Nadogradnja softvera - ECU na 0.9 TCe

prethodna tema - sledeća tema

Boqy

Na nemačkom forumu dosta pričaju o ovome, koliko vodim to su vozila proizvedena 2017. god.
Svi su zadovoljni i kažu da auto mnogo bolje radi, nema trzanja zbog klime i sl.
https://www.dacianer.de/threads/tce-90-motor-update-software.33127/

Da li je ovde nekom ikad ponudjeno da mu se uradi apdejt?

szs

Koliko mi se čini, oni su dužni to da odrade na obaveznim servisima i ne pitaju. To se desilo i u SRB sa npr 1.5 dci update.
Medjutim, na tom istom forumu piše da nisu svi dobili update i da se čeka da izadje.
Najbolje da se raspitaš u RS npr ako i tebe muči problem sa prihvatanjem gasa kada je hladan i "skakanje kao kengur" ili rad u ECO modu kako to opisaše švabe.
Ako je samo klima...
Nije za utehu ali retko koji motor ispod 1.5 npr ne oseti klimu pa makar imao 200ks
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

slavko_bgd

Ja koliko sam čuo je da se ili vlasncima vozila pošalje poziv za dolazak u servis radi reproga ili se pri dolasku u servis bilo kojim povodom u sistemu vidi za taj broj šasije šta je obavezno da se odradi.

Vozio sam više ganc-novih Dačija sa 0.9tCe: svaka oseti trzaj pri uključenju klime i oseti se pad snage motora. U ECO modu vozila sa tim motorom su izuzetno lenja a naročito pod klimom. I da, tačno je da samo 1.5dCi bez obzira da li je 75 ili 110ks  praktično ne oseti rad klime zahvaljujući svom obilatom obrtnom momentu.
To je to, fizika je neumoljiva.

LeNgenda

I da niko ne smetne sa uma da je taj motor do 1800-2000 obrtaja obicna kosilica od 900 kubika.

Tek posle to postaje motor kakav treba da bude.

Moj 1.4 MPI oseti klimu. Sa cetvoro u kolima i klimom taj auto umre.

Sa cetvoro u kolima, punim gepekom, klimom i to na Taru, 0.9 tCe vuce kao mutav cim predje 2000 obrtaja.

Ako ima softverski update da to bude jos bolje, sjajno.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Boqy

Nije problem gubitak snage sa klimom, to je normalna stvar.
Vozio sam i ja 1.4, mrtav sa klimom ali je tako, nakon paljenja klime prilagodiš stil vožnje i teraj.

na 0.9 TCe se kompresor pali i gas i na svakih 10 sekundi, ne smeta gubitak snage, nego što 10 sekundi imaš punu snagu pa 10 nemaš i tako u krug, intervali zavise od temperature i brzine ventiralora, na četvrtom podeoku skoro pa ne gasi kompresor.
Npr. krećem sa semafora, normalan gas i on baš u tom momentu reši da upali kompresor, taj gas više nije dovoljan, auto prestaje da ubrzava, ti stisneš jako gas da krene da ide, posle 10ak sekundi opet ugaso kompresor, onda moraš da popustiš gas, malo sam karikirao, ali je tako.

Drugo kažu da nemaju više turbo rupe, da linearno ubrzava. Videćemo, mora da ide na komp da bi se videlo dal će da ponudi nešto.

Keka

Nije samo do motora, i od samog kompresora i sistema klimatizacije puno zavisi.

Dacia ima najobicniji, najjeftiniji sistem klimatizacije koji radi 100% ili ne radi uopste, (ovo sa pali-gasi kompresor znaci da je nesto neispravno, ne sme tako da se ponasa).

Jeste off ali karting ima climatronic sa automatskom regulacijom klime, nesto kao inverter. Nema klik i trzaj pri paljenju, ne oseti se u voznji da radi, osim sto ponekad kompresor diskretno zarezi pri vecim obrtajima ili se cuje ventilator hladnjaka kad ukljuci drugu brzinu.

Oba sistema bi trebala da imaju opciju da se pri patosiranju gasa klima iskljucuje. Na Loganu mi to nikad nije funkcionisalo, ovde ne znam da li funkcionise.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boqy

U AK Kompresor i Reno Sava kažu da je sa klimom sve OK, gasi kompresor da se isparivač ne bi zaledio. Što veća brzina ventilatora, ređe gasi.
Demo vozilo u Reno Savi se isto ponašalo, ako imamo još nekog na forumu da potvrdi da se isto ponaša, to je to.

Vladan P

To sa klimom je tako.
Često se pali i gasi.
I logično je da se ,sa malim motorom, oseti rad klime.
Malo viši obrtaji (malo jači ''gas'') to uspešno sređuju i meni to ne predstavlja problem.

Međutim ,pomenuta nadogradnja bi ovom motoru dobro došla da se ispegla turbo-rupa i da elegantnije prima gas na nižim obrtajima.
Ovako se mora kvačilom balansirati da bi kretanje bilo bez cima.

Bio bih vrlo zainteresovan ako bi se ukazala mogućnost da se ta intervencija obavi na mom automobilu.
Zajedno smo skupa !

jovan

U RS su mi odradili instalaciju novog softvera 02.2018. na redovnom servisnom pregledu. Nema izbora, objasnili su mi da je to obavezno, i da je naređeno iz FR. Bezbolno preko laptopa, malko traje, par restarta, i probna voznja da ECU pokupi očitavanja. Naravno besplatno. Cim prilikom polaska je značajno manji, turbo rupe kao da nema, ali je ona eksplozivnost malo ukroćena. Zuji i dalje, samo je moj osećaj da pre bio za nijansu potentniji.

Vladan P

#9
Sada sam zvao Reno Sava.
Kod njih sam radio redovan servis u novembru prošle godine.
Pitao sam da li je na mom automobilu (2015. godište) odrađeno ažuriranje- kaže da nije.
Kada se prevede ono što je (verovatno prezauzet) njihov čovek pokušao da kaže  može se zaključiti da oni dobijaju naloge sa brojevima šasija za vozila na kojima je potrebno da se ažuriranje uradi.

Jednostavno-nekima rade nekima ne.

Mene sad zeza to što sam video da se tip sa priključenim laptopom bavio desetak minuta sa mojim kompom  , a da sam sam nakon tog servisa primetio simptome koje je lepo opisao Jovan - ''ali je ona eksplozivnost malo ukroćena. Zuji i dalje, samo je moj osećaj da pre bio za nijansu potentniji.''

Mislio sam da je to neki moj subjektivan doživljaj ali sad više nisam siguran.

Opet, ne vidim razlog zašto mi ne bi rekli da je to urađeno.
Zajedno smo skupa !

Veterinar

Zbog paljenja lampice ubrizgavanja (pravougaonog oblika, sa cik cak linijom) u zutoj boji prilikom ubrzanja na autoputu u Reno Savi dogovoreno reprogramiranje u utorak. Javljam utiske.

Veterinar

Urađen reprogram. Ne primećujem razliku u odnosu na pređašnje stanje. Moguće da moja čula nisu dovoljno istančana, ali opet mislim da bih nakon 85000km umeo da osetim neku razliku. Drugim rečima, auto je išao odlično, ide i dalje.  :ne: