Krpljenje gume

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

I ja uvek trazim cep.

Loganovac

Ja ne tražim ništa. Svaki put su mi gumu zakrpili tako da više nije bilo problema.
Imam jedno filozofsko pitanje: zbog čega svrdlo može da ošteti "sajlicu iz gazeće konstrukcije" a ekserčina koju nagaziš u vožnji ne može? I da li vulkanizirana flekica može da zameni dotičnu sajlicu?
Nemojte ljudi od svega da pravite nauku, gume su se bušile i krpile od kad postoje, nema potrebe izmišljati toplu vodu. Nažalost, od istog datuma ima i pajsera, tako da je glavni rizik upravo tu - daš auto pajseru, on nešto izmurdari, pošteno naplati (ko da je sve domaćinski uradio) i eto problema...
Inače, i ja sam za to - kad god nabušiš gumu, pravac u radnju po novu...  :crazy:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Ta mante se ljudi, nemojmo sada preterivati - pa kao da vozimo bolide F1 sa brzinama od 320 km/h na pravcu što u ekstremnim opterećenjima u krivinama i grejanjem oplate uz oštećenje konstrukcije gume zidarskom armaturom može u 58. krugu da napravi problem.

Ako mi ovi čepovi ne reše problem - ja ću pravac u radnju po staru dobru unutrašnju gumu i nema više da pušća  :lazy:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

Loganovac, ekser je špicast a sa strane je gladak. Ove turpije su sa strane sa zubima i lako presjeku sajlicu. Vulkanizirane flekice mogu da nadomjeste puknutu sajlicu ako imaju platno u sebi. Svaki vulkanizer ima te fleke samo treba tražiti. Imam ih i ja na tavanu par komada negdje ostavljene od prije 15 godina...
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Ostajem pri stavu da za tebe vazi samo nova guma.
Svi ovi krpezi ne mogu napraviti novu gumu.

Ljota

Citat: Zoran poslato 14.05.2012. - 18:23
Loganovac, ekser je špicast a sa strane je gladak. Ove turpije su sa strane sa zubima i lako presjeku sajlicu. Vulkanizirane flekice mogu da nadomjeste puknutu sajlicu ako imaju platno u sebi. Svaki vulkanizer ima te fleke samo treba tražiti. Imam ih i ja na tavanu par komada negdje ostavljene od prije 15 godina...

?!  :nocomment:

hobbista

Koliko znam, ne koriste turpiju, nego šilo !?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

peras

I ja sam skoro pronasao eksercic u gumi, i to sasvim slucajno, zamenom zimskih sa letnjim gumama, guma uopste nije gubila pritisak, odneo sam kod vulkanizera i postavljen je cep koriscenjem sila tako da nikakvog dodatnog ostecenja nema.
Ako do zime zadrzi pritisak znaci da je sve OK u suprotnom moze se ubaciti unutrasnja guma.

Loganovac

 :-)1  Nemoj to nikad da uradiš! Unutrašnja guma je samo nepotrebna muka. Radije ponovo potraži gde pušta i saniraj to mesto.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljota

#24
Bezbroj razloga ima da se unutarnja guma NE upotrebljava i to je svuda u svetu zakon! I to treba poštovati!  :hall:

peras

#25
Kad je vec zapoceto, onda i da razjasnimo zasto unutrasnje gume ne mogu da se stavljaju u tubelless gume koje mi imamo na vozilima. Iskreno, ja ovo nisam znao.
Prema konstrukciji mogu se podeliti na radijalne i dijagonalne -- razlika je u načinu slaganja unutrašnjih slojeva.
Gume delimo i na tubelles gume bez unutrasnjih guma i tubetype gume sa unutrasnjom gumom.
Danasnje gume gotovo isključivo su tipa tubeless - dakle bez unutrasnje gume. Prednost tubeless guma je veća sigurnost u vožnji, jer pri eventualnom probijanju ne dolazi do naglog ispuštanja vazduha dok tubetype gume (sa unutrašnjom gumom) mogu i da eksplodiraju.
U praksi moze se unutrasnja guma staviti i u tubelless gumu ali je to resenje kratkotrajno jer dolazi do velikog trenja narocito na bocnim stranama tubeless gume svakom rotacijom tocka unutrasnja guma trlja o bocne strane gume. Trenje stvara toplotu a toplota je glavni neprijatelj gume narocito na bocnim stranama koje su najslabiji deo pneumatika.
Eto ja sam naucih nesto o gumama, Loganovac hvala za savet necu sebi stvarati nepotrebne muke, a  guma za sad ne gubi pritisak mislim da je dobro zakrpljena.

VaskezNS

Bez obzira na razloge "za i protiv", unutrašnje gume su još uvek dozvoljene zakonom, pardon, zakonima, te se iz tog razloga još uvek proizvode i postavljaju na vozila.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Kad baš insistiraš, bilo bi dobro da citiraš ovde neki član zakona koji se bavi unutrašnjim gumama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Ok.

Propisi iz oblasti saobraćaja RS se ne bave isključivo "unutrašnjim gumama" kao uređajima za kretanje već pneumaticima koji "moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima" prema Pravilniku o podeli motornih i prikljucnih vozila i tehnickim uslovima za vozila u saobracaju na putevima.

U smislu tehničkih karakteristika pneumatika Pravilnik nameće obavezu poštovanja deklarisanih dimenzija od strane proizvođača a u smislu kvaliteta mogućnost korišćenja obnovljenih pneumatika osim na upravljajućim točkovima i brzini do 100km/h ako se oni koriste na turističkim i međugradskim autobusima.

Preostala dva ograničenja koja poznaje Pravilnik se odnose na korišćen tip, vrstu, konstrukciju, nosivost i dimenzije pneumatika po osovini i dubinu gazećeg sloja pneumatika.

Dakle, Pravilnik ne poznaje razliku između pneumatika sa i bez unutrašnje gume i kao takav dozvoljava korišćenje kako jednih tako i drugih.

Pitanje jeste da li homologacija pneumatika zabranjuje korišćenje unutrašnje gume na tubeless pneumaticima, ali bi to Pravilnik trebao da nametne kao ograničenje ako je to neophodno.

Svejedno, ako ništa od prethodnog ne poznaje ovu problematiku, na kraju cele priče ostaju i mogu da se uzmu u obzir i deklaracije proizvođača tubeless pneumatika. Meni nije poznato da na njima ili uz papire koji dolaze sa njima postoje i ograničenja ili upozorenja vrste "not to be used with inner tube".

Iz svega može da se izvuče pravno-formalni zaključak - na pneumaticima je dozvoljeno sve što nije eksplicitno zabranjeno, a to su u ovom slučaju naše "sporne" unutrašnje gume.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

Slazem se sa Vasketom, nigde nije naznaceno da se ne sme stavljati unutrasnja, sa druge strane tacno je i to da se tubeless guma vise zagreva sa unutasnjom gumom. Medjutim postoji nacin da se to trenje smanji i time ublazi prgrevanje gume, jednostavno se pre montaze unutrasnje gume u spoljasnju stavi odredjena kolicina talka, i problem resen.  :nami: