Kvalitet i cene gasa

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Danas videh na pojedinim pumpama cenu od 101.4 pa da cestitam.

dekiv68

#1261
Danas na Europetrolu sipao za 97.9 din.
Sve u svemu ode gas u propas.
Mada ovo nije najviša cena koju sam platio za plin, pogledavši u arhivu davnog 24.septembra 2017. sam u Haniotiju sipao plin po ceni od tadašnjih 102 dinara, kada je u Tabanovcima koštao 62 dinara, a na Europetrolu Viline vode 67,9 din

Loganovac

#1262
Istorijski posmatrano, prvih xy sipanja gasa u mog Logana po ceni od 28 RSD/L. Godina 2007. Benzin koštao 82. Poskupeo duplo a gas skoro 4 puta. Danas ugradnja gasa definitivno gubi smisao.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Bas sam pre neki dan pokusavao da se setim koji je odnos bio te 2007.


kovdejan

Citat: Loganovac poslato 18.11.2021. - 17:13
Istorijski posmatrano, prvih xy sipanja gasa u mog Logana po ceni od 28 RSD/L. Godina 2007. Benzin koštao 82. Poskupeo duplo a gas skoro 4 puta. Danas ugradnja gasavdefinitivno gubi smisao.

Ja sam gas ugradio negde u oktobru 2008. godine. Cena je u tom trenutku bila za benzin oko 80 dinara, TNG oko 40 dinara. Tada sam dakle otplaćivao uređaj sa oko 40 din/l (0,46 e/l). Sada je to oko 68 din/l (0,58 e/l). Pri tome je cena ugradnje u jednom trenutku pala u odnosu na 2008. godinu, ne znam kakva je sad situacija. Dakle, po ovoj računici danas se gas možda i više isplati nego što je to bilo 2008. godine, ali ajde da kažemo da je situacija više manje ista.

Problem je što se država ugrađuje mnogo u cenu gasa i kad se uzmu svi troškovi, naftaši nemaju gotovo nikakavu zaradu na TNG-u, a imaju velika ulaganja. Potrošnja gasa je sve manja jer se ljudi iz raznoraznih razloga  sve manje odlučuju za ugradnju gasa. Država bi trebalo da smanji zahvate da ostavi prostora naftašima da imaju malo bolju zaradu, a kupci jeftinije gorivo na kraju tog procesa. Pad prodaje gasa ne ide na ruku potrošačima, TNG može samo da poskupi po meni, jer naftaši imaju fiksne troškove koje će morati da razmažu na manje prodatih litara. U svakom slučaju, ako se ovako nastavi, budućnost TNG-a nije svetla, ali se ugradnja gasa u ovom trenutku i dalje isplati.

Mislim da bi država trebalo malo racionalnije da razmišlja te da konačno prepozna TNG kao ekološko gorivo na dobrobit svih u lancu.

Loganovac

Može i tako da se posmatra, ali opet ne ide prosto poređenje litar/litar jer ne troši isto, plus što za TNG ima dodatnih troškova o kojima ovde neću da pišem.
Ne brinem za naftaše. Na ova poslednja drastična poskupljenja državni nameti nisu uticali jer nisu ni menjani.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Država ima namete po litru i po procentu.  Oni su uvijek dobri bez obzira na kretanje cijene. Koliko znam slična je situacija sa cigarama i alkoholom.
Sam svoj gazda - vazda.

papicdu1

kod nas kenjaju oko brige za prirodu a na tehničkom pregledu plaćamo oko 70eura dodatno u odnosu na benzin jel se vozimo kao 50% jeftinije

saša61beograd

Cena nafte se već duže vreme vrti oko 80 dolara i tu nekog velikog skoka nema.Godine 2008. je cena nafte bila skoro duplo veća,ali gorivo nije bilo ovako skupo.I nije mi jasno da je plin dogurao skoro do 2/3 cene benzina.Dešava se neko veliko mešetarenje i muvanje,veliki lopovi koriste svoju priliku.I to mora proći jednom,recept je jednostavan:ako je skupo,onda ne kupujem,ili kupujem minimalno.
Očekivati nešto od države ili naftnih kompanija je čista iluzija,već ih treba udariti po novčaniku,kao što oni udaraju nas.

Raja

A kako da ih klepamo kada je u njihovoj ruci "i nož i pogača"?

Loganovac

Gde god sam poredio cene plina i banzina, od zapadne Evrope do Turske, svuda je bilo tu oko 60%, manje-više.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

KizaHood

Nema sanse, eno u Makedoniji 50% (1:2), Italiji 33% (1:3), Albaniji 40% (1:2.5)... Vozim na plin od 2003. i ovo sad je ubedljivo NAJGORI odnos plin/benzin u poslednjih 18 godina (61%, tj. 1:1.64).

(OK, nisam bas skorije bio u Italiji, mozda se sad i tamo malo pokvarilo, ali 2017. je bilo 1:3)

Uglavnom, koju god bih granicu presao u poslednjih par godina, plin bi drasticno pojeftinio, dok bi benzin ostajao manje-vise tu negde.

Zoran

Pa i u BiH je trenutno 1 : 0,62
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

https://www.mylpg.eu/lpg-prices-across-europe/

Gore su dati dijagrami cena za sva tri energenta od 2013. naovamo. Ako ćemo baš mak na konac, friške cene, 27.11.2011. kažu:

- Makedonija LPG 44.01 MKD, Unleaded 74.98 MKD ......... 58,7%
- Austrija  0.86/1.41 ................................................. 61%
- Grčka  1/1.75 ........................................................ 57,1%
- Francuska 0.9/1.64 ................................................ 54,9%
- Rumunija 0.765/1,235 ............................................. 61,9%
- Slovenija 0,888/1,351 ............................................. 65,7%
- Srbija 0,802/1,409 ................................................. 60,5%
- Turska 0,582/0,678 ................................................ 85,8%
- Mađarska 0,863/1,286 ............................................ 67,1%
- Italija poslovično najbolja poslednjih 50 godina, 0,771/1,731 .... 44,5%, kolevka plinskih uređaja i vozila na LPG.

Dakle, ima li šanse? I da li smo najgori?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

#1274
Odavno se na ovim prostorima iznose pausalne ocene, a niko da se pozabavi statistikom.

Da dopunim pomenutu Albaniju sa 44.67% i Makedoniju sa 58,68%. Nismo najgori, nismo najbolji.

Cene goriva nisu visoke. Na ulicama su do sada nevidjene guzve, na autoputevima se jurca 130+ km/h.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!