Logan, Sandero, Duster... viđamo ih svakog dana, u svakom gradu naše zemlje. Za nepunih sedam godina Dacia automobili postali su veoma veliki deo srpskog voznog parka, vlasnici su ponosni na svoje automobile, čak obaraju i Ginisove rekorde. Hajde da vidimo gde Dacije nastaju.
Domaće predstavništo Renault-Nissan-Dacia organizovalo je postu Dacia fabrici u Pitestiju, u Rumuniji. U fabrici radi 8 500 radnika. Oni proizvode Dacije: Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan MCV.
Iz Piteštija dnevno izađe 1400 automobila od kojih 750 čine Dusteri. Fabrika ukupno godišnje proizvede 350 000 automobila i 600 000 menjača godišnje.
Najveća tržišta za Daciju su Francuska sa 110 000 automobila godišnje a za njom sledi Nemačka u kojoj se godišnje proda 40 500 Dacijinih modela. Italija, Španija i Turska su slededće zemlje na Dacia Top Listi.
Tura po fabrici obuhvatila je posetu delu u kojem se prave karoserije automobila i delu u kojem se vrši sklapanje i testiranje gotovih modela.
Oko 35% zaposlenih u Dacia fabrici čine žene.
(http://www.b92.net/news/pics/2011/10/8415066774e9b0bbb336af811704487_640x23785.jpg)
Check Man - jedno od najbolje nazvanih radnih mesta ikada.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/11962493944e9b142226751668567319.jpg)
Duster kojim je osvojeno treće mesto u klasi na čuvenoj trci Pikes Peak.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/19723643824e9b13e776c79924720741.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/11674831914e9b139b56b86266369307.jpg)
Zaštitna obuća obavezna je prilikom posete fabrici.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/208728444e9b1342cef13100369748.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/1665384464e9b13b3ce9b5303775066.jpg)
Proces sklapanja karoserije.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/10656431074e9b131b7f3c7896024593.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/20943759734e9b12fae3a65477254270.jpg)
Logan MCV polako dobija svoj oblik.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/11085508924e9b12d9430ed934015203.jpg)
Paneli karoserije koji pripadaju budućim Dusterima
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/13611089704e9b12a54e543858503057.jpg)
Duster koji nije prošao kontrolu kvaliteta.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/1709514294e9b12756b107969636908.jpg)
Nije niko obio auto u fabrici. Nezgoda tokom proizvodnje.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/16586029594e9b12529345a892686776.jpg)
Karoserije sa oštećenjima koje ne idu dalje, u halu za sklapanje automobila.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/4673635194e9b11ef52f7a821066761.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/12735356914e9b11879ffeb192483937.jpg)
Parking sa potpuno novim Dacijama koje čekaju isporuku do prodavaca.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/12449545254e9b11532b358470964895.jpg)
Trenutak u kojem se Loganu ugrađuju motor i menjač.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/9870226144e9b11186f943700064742.jpg)
Svaki vlasnik bi voleo da ima jednu kutiju rezervnih rukovhvata.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/12211093664e9b10d3c2c15074743595.jpg)
Podsećanje na prošla vremena.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/3745410814e9b10955905c722814280.jpg)
Servo uređaji spremni za ugradnju.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/8526313384e9b10731bc76135585968.jpg)
Ispitivanje kvaliteta karoserije i potraga za oštećenjima.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/241452134e9b10137ce9f979998787.jpg)
Automobil koji ćete teško videti u našoj zemlji. Renault Logan.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/18052899714e9b0fe154387489616183.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/5653356874e9b0fcc2f960730821911.jpg)
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/5624402494e9b0fabe57cd432971269.jpg)
Točkovi na putu prema svom automobilu.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/11232221354e9b103c51cb0715906665.jpg)
Pranje pod visokim pritiskom simulira surove vremenske uslove.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/14894493224e9b0f367389d754968141.jpg)
Prvi metri koje Dacia Duster prelazi samostalno, odmah po silasku sa proizvodne trake.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/1767088344e9b0ec4ebe26568097856.jpg)
Antifriz sa destilovanom vodom skladišten u buradima.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/706860854e9b0e649534e794152940.jpg)
Kućišta menjača ispred Dacijine proizvodne hale.
(http://b92s.net/pics/gallery/2011/10/9151368044e9b0d7c15cce613980733.jpg)
Izvor: Nemanja Pantelić ,B92
nedelja 16.10.2011
U temi gde je prvi put predstavljen Duster, na BG Car Show, u nekom od kasnijih postova postoji slika Dustera u fabrici. Takođe se vidi da se boja zadnjeg krla razlikuje od boje ostatka šasije
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=870.msg19297#msg19297
Pejo, sad sam video onaj Krletov post sa slicicama.... :ces: razlika boje je drasticna, bas cu se raspitati kod jednog tehnologa o cemu je rec. :to:
:aplause: Ja isao pre dve godine u Pitesti i prosao pored fabrike, dalje nisam mogao.
Možda ja nisam dobro razumeo film ali ovi prave sve. I zupčanike i sastavljaju blok i sve ono nešto što treba. Zar ne?
Nije da dođe u delovima auto pa ga tamo samo spoje.
Zavisi koji motor ugrađuju, postoje modeli koje proizvode na licu mesta, a ima ih koji im stižu gotovi, recimo znam da je moj proizveden u Španiji.
Verujem da se ,,dci.. pravi van Rumunije,a možda i u samoj Francuskoj
To nije cekic to ti je laptop za fino stelovanj :hihi:. Ljepo je ovo videti se.