Remenica radilice

prethodna tema - sledeća tema

zac

Hvala Kico  :to:   

`ebo ih cip.  :ranting:

zac


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

krle

#18
 


Što se tiče diskusije oko  broja motora, mada je Off, rekao bih da slova koje je Zoran pomenuo nemaju veze sa tipom motora i razlikama u remenicama.

Primer:

K7JA710UB12345

Gde je

K7JA710- Tip motora
U-Država (Rumunija)
B12345-fabrički broj   (kada se    dođe do 99999 onda umesto B ide C i tako redom)

Razlike u remenicama mogu biti  zbog agregata koji se nalaze na motoru (alternator,servo pumpa, kompresor) ili je proizvođač  iz nekog razloga uradio promenu.

zac

#19
 :offtopic:  da zaokruzimo...
Krle, to mi je logicno, stim sto bez obzira na dodatne agregate, remenica na radilici se mora na isti nacin ucvrscivati,  tvrdim da klin mora postojati i na Zoranovoj remenici.

Postoji vise varijanti spajanja remenica sa vratilom-osovinom.

-Zoki  pominjao si, neke zubcanike na nekom kamionu, i kako se zubcanik zagreje i navuce na vratilo.... da, to je cvrsti spoj i tada ne treba nikakvo osiguranje, ali isto tako ta veza je trajna-nerasklopiva, takvi primeri su cesti na svim prenosnim sistemima-menjacima i reduktorima.
Takva veza se postize zagrevanjem zubcanika u uljnom "kupatilu" a istovremeno hladjenje osovine-vratila, najcesce tecnim azotom, zatim se zubcanik navlaci. Kada se izjednaci temperatura delova veza postaje neraskidiva, drugim recima "zavarena".
Malo je verovatno da je na tvom Sanderu ovakvo resenje za  remenicu, u tom slucaju je nikad ne bi skinuo.
Remenice se mogu vezati za vratilo:
- Uzduznim klinom, vratilio i otvor na remenici bez konusa i osigurano vijkom. (kao kod Dacije)
- Nazubljenjem (nutovima), takodje se osigurava vijkom ili navrtkom. Ovo resenje je retko na remenicama radilice.
- Civijom ili rascepkom (razbusi se rupa kroz vratilo i glavcinu remenice, a zatim se stavlja sigurnosni trn ili civija)    Ovakvo resenje je retko u autoindustriji.
-Konusom i klinom (konusni kraj vratila i konusni otvor na remenici, takodje se osigurava vijkom ili navrtkom..
-Zavrtnjevima i bolcnovima za drugu remenicu ili zubcanik, prirubnicom (kao korpa na zamajac) koja je vec ucvrscena na neki od opisanih nacina na vratilo.
-Zavarena za vratilo (ali tu nema rasklapanja)

Ovo su moguca resenja u masinstvu za spojeve elemenata koji prenose obrtni moment. Samo zavrtanj na nekonusnoj remenici ne moze da bude dovoljno...kad tad ce se remenica okrenuti oko osovine-vratila.  :wave:

Zoran

Žac, nisi baš u pravu. Motor benzinac za R5 five 1.4 C3J 760 ima sledeće riješenje na radilici:vijak prolazi kroz remenicu koja ispod ima cjevasti odstojnik koji se naslanja na radilicu. Sve se stegne i to je to. Ja mijenjao semering pa vidio  :wave:. Znači nije uopšte ništa na konus, ni kajlu. ni knap, ni zavareno. Samo naslonjeno i stegnuto.Jest čudno ali je tako.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#21
Ja sam pisao o mogucim resenjima i nisam rekao da je na nasem motoru  konusni kraj radilice....
Ali ti si rekao da si jedva skinuo remenicu, kako ako je samo naslonjeno.  :ces:  I kod mene se lako skida, ali ima i klin.  :wave:

Cekaj da li ti pricas o Renou 5 ili o Sanderu, nisam izgleda bas razumeo.  :ne:

Ali ako pricas o R5 five 1.4 C3J 760 evo ga, i na ovom motoru postoji, normalno klin  evo i slicice da ne ispadne da izmisljam i da nisam u pravu.


zac

Izvinjavam se na OFF-u ali sam morao da dokazem Zoranu da klin mora da postoji na svim vozilima na svetu.

bmiillan

ne bih se slozio da klin  postoji na svim vozilima na svetu, posto ima mnogo
slucajeva da ima samo konus bez klina. slazem se da je bolje resenje da ima i klin ali
on sluzi u principu samo za centriranje, ako je potrebno. sam konus drzi remenicu za
radilicu ili bregastu (naravno kada se stegne propisanom silom).
nemoj na silu uzmi veci cekic

Zoran

Ovaj klin pogoni lančanik. Na lančanik se nasloni obični komad cijevi i na njega se nasloni sa strane obična limena remenica. Okači sliku remenice pa će vidiš.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

@bmillan, i to sam napisao u predposlednjem postu, nisam ni mislo na sva vozila na svetu, samo sam tako napisao posto sam ovde vec objasnio sva moguca resenja za montazu remenice.   :write:
Citat: žac poslato 30.05.2012. - 20:49

Postoji vise varijanti spajanja remenica sa vratilom-osovinom.

Remenice se mogu vezati za vratilo:
- Uzduznim klinom, vratilio i otvor na remenici bez konusa i osigurano vijkom. (kao kod Dacije)
- Nazubljenjem (nutovima), takodje se osigurava vijkom ili navrtkom. Ovo resenje je retko na remenicama radilice.
- Civijom ili rascepkom (razbusi se rupa kroz vratilo i glavcinu remenice, a zatim se stavlja sigurnosni trn ili civija)    Ovakvo resenje je retko u autoindustriji.
-Konusom i klinom (konusni kraj vratila i konusni otvor na remenici, takodje se osigurava vijkom ili navrtkom..
-Zavrtnjevima i bolcnovima za drugu remenicu ili zubcanik, prirubnicom (kao korpa na zamajac) koja je vec ucvrscena na neki od opisanih nacina na vratilo.
-Zavarena za vratilo (ali tu nema rasklapanja)

Ovo su moguca resenja u masinstvu za spojeve elemenata koji prenose obrtni moment. Samo zavrtanj na nekonusnoj remenici ne moze da bude dovoljno...kad tad ce se remenica okrenuti oko osovine-vratila.  :wave:


Zoki: Taj klin koji, kazes da drzi samo pogonski lancanik lanca, da je tako, ne bi strcao ka remenici za vise od 50% svoje duzine. Po njemu se vidi da sluzi i za vodjenje remenice. Gde bi ti sada navukao taj odstojnik ako na njemu i na remenici ne postoji zlab za klin.  Na zalost nemam sliku remenice, ove slike sam nasao na netu.
Drugo, taj kraj osovine nije konusan, pa bi tesko  bilo da samo ceone povrsine remenice i zavrtanj stvaraju toliki otpor da ne dodje do okretanja remenice na osovini.

Zar ne???  :wave:

Zoran

To je teorija ali ja sam to radio u praksi i nema na remeniuci nikakav klin samo mali utor po vanjskom obodu tog odstojnika da remenicu drži u centru  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#27
 Vanjski obod tog odstojnika ne moze imati utor, posto tu naleze semering radilice, utor mora biti sa unutrasnje strane tog odstojnika, to jest cevcice.

Nasao sam sliku montirane remenice, ali se ne vidi unutrasnja strana i otvor, a na drugoj se vidi poklopac razvodnog meha nizma i semering.


Zoran

#28
Baš si našao dobru sliku ovu treću odozgo. Povećaj dobro mjesto gdje se šarafi remenica i lijepo ćeš vidjeti da vanjska strana tog odstojnika je ostrugana za nekih 2 mm. Baš tu ulegne centralna rupa na remenici. Remenica je sličnog dizajna kao ovaj lančanik sa iste slike. Remenica sa  prve slike mi nije jasna. Nešto mi vuče na remenicu s vodene pumpe  :ne:.
P.S. Kada se poveće dovoljno prva slika ipak se može reći da to jeste remenica o kojoj pričamo ali je kod mog motora imala malo drugačiji vanjski dizajn jer je imala nekakve rupe po sebi pa me zbunilo  :wave:.
Jedno je sigurno kajle nema - samo se nasloni i stegne  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#29
Mislis na onaj falc na vrhu odstojnika?

Ne mogu da nadjem sliku same remenice ni za R5 a ni za ove nase motore, ali mi je cudno da nema bar konusa i da samo ceonom stranom prirubnice remenice se oslanja na odstojnik pa na lancanik.
Davno sam radio u Renoovom servisu pa se ne secam kako je bilo na R5, cini mi se da je remenica zahvatala i ovaj klin od lancanika...  :ne:
Na R4 ima klina, toga se secam zato sto sam relativno skoro, pre nekih 5-6 godina, radio drugaru polugeneralnu na TL 4.
Dodje mi da skinem svoju remenicu i da slikam klin na motoru K7J  :wave: