DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Temu započeo: mrsp poslato 02.08.2012. - 19:10

Naslov: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 02.08.2012. - 19:10
Evo uzeo sam i ja dijanostiku da mi majstori ne uzimaju pare džabe  :njanja:
Pa reko da otvorim novu temu konkretno u vezi ovog programa.

Pošto me i dalje muči kada vozim na benzin skenirao sam auto ili kako se to već kaže, i evo kako izgledaju pojedini prozori kod mene.
Pa me zanima ako neko može da kaže nešto o ovome ko je radio u ovom programu.

(http://s5.postimage.org/vuiqk9vs3/Start.jpg) (http://postimage.org/image/vuiqk9vs3/)

Ovo je kada je auto povezan

(http://s5.postimage.org/q3sk6jns3/Sifre_greske.jpg) (http://postimage.org/image/q3sk6jns3/)

Kao što vidite nema ni jednu grešku,
E tu me zanima jedna stvar.Da li će prikazati sve greške ili samo one generičke koje su za sve automobile?
Jer nema posebno da se podesi za Dačiju ili Reno!

(http://s5.postimage.org/s9mv11r8j/Lamda_sonda.jpg) (http://postimage.org/image/s9mv11r8j/)

Ove vrednosti su isto u redu

(http://s5.postimage.org/tkum9imub/Citanje_uzivo.jpg) (http://postimage.org/image/tkum9imub/)

Ovde me zanima par stvari ako neko može da prokomentariše.
Paljenje stalno varira od 0 do 7 stepeni na leru.Dali je to normalno ili treba stalno da bude na 5 stepeni?
Ler gas nije konstantan nego i on varira.Neznatno ali da se primetiti

Voleo bih kada bi neko mogao da mi kaže koje su vrednosti za naše automobile.Na koje treba posebno da se obrati pažnja.Jer evo kod mene nema ni jednu konkretnu grešku a ipak je neminovan problem.
A to je da pri prvom paljenju ujutru motor nemirno radi 5-10 sekundi posle je sve u redu na leru,ali pri naglom dodavanju gasa neće da vuče nego kao da ima knedlu pa kad je progura onda povuče.Dok na plin radi sve Ok.
Takođe sam čistio step motor i štelovani su ventili a i proveravali su majstori i senzor radilice(mada mislim da on nije mogao ni da bude jer bi pravi probleme i na plinu valjda :ces:)
Pa sad ako neko ima komentar slobodno navalite!  :to:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: Zoran poslato 02.08.2012. - 20:52
Čestitam za kupovinu - svaki alat je zlata vrijedan.
Što se tiče knedle ja bih pretpostavio da se radi o siromašnoj smjesi. Dali pumpa za gorivo daje potreban pritisak i količinu goriva?Benzinske dizne dali su dovoljno prohodne?

Koja je cijena za ovu diagnostiku i postoji li mogućnost da iz neznanja se nešto pobrljavi na autu ili da zakači neki virus?
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 02.08.2012. - 21:12
Ja sam je platio 2300 din.
A sto se tice smeše nisam siguran.jedan majstor mi je rekao da izgleda da neka dizna malo više pusta gorivo i da bi možda trebao da ih očistim. Ali prešao sam samo 18000, doduše kakvo je gorivo kod nas sve je moguće. I valjda bi dijagnostika pokazala neku grešku da je pumpa u pitanju  :ces:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: VaskezNS poslato 02.08.2012. - 23:06
Citat: Zoran poslato 02.08.2012. - 20:52
Koja je cijena za ovu diagnostiku i postoji li mogućnost da iz neznanja se nešto pobrljavi na autu ili da zakači neki virus?

Sa Elm 327 http://www.kupindo.com/kupljeno/9371339_ELM-327 (http://www.kupindo.com/kupljeno/9371339_ELM-327) mogu da se očitaju samo parametri motornog računara, ništa ABS, ništa airbag, mogu da se očitaju i obrišu greške i što je za nas amatere verovatno najvažnije a što je tvoje pitanje - ne možeš (bar prema specifikaciji uređaja) ništa da zezneš jer nemaš mogućnost pristupa izmenama parametara. I ovo je već nešto jer sa očitanim greškama prema kodu i malo guglanja možeš da se bar usmeriš na problem (ako ne i da ga i sam otkloniš) i da te neki "majstor" ne prevesla žednog preko vode.

Inače, dosta je univerzalan i ja sam se sa njim sem na Logana povezao i na Corsu C (2001. Ecotec 1.0) i takođe očitao njene parametre rada.

@mrsp - prema jednoj od postavljenih fotki temperatura rashladne tečnosti ti je bila 98c - tu bi već trebao da ti pali ventilator hladnjaka. Čisto onako, da primetim...
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 03.08.2012. - 07:17
Citat: VaskezNS poslato 02.08.2012. - 23:06
@mrsp - prema jednoj od postavljenih fotki temperatura rashladne tečnosti ti je bila 98c - tu bi već trebao da ti pali ventilator hladnjaka. Čisto onako, da primetim...

Uključuje se ventilator  :to:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: Zoran poslato 03.08.2012. - 17:30
Spravica je lijepa a nije skupa  :to: :wave:, u dogledno vrijeme će je kupim...Sada sam prezauzet drugim stvarima.
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: DrJekyll poslato 03.08.2012. - 17:50
Mene je sramota jer sam uzeo još onda ovaj 327, a samo sam ga probao na telefonu sa torque aplikaciom i još se nisam nakačio na laptop :banghead: valjda ću da se setim ovih dana :bonk:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 03.08.2012. - 19:24
 :gun: Pa šta čekaš :ljut:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: bmiillan poslato 03.08.2012. - 19:58
elm je dijagnostika koja ti omogucava rad pod obd II standardu i procitace ti sve
standardne kodove gresaka i standardne parametre. na zalost vecina proizvodjaca
pokusava da na mala vrata zaobidje vazeci standard i ostavlja dostupno samo minimalni
broj parametara (samo ono na sta ih je zakon obavezao)

glavni problem koji se vidi ovde je short fuel trim -18 na prvoj lambda sondi.

malo mi je nezgodno da gledam dijagnostiku na srpskom (hrvatskom) posto su prevodi
uglavnom idiotski.

pretpostavljam da je kratkotrajno podesavanje goriva short fuel trim, a
dugotrajno podesavanje goriva long fuel trim. lamda sonda detektuje da ima mnogo goriva,
pa motorni racunar pokuava da tu kolicinu goriva smanji. (moze da se desi i da ima puno vazduha).

vrednost za ugao pretpaljenja ti je ok i normalno je da malo varira u leru.
kvar pumpe (ili nedovoljni pritisak) ti dijagnostika ne moze detektovati (bar ova sto je imas)

sta je bitno da pogledas da li ti se paramteri ugla pretpaljenja i short fuel trim i long fuel trim
razlikuju pri radu na benzinu i gasu (ovo podrazumeva i kracu voznju pa zaustavljanje i bar par minuta
rada na jednoj pa na drugoj vrsti goriva). tek posle toga se moze izvuci neki zakljucak.

sad ti majstori ne mogu uzimati pare dzabe, ali ti i dalje imas problem.

BOJ NE BIJE SVIJETLO ORUZIJE VEC BOJ BIJE SRCE U JUNAKA (u ovom slucaju znanje u majstora)

Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 03.08.2012. - 20:49
Hvala na savetima :friends:
Pa ja to i hoću da i moje srce bije kao u junaka (odnosno da naučim kako se koristi dijagnostika)  :whistling:
Rekao mi jedan majstora da neka dizna izgleda pušta više goriva.Tako da ću izgleda morati da ih skidam pa na čišćenje.
Zanimaju me parametri koji su ako možeš da ispišeš neke ili da kažeš gde mogu da se nađu(barem one bitniije)
Na primer napisao si da je problem na prvoj lambda sondi short fuel trim-18! A koliko teba da bude?

Još jednom hvala na svemu :friends:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: bmiillan poslato 04.08.2012. - 09:44
"Na primer napisao si da je problem na prvoj lambda sondi short fuel trim-18! A koliko teba da bude?"

idealno je da bude oko nule, sve vrednosti do +/- 15 (za vecinu automobila) su ok, pa cak i preko
toga  ako nisu stalne. na +/- 25% je kraj. mada neke toyote na +/- 7% pale check engine lampicu.

long fuel trim od -73% pokazuje da se problem javlja vec duze vreme.

dijagnostika je alat kao i svaki drugi. najlakse je kada ispise gresku i uglavnom znas sta je.
kada nema prijavljene greske a auto ne radi kako treba onda je problem. da bi se koristila
treba znati mnogo, pocevsi od toga kako radi motor, pa na dalje.  snimi podatke kako sam
ti rekao pa postavi ovde, verovatno ce se videti sta je problem. sto se tice parametara to
je jako siroka oblast i potrebno je vremena da se nauci koliki treba da budu. pojedine
dijagnostike (ne i elm) imaju zabelezeno kolike treba da budu optimalne vrednosti pa se lako
mogu uporediti. u ovom trenutku se cini da je problem u diznama (da li jedna ili vise tesko je
reci bez skidanja i kontrole). mogu da budu i losi parametri na gasu pa da to pravi problem.
mora se napraviti redosled: podaci rada na benzinu (najbolje ujutru upaliti na benzin, vozilit na
benzin dok se ne zagreje da onda snimiti parametre, onda prebaciti na gas (voziti par minuta,
da se prodju rezimi lera, ubrzavanja, kocenja) snimiti parametre, pa onda videti sta dalje.

nemoj pogresno da me shvatis, kada bi se tako lako postajao majstor (kupovinom dijagnostike
i citanjem foruma, verujem da bi svi bili majstori). mada smo iovako svi majstori za sve.  :Smiley:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 04.08.2012. - 10:20
Ma nema ljutnje :friends:
Samo nije baš da ne znam ništa oko mehanike i ja sam završio za automehaničara, ovo sa dijagnostikom mi je novo pa bi hteo i to da naučim. :write: (ftp://:write:)
Barem neke osnovne stvari za kućnu upotrebu ako ne nešto više. :wave:

Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: VaskezNS poslato 04.08.2012. - 12:41
Imaš u mom topicu http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3571.msg77732#msg77732  (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3571.msg77732#msg77732)neke slike sa vrednostima mog testa..samo što se ne podudaraju temperature motora u momentu "slikanja" pa tako ni poređenje parametara ne možemo uzeti "zdravo za gotovo"  :ces:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 04.08.2012. - 20:16
Pa nama se baš ništa ne podudara  :doh:
A kako ti je ovako mali broj obrtaja?  :conf:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: bmiillan poslato 05.08.2012. - 10:03
do sada si vec mogao da snimis parametre i da postavis ovde, kako bi poceli da resavamo problem.

preko nedelje nemam vremena da se bavim forumom, tako da ces cekati sledeci vikend
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 05.08.2012. - 15:29
Ne vredi,ne moze sve da se stigne. :ne:
Cim budem uradio postavljam slike! :to:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 07.08.2012. - 15:00
Evo konačno stigoh da uslikam ono što je bmiillan tražio (barem mislim da je to!?)

Evo ovo je prvo paljenje na benzin
(http://s5.postimage.org/asembki03/0_Prvo_paljenje.jpg) (http://postimage.org/image/asembki03/)

Posle kraće vožnje na benzin
(http://s5.postimage.org/l3qz489pf/2_Posle_voznje_na_benzin.jpg) (http://postimage.org/image/l3qz489pf/)

Posle vožnje na plin
(http://s5.postimage.org/56s77ihb7/3_posle_voznje_na_plin.jpg) (http://postimage.org/image/56s77ihb7/)

Plin posle kraćeg rada na leru
(http://s5.postimage.org/u1bp1l25f/4_plin_ler.jpg) (http://postimage.org/image/u1bp1l25f/)

Eto to je valjda to:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: Zoran poslato 12.08.2012. - 20:18
Vikend prođe a bmillan ne dođe  :rtfm:
Naslov: Re: ScanMaster-ELM-dijagnostika
Poruka od: mrsp poslato 13.08.2012. - 17:21
 :place: