Spone-Kugle

prethodna tema - sledeća tema

vujanovgoran

Sa spricem i iglom se ubrizgava mast kroz gumicu spone. Ne moras ni tocak skidati, vec ga samo navijes na stranu da ti bude pristupacna spona.
Sto se tice simptoma, ja bih menjao majstora. Po simptomima koje si opisao, moze biti puno uzroka kvara (spona, kugla, lezaj amortizera, silen blok, kraj spone...) Trebao bi striktno slusati zvuk (kada se javlja, da li se javlja pri prelazu preko rupa-prepreka, da li cvili ili lupa, da li je samo pri ubrzanjuili i u drugim nekim slucajevima...)  :ziveli:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zoran

Ja sam u špric sa iglom stavljao obično motorno ulje, špric potopim u šerpu sa ključalom vodom da se ulje zagrije i onda iglom probušim zaštitnu  gumu i ubrizgam 1 - 2 cm3,  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

silent

Da li će da curi tu gde se probuši guma?

Zoran

 Ima tragova curenja. Probušiš sa donje strane bar da ne ulazi voda. Bez ove intervencije slobodno možete zamijeniti odmah kugle koje počnu škripati. Moje još nemaju lufta a škripale su prije više od 100 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

#154
Pretpostavljam da guma spone je ona guma koja obavija sredinu točka.

Zvuk se ne javlja prilikom prelaska preko rupa, nego prilikom vožnje. Nekada se i ne čuje. Neki dan se čulo baš pojako, pa sam zato i vozio majstoru. Dan kasnije se jedva čulo samo preko 50-60km/h.

Kad sam kupovao auto (prije oko godinu dana i oko 12000km), prethodni vlasnik mi je rekao da bi se u dogledno vrijeme trebali mijenjati zadnji ležajevi. Pregledao sam auto u ovlaštenom servisu i rekli su mi da nisu primjetili ništa loše sa ležajevima, da se to nekada može pomiješati sa loše instaliranim gumama.

Kako god, zasada neću dirati, da ne bih uletio u neki proces zamjene gomile dijelova, pošto se baš to nekada događa ljudima, da bi eliminisali zvuk.   

Zasada neću mijenjati majstora, ali sam uvijek na oprezu ("ne vjeruje se nikome"), pošto ih baš nema puno da su specijalizirali Renault (neovlašteni servis, koji drži poznati majstor, mada ne znam kakvi su mu ostali radnici) - svi ostali popravljaju Golfove.

vujanovgoran

Citat: Rimad poslato 25.04.2014. - 21:17
Pretpostavljam da guma spone je ona guma koja obavija sredinu točka.

Ne, to je homokineticki zglob. Spona je sa strane tocka, t.j. na glavcini tocka, sa strane do kabine, pricvrscena je jednom maticom 10mm i ima gumu precnika oko 2-2,5cm.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Rimad

Citat: vujanovgoran poslato 25.04.2014. - 21:54
Ne, to je homokineticki zglob. Spona je sa strane tocka, t.j. na glavcini tocka, sa strane do kabine, pricvrscena je jednom maticom 10mm i ima gumu precnika oko 2-2,5cm.

Jel' to ovo:


vujanovgoran

Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zoran

Rimad, imaš majstora za Reno pored aerodroma sa desne strane puta za Foču.
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

#159

OK, hvala  :too:

EDIT: Sad' kad' sam pogledao na Google maps, mislim da baš kod tog majstora i idem.

Strogo je zabranjeno:

5. Citiranje prethodnog posta u celini.

Keka

Vec neko vreme sam primetio luft u volanu, lupkanje na neravninama i skripanje pri motanju volana.

Danas zamenjeni krajevi spona Sasic, koji su stavljeni pre ~95.000 km. Ponovo stavljen Sasic. Zamena i reglaza trapa obavljena u servisu Djole na Mirijevskom bulevaru, a krajevi spona kupljene u Reno Sava.

Reglaza trapa 1400 din, zamena kraj spone 2x500 din. Pregled vozila i defektacija-DZ.

Drugi auto, ponovo utegnut.

U prilogu parametri trapa, ako nekom zatreba.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


astmario

#161
Nije mi jasan taj izvestaj, pise Initial, to bi trebalo da je stanje pre reglaze, zatim preporucene vrednosti, i zatim Final sto bi trebalo da bude stanje posle reglaze koje ima gotovo identicne parametre onome pre, plus taj prvi parametar koji je primetno izvan preporucenog opsega.

Keka

http://www.ozebiz.com.au/racetech/theory/align.html

Taj "primetno izvan opsega" parametar se ne steluje. Ako je to primetno, kako nije primetna razlika -3,4mm i +1,6mm (ukupno 5 mm)?

P.S. Zabranjeno je citiranje prethodnog posta u celini.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

-prednji trap                 -nagib tocka             +2°42' +/- 30' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo           
                                  - zatur tocka            -0°10' +/- 40' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
                                  -nagib ose obrtanja   +10°17' +/- 30'max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
                               
                                   -konvergencija (paralelnost)  zatvoran -0°10' +/- 10'           Podesivo!!!

-zadnji trap                   -zatur tocka             -0°51' +/- 15'                                     Nepodesivo
                                  -konvergencija (paralelnost)   otvoren +0°44' +/-15'                Nepodesivo

VaskezNS

Neprijatno lupkanje koje je dopiralo iz pravca prednjeg desnog točka prilikom prelaska preko neravnina me je uputilo kod majstora na pregled vešanja. Uz auto na dizalici, blago pomeranje desnog točka po horizontalnoj osi brzo su ukazali na postojanje lufta koji je bio vidljiv i na zglobu spone.

Prvi izbor zamenskog kraja spone je bio "Sasic", no trenutno ih u prodavnicama u NS nisu imali na stanju. Da stvar bude zanimljivija, u Malcomu su mi rekli da su od Sasic spona odustali zbog velikog broja reklamacija na zaštitnu gumu zgloba spone. U ponudi su bili i Asam, zatim neki proizvođač za prvu Mercedesovu ugradnju i Sidem. Kako je Sidem sa svojih 1.400 RSD bio upola jeftiniji od tog "mercedesa", odlučio sam se za njega:



Operacija skidanja stare spone nije komplikovana pa je ne bih detaljno objašnjavao i samo bih je ispratio sa par fotografija:







Stara spona bila je Sasic:



Majstor je pažljivo odvio staru sponu sa strane ka letvi volana tek ovlaš otpuštajući kontra-navrtku, te se trudio da novu sponu ugradi sa istom pažnjom. Ispratiću kako se auto ponaša na pravcu, ima li znakova da vuče u stranu pa ako toga bude bilo ići ću na reglažu trapa. Ako toga ne bude, neću više ništa dirati  :wave:
Ovo je mesto za sLogan ;-)