Treće stop svetlo

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Slažem se sa primedbom da akcelerometar nije dovoljan. Međutim, ostajem pri tome da je samo signal sa ABS-a opet nedovoljan.
Razmišljao sam o varijanti presostata u kočionom ciclidru, tek to nema smisla, jer je za isto usporenje (negativno ubrzanje) pri različitim brzinama kretanja vozila potrebna različita kočiona sila.
Dakle, smatram da je kombinacija ova dva signala (ABS + akcelerometar) jedino što bi se dalo zbudžiti bez neke sofisticiranije elektronike, a da valja.

Na kraju da iznesem svoj lični stav po pitanju opravdanosti karabudž ugradnje ovakvih sklopova - dva puta sam u životu naleteo na vozilo ispred sebe, jednom su naleteli na mene (pešački prelaz na Autokomandi). U sva tri slučaja vozač odgovoran za udes gledao je na drugu stranu, moglo je stop svetlo da blica koliko hoće - isto bi se desilo. Dakle, držite rastojanje i bacite povremeno pogled u retrovizor. Dobar lek za one koji se lepe otpozadi je da povremeno blago, na kratko dodirnete pedalu kočnice - o'ma' počinje da zaostaje!  :whistling:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Nemam broj ABS, znam samo da je Bosch 8.0
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


trajce

Loganovac je potpuno u pravu, malo prikociti i situacija se dotera. Al jednom me je od pozadi zalepio auto pa me je i to navelo i zainteresovalo za ovu, nazovi temu. Ranije dok sam vozio Skodu dizel, takvu situaciju sam resavao tako sto dodam gas, auto zadimi ko pravi dizelas i onda iza mene nema nikog :). Od kako vozim auto sa ABS-om vise gledam u retrovizor kad treba da zakocim, (kad za gledanje ima vremena).

Vihor

Pošto je u našem kraju neprekidno magla, zadnjih mesec dana ipak sam resio da ugradim onaj led treptavac na trece stop svetlo. Narucio gotov uredjaj i led sijalicu iz rumunije. Montaža je vrlo jednostavna i zavrsava se za 10 minuta. U uputstvu sve jasno opisano. Svetlo je prava stvar, vidi se iz daleka po vrlo jakoj magli, a vozim tako već mesec dana i nisam imao problema sa plavim   :cap:   .
E, ja sam ipak tu dodao jednu ispravku, pošto  + ide preko uredjaja ja sam postavio jedan mali klip klap prekidačić koji preskače uredjaj tako da kad se magla digne prekidač uključujem i treće svetlo se vraća u normalan rad.

:cool:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Raja

 Nisi mogao da uslikaš, bila gusta magla nenormalno?  :kava:

Vihor

slika i nevredi bas, snimak je ok, ali za neki dan   :dobro:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

trajce

#36
 :aplause: nikad da docekam da postavis  :wave: :friends: samo jos slike

Vihor

e, projekat je završen, svojevremeno dok je bila magla bilo je treptuće svetlo, treće sa odgovarajućom led sijalicom.
Uređaj je mali i lako se vezuje, 10 min. Kad se zakoči on blinka 5-6 puta i onda ostane uključeno, meni se baš sviđa a i gledam reakcije vozača iza mene gde vidim da primete jer je sijalica baš upadljiva.
Ali, pošto je ovde neko na forumu napisao da to baš i nije po zakonu ja sam ugradio jedan mali prekidač koji kratkospaja + i tada prelazi na normalan režim. Razmišljao sam da stavim jedan rele koji bi se aktivirao kad se upale svetla za maglu i tad bi + koji ide preko njega bio otvoren i treće svetlo bi bilo u žmirk režimu, ali baš me je nešto mrzelo pa sam ostavi samo na prekidač koji se nalazi u gepeku ispod trećeg svetla. Prekidač je mali i "pljosnat" tako da se ubacivanjem stvari ne može zakačiti i promeniti režim. Bitno je da se napomene da ako se stavlja ovaj uređaj da mora da se stavi led sijalica ali crvena, stavljao sam bele ali apsolutni promašaj, sa crvenom je prava stvar.Obična sijalica može ali nije to to. Evo dole šema na brzinu nacrtana, kvadrat je taj uređaj i kako se vezuje a prekidač koji sam sam dodao je  da bi prelazio u režim žmir i nežmirk.
Slika iz auta za vreme montaže nema jer je rađeno u večernjim satima a temperatura nije baš bila zgodna i za slikanje i rad.





Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Ivan91

Ako mene pitas, treptuce svetlo ima smisla samo ako ti auto koci nenormalno jako, i ako nagazis kocnicu u takvom autu do patosa. Da upozoris ljude u normalnim kolima da krenu na vreme da koce.
Treptuca stopaljka na jednom loganu pri bilo kakvom kocenju je seljanija, i verujem zbunjujuce za ostale ucesnike u saboracaju.
A za maglu postoji vec zakonski uradjena siganlizacija koju mozes da stavis, ako vec nemas na autu.

Moje misljenje :)

saša61beograd

Meni se sviđa.Kod stop svetla ništa nije preterano.Za početak možda samo LED sijalica (znači crvena,Vihore hvala na informaciji).
Baš me briga da li je po zakonu i da li će nekoga da zbuni,i treba da zbuni i uzbudi,to je svrha stop svetla.Ko je popio udarac otpozadi,kao ja,zna o čemu pričam.

Loganovac

@Ivan91: bilo koji auto koči onoliko dobro koliko dobre gume ima (ajde nek bude, i amortizere). Dakle, Logan sasvim zaslužuje žmirk i nežmirk.

Vihore, svaka ti dala za ovu jezičku izmišljotinu!  :lol1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet

mozda ste pisali, ali evo - kod Kristija na sajtu ima - kod njega sve zivo blinkuje (u led tehnologiji)  :to:

Ivan91

#42
Citat: Loganovac poslato 14.02.2014. - 11:29
@Ivan91: bilo koji auto koči onoliko dobro koliko dobre gume ima (ajde nek bude, i amortizere). Dakle, Logan sasvim zaslužuje žmirk i nežmirk.

Vihore, svaka ti dala za ovu jezičku izmišljotinu!  :lol1:
Naravno, samo takve stopaljke stavlja fabrika na kola koja ipak koce dosta snaznije, i blinkanje jeste nacin da se drugi upozore na to.
Opet kazem, stavljati to na logana pri normalnom kocenju...no point, osim da izazivam epilepsiju u spicu po gradu ili da se tripujem da moja dacija ima nesto sto ima amg mercedes.

Loganovac

#43
Ivane, ponoviću: Dacia koči onoliko snažno koliko pritisneš kočnicu. Stavi iste gume kao A4 i kočiće kao A4. Sa lošim gumama već pri osrednjem pritisku one proklizaju ia ABS se aktivira smanjujući silu kočenja. Međutim, sa dobrim gumama nema nikakvih problema da ostvariš isto kočenje kao bilo koji bolji auto, ABS se neće aktivirati a neko će ti se zakucati otpozadi...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

#44
 :ne:  Ne znam da li bi zaustavni put bio isti ili bi se moralo izmeniti još ponešto u sistemu kočenja, ali razumem na šta je Ivan mislio. Poznajem ljude kojima smetaju i zadnja svetla za maglu kada ih gledaju, a samim tim kontam da nešto ovog tipa
nije baš prijatno. Mislim da je Ivan mislio na opciju da se blinkanje (pogotovo kada je jače cvetlo u pitanju) aktivira prilikom jačih, iznenadnih kočenja (npr. svaki put kada se aktivira ABS).  :ne: