S&S sistem

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Stavovi su podložni izmenama, zar ne?  Nedugo nakon kupovine automobila branio sam S&S, pronalazio logiku i benefit u tom sistemu. I dalje ja to činim, ali, sagledavajući postove u ovoj temi i moje dvogodišnje iskustvo (sad sam na 65000km), stavovi su se promenili.  (Sasa61Beogad  :ziveli: )
S&S mi je najcesce iskljucen.

Prilikom prvog angazovanja S&S (hladan motor), auto proguta neku knedlicu. To je pravilo, najverovatnije softverska stvar, ali navodim i to.

Prilikom kratkih zaustavljanja, od desetak do 15 sekundi, uhvatio sam sebe kako često držim pedalu kvačila stisnutu, da izbegnem učestala anlasovanja. Ne volim da držim nogu na pedali, pa isključujem sistem.

U dva navrata je sistem ugasio auto u mestu, a onda, zbog dužeg zastoja, nije hteo da pokrene motor. Nalazim da je to napravljeno iz bezbednosnih razloga (da se ne pokrene motor u garazi i sl.), ali to cenim kao nebezbedno. Osim toga, koja god da je logika, cesto i pokrene motor pre stiskanja kvacila, pa moja teorija o bezbednosnim razlozima pada u vodu.

Nije svakom podešen sistem na isti način (szs  :ziveli: )


Kod 0.9 motora sa plinskim uređajem, ako se ručica menjača gurne u "prvu" dok još anlasuje (aktivacija "Starta"), menjač "zapne". Bezvezan osećaj. Naučio sam na to, ali svaki put kad supruga sedne za volan, na prvih nekoliko semafora, desi joj se isto. Slavko_Bgd je opisao vid prevencije.


U nekoliko navrata sam (moja greška) izašao iz auta ("Stop" aktiviran), a onda se nisam dugo vratio u auto (najčešće zbog posla u radnji). U tom slučaju svi potrošači ostaju uključeni (ventilator, muzika, farovi, osvetljenje table, kamerica i sl.) što smatram nebezbednim.

U toku rada klima uređaja, kada se aktivira "Stop", u autu postaje jako zagušljivo i neprijatno.


Mislim da je bilo još nešto (nevezano za cenu akumulatora), ali ne mogu da se setim. U svakom slučaju, pokrenem motor, (najčešće) isključim S&S, vezujem pojas i krećem.


Korisna je stvarčica ako se slučajno, greškom vozača, ugasi auto - samo se stisne kvačilo i to je to. Takođe, kada dostavljam robu ili na mnogo mesta (npr. autobuske stanice, redom) ostavljam neki vid reklamnog materijala, ne moram da gasim auto, gnjavim bravu, nego samo izbacim iz brzine i kasnije stisnem kvačilo.   :wave:

silent

Mislim da će se opcija isključivanja SS sistema vremenom izbaciti iz upotrebe, pa nećemo ni moći da utičemo  :ne:

slavko_bgd

#227
Neće. Zbog homologacionih i emisionih budalaština S&S mora da bude aktivan svaki put kada se ponovo pokrene motor nakon gašenja.  A iz razloga što samo vozač može da proceni da li mu S&S treba ili ne, taj sistem ne sme da bude bez mogućnosti da ga vozać isključi. Pogotovo ne sme biti takva izvedba  kod vozila sa automatskim menjačima. Ko je po gradu vozio automatika sa S&S-om razumeće o čemu pišem...

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
S&S mi je najcesce iskljucen.
Isto. U Beogradu mu ne vidim svrhu, u Parizu na primer ima smisla koristiti ga.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Prilikom prvog angazovanja S&S (hladan motor), auto proguta neku knedlicu. To je pravilo, najverovatnije softverska stvar, ali navodim i to.
Tema za proveru.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Prilikom kratkih zaustavljanja, od desetak do 15 sekundi, uhvatio sam sebe kako često držim pedalu kvačila stisnutu, da izbegnem učestala anlasovanja. Ne volim da držim nogu na pedali, pa isključujem sistem.

Zato isključujem S&S.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
U dva navrata je sistem ugasio auto u mestu, a onda, zbog dužeg zastoja, nije hteo da pokrene motor. Nalazim da je to napravljeno iz bezbednosnih razloga (da se ne pokrene motor u garazi i sl.), ali to cenim kao nebezbedno.

Jedan od uslova za potpuno isključenje S&S-a je vreme. Tu se ne slažem s tobom i mislim da je to bezbedno i da treba tako. Pogotovo ako su tokom "dužeg zastoja" otvarana vrata, otkopčavan pojas vozača itd...

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Osim toga, koja god da je logika, cesto i pokrene motor pre stiskanja kvacila, pa moja teorija o bezbednosnim razlozima pada u vodu.

Kod Dačija osnovni uslov za pokretanje motora kada S&S normalno radi je napon akumulatora odnosno potrošnja struje. I nikada se, ako je sve ispravno, neće pokrenuti motor ako manuelni menjač nije u N.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Nije svakom podešen sistem na isti način (szs  :ziveli: )

Naravno, ako si mislio na benzin, dizel ili LPG. Razlikuje se podešavanje između brendova, modela, nivoa dodatne opreme itd. S&S je prvenstveno funkcija kontrolera motora pa onda svih ostalih kontrolera koji učestvuju u radu te funkcije.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Kod 0.9 motora sa plinskim uređajem, ako se ručica menjača gurne u "prvu" dok još anlasuje (aktivacija "Starta"), menjač "zapne". Bezvezan osećaj. Naučio sam na to, ali svaki put kad supruga sedne za volan, na prvih nekoliko semafora, desi joj se isto. Slavko_Bgd je opisao vid prevencije.

Jesam: gurnuti menjač u brzinu nakon gašenja motora. Nisam rekao da se u tom slučaju motor neće nikada pokrenuti dok se ne stisne kvačilo (sasvim logično, zar ne?) što znači da može doći do pražnjenja akumulatora ispod dozvoljenog nivoa napunjenosti usled dugog stajanja tako. Činjenica je da kod Dačije 0.9 , pogotovo kod 0.9LPG u LPG modu "verglanje" traje malo duže nego kod na primer Renaulta, Nissana, čistog benzinca i dizel-motora. Jedina prevencija je ne vršiti nasilje nad sopstvenim menjačem i sačekati da motor normalno "sastavi" pa ubaciti u brzinu. Nisu to minuti ili sati, to su fragmenti sekunde. Čemu žurba kad ispred i iza nas na semaforima svi ionako spavaju i bleje?

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
U nekoliko navrata sam (moja greška) izašao iz auta ("Stop" aktiviran), a onda se nisam dugo vratio u auto (najčešće zbog posla u radnji). U tom slučaju svi potrošači ostaju uključeni (ventilator, muzika, farovi, osvetljenje table, kamerica i sl.) što smatram nebezbednim.

Nije nebezbedno nego je da tako kažem jeftino, uz svo dužno poštovanje i na osnovu upoređenja sa drugim vozilima iste grupacije. Svako vozilo Dačija , osim novog Dustera koji se samo zove Dačija a broj šasije ima Renault (VF1), je vozilo isključivo sa ključem koji ne može sam da se okrene u bravi i skine s kontakta. Kada je vozilo sa beskontaktnim ključem/karticom - sve bi se isključilo u S&S-u odmah nakon otvaranja vozačevih vrata. To tako radi.

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
U toku rada klima uređaja, kada se aktivira "Stop", u autu postaje jako zagušljivo i neprijatno.

Normalna stvar. Isto se desi i kad radi motora a ne radi kompresor klime kojeg pogoni motor. Pritom je na svim Dačijama osim sada novog Dustera manuelna klima. Da je automatska klima sam auto bi pokrenuo motor i još napisao  na dispeju " Stop and Start inhibited due to termal comfort" . U najskupljoj varijanti to bi možda ispisao i ćirilicom  :write: :)

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Mislim da je bilo još nešto (nevezano za cenu akumulatora), ali ne mogu da se setim.

Akumulatori jesu skuplji ali i dugotrajniji. Druga tehnologija uslovljena S&S-om i uopšte upravljanjem punjenja i pražnjenja akumulatora. Nešto kao kada bi smo uporedili stari mobilni telefon sa NiCd(NiMH) baterijom i novi sa Li-Ion (Li-Polymer) baterijom. Jedno traži drugo i to tako ide. Anlaser je isto mnogo kvalitetniji i samim tim verovatno i skuplji u odnosu na klasičan bez S&S-a. 

Citat: Veterinar poslato 03.01.2019. - 16:06
Korisna je stvarčica ako se slučajno, greškom vozača, ugasi auto - samo se stisne kvačilo i to je to.

Da, apsolutno se slažem s tobom. I svakako doprinosi bezbednosti u saobraćaju u takvim situacijama. To je takozvana "antistall" funkcija S&S-a. Pogotovo mi znači kada na primer iz Dustera 1.5dCi 4x4 sednem u bilo šta drugo s manuelnim menjačem i po navici iz Dustera nameračim da krenem 2-gom brzinom. "Ugasi se ki licna al' upali ki mina", što reče neko svojevremeno :)




MitarMrgulic

Drugari,
Kolika je realno ušteda sa ovim sistemom s&s... Može li se uštediti 0.5 l na 100 km?

Veterinar

 :ne:

@Slavko_Bgd  Hvala! :ziveli:

Nisam siguran da li se u uputstvu za upotrebu automobila (u autu je, a on je 150m od kuće, ja sam sa bebom, pa ne mogu da odem po uputstvo) spominje da se posle dužeg zaustavljanja motor neće pokrenuti. Skroz logično kad se otvaraju vrata, otkači pojas i sl., svakako. Meni se prvi put desilo to na autoputu, policija je zaustavila saobraćaj na duže vreme, čekao se prolazak neke bitne zvanice, a onda pustiše saobraćaj. Automobili levo i desno od mene su krenuli, a ja kao sirotan stiskam ono kvačilo.  :laugh1: Tuljan.

Menjač ne silujem, ušao sam u štos, ali mi se desi greška ponekad ako iz ženinog auta (kad ga vozim nekoliko dana (Sandero 1.2, nema S&S)) sednem u svoj. Takođe, žena ne vozi često moj auto (sada je to veoma retko), ali kad sedne za volan podsetim je da isključi sistem iz više razloga. ((Računica je da, ako se tokom dana ide na dve relacije, sa dva različita automobila, da 0.9 (zbog TNG uređaja) ide na dužu relaciju, pa kome zapadne.))

:wave:

slavko_bgd

#230
Nema na čemu, taman posla  :ziveli: Učimo zajedno. Sad sam pogledao uputstvo za upotrebu na hrvatskom jeziku, ne moraš ići do auta. Funkcija S&S je stala na 3 strane sa sve ilustracijama i onim upozoravajućim tekst-boksovima. Tu ne piše mnogo toga što se odnosi na S&S, samo najvažnije informacije  A znaš i sam da kad bi sve pisalo u uputstvu to bi bilo debelo kao "Enciklopedija Britanica" pa niko ne bi čitao ni ono najosnovnije :)

@MitarMrgulic:
Ne može to tako da se posmatra, isto kao ni poređenje potrošnje u ECO modu. Poenta S&S-a je kad se živi u gradu kao što je Pariz koji sam pomenuo i u jutarnjem špicu relacija od 3.2 km se prelazi za 20-25 minuta motori ne laufaju bez potrebe na leru. Naročito kad se zadesi zastoj u podvožnjaku, tunelu i slično. Ušteda goriva sa S&S-om je sekundarna, primarno je smanjenje buke i zagađenja. Možda u tim uslovima koje sam naveo može da se uštedi gorivo u intervalu od 15-18 minuta stajanja u mestu, jer realna vožnja na pomenutoj relaciji traje od 5 -7 minuta. U vožnji od 30 minuta sa 5-6 stajanja na semaforu od cca 1 minut ne vidim da se nešto može uštedeti značajno sa S&S-om. Možda i može, ne znam...

LeNgenda

Mislim da je u ovoj temi uvek primenljiv odgovor tipa "na`rani prasici i ne diraj dugmici".

Utoliko pre sto se na Dacijama volan ne iskljucuje/ukrucuje kad se motor ugasi na semaforu, pa nema moguce paranoje po tom pitanju.

Ne obracas paznju, vozis normalno i uvek budes nezan prema automobilu, tako nista nece krcati, zapinjati ili skripati.

MCV-a vozim na isti nacin kao Sandera, sa jedinom razlikom sto MCV trazi vise gasa da bi se vozio bez cimanja, S&S donese prijatnu tisinu na dok cekam na semaforu.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

slavko_bgd

Nema paranoje ni u vozilima kod kojih se isključuje servo-asistencija upravljača u režimu S&S, podrazumeva se da je korisniku neko to objasnio.

saša61beograd

#233
Citat: slavko_bgd poslato 03.01.2019. - 23:42
Ušteda goriva sa S&S-om je sekundarna, primarno je smanjenje buke i zagađenja.
Smanjenje zagađenja je direktno srazmerno smanjenju potrošnje.Ako je smanjenje potrošnje sa S&S nemerljivo i diskutabilno,onda su i ostali benefiti nemerljivi i diskutabilni.
Poštovani kolega,sa zanimanjem sam pročitao ovo što si napisao,ako si hteo da objasniš i opravdaš postojanje S&S sistema,kod mene nisi uspeo.I dalje mislim da je S&S inženjerska egzibicija bez realnog opravdanja,pogotovo na motorčiću od 900/1000 kubika.
Uostalom,neka neko na forumu ko ga ima, napiše koliko ga je usrećio S&S sistem.Svi samo pišu o tome kako ga isključiti i,uopšte, kako se izboriti sa njim.

Raja

Saša61, pojedinačno se ne uštedi mnogo ali pogledajmo globalno. Npr. 200000 vozila u Beogradu (recimo da  svi imaju S&S) neka uštede samo 0,5 litara mesečno to
je 100000l manja potrošnja samo u Beogradu, pa dvanaest meseci....

saša61beograd

#235
Kad se već bavimo računanjem:prosečan vozač pređe mesečno 1000km i potroši 70 litara goriva.Ovih 0,5 litara je ušteda od oko 0,7%!!!
Postoji milion jednostavnijih načina da se uštedi 0,7% goriva.I šta uopšte znači ušteda od 0,7%,lokalno i globalno?
Zatim,200.000 vozila je trećina vozila u Beogradu.Znači da je ušteda ukupna zapravo samo trećina od 0,7%.
Zatim,0,5 litara je oko 70 dinara mesečno.Otprilike da za 5- 6 godina pokrije razliku između običnog i S&S akumulatora.Znači,svo zezanje i cimanje je gratis (džabe).


nik


slavko_bgd


szs

Jeste malo nezgodno leti sa klimom ali ako osetiš vrućinu isključiš i gotovo.
S&S mudruje, dumuje i radi kako on hoće a ja ?
Ja sam se navikao. Vozim i uživam u vožnji  :friends:

Nešto drugo mi smešno
Koliko smo mi zapravo robovi navika.
Da smo mi matori pre 30-40 godina učili da vozimo na kolima sa s&s a sada to neko ukinuo.  :Smiley:
Pa svi bi kukali da to vrate  :lau:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Keka

Mislim da ste pomesali babe i zabe.

S&S je uveden da bi se proizvodjaci na njima najjeftiniji i najlaksi nacin uklopili u nove ekoloske norme. Npr, pre S&S auto emituje 115 g CO2 po nekom standardizovanom testu (potrosnja goriva je od sekundarnog znacaja). Da bi  se uklopio u normu, ubacili S&S, spustili emisiju na 105 g CO2 i prosli na perfidan nacin. Primera radi moj 1.2 TSI sa 4 cilindra u leru trosi 0,4 litre na sat.

Drugi nacin je strojenje velikih motora, npr 2.0 TSI je imao 320 KS, pa 300 KS, pa 280 KS, sad sa najnovijim Euro normom ima 270 KS.

U sustini S&S radi posao, ali je pitanje globalne cene te "ustede". Kod nas u histeriji (namerno?) desinhronizovanih semafora sa nepoznatim vremenom cekanja na zeleno svetlo, u kolonama koje 10-15-20 km se krecu mic po mic (aerodrom-lasta npr.) ovakve zezalice su nekorisne i iritiraju.

Cak sam negde procitao diskusiju na temu koliko je potrebno da motor bude ugasen da mi anulirao potrosnju energije (gorivo, struja) za startovanje, ali se ne bih upustao u takve tancine.

Srecan sam sto nemam S&S iako mogu da ga softverski aktiviram, samo mi treba AGM akumulator umesto postojece baterije za telefon od 36 Ah.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!