Kvalitet i cene gasa

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Pa ajde da teramo inat i vozimo svi na benzin?  :crazy:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

To nećemo sigurno :hihi1:, ali bez obzira očigledno je neko veštačko držanje cene u Bg, evo čak i Mladenovac, Aranđelovac imaju manju cenu od Bg, (Aranđelovac je u februaru kad sam bio imaop manju cenu za 5 din od Bg, a slepo crevo, vezano za saobraćajni položaj), često sipam u Mladenovcu i obično je cena par dinara niža od Bg, pritom u Mladenovcu imaš tri pumpe za TNG u gradu i dve na prilazu (Vlaško polje), a ako negde bi tržište trebalo da spušta cenu to je onda Beograd, s obzirom na broj pumpi i broj snabdevača, ali avaj, tamo najjače cene, oće reći nem veze sa tržištem :c0:!!

Loganovac

Apsolutno se ne slažem. Politika cena koju vode u potpunosti je podređena maksimizaciji profita, nema tu ljubavi ni regionalne bolećivosti, to je osnovni zadatak dobro plaćenih menadžera prodaje. I ne radi se to baš trange-frange metodom, imaju oni razrađena scenarija i procene prometa u zavisnosti od varijacije cene i u skladu sa tim se i ponašaju.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

E vidiš tu se ja sa tobom slažem (cena podređena maksimizaciji profita) i faktički dokazujemo da cena u Bg nema veze sa tržišnom, jer ako se ide na maksimaciju profita, što je logično sa stanovišta prodavca, meni je u interesu da moju najveću cenu maksimalno realizujem, e sad ako ja držim masimalnu cenu, a moja konkurencija par dinara manju maksimalnu njihovu cenu, uz isti kvalitet goriva, onda je logički da će kupci ići kod njih, a ne kod mene i tada ja nemam maksizaciju profita jer isti TNG nemam kome da prodam, pa šta treba da radim, naravno da spuštam cenu na istu ili nižu od knkurencije, ako hoću da imam obrt, e to kaže tržište! A preksa kaže da kod svih u Beogradu (osim do skora OMV vikedom) ta cena je bila slična ili ista, što onda znači da postoji nekakvo usmeno ,,razumevanje'' da tako i ostane na tom delu tržišta (što nije slučaj u Novom Sadu), e onda se to ne zove tržišna utakmica nego najverovatnije kartel!!! :palica:

Loganovac

Tržišna cena = maksimalni profit.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Maksimalan profit=maksimalna (dogovorena) cena koja ne dovodi do pada ukupne zarade.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

 :offtopic: Momci, vi ste očigledno bežali sa nekih časova...  :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Da zakljucimo diskusiju: cena u Bg je mnogo veca u odnosu na NS zato sto im se moze.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


jasho

Odnosno zato što su se ,,razumeli'' da tako bude, pored što im se može! :palica:

VaskezNS

Poredite dva različita tržišta - tamo gde je kupovna moć veća i cena ide na gore.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

jasho

Teško da je kupovna moć veća u recimo Mladenovcu nego u Novom Sadu, i mislim da su NS i Bg tu negde po kupovnoj moći, ali kupovna moć ne bi trebala da bude razlog zs cenu TNG, osim ako to neko nije odlučio, tržište sigurno nije!

kiconix

Kao sto sam i rekao jos pre par godina, sednu lepo na ruckic, dogovore se koliko im treba i to je to. Inace, gas se uvozi iz inostranstva i delom proizvodi u Srbiji. To znaci i da u NS i u BG i u NI imaju isti cenu pri nabavci, e sad, dalje mozemo samo da se prisecamo (sto bi rekao Sojic) otkud nam ovakve cene.

VaskezNS

Citat: jasho poslato 04.05.2014. - 18:43
... i mislim da su NS i Bg tu negde po kupovnoj moći...

Ovde se duboko ne slažemo. Do '90. je Ns bio mašala ispred Bg (BDP), sada je daleko iza. I zato verujem da je prosečan promet na nekoj od pumpi na teritoriji Bg zasigurno veći od prometa na teritoriji Ns. Ponuda postoji i tamo i ovamo, samo je pitanje gde potražnje ne manjka. Tamo gde je potražnja veća i cena je veća. A potražnju određuje privredna aktivnost, kupovna moć i...da se ne vrtimo u krug, za mene to je to, ne verujem ni u kakvu teoriju "zavere" sa tajne večere korporativno-elitnih menadžera gasnog lobija.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Ma da.  :cool:

Nego, onda ispada da je u Požarevcu kupovna moć do yaya pošto cene ubivaju ki nove cipele, a privredna aktivnost nam cveta, imamo jednu jaku i nijednu slabu firmu u gradu, ne računajući javna preduzeća, škole i bolnicu...  :doh:

Nego, dobro si rekao, promet, odnosno tržište.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

Loganovac zaboravio si zatvor  :to:

Ako promet pada, a cena nije ispod granice rentabilnosti (u smislu da ti nisu troškovi veći kad ne prodaješ i nije ispod nabavne, mada čak i tad postoji kombinatorika) ono šta radiš jeste da spustiš cene pa da onaj koji nema para da se voza možda kaže vid' pošto je gas, mogu sebi priuštiti da sipam  i da odem do sela po kokoš, paradajiz, rakicu itd. odnosno tržište kaže, ako promet pada ideš na akcijske cene, sa kojima povećavš promet i time i obrt sredstava plasiranih u TNG koji ti stoji jer ga ne prodaješ, pogotovo što kod TNG postoje sezonske oscilacije u ceni vezano za sastav i samim tim cenu nabavke istog, i većini slučajeva svi koji rade  nabavke rade mnogo ranije po sistemu fjučersa.