Pošto su ovde sve teme o gumama, dodajem još jednu.
Elem jutros krenem ka gradu i primetim da mi je zadnja leva guma popustila, svratim do vulkanizera, on je skine i konstatuje da sam se počastio šrafom.
Dopumpa gumu, izvadi šraf, uzme nekakvu gumenu traku, sa svrdlom je ubaci tamo gde je bio šraf, polije sa nekom tekućinom, vidi da ne pravi mehuriće i kaže: Gotovo!!!
Ja wtf :ha: :ha: :ha: :ces:
Kažem kamo čep, kamo vulkanizacija??? :rtfm:
Kaže majstor nema potrebe, ovo se sad ovako radi?
Cena 250 din!
Rekoh hvala, doviđenja!
Moje pitanje, da ja odem po,, second opinion'' ili ovo što je uradio je sasvim uredu?? :ne:
Vidi se da nisi skoro bio kod vulkanizera.
Sve je OK, novi momenti (ne bas novi) kod vulkaniziranja gume.
Lako i jednostavno, a tek sto je brzooooooo. :to:
:friends:
Nisam Kićo bio jedno šest godina!!! :D
Al mi ovaj postupak baš ne uliva poverenje, jbm li ga :gun:
Isto mi se desilo prošle godine i popravljeno na isti način. Problema nema :)
Vozi slobodno, za svaki slucaj proprati neko vreme pritisak u toj gumi. Kao sto rekose kolege pre mene - to je to! :dobro:
:wind: slobodno!!!
Jasho, sa razlogom si sumljičav. To je vaćarenje iz dva razloga: 1. ta šnjira hoće da pusti nakon duže upotrebe, 2. Turpijanjem rupe za šnjiru može se prerezati poneka sajlica iz gazeće konstrukcije.
Kao i cepom.
Uostalom, krpljeno je vise puta na taj nacin.
Prevara uspela, nikad do sad mi guma nije pustila.
Mene već tri puta "izvaraše" na taj način. Još uvek sve drži. Pritisak ujednačen godinu-dve dana.
Šta li o ovome misle proizvođači guma :ne:
Neuterujte strah čoveku jer je sve po PS-u i na tom mestu nema šanse da guma popusti! Neće valjda zbog te krpačine da kupuje novu gumu! :fiju:
Citat: Zoran poslato 12.05.2012. - 21:57
Šta li o ovome misle proizvođači guma :ne:
Verovatno da smo ludi, jer najbolja je guma-nova guma.
Sto se njih tice, nikad ne bi trebali da krpimo gume.
Cim je nabodes na ekserce, pravac po novu.
Sad ću ja malo da razbijem koncepciju 100% sigurnog "čepovanja" trakom. Elem, pre par nedelja odem kod vulkanizera jer sam u jednoj gumi našao metalni trn (nisam ga odmah izvadio) i pretpostavio da mi je guma zato gubila pritisak. Čovek pogleda, izvadi trn i bez skidanja točka sa auta uradi "čepovanje" (ono sa svrdlom i trakom, tako oni to zovu). Ali, kontrolom posle par dana vidim da problem nije rešen, pritisak se i dalje gubio. Odem opet juče, ovog puta skinemo točak i u kadi imamo šta da vidimo - guma je od ranije već imala jedan "čep" i curila je baš na njemu. Vulkanizer kaže da to nije video nikad. Izgleda je traka za čepovanje koja je tada stavljena bila lošeg kvaliteta i stvrdnula. Ništa, on ti na tom mestu stavi ne jedan, nego još dva "čepa", usput nađemo i još jedan ekser u gumi (nije bio prošao skroz), "isčepujemo" je i na tom mestu i to je to. Sada čekam par dana da vidim kako se sve ponaša, pa ćemo videti da li je ovog puta "operacija" uspela :whistling:
Prošle godine je na mom autu guma sanirana na opisani način i nije bilo problema za 10000 km koliko sam prešao od "krpljenja" do prodaje auta.
Ta šnjira je samo trenutno riješenje ako nemate pravo riješenje. Treba gumu zalijepiti sa flekom sa unutrašnje strane a ne kupovati novu gumu. To je jedino pravo i trajno riješenje. Tako uvijek radim i od vulkanizera tražim isključivo tako.
I ja uvek trazim cep.
Ja ne tražim ništa. Svaki put su mi gumu zakrpili tako da više nije bilo problema.
Imam jedno filozofsko pitanje: zbog čega svrdlo može da ošteti "sajlicu iz gazeće konstrukcije" a ekserčina koju nagaziš u vožnji ne može? I da li vulkanizirana flekica može da zameni dotičnu sajlicu?
Nemojte ljudi od svega da pravite nauku, gume su se bušile i krpile od kad postoje, nema potrebe izmišljati toplu vodu. Nažalost, od istog datuma ima i pajsera, tako da je glavni rizik upravo tu - daš auto pajseru, on nešto izmurdari, pošteno naplati (ko da je sve domaćinski uradio) i eto problema...
Inače, i ja sam za to - kad god nabušiš gumu, pravac u radnju po novu... :crazy:
Ta mante se ljudi, nemojmo sada preterivati - pa kao da vozimo bolide F1 sa brzinama od 320 km/h na pravcu što u ekstremnim opterećenjima u krivinama i grejanjem oplate uz oštećenje konstrukcije gume zidarskom armaturom može u 58. krugu da napravi problem.
Ako mi ovi čepovi ne reše problem - ja ću pravac u radnju po staru dobru unutrašnju gumu i nema više da pušća :lazy:
Loganovac, ekser je špicast a sa strane je gladak. Ove turpije su sa strane sa zubima i lako presjeku sajlicu. Vulkanizirane flekice mogu da nadomjeste puknutu sajlicu ako imaju platno u sebi. Svaki vulkanizer ima te fleke samo treba tražiti. Imam ih i ja na tavanu par komada negdje ostavljene od prije 15 godina...
Ostajem pri stavu da za tebe vazi samo nova guma.
Svi ovi krpezi ne mogu napraviti novu gumu.
Citat: Zoran poslato 14.05.2012. - 18:23
Loganovac, ekser je špicast a sa strane je gladak. Ove turpije su sa strane sa zubima i lako presjeku sajlicu. Vulkanizirane flekice mogu da nadomjeste puknutu sajlicu ako imaju platno u sebi. Svaki vulkanizer ima te fleke samo treba tražiti. Imam ih i ja na tavanu par komada negdje ostavljene od prije 15 godina...
?! :nocomment:
Koliko znam, ne koriste turpiju, nego šilo !?
I ja sam skoro pronasao eksercic u gumi, i to sasvim slucajno, zamenom zimskih sa letnjim gumama, guma uopste nije gubila pritisak, odneo sam kod vulkanizera i postavljen je cep koriscenjem sila tako da nikakvog dodatnog ostecenja nema.
Ako do zime zadrzi pritisak znaci da je sve OK u suprotnom moze se ubaciti unutrasnja guma.
:-)1 Nemoj to nikad da uradiš! Unutrašnja guma je samo nepotrebna muka. Radije ponovo potraži gde pušta i saniraj to mesto.
Bezbroj razloga ima da se unutarnja guma NE upotrebljava i to je svuda u svetu zakon! I to treba poštovati! :hall:
Kad je vec zapoceto, onda i da razjasnimo zasto unutrasnje gume ne mogu da se stavljaju u tubelless gume koje mi imamo na vozilima. Iskreno, ja ovo nisam znao.
Prema konstrukciji mogu se podeliti na radijalne i dijagonalne -- razlika je u načinu slaganja unutrašnjih slojeva.
Gume delimo i na tubelles gume bez unutrasnjih guma i tubetype gume sa unutrasnjom gumom.
Danasnje gume gotovo isključivo su tipa tubeless - dakle bez unutrasnje gume. Prednost tubeless guma je veća sigurnost u vožnji, jer pri eventualnom probijanju ne dolazi do naglog ispuštanja vazduha dok tubetype gume (sa unutrašnjom gumom) mogu i da eksplodiraju.
U praksi moze se unutrasnja guma staviti i u tubelless gumu ali je to resenje kratkotrajno jer dolazi do velikog trenja narocito na bocnim stranama tubeless gume svakom rotacijom tocka unutrasnja guma trlja o bocne strane gume. Trenje stvara toplotu a toplota je glavni neprijatelj gume narocito na bocnim stranama koje su najslabiji deo pneumatika.
Eto ja sam naucih nesto o gumama, Loganovac hvala za savet necu sebi stvarati nepotrebne muke, a guma za sad ne gubi pritisak mislim da je dobro zakrpljena.
Bez obzira na razloge "za i protiv", unutrašnje gume su još uvek dozvoljene zakonom, pardon, zakonima, te se iz tog razloga još uvek proizvode i postavljaju na vozila.
Kad baš insistiraš, bilo bi dobro da citiraš ovde neki član zakona koji se bavi unutrašnjim gumama.
Ok.
Propisi iz oblasti saobraćaja RS se ne bave isključivo "unutrašnjim gumama" kao uređajima za kretanje već pneumaticima koji "moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima" prema Pravilniku o podeli motornih i prikljucnih vozila i tehnickim uslovima za vozila u saobracaju na putevima.
U smislu tehničkih karakteristika pneumatika Pravilnik nameće obavezu poštovanja deklarisanih dimenzija od strane proizvođača a u smislu kvaliteta mogućnost korišćenja obnovljenih pneumatika osim na upravljajućim točkovima i brzini do 100km/h ako se oni koriste na turističkim i međugradskim autobusima.
Preostala dva ograničenja koja poznaje Pravilnik se odnose na korišćen tip, vrstu, konstrukciju, nosivost i dimenzije pneumatika po osovini i dubinu gazećeg sloja pneumatika.
Dakle, Pravilnik ne poznaje razliku između pneumatika sa i bez unutrašnje gume i kao takav dozvoljava korišćenje kako jednih tako i drugih.
Pitanje jeste da li homologacija pneumatika zabranjuje korišćenje unutrašnje gume na tubeless pneumaticima, ali bi to Pravilnik trebao da nametne kao ograničenje ako je to neophodno.
Svejedno, ako ništa od prethodnog ne poznaje ovu problematiku, na kraju cele priče ostaju i mogu da se uzmu u obzir i deklaracije proizvođača tubeless pneumatika. Meni nije poznato da na njima ili uz papire koji dolaze sa njima postoje i ograničenja ili upozorenja vrste "not to be used with inner tube".
Iz svega može da se izvuče pravno-formalni zaključak - na pneumaticima je dozvoljeno sve što nije eksplicitno zabranjeno, a to su u ovom slučaju naše "sporne" unutrašnje gume.
Slazem se sa Vasketom, nigde nije naznaceno da se ne sme stavljati unutrasnja, sa druge strane tacno je i to da se tubeless guma vise zagreva sa unutasnjom gumom. Medjutim postoji nacin da se to trenje smanji i time ublazi prgrevanje gume, jednostavno se pre montaze unutrasnje gume u spoljasnju stavi odredjena kolicina talka, i problem resen. :nami:
Zaboravljate cinjenicu da tubeless gume iskljucivo idu bez unutrasnjih.
To je cinjenica, nigde necete naci preporuku da se stavljaju unautrasnje u tubeless.
Vi kako hocete, sve je stvar volje i zelje.
Vas auto, vase pare. :ne:
Slažem se.
Unutrašnja samo na bicikl i za izradu raznih dihtunga za kućne potrebe.
Ja danas prvi put vezbao cepovanje gume. Natenane na parkingu kod kuce. Nije bas lako ali uspeo sam a rezultat cu sacekati.