DACIA Forum Srbija

DACIA => Styling & I.C.E. => Temu započeo: trajce poslato 05.01.2013. - 22:50

Naslov: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 05.01.2013. - 22:50
Pozdrav svima,

Da li je neko radio ovako nesto sa trecim stop svetlom? http://www.tutorialelogan.ro/2012/11/modul-intermitent-pentru-al-treilea.html
Ovo sto je Cristi pokazao mi je jako interesantno, a i dodatno skrece paznju vozacima iza. Ako neko ima vec neko resenje (pored toga da se preko Cristija ovo nabavi) voleo bih da vidim i mozda postavim kod sebe. Hvala.   :wave:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 05.01.2013. - 23:21
stvarno interesantno, moze neka sema?
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 05.01.2013. - 23:43
Svaka kristijeva modifikacija je interesantna, ali u konkretnom slucaju postoje 3 stvari koje komplikuju izvodjenje:

1. Dostupnost tog elektronskog sklopa kod nas.
2. Cena LED zamene za sijalicu, posto sa obicnom sijalicom ne samo sto gubi smisao nego ima kontra efekat.
3. Neki modeli automobila pri naglom kocenju trepcu stop svetlima, pa ovo treptanje moze da zbuni vozace iza.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: krle poslato 06.01.2013. - 00:16
Moguće varijante za "uradi sam".

http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/flashing.htm


Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2013. - 01:53
Izlaz iz NE555 prema LED (snimak sa youtube) treba preko nekog transiztora da pogoni LED. Ako se vodimo šturim pravilom 1:10, LED bi trebao trositi oko 0.5W, tj oko 50 mA sto je malo previse za NE555 (ne kazem da ne moze da istrpi.... ali...)

Da se ja pitam, ja bih sve vreme kocenja pravio da svetlo trepce, a ne samo par puta.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 06.01.2013. - 10:21
Izmedju ostalih, Audi ima sistem da u slucaju naglog kocenja trepce stop svetlo.

I dalje smatram da bi svetlo koje stalno trepce moglo da zbuni vozace iza.

Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2013. - 11:03
Ne stalno, vec da trepce sve vreme tokom kocenja.

Sta god mi razglabali i pravil ise pametni, bitno je sta kaze zakon.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 06.01.2013. - 14:28
Citat: Keka poslato 06.01.2013. - 10:21
Izmedju ostalih, Audi ima sistem da u slucaju naglog kocenja trepce stop svetlo.

Ključna reč je "naglog". U tom slučaju bi vaša elektronika morala da bude opremljena akcelerometrom. Lično mislim da je bez veze da blinka sve vreme, čak i pri laganom kočenju.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: lovac poslato 06.01.2013. - 14:57
Interesantno rešenje, ali kako proći tehnički pregled sa tim dodatkom?
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Zoran poslato 06.01.2013. - 16:15
Treptanje mi djeluje zbunjujuće. Bilo je predloga nekada u prošlosti da se postave led trake po vertikali nazad pa da se pale diode zavisno od sile kočenja ali se od toga odustalo.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 06.01.2013. - 20:04
Citat: PPejic poslato 06.01.2013. - 11:03
Ne stalno, vec da trepce sve vreme tokom kocenja.

Koliko sam razumeo pricamo o trecem stop svetlu, a ne o svetlu registarske tablice, stoga je logicno da trepce ili sija konstantno u slucaju kocenja, osim ako naravno nije pokvaren prekidac stop svetla.

Citat: PPejic poslato 06.01.2013. - 11:03
Sta god mi razglabali i pravil ise pametni, bitno je sta kaze zakon.

Pravilnik o podeli itd. kaze ovo:
CitatČlan 69.
Stop svetla na motornom vozilu na četiri ili više točkova, motornom vozilu na tri
točka koja su šira od 1,3 m i na priključnom vozilu moraju biti ugrađena i izvedena
kao najmanje dva stop svetla na zadnjoj strani vozila, a na motornom vozilu na dva
točka i motornom vozilu na tri točka koja nisu šira od 1,3 m i lakom četvorociklu i
četvorociklu kao najmanje jedno stop svetlo na zadnjoj strani vozila tako da daju
svetlost crvene boje.
Motorna vozila vrste M1 prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. marta
2011. godine moraju imati ugrađeno treće stop svetlo na srednjoj uzdužnoj ravni
vozila.
Motorna vozila koja na ravnom putu ne mogu razviti brzinu kretanja veću od 25
km/h ne moraju imati stop svetlo.
Ako je na vozilu ugrađeno samo jedno ili više stop svetala, ona moraju biti
postavljena simetrično u odnosu na uzdužnu srednju ravan vozila. Ova odredba se
odnosi i na ugradnju dodatnih stop svetala. Ukoliko nije moguće zbog
konstruktivnih razloga postaviti stop svetlo na srednju podužu ravan, ono može biti
i pomereno za maksimalno 0,15 m.
Ako su na vozilu ugrađena dva stop svetla, udaljenost između unutrašnjih ivica
svetlećih površina ne sme biti manja od 0,6 m, a udaljenost od spoljne ivice vozila
ne više od 0,4 m.
Udaljenost svetleće površine stop svetla od površine puta ne sme biti manja od
0,35 m ni veća od 1,5 m. Samo u izuzetnom slučaju, najveća dozvoljena udaljenost
svetleće površine stop svetla od površine puta može iznositi 2,1 m.
Sva vozila mogu imati ugrađena dodatna stop svetla. Dodatna svetla se moraju
postaviti simetrično u odnosu na uzdužnu ravan vozila i na visinu koja nije manja
od 0,6 m u odnosu na već postavljena stop svetla.
Stop svetla mogu biti ugrađena zajedno sa drugim zadnjim svetlima.
Stop svetla moraju biti povezana tako da se uključuju pri upotrebi radne kočnice
vozila. Pri intenzivnom kočenju stop svetla mogu imati ugrađen trepćući efekat u
skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima
.

Dakle ovakva modifikacija nije u saglasnosti sa nasim zakonom.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: ppejic poslato 06.01.2013. - 20:53
. na temu.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 09.01.2013. - 23:15
Pricao sam sa Cristijem i moze da mi kupi sve sto je potrebno. Uredjaj je oko 13€ led sijalica 15€. Svakako sve ovo bez odgovarajuce sijalice nema smisla, a sjalica nije bas jeftina. Ako sta budem kupio i postavio, javicu.  :wave:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 09.01.2013. - 23:25
Pratio sam te uredjaje na deal extreme ali ni jedan nema akcelerometar. U Ljubljani sam nasao jedan koji ima i cak moze da se steluje osetljivost ali je bio opustenih 160e te se zacuo pucanj i odustao sam od ideje. Posle mi palo na pamet da koristim onaj sa tri izvoda pa da ga nekim releom switchujem da radi samo kad su upaljena svetla za maglu ali kad sam bolje razmislio, odustao sam i od toga. Misljenja sam da samo oni sa akcelerometrom imaju smisla. Inace, mislim da oni ne trepcu stalno nego da imaju neki interval od 5 treptaja u prvoj sekundi pa onda sijaju konstantno, u svakom slucaju na deal extreme imate nekoliko modela, jedan cak ima podesavanje frekvencije blicanja ali svi moraju raditi sa ledovima.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 10.01.2013. - 09:50
Umesto akcelerometra, moze da se uzme signal sa ABS npr.

:aplause: za pucanj  :Smiley:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 10.01.2013. - 15:59
Evo i linkova do tih "kontrolera":
1. http://dx.com/p/smart-braking-controller-led-flashing-trigger-dc-12v-44386 (http://dx.com/p/smart-braking-controller-led-flashing-trigger-dc-12v-44386)
O tom sam razmisljao vezano za maglenke

2. http://dx.com/p/action-brake-red-light-flashing-controller-for-vehicles-8-16v-104083 (http://dx.com/p/action-brake-red-light-flashing-controller-for-vehicles-8-16v-104083)
Ovaj ima nekakvu regulaciju brzine

3. http://dx.com/p/flashing-brake-light-controller-for-vehicles-6v-24v-5978 (http://dx.com/p/flashing-brake-light-controller-for-vehicles-6v-24v-5978)

4. http://dx.com/p/motorcycle-diy-strobe-brake-controller-black-177064 (http://dx.com/p/motorcycle-diy-strobe-brake-controller-black-177064)
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 10.01.2013. - 17:38
Znaci moze sa ABS-a?
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 10.01.2013. - 22:45
Može, zašto da ne, osim što nema baš puno smisla. Zamislite auto sa nekim sotona točkovima 18-20" i ganc novim gumama usred avgusta meseca na čistom, usijanom asfaltu. Kad njegova stop svetla počnu da trepću vaši airbag-ovi su odavno ispaljeni!

P.S. Možda je dovoljno i 15"...
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 10.01.2013. - 23:09
Odustajem. Svakako hvala na savetima  :ziveli:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

Onda treba naci drugi nacin za detekciju naglog kocenja, sto jako zavisi od podloge i trakcije.

U opstem karabudz sistemu ABS nije bio tako losa prirucna ideja.  :Smiley:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: VaskezNS poslato 11.01.2013. - 11:59
Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

Ako je pretpostavka da vozilo zbog snega i leda ne može da ostvari usporenje koje je potrebno da bi se trećuće svetlo uključilo, u tom slučaju treptanje i nije potrebno. Smisao trepćućeg svetla je da vozača iza vozila koje naglo usporava obavesti o takvom naglom usporavanju vozila ispred, a ne da li je vozač ispred "stis'o kočnicu ko volina"  :wink:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 11.01.2013. - 13:54
Cekaj komsija, i na snegu i ledu, bez obzira na nedostatak trakcije, moguce je kociti jace ili slabije.

Upravo u takvim situacijama zbog lose trakcije dolazi do izrazaja smisao signaliziranja vozilu iza da li se koci lagano ili kao volina.

U svakom slucaju ovaj karabudz u moja kola ne ulazi.

LED sijalice mozda, ako nadjem po prihvatljivoj ceni  :whistling:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Zoran poslato 11.01.2013. - 17:48
Keka, pa naši auti imaju pomoć pri naglom kočemju. Može li se odatle uzeti neki signal ?
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: zac poslato 11.01.2013. - 18:57
Kakvu pomoc???  :ne:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 11.01.2013. - 19:37
AFU, ali to je mehanicki uredjaj u servu kocnica i ABS-u. Ako se naglo pritisne kocnica, cak i ovlas, hoce da zabode nos i aktivira ABS.

Vozila bez ABS nemaju AFU.

Google translate sa francuskog:

CitatBrzina kojom vozač pritiska papučicu
kočnica je otkrivena: čak i ako nema dovoljnog pritiska, pod uticajem njenog kretanja je iznenađenje
brzo. Takvo ponašanje omogućuje sistem za pomoć
pri hitnom kočenju. Dakle, to
pravi nadpritisak u hidrauličkom krugu kočenja i ABS.
Sposobnost kočenja automobila su na taj način u potpunosti
dobivene od prvih metara. Osim toga, maksimalni pritisak
u hidrauličkom krugu održava se sve dok vozač ne pusti
papučica kočnice.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: VaskezNS poslato 11.01.2013. - 20:19
Komšo, možda nas zbunjuje definicija "jačeg ili slabijeg" kočenja. Mislim da, moguće je i na klizavoj podlozi ostvariti "jače" kočenje, ali verujem da je u presudno kojom brzinom vozilo usporava da bi došlo do aktiviranja "trep-stopa", a ne sila kojom vozač deluje na pedalu kočnice. Razmotrimo dva slučaja, kočenje pri 100km/h na idealno suvoj i potpuno klizavoj podlozi i pri max sili na pedali kočnice, sa vozilom koje ima ugrađen ABS sistem:
1. Aktivira se ABS, vozilo naglo usporava i zaustavni put vozila je oko 25-30m - trep-svetlo je aktivirano od početka momenta kočenja do zaustavljana vozila
2. Aktivira se ABS, vozilo usporava i zaustavni put je preko 100m - trep-svetlo se ni u jednom momentu nije aktiviralo.

Ja mislim da bi sokoćalo tako "odradilo" posao...voleo bih da imam neki neki noviji Audi pri ruci ili slično traktorče da to i probam pa ako neko ima na pozajmicu, odma mu vraćam...  :D
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 11.01.2013. - 23:24
Sve se ja slazem, ali u oba slucaja radi se o maksimalnom (mogucem) kocenju i onaj vozac iza takodje treba da zaustavi vozilo: ako ovom ispred treba 100 metara, onda ovom iza treba manje-vise isto i za oba vozila je to maksimalna sila usporavanja bez obzira koliko mala bila; ako ovom ispred treba 25 metara, i onom iza treba manje vise isto, a sama sila g koja se javlja pri tome je prilicno razlicita, stoga bi trebalo da trepce u oba slucaja.

Takodje, pritisak na pedalu nije dovoljno informativan, to niko nije ni rekao.

Malo smo skrenuli sa teme  :40:

Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: nik poslato 11.01.2013. - 23:44
Ajde i ja malo da se umešam u diskusiju, mada je već sve rečeno što ima da se kaže, samo se izgleda sagovornici ne razumeju u potpunosti.

Iznosim moje lično mišljenje bez namere da bilo kome protivurečim, odvraćam ga od namere ili vršim uticaj da promeni mišljenja o (ne)ugradjivanju navedenog uredjaja.
Svrha navedenog uredjaja na serijskim vozilima je da signalizira vozačima iza vozila da vozač vozila koje koči ima nameru da se zaustavi na najkraćem mogućem rastojanju i da oni treba da postupe u skladu sa situacijom, odnosno, da "nagaze" pošteno na kočnicu ukoliko ne žele da završe u njegovom repu (nezavisno od vrste i klizavosti podloge jer je ista za sva vozila i zaustavni put je, naravno uslovno rečeno, isti za sva vozila i ako vozilo iza  i na suvoj i na klizavoj podlozi ne počne agresivno da koči trebaće mu duži zaustavni put za zaustavljanje, a onda može da bude kasno).
Signaliziranje se izvodi treptanjem trećeg stop-svetla i aktiviranjem svih migavaca za upozorenje (ni u kom slučaju ne trepću sva stop-svetla, isto se, doduše malo teže, razaznaje na Kekinom snimku Audija). Aktiviranje treptanja je vezano najčešće za aktiviranja ABS-a (kod nekih vozila i u zavisnosti od siline pritiska na pedalu) nezavisno od brzine kretanja vozila (bio svedokom, odnosno, vozio iza kada je Megan III na semaforu u gradskoj gužvi pri oko 20 km/h ukopao vozilo u mestu zbog "iskakanja" pešaka na kolovoz).

Imajući ovo u vidu mislim da je postavljanje ovakvog uređaja na vozilo, bez regulacije da se aktivira samo pri naglom kočenju, u najmanju ruku neozbiljno i potencijalno opasno po ostale učesnike u saobraćaju jer postoji velika verovatnoća da se pogrešno protumači signal i počne naglo da koči, a i da ne pominjemo zakonsku regulativu koja decidno brani bilo kakvo treptanje ukoliko nije vezano za naglo kočenje.

Po pitanju moguće izvedbe uredjaja mislim da je razmišljanje u smeru akcelerometra nepotpuno iz razloga koje je već objasnio Keka

Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

U svakom slučaju pri konstrukciji uredjaja treba ići u smeru koji je naveo Keka

Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
U opstem karabudz sistemu ABS nije bio tako losa prirucna ideja.

jer je tako najčešće izvedeno i na serijskim automobilima sa ovom opcijom.
Nemam ABS pa bi mi, za rasvetljavanje ove materije, trebao podatak da li se pri aktivaciji ABS-a pali signalna lampica na ins. tabli (kao npr i lampica ESP-a na vozilima sa istim kada se aktivira). Bez tog podatka ne mogu da pominjem konkretne pinove sa kojih bi se uzimao signal za aktiviranje uredjaja.

S obzirom da nemam ABS moje razmišljanje u proteklom periodu je išlo u smeru dopunskog prekidača koji bi davao signal da je papučica kočnice u maksimalnom pritisnutom položaju (smatram kao veoma neprecizan sistem jer je put papučice kočnice promenljiva veličina koja zavisi od mnogo faktora-brzina pritiska na istu, potrošenost frikcionih elemenata itd) ili bolje postavljanju, tako da ga nazovem,akcelerometra, na samu papučicu (ne može biti izveden klasičnim akcelerometrom koji se koristi kod uredjaja za naknadnu ugradnju i koji meri usporenje vozila u celini, već npr merenjem ugaone brzine papučice) koji će potrebnom uredjaju signalizirati da je prekoračena predefinisana ugaona brzina i da "isprekida" signal trećeg stop-svetla i uradi ko zna šta još.

Još jednom se izvinjavam svima čije sam dosadašnje komentare ponovio, kao što rekoh na početku, uglavnom je već sve rečeno.

Jbg, preteče me Keka   :banghead:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 11.01.2013. - 23:56
Lampica ABS se ne pali na tabli pri aktiviranju istog, ali mu sigurno centrala daje komandnu struju preko nekog pina.

Evo sheme, ja se u ovo zdravo mlogo ne razumem. Koliko vidim po shemi, iz kontrolne jedinice ABS ne izlazi signal prema modulu u motornom prostoru, iako znam da isti dobija neke zicice.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: nik poslato 12.01.2013. - 00:38
Ako imaš fabrički broj ABS-a (jbg ne radi mi Dialogys) da malo proguglam, ima tu dosta praznih pinova na konektoru, neki sigurno daje signal pri aktiviranju.
(http://s13.postimage.org/wbhvaerr7/ABS_konektor.jpg) (http://postimage.org/image/wbhvaerr7/)

Ovo što je povezano na fabrički konektor, s obzirom da ne pali lampicu na ins. tabli pri aktiviranju, je, ovako letimično pogledano, neupotrebljivo u ove svrhe

Mala dopuna i objašnjenje.
Kontrolna jedinica i modul (da ga nazovem hidro-elektromehanički deo sistema) pod 118 su jedan sklop koji se nalazi pod haubom u motornom prostoru.
(http://s2.postimage.org/oyj3ojof9/ABS_118.jpg) (http://postimage.org/image/oyj3ojof9/)

a popis pinova konektora su sledeći:
(http://s8.postimage.org/n08mmjccx/pinovi_ABS.jpg) (http://postimage.org/image/n08mmjccx/)
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 12.01.2013. - 01:52
Slažem se sa primedbom da akcelerometar nije dovoljan. Međutim, ostajem pri tome da je samo signal sa ABS-a opet nedovoljan.
Razmišljao sam o varijanti presostata u kočionom ciclidru, tek to nema smisla, jer je za isto usporenje (negativno ubrzanje) pri različitim brzinama kretanja vozila potrebna različita kočiona sila.
Dakle, smatram da je kombinacija ova dva signala (ABS + akcelerometar) jedino što bi se dalo zbudžiti bez neke sofisticiranije elektronike, a da valja.

Na kraju da iznesem svoj lični stav po pitanju opravdanosti karabudž ugradnje ovakvih sklopova - dva puta sam u životu naleteo na vozilo ispred sebe, jednom su naleteli na mene (pešački prelaz na Autokomandi). U sva tri slučaja vozač odgovoran za udes gledao je na drugu stranu, moglo je stop svetlo da blica koliko hoće - isto bi se desilo. Dakle, držite rastojanje i bacite povremeno pogled u retrovizor. Dobar lek za one koji se lepe otpozadi je da povremeno blago, na kratko dodirnete pedalu kočnice - o'ma' počinje da zaostaje!  :whistling:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Keka poslato 12.01.2013. - 09:24
Nemam broj ABS, znam samo da je Bosch 8.0
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 12.01.2013. - 17:10
Loganovac je potpuno u pravu, malo prikociti i situacija se dotera. Al jednom me je od pozadi zalepio auto pa me je i to navelo i zainteresovalo za ovu, nazovi temu. Ranije dok sam vozio Skodu dizel, takvu situaciju sam resavao tako sto dodam gas, auto zadimi ko pravi dizelas i onda iza mene nema nikog :). Od kako vozim auto sa ABS-om vise gledam u retrovizor kad treba da zakocim, (kad za gledanje ima vremena).
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 20.01.2014. - 07:50
Pošto je u našem kraju neprekidno magla, zadnjih mesec dana ipak sam resio da ugradim onaj led treptavac na trece stop svetlo. Narucio gotov uredjaj i led sijalicu iz rumunije. Montaža je vrlo jednostavna i zavrsava se za 10 minuta. U uputstvu sve jasno opisano. Svetlo je prava stvar, vidi se iz daleka po vrlo jakoj magli, a vozim tako već mesec dana i nisam imao problema sa plavim   :cap:   .
E, ja sam ipak tu dodao jednu ispravku, pošto  + ide preko uredjaja ja sam postavio jedan mali klip klap prekidačić koji preskače uredjaj tako da kad se magla digne prekidač uključujem i treće svetlo se vraća u normalan rad.

:cool:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Raja poslato 20.01.2014. - 08:46
 Nisi mogao da uslikaš, bila gusta magla nenormalno?  :kava:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 20.01.2014. - 10:24
slika i nevredi bas, snimak je ok, ali za neki dan   :dobro:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 20.01.2014. - 19:59
 :aplause: nikad da docekam da postavis  :wave: :friends: samo jos slike
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 14.02.2014. - 08:11
e, projekat je završen, svojevremeno dok je bila magla bilo je treptuće svetlo, treće sa odgovarajućom led sijalicom.
Uređaj je mali i lako se vezuje, 10 min. Kad se zakoči on blinka 5-6 puta i onda ostane uključeno, meni se baš sviđa a i gledam reakcije vozača iza mene gde vidim da primete jer je sijalica baš upadljiva.
Ali, pošto je ovde neko na forumu napisao da to baš i nije po zakonu ja sam ugradio jedan mali prekidač koji kratkospaja + i tada prelazi na normalan režim. Razmišljao sam da stavim jedan rele koji bi se aktivirao kad se upale svetla za maglu i tad bi + koji ide preko njega bio otvoren i treće svetlo bi bilo u žmirk režimu, ali baš me je nešto mrzelo pa sam ostavi samo na prekidač koji se nalazi u gepeku ispod trećeg svetla. Prekidač je mali i "pljosnat" tako da se ubacivanjem stvari ne može zakačiti i promeniti režim. Bitno je da se napomene da ako se stavlja ovaj uređaj da mora da se stavi led sijalica ali crvena, stavljao sam bele ali apsolutni promašaj, sa crvenom je prava stvar.Obična sijalica može ali nije to to. Evo dole šema na brzinu nacrtana, kvadrat je taj uređaj i kako se vezuje a prekidač koji sam sam dodao je  da bi prelazio u režim žmir i nežmirk.
Slika iz auta za vreme montaže nema jer je rađeno u večernjim satima a temperatura nije baš bila zgodna i za slikanje i rad.





Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Ivan91 poslato 14.02.2014. - 10:03
Ako mene pitas, treptuce svetlo ima smisla samo ako ti auto koci nenormalno jako, i ako nagazis kocnicu u takvom autu do patosa. Da upozoris ljude u normalnim kolima da krenu na vreme da koce.
Treptuca stopaljka na jednom loganu pri bilo kakvom kocenju je seljanija, i verujem zbunjujuce za ostale ucesnike u saboracaju.
A za maglu postoji vec zakonski uradjena siganlizacija koju mozes da stavis, ako vec nemas na autu.

Moje misljenje :)
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: saša61beograd poslato 14.02.2014. - 11:24
Meni se sviđa.Kod stop svetla ništa nije preterano.Za početak možda samo LED sijalica (znači crvena,Vihore hvala na informaciji).
Baš me briga da li je po zakonu i da li će nekoga da zbuni,i treba da zbuni i uzbudi,to je svrha stop svetla.Ko je popio udarac otpozadi,kao ja,zna o čemu pričam.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 14.02.2014. - 11:29
@Ivan91: bilo koji auto koči onoliko dobro koliko dobre gume ima (ajde nek bude, i amortizere). Dakle, Logan sasvim zaslužuje žmirk i nežmirk.

Vihore, svaka ti dala za ovu jezičku izmišljotinu!  :lol1:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: roolet poslato 14.02.2014. - 13:15
mozda ste pisali, ali evo - kod Kristija na sajtu ima - kod njega sve zivo blinkuje (u led tehnologiji)  :to:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Ivan91 poslato 14.02.2014. - 14:15
Citat: Loganovac poslato 14.02.2014. - 11:29
@Ivan91: bilo koji auto koči onoliko dobro koliko dobre gume ima (ajde nek bude, i amortizere). Dakle, Logan sasvim zaslužuje žmirk i nežmirk.

Vihore, svaka ti dala za ovu jezičku izmišljotinu!  :lol1:
Naravno, samo takve stopaljke stavlja fabrika na kola koja ipak koce dosta snaznije, i blinkanje jeste nacin da se drugi upozore na to.
Opet kazem, stavljati to na logana pri normalnom kocenju...no point, osim da izazivam epilepsiju u spicu po gradu ili da se tripujem da moja dacija ima nesto sto ima amg mercedes.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 14.02.2014. - 14:51
Ivane, ponoviću: Dacia koči onoliko snažno koliko pritisneš kočnicu. Stavi iste gume kao A4 i kočiće kao A4. Sa lošim gumama već pri osrednjem pritisku one proklizaju ia ABS se aktivira smanjujući silu kočenja. Međutim, sa dobrim gumama nema nikakvih problema da ostvariš isto kočenje kao bilo koji bolji auto, ABS se neće aktivirati a neko će ti se zakucati otpozadi...
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Veterinar poslato 14.02.2014. - 14:59
 :ne:  Ne znam da li bi zaustavni put bio isti ili bi se moralo izmeniti još ponešto u sistemu kočenja, ali razumem na šta je Ivan mislio. Poznajem ljude kojima smetaju i zadnja svetla za maglu kada ih gledaju, a samim tim kontam da nešto ovog tipa
nije baš prijatno. Mislim da je Ivan mislio na opciju da se blinkanje (pogotovo kada je jače cvetlo u pitanju) aktivira prilikom jačih, iznenadnih kočenja (npr. svaki put kada se aktivira ABS).  :ne:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Ivan91 poslato 14.02.2014. - 18:19
Citat: Loganovac poslato 14.02.2014. - 14:51
Ivane, ponoviću: Dacia koči onoliko snažno koliko pritisneš kočnicu. Stavi iste gume kao A4 i kočiće kao A4. Sa lošim gumama već pri osrednjem pritisku one proklizaju ia ABS se aktivira smanjujući silu kočenja. Međutim, sa dobrim gumama nema nikakvih problema da ostvariš isto kočenje kao bilo koji bolji auto, ABS se neće aktivirati a neko će ti se zakucati otpozadi...

Dobro posto insistiras na takvoj raspravi, da li ti, ili bilo ko na svojoj daciji nosi iole slicne gume kao npr panamera na koju se fabricki stavlja takva signalizacija za kocenje ?
Ne, ne nosite. I stoga da li je na jednoj daciji potrebano blinkajuce stop svetno ? ne nije Ja razumem bi onaj koga je neka budala dok je kucala poruke spucala otpozadi, stavio i reflektore da budale gledaju, ali o cemu pricamo mi ?

Tako su krenuli ljudi sa xneon svetlima, satro zbog sigurnosti i bolje vidljivosti, ( a u stvari da bi im kola imala detalj sa mnogo skupljih, iliti KOMPLEKSI ), 90 % njih poturali kineske uredjaje, u farove koji nisu za te sijalice, I? gledaj sad, svaki drugi ti izbija oci sa skarabudzenim xnenon svetila. Aj sad i da zmirkamo svi u dacijama i puniticima odpozadi sa sto jacim ledicama koje smo kuci napravili. Mnogo veselo..i samo u ovoj zemlji normalno..

A kad si krenuo sa tehnicke strane, i poredis a4 i daciju, i kazes da je kocenje isto, samo je pitanje guma.
Sedi u a4, zgazi ga na 200 i odna zgazi kocnicu do patosa. Videces kad ce da se upali ABS i da generalizovanje je dobro samo u teoriji..


Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: hobbista poslato 14.02.2014. - 18:41
Blinkanje je dobro u smislu privlačenja pažnje.
Korisno je bilo i na fićama, pogotovo ako su stop svetla matirala ili imaju prljavo sočivo, pa se jedva primećuje razlika između pozicije i stop svetla.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 14.02.2014. - 19:32
Ipak mislim da je trepcuce trece svetlo korisno, ali samo po nekoj magli ili kijametu. Mi smo ovde imali jace od mesec dana neprekidne magle i mislim da bolje privlaci paznju. e sad, kad bi svima tako zmirkalo bas bi bilo ko u las vegasu.

u svkom slucaju kao sto sam i obecao prekidac izgleda ovako

snimak sutra.

:dobro:



Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: VaskezNS poslato 14.02.2014. - 19:54
Citat: Ivan91 poslato 14.02.2014. - 18:19
Sedi u a4, zgazi ga na 200 i odna zgazi kocnicu do patosa. Videces kad ce da se upali ABS i da generalizovanje je dobro samo u teoriji..

Ja se so time ne bih igrao ni u Ferrariju  :-)1

@Loganovac - pa ne stavlja se valjda ABS na auta samo zbog loših guma  :hihi1:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 14.02.2014. - 20:25
 :offtopic:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Aleks poslato 14.02.2014. - 20:34
Prekidac si mozda  trebao da "izvuces" da ti bude pri ruci dok vozis.  :ne:
Jako korisna stvar, ja bih je koristio samo na otvorenom putu, kada se vozi brze,  bez obzira da li je smanjena vidljivost ili ne.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Loganovac poslato 14.02.2014. - 22:14
Ljudi, dok guma ne prokliza ABS se ne aktivira! Naravno da nisam pričao o snegu i poledici, tamo svi automobili isto (ne) koče, pa može da blinka koliko hoće. Blinkalica ima smisla baš kao i bilo koji drugi deo dodatne opreme - nekome ni klima ne treba... Jedino što na boljim automobilima blinkalica radi samo pri oštrijem kočenju a Vihor će da plaši one iza sebe kadgod pipne kočaljku...
Sve u svemu - odustajem, rekao sam šta sam imao.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 15.02.2014. - 01:50
A evo i modela sa akcelerometrom.
http://dx.com/p/diy-smart-car-brake-lamp-sensor-controller-black-12v-184321#.Uv65H3VdW0w (http://dx.com/p/diy-smart-car-brake-lamp-sensor-controller-black-12v-184321#.Uv65H3VdW0w)
A dal treba? Pa treba. Na 1.2 nisam bas siguran al dci kad zagrize diskove...
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 15.02.2014. - 07:00
@Aleks, razmisljao ja to, ali, provlacenje kablova, busenje rupe negde napred, uf, najlakse i naj zgodnije pozadi   
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 15.02.2014. - 11:47
@Vihor: Nije problem provuci kabel, sve je lako dostupno. Bez problema dignes zadnje sediste, odsrafis leve lajsne i pratis fabricku instalaciju Tabla-Prtljaznik. 5min, posla da rasturis i 5min da sastavis.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 15.02.2014. - 15:16
ma znam ali bas me je mrzelo, na kraju bice to reseno sa releom koji aktivira zmirk svetlo ukljucenjem svetala za maglu, a evo i filma kako to sad radi


Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Raja poslato 15.02.2014. - 15:21
Neka kaže ko šta hoće, al' meni se ovo dopada. :aplause:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: zac poslato 15.02.2014. - 15:38
Ovo je odlicno..  :aplause:  samo Vihore daj i semu tog elektronskog sklopa, pa da se svi bacimo na izradu. :nami:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: saša61beograd poslato 15.02.2014. - 16:21
Još bolje nego kod Kristija!
A da li može da se odredi broj blinkanja?
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 15.02.2014. - 17:29
Uredjaj i odgovarajucu crvenu led diodu sam dobio od membera trajče. Da li može da se podešava?, mislim da ne može osim da se menja možda neki deo u elektronici.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 15.02.2014. - 21:04
Jab to volo malo brze i manje puta da trepne. Verujem da je korisno u magli ali mislim da je korisnije na jakom suncu kad se ona promena pozicija/stop najmanje vidi. Meni je zbog toga ta spravica pala na pamet.  :respect:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 16.02.2014. - 20:18
Pozdrav, sledece nedelje idem sluzbeno za Temisvar i verovoatno cu se videti sa Cristijem. Ukoliko neko hoce mogu da donesem tri, cetiri komada tog uredjaja....
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 16.02.2014. - 20:28
Posto je kod njega taj uredjaja?
Aj mu majke ti pokazi ovo jel to tamo ima i posto.
http://mercador.ro/oferta/difuzor-bara-spate-dacia-logan-ph1-IDlgjM.html (http://mercador.ro/oferta/difuzor-bara-spate-dacia-logan-ph1-IDlgjM.html)
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 16.02.2014. - 21:31
uredjaj i sijalica su kostali oko 35 evra, Vihore secas se koliko je kostalo...? za difuzor info na PP.
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: zac poslato 16.02.2014. - 22:25
Trajce, info o difuzoru ovde...i ja sam zainteresovan...za cenu.  :wave:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: staracstol poslato 16.02.2014. - 23:55
Takodje informacija o nivou izrade, dal je stvar gotova za montazu il mora da se doradjuje. Dal je u paketu sve il je DIY varijanta, neke slike itd
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: Vihor poslato 17.02.2014. - 07:00
30 ili 35 evrija tako nesto, a evo i ova kombinacija

http://www.ebay.com/itm/291075869231?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

:ces:
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: trajce poslato 17.02.2014. - 10:00
Kaze Cristi da je nasao neki difuzor i za 65 lei + postarina http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1551895&postcount=954. Oba on mora da naruci, znaci na cenu ide i postarina. Pogledajte i ovo... http://www.tutorialelogan.ro/2014/01/modul-intermitent-pentru-al-treilea.html cenu ne znam i racunajte da se to uglavnom narucuje i prodje par nada dok on ot dobije. Postoji i ovako nesto... http://www.tutorialelogan.ro/2013/10/montat-modul-la-franare-de-urgenta.html
Naslov: Re: Treće stop svetlo
Poruka od: LeNgenda poslato 13.11.2021. - 20:38
Vaskrsavam temu jer je sada možda aktuelna zamena sijalica posle desetak godina jer će tehnički pregledi da smaraju.

Elem, Sandero iz 2009. u trećem stop svetlu ima ubodnu sijalicu kao pozicija, T10, ali je sijalica veće snage i većeg tela, takođe bezbojna, tj. toplo bela.

Stavio sam toplo belu LED sa SMD u 360 stepeni i sija crveno, kako treba, a ne može da se vidi spolja kakva je sijalica. Sviđa mi se što celo treće stop svetlo sija podjednako, a ne najjače u sredini kao kad je obična sijalica unutra.

Demontaža poklopca na petim vratima je smaranje i ja sam koristio male plastične pajsere za demontažu tapacirunga jer drugačije nikako nisam mogao.