S&S sistem

prethodna tema - sledeća tema

dekiv68

Citat: Veterinar poslato 24.10.2016. - 18:07
Hm, ajd' sad ja da pitam. Vozio sam danas po gradu dva i po sata ukupno. U toku te vožnje, stop/start je radio dvadesetak puta. Nakon toga sam naišao na gužvu na autoputu (zatvoren saobraćaj od strane policije), desio se "stop", ali kad sam za 20 min stisnuo kvačilo, nije se desio start. Auto sam palio na ključ, a posle toga je u vožnji radio s/s normalno. Da li se nekome to desilo do sada?  Imao sam situacije gde sam napuštao vozilo u "stopu" i nakon nekog vremena, kada bih se vratio, start ne bi radio, ali ovo je prvi put ovako...

Danas, na relativno toplom vremenu oko 15h upalim auto i na trećoj po redi raskrsnici, bez semafora, 5 minuta od pokretanja auta, stanem i izbacim iz brzine i s&s ugasi auto, iako je još radio na benzin (najverovatnije nije još postigao temperaturu za plin). Otvara mi se raskrsnica, stiskam kvačilo, ubacujem u prvu i ništa  :ces:. Dok ja ponovo stiskam kvačilo pa naizmenično dugme za s&s, ništa se ne događa osim besomučnog trubljenja automobila koji su u koloni iza mene  :ranting:. Najzad restartovah auto na ključ i odguših raskrsnicu koju sam pošteno blokirao. Veoma neprijatna situacija. Ovo je prvi put da me s&s izneveri za 5000 km, ali je veoma neprijatna situacija.

Veterinar

Verujem da je neprijatno. Ne znam zašto se to dešava...

Meni je bilo zanimljivo pre neki dan, dao sam mali gas pri ulasku u garažu i auto se ugasio. Pritisnuo sam kvačilo i motor se pokrenuo. Za auto-školu dušu dao.

dekiv68

kao da mu je comp zabagovao. ako su tačne dosadašnje tvrdnje na ovoj temi ne bi trebalo da ugasi motor ako još nije prebacio sa TNG na BMB tj. ako nije postigao radnu temperaturu. Možda je zbog toga upao u neku IF petlju i zabagovao  :conf:

Veterinar

Kod mene gasi motor daleko pre prebacivanja na TNG. To zavisi od podešavanja na koliko stepeni prebacuje na plin, pretpostavljam.

szs

#109
Za one koji su zainteresovani evo današnjeg epiloga u Reno Sava
Koga ne zanimaju detalji neka skokne do poslednjeg reda prvog pasusa gde je njihov zaključak  :write:

Elem, jako ljubazni u servisu da ti je prosto neprijatno. I kafica i lepa reč i .. zbunjivanje problemom. Jednom rečju, nisu imali pojma šta mu je.
Dijagnostika, proba pa češkanje iza uva. Nagadjanje. I za njih je sistem nov i pored toga što su bili ekstremno ljubazni (moram to da ponovo istaknem) nisu imali blage veze šta je sa autom a naročito posle test vožnje gde se nije ni jednom aktivirao S&S. Original Renault dijagnostika nije pokazivala ni jednu grešku. Prvo im je bio sumnjiv prekidač na kvačilu pa napon na akumulatoru (to je meni i dalje najsumnjivije) jer je dijagnostika pokazivala na novom autu koji je upravo došao sa vožnje samo 69% napunjenosti. Uterali ga u servis ponovo i priključili na punjač. Nakon dobrih 50tak minuta i rada na komjuteru odoše ponovo na test vožnju i rekoše da je sada OK. Navodno zabagovao software i zapamtio neku malu vrednost akumulatora (odakle mala vrednost na novom akumulatoru?) pa su remapirali/resetovali i sada bi trebalo da je OK.
Na kraju rekoše: "Sada je OK ali ako se ponovi dodjite ponovo pa nastavljamo trouble shooting."

Ja sam nekako više ubedjen da je akumulator u problemu i da će morati da se zameni ali to ćemo videti za par dana.
Od servisa do kuće ima nekih 4-5km i auto se stvarno lepo gasio i palio na svakom semaforu i stajanju.
Videćemo :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

hobbista

Nema šta on da pamti malu vrednost. Očitava trenutnu vrednost i prema tome dozvoljava ili ne S&S  :ne:

Deluje da si blizu rešenja samo je pitanje da li akumulator ne drži ili se nedovoljno puni.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

szs

Prilikom test vožnje nosili su komp sa dijagnostikom prikopčanu na auto. KAŽU .. probali su opterećenje tipa grejač zadnjeg stakla, farovi, i sl i da dobro puni. Zato mi i najsumnjiviji u celoj priči akumulator. Naročito kada mi je rekao da košta kod njih oko 200e. Verovatno pokušavaju sve da ne utroše materijal. Ne kažem da sam u pravu. Jednostavno logika  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

Stavi neki voltmetar pa prati punjenje.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

szs

Kako reče Vihor, izmerih voltažu preko OBDII (nemam digitalni voltmetar)
Rezultati:
Nakon davanja kontakta i spajanja sa OBDII prvo očitavanje je bilo 11.7V pa je malo poraslo do 11.9V

Upaljen auto i voltaža raste čak do 14.9-15V (nisam u tom trenutku uspeo da uradim screen shot) ali vrednost na slici je isto mnogo velika

Napravio samo 5km i probao pod opterećenjem. Sve vreme drži izmedju 14.5 i 14.9
Kasnije oko 17h danas opet probam. Kao što se vidi na slici motor nije stigao ni da se ohladi potpuno do spoljne temperature.

U toku vožnje je opet išao do 14.8-14.9v
Sve to nakon 20km predjenih juče (kada je samo jednom odradio S&S) i 5+5km danas!? Šta će biti na -20c ako je na 9-10c ovako?
Sutra imam nekih 60tak km pa ću videti. Definitivno miriše na akumulator.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Sir Oliver

Citat: szs poslato 28.10.2016. - 18:49
P Zato mi i najsumnjiviji u celoj priči akumulator. Naročito kada mi je rekao da košta kod njih oko 200e.
Šta bre košta 200€?????
I drink to make other people more interesting.

miki-bgd

@szs
Imam skoro sam ugradio voltmetar na upaljac, uporedjivao sam, pokazuje voltazu jako jako slicno kao i OBD  :dobro:
E sad, ako ti znaci podatak, za ovih mesec dana pri kontaktu ni jednom voltaza nije bila ispod nekih 12.3V a uglavnom je na oko 12.5V, pa sto kazes deluje da je 11.7V problematicno.

@Sir Oliver
Pa lepo 200€ - majstor skokne do Rumunije, malo do Transilvanije obidje Drakulin dvorac i onda u povratku kupi Rombat jeftino.

:crazy:


saša61beograd

Normalno da u ovlašćenom servisu sve ima nenormalnu cenu.200 evra sigurno nije redovna cena akumulatora za S&S Dačiju.Ali je moguće da je otprilike dupla u odnosu na standard.To znači umesto 60-70 evra,bila bi oko 120-140.Da bi sve imalo smisla,S&S bi morao da između dve zamene akumulatora uštedi oko 60-70 litara benzina,ili 130-160 litara plina!!!Po meni,naučna fantastika.
Za utehu ostaje neki pozitivan uticaj na životnu okolinu i osećaj da se vozi auto koji je "u trendu".

Veterinar

Citat: dekiv68 poslato 31.07.2016. - 15:57
Iz Fifth Gear su ispitivali učinak S&S sistema tj. vozili su sa 1l dizela, pod istim uslovima (isti auto, ista putanja) sa ili bez dotičnog. Rezultat: sa isključenim S&S prešao 12,8 milja, a sa uključenim S&S prešao 14.2 milje. iako se na oko 8 milja S&S automatski isključio tj. auto se sam upalio bez kvačila, jer je akumulator bio dovoljno ispražnjen, prešao je za 11% veću razdaljinu  :hall:.

Ako se ne varam, to je ušteda od 9.9%. Dakle, ako auto sada troši 7.1 l plina/100 km, da isključujem SS trošio bi oko 7.9. Ušteda je oko 0.8 l plina na 100 km. Ako je tako, to je po trenutnim cenama oko 56 dinara / 100 km. Za četiri do pet godina (kako stvari stoje, za četiri) ću preći 100000 km, a pretpostavljam da će akumulator toliko izdržati. Po trenutnim cenama S/S sistem će uštedeti u tom periodu 56000 dinara. E sad, ako uzmem u obzir da ću voziti puno otvorenim putem, mogu slobodno prepoloviti ovu uštedu, i dalje hipotetsku. To je 28000 dinara za četiri godine, ako vozim na plin. Da je u pitanju benzinac, ušteda bi morala doći više do izražaja. Pozitivan uticaj na okolinu stoji.   :to:

szs

Update 2
Jutros isto. 11.9v a auto pali na pola ključa. Prekidač za isključenje S&S definitivno NE radi odmah nego kad se steknu neki njegovi uslovi. Kod autokomande probam i odradi iz prve. Na Gazeli, u koloni, S&S radio par puta pa sam ga isključio jer sam hteo da se lepo napuni akumulator i da vidim da li je do toga. Punio nakon polaska do 15v pa se smanjivao do 12.8-13. Kad uključim bilo kakav potrošač on poveća napon.
Ujedno primetim i da ventilator radi na mahove u ritmu punjenja. Baš se čuje razlika u obrtajima ventilatora kada je 13v ili 15v.
E sad nakon dve ture od 27km (55km) i rada motora od oko 1h15min, stanem na semafor 500m posle auto puta i ništa! S&S ne odradi tu ali odradi na sledećem semaforu. Pošto je bio uključen Torque pogledam napon 12.2-12.1-12-11.9 (motor ne radi) i tad mi se upali zeleno i nisam mogao da pratim dalje. Prilikom starta padne na 10.6v (ako je verovati OBD).
Nakon toga puni opet do 15 pa padne na nekih 12.8-13 i tu se vrti.
Sutra ću da probam sa unimerom koji ću dobiti od prijatelja da izmerim napon posle podne nakon sat-dva stajanja.
Sve više mi ne miriše nego smrdi na akumulator

@Sir Oliver
Tako mi reče onaj lik u servisu. Verovatno da je kod njih tako kad je običan akumulator za moju staru 1.4 kod njih oko 11.000 ali dobiješ 25% popusta na cenu ako im daš stari na reciklažu pa ti izadje novi oko 8.500din.
Veruj mi da se nisam raspitivao mnogo jer je auto u garanciji i zabole me koliko će da ih košta zamena. Sam čovek reče a da ga nisam ni pitao.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

#119
Citat: Veterinar poslato 31.10.2016. - 12:52
Ako se ne varam, to je ušteda od 9.9%. Dakle, ako auto sada troši 7.1 l plina/100 km, da isključujem SS trošio bi oko 7.9. Ušteda je oko 0.8 l plina na 100 km. Ako je tako, to je po trenutnim cenama oko 56 dinara / 100 km. Za četiri do pet godina (kako stvari stoje, za četiri) ću preći 100000 km, a pretpostavljam da će akumulator toliko izdržati. Po trenutnim cenama S/S sistem će uštedeti u tom periodu 56000 dinara. E sad, ako uzmem u obzir da ću voziti puno otvorenim putem, mogu slobodno prepoloviti ovu uštedu, i dalje hipotetsku. To je 28000 dinara za četiri godine, ako vozim na plin. Da je u pitanju benzinac, ušteda bi morala doći više do izražaja. Pozitivan uticaj na okolinu stoji.   :to:
Izvini,ali moram malo da ti kvarim (kao svaki matori skeptik).
1.Fifth Gear je zabavno komercijalna pojava,a ne neka kredibilna ustanova.
2.Testiranje sa 1l je neozbiljno (mali uzorak).
3.Isti auto,ista putanja,ali da li su i uslovi saobraćaja bili isti (da li je voženo u realnom saobraćaju ili na test poligonu,u kontrolisanim uslovima to ne znamo).
4.Ne znamo koji je auto testiran;Range Rover sa 4000 kubika i Sandero sa 900 ne daju iste rezultate,ni u relativnim, ni u apsolutnim vrednostima).
5.S&S se na njihovom testu ugasio posle 8 milja.Kakvu korist onda od njega imaju oni koji dnevno voze 200 milja (taksisti,recimo).
6.Ne znamo koliki je prosečan vek trajanja akumulatora za S&S u odnosu na standardni (naročito u preovlađujućoj gradskoj vožnj).
7.Mislim da je zbog svega ovoga podatak od 9,9% uštede vrlo sumnjiv.A onda tvoja računica pada u vodu.
Voleo bih da nisam u pravu,ali kad procenim da nas korporacije ja*ebavaju,onda to često tako ispadne.Pozdrav od matorog skeptika!