi verovatno bio najsigurniji chip.
Nista spektakularno,motor bi malo zivnuo a opet sve fabricki.
mislim da ovo nije moguce odraditi...Ali mozes da uradis remap ili ti stelovanje vec postojece mape na jace vrijednosti i da dobijes oko 90ks bez ikakvih problema...moze cak i vise  :dobro:


vozio sam se u Alfu romeo 156 1.9JTD 16v 140ks 305nm...fantasticno ide...kasnije odradjen agresivni cip(i gasenje erg ventila)+straight downpipe(skinuti lonci i umjesto njih stavljene cijevi)...Posle ove investicije od 250e(i chip i downpipe odradjeni za te pare) auto je imalo 200ks 400nm...Razlika ogromna...0-100 za 6 sekundi...paljenje guma u prve tri brzine...Mnogo zabavan za voznju,jer nema nikakvu kontrolu proklizavanja  :doh: :lau:

e sad normalno toliko od dacije ne mozemo ocekivati,em manja kubikaza,duplo manje konja i ventila...Max sto mozee da se izvuce je nesto malo preko 100 konja...Ali je i to prejako za fabricku lamelu i kvacilo
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Turbo poslato 07.07.2013. - 15:42
Ma netreba meni neka azdaja vec neki krsteni tuner
koji ce da odradi remap kako valja,to jest da pojaca parametre
tako da motor i dalje ravnomerno razvija snagu i obrt. moment.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zee poslato 07.07.2013. - 15:53
Procackaj malo po forumu postoji tema vezana za chiptuning, naime dolaze ljudi iz Rumunije sa njihovog Dacia foruma u dogovoru sa nasim clanovima i rade "krsteno chipovanje" po veoma pristupacnoj ceni.  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: vujanovgoran poslato 07.07.2013. - 16:00
@Turbo, uskoro treba da bude druzenje i cipovanje u Vrscu
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=5747.0
tamo ces najsigurnije dobiti sve dgovore i uraditi cipovanje.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zee poslato 07.07.2013. - 16:11
@vujanovgoran
To je to, bravo kolega  :aplause: :aplause: :aplause:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: glavonja3 poslato 07.07.2013. - 17:06
Pitam li se koju su dobiti kod cipovanja za 1.2 16v motor?  :ne:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: vujanovgoran poslato 07.07.2013. - 17:27
Isto kao i kod 1,4mpi, 1,6mpi ilibilo kog drugog auta sa malom kubikazom,dobije malo vise konja koji mu olaksavaju voznju sa klimom.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 07.07.2013. - 18:02
Citat: Zee poslato 07.07.2013. - 14:18
Sta se desilo sa tvojim ventilima na kraju, jeste li ih ti i Zac proveravali?

Nismo jos...provericemo.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: vujanovgoran poslato 07.07.2013. - 18:05
Zac, nemoj zaboraviti da proveris i pritisak u tvojim gumama  :lau:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 07.07.2013. - 18:07
Za moje gume ima vremena do sledece godine..  jos nisu skroz prazne. :laugh1:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DrJekyll poslato 07.07.2013. - 18:44
Citat: vujanovgoran poslato 07.07.2013. - 17:27
Isto kao i kod 1,4mpi, 1,6mpi ilibilo kog drugog auta sa malom kubikazom,dobije malo vise konja koji mu olaksavaju voznju sa klimom.

Nije poenta to "malo više konja", nego taj obrtni moment. Ako primetite malo kod benzinca 1.4 videćete da je tromiji pri manjem broju obrtaja (iliti ide kao slina  :doh: ), e baš se to menja i auto povlači bolje već na 2-2500 obrtaja, a ne tek na 4000.
U tome je cela stvar i poenta. I to je po meni nešto što bi i fabrika trebala da uradi, a ne što su napravili auto da bude neki tamo Punto startniji, a postoji mogućnost da se to popravi. Možda ima neki razlog što su ostavili takva podešavanja, a možda je i nešto drugo po sredi....ko zna.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 17.09.2013. - 21:51
 :hm:
http://www.4tuning.ro/magazin/kit-uri-turbo-152/turbina-upgrade-renault-1-5dci-kkk-kp35-wastegate-id-2401.html
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 18.09.2013. - 06:11
Ne razumem, ajde malo pojasni.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Turbo poslato 18.09.2013. - 17:48
Jako zanimljivo ali 400 i kusur evrica.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 18.09.2013. - 20:17
Pa, da li nam treba to čipovanje?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DrJekyll poslato 18.09.2013. - 21:49
DA! Sad sam dve nedelje vozio dastera 1.6 16v i mogu vam reći da dobro ide....ali posle sam seo u mog sandera i poleteo sam. Primetio sam da daster malo bolje vuče na manjim obrtajima, ali je zato posle 3k za bacanje u poređenju sa mojim sanderom. Ja sam definitivno povećao startnost na manjim obrtajima, ali i ubrzanje i posle tih 3k obrtaja. U svakom slučaju auto mi ide bolje od dastera 1.6 16v (ne može baš da se poredi, al tako je). I to je sve sa ventilima koji nisu baš potpuno zategnuti (zbog veće sigurnosti za motor).
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: zac poslato 18.09.2013. - 22:03
Ventili su znaci dobri...i u fabrickim su normama iako su "otpusteniji"  :D
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 26.11.2013. - 15:55
Dosta sam na ovom forumu čitao o čipovanju, razmišljam o tome da to uradim na svom autu.

Međutim, nigde na forumu nije u kratkim crtama i precizno objašnjeno šta se konkretno podrazumeva pod čipovanjem motora.

Evo, prilažem jedan kratak i veoma jasan opis tog postupka:


Performance improvement for diesel and gasoline engines:
The maximum available engine performance of a modern diesel or gasoline engine is significantly higher than the output made available by the vehicle manufacturer.
There are several reasons for this:
1.   Maintaining performance reserves for future vehicle facelifts
2.   Compliance with maximum allowable exhaust gas thresholds
3.   The manufacturer's product strategies (a small engine cannot attain the performance of the premium model)
4.   The manufacturer's sales strategy, e.g.: fleet customers buy a maximum 150 bhp rating for field sales reps, because fleet insurance carriers typically only offer two premium groups (vehicles up to 150 bhp and vehicles greater than 150 bhp).
On modern common rail and turbo gasoline engines, the engine output is defined by the software of the motor control unit.
To increase engine performance, the original motor control unit can be reprogrammed and the performance limit set by the manufacturer can either be increased or deactivated.
The second option involves installing a second user programmable engine control into the vehicle, which also increases the performance limits.

Performance improvements by installing an add-on unit, such as Tuningkit (Tuningbox, Powerbox):
The latest generation add-on devices provide a technically equivalent alternative to direct performance improvements.
The manufacturer of the add-on device uses test vehicles to measure all data relevant for engine performance, such as: fuel injection volume and boost pressure. The engine components are subsequently analyzed for their functionality. Hardware is now developed that is compatible with these engine components.
The engine control parameters measured in lengthy test runs are used to program the newly developed hardware. The result is an operational secondary control unit that is compatible with the engine.
The end-user receives the fully programmed add-on control unit, including an adapter cable that is simply plugged into the vehicle. The add-on control unit works concurrently with the original control unit on the same engine sensors and actuators. However, the engine is operated with different parameters that generate the performance improvement.
The original manufacturer's hardware is neither damaged nor modified. Only a few plug-in connections need to be installed on the vehicle, which are just as easily removed.

Performance increases by reprogramming the original engine control unit:
This involves 3 steps:
1.   Read-out of the original manufacturer software from the engine control unit
2.   Modification of the performance parameters on a PC, using special software. The fuel injection volume is increased, and the boost pressure required for a clean combustion is increased slightly. Additionally, the maximum speed limit intended by the vehicle manufacturer can also be deactivated
3.   Reprogramming of the motor control unit with the previously changed data
Until recently, reading from and writing to the motor control unit were relatively straightforward activities. Using a suitable read/programming unit, it was possible to do this conveniently via the diagnostics interface (OBD).
The latest generation control units (e.g. all diesels made by BMW or VW/Audi) no longer permit this exchange of data via OBD. The motor control unit must therefore be opened by force in order to read and write the data. Obviously, even a non-technical person can immediately see that the control unit has been manipulated based on the evidence left when the control unit cover was opened. This voids the manufacturer warranty for the vehicle.


Ukratko - čipovanje predstavlja 2 potpuno različita postupka, i to:

1. Ugradnja tzv. Tuningboxa (Powerboxa) - elektronske kutije, koja se ugrađuje između ECU i konketora na motoru, i koji ima zadatak da donekle menja parametre signala koje ECU šaljem prema izvršnim organima na motoru (prvenstveno se misli na količinu goriva koje se ubrizgava u cilindre i pritisak istog). Ugradnja Tunungboxova je veoma jednostavna i prema rečima proizviđača donose znatna poboljšanja u snazi i obrtnom momentu, a najveća prednost im je u tome što su danas relativno jeftini, mogu se veoma lako ugraditi i skinuti (prebaciti na drugo vozilo i sl.), moguća su fina podešavanja nakon ugradnje, da bi se dobile optimalne performanse i što je najbitnije, ne dira se originalni softver koji koristi ugrađeni ECU. Prema rečima proizvođača, dobici u snazi i obrtnom momentu se dosežu do nekih 25 - 30%. Ako se kupe boxovi od pouzdanih proizvođača postupak je siguran i pouzdan.

2. Menjanje originalnog softvera ECU (menjanje mape). Ovaj postupak može da obezbedi malo više snage i obrtnog momenta od prethodnog, ali je i složeniji, treba malo više inženjerskog znanja: zahteva isčitavanje originalnog programa, promenu i ponovno programiranje ECU. Rizično je jer se čačka po originalnom softveru, pa neuki ''programeri'' mogu da naprave belaj.

Naši serviseri nude i jedno i drugo, cene su veoma različite - pa želi neka izvoli. Pravilo jeste: što je skuplje - to je bolje!

Ja sam doneo odluku da ugradim tuning box - pa kad to uradim izvestiću vas o proizvođaču i o subjektivnom osećaju.   
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 26.11.2013. - 16:07
Tuning box ne može da se premešta sa kola na kola, tj može ali sa dacie na daciu i to sa istim agregatom,jer,jednostavno i tuning box se kupuje za određeni tip vozila i agregata.Menjanje mape jeste složenije i iziskuje dosta stručnosti,mada kod nas su svi stručnjaci i svi kažu da ne može ništa da se desi motoru ,ali niko ne daje garanciju na motor posle njihove ,,operacije,,.Ipak se tu menjaju parametri pritiska turbine,ubrizgavanja itd itd....
P.S.Voleo bih da vidim utiske iz prve ruke što se tuning boxa tiče,tako da, javi kad montiraš  ( i ja sam se nosio mišlju da to postavim ).  :wave:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 26.11.2013. - 18:41
Dugo sam razmišljao o čipovanju, ali mi uopšte nije bio jasan pojam šta to znači; spominjali su se čipovi, pa remap, pa boxovi i sl.

Onda sam zagnjurio u internet i iskopao sam mnogo toga interesantnog!
Ja znam da svaki cigo svoga konja hvali, tako ovi što vrše promenu softvera kunu se u to. Zatim, ovi koji se bave prodajom raznoraznih boxova kažu da je to sa sadašnjom tehnologijom procesora dostigao nivo koji je ravan menjanju originalnog softvera, ali je jednostavniji što se tiče ugradnje, podešavanja i eventualnog naknadnog skidanja.

Nakon mnogo pročitanih članaka na netu, došao sam do zaključka da kvalitetni power boxovi mogu doprineti povećanju snage i obrtnog momenta (realno) do nekih 20 - 25%. Ne treba nasedati na reklamu gde se nudi više od toga.

Meni upravo to i treba: često kada vozim, pa naletim ispred sebe na nekoga koji kilavi sa autom, zafali mi desetak KS i četrdesetak Nm za bezbedno preticanje.

Cene boxova koji se nude u nekoj srednjoj klasi kreću se oko 200 - 250 E i kod nas i u okolnim zemljama. Napreniji koštaju i preko 400E, ali prema specifikacijama ni ti napredniji ne nude neka značajnija povećanja snage. Bitno je: ne treba se igrati sa nekim no name i kineskim proizvodima, koji se nude za male pare.

Bitno je naglasiti, da se čipovanje (i power boxovi i promena softvera) prema stručnoj literaturi koja se može naći na netu, realno isplativa za common rail dizel motore novijih generacija. Stariji tipovi dizel motora, atmosferski i turbo benzinci nisu pogodni za čipovanje jer se ne mogu dobiti znatnija poboljšanja snage i obrtnog momenta.   

Planiram uskoro u Novi Sad, tamo sam našao nekoliko interesantnih adresa - neću da ih reklamiram za sada. Kada završim posao javiću se sa utiscima.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DarioGTI poslato 26.11.2013. - 19:07
Citat: lovac poslato 26.11.2013. - 18:41
Bitno je naglasiti, da se čipovanje (i power boxovi i promena softvera) prema stručnoj literaturi koja se može naći na netu, realno isplativa za common rail dizel motore novijih generacija. Stariji tipovi dizel motora, atmosferski i turbo benzinci nisu pogodni za čipovanje jer se ne mogu dobiti znatnija poboljšanja snage i obrtnog momenta.   


Sve što ima prednabijanje (dakle npr turbinu) je itekako pogodno za povećanje snage/momenta. A zašto je na turbo motorima puno veći dobitak nego na atmosferskim motorima, valjda je svima jasno.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: hobbista poslato 26.11.2013. - 19:10
Cipovanje je bilo nekada - fizicki se skidao (odlemljivao) modul sa ploce i stavljao novi. Sada se preko OBD konektora mogu menjati parametri EPROM modula (uz odgovarajuci interfejs i softver).
Sada se uglavnom misli na istu stvar kada se kaze cipovanje, remap ili promena softvera (iako bi ovo poslednje trebalo biti nesto drugo).

Pojedinacno ( namensko ) cipovanje se radi uglavnom za automobile za trke, odnosno za one koji su voljni da plate debelu svotu EU novcanica za koji konj vise.

Manje vise se za nasa vozila zna koja mapa se stavlja, a prema oznaci originalne "mape" (nemaju svi motori u, npr. Loganu 1.6 8V istu originalnu mapu, odnosno softver).

Garanciju ti niko nece dati jer je stvar samo do tebe - ako ti pusti blokadu na 500 obrtaja vise, a ti vozis stalno u obrtajima blizu blokade, ubices motor za 5.000km
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 26.11.2013. - 19:38
Sto se garancije tice vrlo je diskutabilno ,jer ako ti urade kako ne treba mogu da se vade da si ti kriv I nikada ne priznaju krivicu ,osim ako si celav ,istetoviran I clan nekog ganga onda ne smeju da se za*ebavaju I  radjaju ako treba I nov motor.Elem kod mog auta konkretno mora da se menja cip tj ubaci remapiran ,osim ako tuner ne poseduje najnoviju generaciju alata za tuning preko obd.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: JohnnieBGD poslato 03.12.2013. - 19:36
Drugar je radio remap na Cliu 1.5dCi i mogu vam reći da je baš velika razlika u performansama iako je dodao samo 20KS :)
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 03.12.2013. - 21:52
"Samo". Kod turbodizela svakako ima smisla...
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 03.12.2013. - 22:14
Taj "remap" - da li se odnosi samo na mapu ubrizgavanja ili ima veze i sa turbo punjenjem? Verovatno ovo drugo, jer "remap" u užem smislu (ubrizgavanje) nema šanse da doda 20KS na Cliu.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: JohnnieBGD poslato 03.12.2013. - 23:17
Koliko se secam, bilo je samo ubrizgavanje u pitanju, fabricki je imao 64KS(tako nesto), a nakon remapa 83-4... U svakom slucaju ogromna je bila razlika u performansama :)
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Veterinar poslato 03.12.2013. - 23:55
Mislim da je za takvu razliku neophodno izmeniti i nešto drugo, osim ubrizgavanja.  :ne:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Keka poslato 04.12.2013. - 06:59
Jasta. Bez vazduha ne moze da izgori ta silna nafta.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: JohnnieBGD poslato 04.12.2013. - 09:11
Provericu pa javljam :)
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 13.01.2014. - 21:24
Ovih dana sam boravio u Novom Sadu, pa sam u svog stepwaya-a ugradio power box Race Chip Pro 2. Cena: 249 €, garancija na uređaj 2 godine.

Ugradnja je vrlo jednostavna – momci iz prodavnice, na osnovu tipa motora urade početna podešavanja power boxa, zatim ga ugrade na auto. Postupak ugradnje je veoma jednostavan, jer se uz uređaj isporučuje i komplet kablova.
Nakon ugradnje sledi probna vožnja i eventualno dodatno podešavanje uređaja.

Moji prvi utisci:
Vozio sam sa ugrađenim boxom oko 1000 km, do sada: autoputem oko 450 km (Novi Sad – Segedin – Beograd – Novi Sad), ostalo regionalnim putem, od NS do Herceg Novog, preko Bosne.

U vožnji, u 1. i 2. brzini nema osetne razlike. U 3. 4. i 5. brzini uticaj boxa počinje da se oseća od oko 2000 rpm , kao da je neko pogurao auto. Kada obrtomer dođe na oko 2500 rpm guranje se pojačava, sve do nekih 3500 rpm, a da se pri tome pedala gasa uopšte ne mora utapati do kraja. Osećaj snage i ubrzanje u svim brzinama su značajno izražena, posebno je impresivno u 5. brzini, kada se pri oko 100 km/h pritisne pedala gasa, a kazaljka brzinomera nastavlja da se penje ravnomerno, bez oklevanja. Zbog magle na auto putu nisam vozio preko 130, ali je subjektivni osećaj takav da bi se brzina ravnomerno povećavala još mnogo dalje.

Prilikom preticanja, od 60 do preko 100 km/h – pravo blaženstvo, prava munja!

Uzbrdice i serpentine preko Iriškog Venca, od Vlasenice do Sokolca, auto kao da ne oseća. Naprimer: na izlasku iz Trebinja prema HN ima velikih uspona koje sam do sada morao savladavati u 4. brzini.
Sada, sa ugrađenim boxom, puno auto, ide uzbrdo preko 100 km/h u petoj brzini.

Potrošnja goriva: Kada sam ugradio box napunio sam rezervoar na Eko pumpi u NS. Nakon pređenih 850 km ponovo sam napunio rezervoar do vrha – 45 lit evro dizela.   

Moram napomenuti da je box podešen za ekološki režim vožnje. Momci iz prodavnice tvrde da je moguće izvući još dosta snage, ali da se pri maksimalnoj snazi ne može ostvariti osetna ušteda goriva.
Pitao sam momke u prodavnici koliko boxova je ugrađeno u 1.5 dci motore do sada kod njih – rekoše oko 50 komada, što u megane, što u dacie.

Molim cenjene drugare sa foruma da ovo ne shvate kao propagandu i reklamu. Ja sam samo napisao svoje prve utiske vezane za Race chip pro 2.
U narednom periodu ću sigurno pokušati da se malo poigram sa podešavanjima koje box nudi, da vidim koliko se još može povećati snaga, i kako to utiče na potrošnju – ali to zahteva još dosta pređenih kilometara, da bi se izvukao neki valjani zaključak.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DarioGTI poslato 13.01.2014. - 22:50
Najbitnije je da si ti zadovoljan sa urađenim!


Inače, BoboSport Smederevo ima zimsku akciju remapiranja + valjci prije i poslije, za svega 80eura.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Loganovac poslato 13.01.2014. - 23:33
Nek je sa srećom, da se sit navozaš i napretičeš!  :ziveli:
Nego, garancija je dve godine na uređaj, a na motor ništa?
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 14.01.2014. - 15:03
U normalnim uslovima vožnje, kako ja vozim - ne verujem da ima ikakav poguban uticaj na motor, posebno kada je podešen kao kod mene.
Uređaj ima svoju svrhu kada nam treba dodatna snaga, na uzbrdicama, prilikom preticanja i sl. a tu se radi o kratkotrajnim preopterećenjima, u odnosu na fabrička podešavanja.
Ubeđen sam da su motori konstruisani tako da imaju sigurnosne rezerve napretek, pa im poneki forsaž neće naškoditi. Uostalom, 1.5 dci motor se proizvodi u rasponu snage od 68 KS pa do preko 100 KS.

Što se tiče remapiranja - odnosno, menjanja originalnog fabričkog softvera ECU, to je po mom mišljenju postupak koji je veoma rizičan (u našim uslovima), jer kome poveriti taj zadatak, kada niko nema validan certifika za to i niko ne može da nikakvu garanciju. Pričao sam sa nekim momcima u NS, koji u svojim radionicama rade remap, ali nisu bili dovoljno ubedljivi, pa sam se zato odlučio za kupovinu power boxa.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DarioGTI poslato 14.01.2014. - 16:52
Tvoj PowerBox i remap motora ti dođe zapravo na isto. Samo što kad ti PB "dosadi", samo ga ištekaš, a kada ti remap iz nekog razloga dosadi, moraš naći nekoga da ti flasha tvorničku mapu. Tako da ako ta mapa iz PB-a iz nekog razloga nije dobra, napravit će istu štetu kao što bi napravio i klasičan remap, a onda tu njihovu garanciju možeš okačit na zid. A isto tako, ako je dobra mapa u PB-u, isto će biti dobro kao i dobar remap.

Ja bih naravno volio vidjeti izvještaj sa valjaka poslije ovakvih radnji.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Zoran poslato 14.01.2014. - 18:00
Samo valjci daju pravu sliku stanja...
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: DrJekyll poslato 17.01.2014. - 04:13
Valjam ja kazne svakog meseca.  :woo-hoo:
Sada posle sipanja 98 oktana, auto se vratio u normalu i vise se ne cuju ventili, a radi i vuce kao kada sam ga tek mapirao.....jooooj kako mi je nedostajalo kad lepo povuce u 5oj.

Da sumiram utiske, dao 25 ili 30 jevreja (ne secam se vise), dobio snagu na manjim obrtajima, a pogotovo u 1. 2. i 3.oj brzini i na kraju, potrosnja u "kontrolisanim" uslovima (kada pustim Jazz i saltam na 2500 o/min) i na autoputu manja za oko 0.5 do 1 litre.

Jedina losa strana svega ovoga je povecanje potrosnje od 1 ili 1.5 litara po gradu kada ga vozim kao da imam trudnicu koja se poradja na zadnjem sedistu :bonk: i to sto me toliko nekada povuce da ne primetim da sam prosao ispod kamere sa 80 na sat. :banghead:
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: Lazar@ poslato 18.01.2014. - 17:34
Citat: Zoran poslato 14.01.2014. - 18:00
Samo valjci daju pravu sliku stanja...
upravo to...odustao sam od racechipa kada sam po forumima nasao slike prije boksa i posle boksa
racechip pro2  na 1.9jtdm 16v 140ks na maksimalnim podesavanjima dodaje samo nekih 16ks i 28nm

mislim svakako da se to osjeti ali definitivno nije ono sto tvrde...kod nas u podgorici remap za 1.5dci kosta 160e a tvrde da se dobija 95ks i 230nm sa optimum mapom a sa agresivnom 105ks i 244nm
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 18.01.2014. - 20:39
Lazare, obzirom da sam ja ugradio race chip, voleo bih da mi proslediš linkove do foruma gde si čitao informacije (pozitivne ili negativne) o tom uređaju.
Pre nego što sam se opredelio za ugradnju mnogo sam lutao po netu i uglavnom sam nalazio pohvale, a nigde konkretne i argumentovane kritike za njega.

Nikako ne tvrdim da je uređaj svemoćan. Prilikom vožnje odaje veoma povoljan utisak - ali sve je to subjektivno, bez egzatnih pokazatelja koliko KS i koliko Nm sam dobio. Činjenica je, da je vožnja puno dinamičnija sa njim, nego bez njega, a sve sa mnogo manje pritiskanja pedale gasa. Realno, ako se na 70 KS i 160 Nm, koliko stepway ima prema fabričkim podacima, doda još nekih 15 %, to ispada preko 80 KS i blizu 200 Nm. Malo li je to, imajući u vidu snagu i obrtni moment benzinskog motora 1.4 koji je ugrađivan u sandera i logane. Pa još ako posebno obratimo pažnju i napravimo paralelu izneđu ta dva motora prilikom ubrzanja u višim stepenima prenosa (4. i 5. brzina), na ravnom i na uzbrdicama, 1.5 dci sa race chipom ima krila u odnosu na 1.4 benzinac.

Lično probao - sin mi ima sandero sa 1.4 motorom!

Novi sam korisnik race chipa - prava iskustva ću moći kazati tek posle više hiljada pređenih km, ali smatram da u diskusijama ne bi trebali kritikovati nešto i donositi sud o nečemu što nismo probali.

Još jednom naglašavam: ne želim da reklamiran race chip, svima je dostupan, svako može da ga proba i kupi, ali ga ne treba ni kuditi na neviđeno!   
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: ivan-bgd poslato 18.01.2014. - 23:59
Kod naših automobila (dacia-reno makar ovih novijih modela) kada se radi remap mora da se skida čip dok se kod drugih automobila sve radi preko OBD-a bez čačkanja po računaru.A garanciju niko na motor ne daje jer se svi vade opet na vozača i uslove vožnje.Eventualnu garanciju možda daje neka preozbiljna tuning kuća preko grane koja tu uslugu verovatno i naplaćuje mnogo više nego kod nas što košta.Sa skidanjem čipa i čačkanjem po kompu ja se ne bih zezao nikako.Power box je verovatno najelegantnije rešenje mada sam čuo da on samo lažira podatke koji dolaze iz kompa i da to nije pravo čipovanje.Mada gledano po sajtovima firme koje ih prave izgledaju zaista ozbiljno.Makar na slikama i reklamama.
Naslov: Re: Da li nam treba čipovanje?
Poruka od: lovac poslato 04.06.2014. - 20:54
Prešao sam sa stepwayem 5000 km od kada sam ugradio race chip.

Za sada, utisci su veoma povoljni: auto je zaista agilan, što pruža sigurnost i uživanje tokom vožnje.
Potrošnja je izuzetno mala: u gradu ispod 6 lit a na otvorenom putu ispod 5 lit na 100 km.
Tačnije - za pređenih 5040 km (oko polovina grad, polovina otvoren put) potrošio sam 268 lit dizela, (uvek točim pun rezervoar) što u proseku iznosi oko 5,3 lit na 100 km. Pri tome moram naglasiti da na otvorenom putu zaista ne vozim penzionerski, već prilično oštro, a u gradu nikada ne gasim auto na semaforu i kada su zadržavanja kraća od nekoliko minuta.