Dacia modeli u najavi

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Na oba pitanja tržište daje odgovor.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Naprosto novi motori koji mogu zadovoljiti euro 6d normu koja od septembra nastupa kao obavezna u svim EU zemljama.

MitarMrgulic

Koliko sam razumio, noviteti će biti 1,3 Tce motor, sa 115 ks, koji će inkorporirati dosadašnje 1,2 tce i 1,6 i, kod diesela će biti dci sa varijantama od 75, 90 i 110 KS. Najavljuje se i 1,0 Tce kao novi član Dacijine grupe.

Auto-industrija i dalje juri ka smanjenju potrošnje i što čistijoj eko normi, pa će trocilindraši postati sve redovnija pojava, ne samo kod Dacie već i kod drugih proizvođača.

Gledam najavu za novu Fabiju, sve go' trocilindraš, 1,0 tsi, 1,2 i mislim da je najveći benzinac 1.4 dok diesela mislim da u ponudi neće biti skoro nikako.

Smanjenje potrošnje je kod Renault Nissan grupacije, dovelo skoro do ukidanja legendarnog 1,2 12v benzinca, koji se mogao proizvoditi još 20 godina i biti zahvalano motror, ali je centrala rekla, mora downsizing i mora 10 % manje benzinac trošiti...

Što se tiče trajnosti motora, neće se i ne može ići u skraćivanje projektovanog vijeka motora, jer to vuče čitav niz posljedica nezadovoljstva kod kupaca. Tehnologija je sve bolja, motori će kao i do sada, guliti po 300-400 hiljada km do prvog otvaranja, neće se više pare uzimati na servisu motora, već će se novci uzimati na servisiranju prateće opreme, elektronike itd. Kod VW grupe motori prelaze već preko pola miliona km od legendarnih 1,9 tdi i sdi, ali se vozači nadavaše para na centralna zaključavanja, podizače prozora, struju, po neki ERG ventil i tako to :)

Davno si inžinjeri rekli, da bi se moglo napraviti auto koje bi trajalo nekoliko decenija i prelazilo po par miliona km, ali bi izgradnja takvog vozila bila neisplativa (karike bi bile npr. od srebra, krajnice i diskovi od platine, komponente mjenjača od legure titaniuma itd.) ali bi koštalo 1 milion eur ili tu negdje.

Ovako, gledat ćemo opcije auta trajnosti i eksploatacionog vijeka od 20-30 god. kao i do sada, uz mnoge inovacije u sigurnosti, udobnosti i sl.  :D

slavko_bgd

Citat: Zoran poslato 10.06.2018. - 09:16
Na oba pitanja tržište daje odgovor.

Opa, ne samo stručnjak nego i diplomata.  :to:

Citat: MitarMrgulic poslato 10.06.2018. - 18:18

Smanjenje potrošnje je kod Renault Nissan grupacije, dovelo skoro do ukidanja legendarnog 1,2 12v benzinca, koji se mogao proizvoditi još 20 godina i biti zahvalano motror, ali je centrala rekla, mora downsizing i mora 10 % manje benzinac trošiti...

Što se tiče trajnosti motora, neće se i ne može ići u skraćivanje projektovanog vijeka motora, jer to vuče čitav niz posljedica nezadovoljstva kod kupaca. Tehnologija je sve bolja, motori će kao i do sada, guliti po 300-400 hiljada km do prvog otvaranja, neće se više pare uzimati na servisu motora, već će se novci uzimati na servisiranju prateće opreme, elektronike itd. Kod VW grupe motori prelaze već preko pola miliona km od legendarnih 1,9 tdi i sdi, ali se vozači nadavaše para na centralna zaključavanja, podizače prozora, struju, po neki ERG ventil i tako to :)

Davno si inžinjeri rekli, da bi se moglo napraviti auto koje bi trajalo nekoliko decenija i prelazilo po par miliona km, ali bi izgradnja takvog vozila bila neisplativa (karike bi bile npr. od srebra, krajnice i diskovi od platine, komponente mjenjača od legure titaniuma itd.) ali bi koštalo 1 milion eur ili tu negdje.

Ovako, gledat ćemo opcije auta trajnosti i eksploatacionog vijeka od 20-30 god. kao i do sada, uz mnoge inovacije u sigurnosti, udobnosti i sl.  :D

Sve si lepo rekao, pa bih da se nadovežem :

a) "downsizing": osnovno razlog jeste smanjenje emisije ugljenika ( CO, CO2) ali kroz povećanje efikasnosti motora. "Sve go trocilindraš": da, jer što motor ima manje cilindara to su mu manji unutrašnji otpori i samim tim veća efikasnost.
b) trajanje motora: motor mora da zadrži homologovane karakteristike za vreme upotrebnog veka vozila. To znači da na tržištima na kojima su rigorozne kontrole tehničke ispravnosti emisione periodične testove ne može da prođe ni jedan motor koji je pohaban preko mere ili neispravan. Računa se da je prosečna km 30000km i prosečan upotrebni vek vozila 10 godina, znači cilj je da svaki motor pređe cca 300000km.
c) sve se mora uklopiti u " najveći mogući kvalitet za najmanju moguću cenu" da bi se bilo konkurentno i cenom i kvalitetom u odnosu na druge proizvođače;
d) postoji auto koji se zove Pagani Hjuavra. Auto je čisto umetničko delo i namenjen je "odlikašima". Košta milionče evrića i čeka se do 2 godine na isporuku . Mi tražimo što jeftiniji u nabavci, što kvalitetniji, što jeftiniji za održavanje i sa što manjom potrošnjom goriva. I ako može odma' iz salona da se tera kući. I da se vozi par godina dok istekne lizing ili kredit, ili dok se ne pojavi novi model. E, auto-industrija u svom značajnom segmentu pravi baš takve automobile baš za takve kupce.

Zato si ti, kao i mnogi drugi, zadovoljan svojim Dačijom i želim ti u zdravlju da je pocepaš i da opet za koju godinu kupiš novu, lepšu i bolju od ove. Ili šta god već budeš hteo da kupiš.

A ne da ti deca nasleđuju auto. 

saša61beograd

Skoro 100 godina četiri cilindra su standard u automobilima srednje veličine,bar u Evropi.I onda,u 21.veku,zahvaljući napretku nauke,neko je shvatio da su tri manje od četiri,pa su i otpori i trenje manji.
Mogu jedino da žalim što mi najbolje godine prođoše u silnom trenju i unutrašnjim otporima vozeći četvorocilindraše.

MitarMrgulic

Doista, ja prije 20-ak god, nisam znao za puno trocilindrasa, najpoznatiji je Wartburg, bio je tamo negdje '90-e Daihatsu Sharade, nakon toga se tek u Fabijama 1,2 prije 15-ak god, i kod VW grupacije, pojavulju trocilindrasi.

Peglica je bila dvocilindras, mislim da su bili i oni Citroeni sa boxer motorima, tipa Spacek 2 CV i Diyane, bila je era 5-cilindrasa kod vw grupacije, naročito kod Audija kao i Kombi T3, BMW poznat po svojim 6-tacima... auto-industrija hoda i varira, tražeći razna riješenja.

Slažem se da 4 cilindraš standard i solidan omjer snage, potrošnje i eksploatacije i mislim da je sabijanje potrošnje i trka u pravcu eko normi i smanjenja potrošnje, dovela do revolucije trocilindrasa, kod Renault Grupacije, Forda, Citroena (mislim da je C Elysee osnovni benzinac  VTI troklipaš...) sad sve više i kod vw grupe, kod Opela mislim da ih ima također u malim benzincima.

Ford ove ecoboost motore gura u prevelike KS i kw, dobacuju do 90-100 pa i više, ostali to ne rade tako, vide neke druge opcije....

Mislim da je povećanje trajnosti blokova motora i sistema klip-cilindar zbog povećanja kvalitete materijala i trajnosti, dovelo do toga da se auto korporacije okreću autima sa manje od 4 cilindra, koliko je to dobro vidjet ćemo, ali vjerovatno su izračunali da može i taj motor do 300-400 hiljada km, što mu je eksploatacioni vijek...

Nije puno davno bilo, '60ih i '70ih, magična granica trajnosti motora bez otvaranja, bila je cca 100 000 km, nakon toga počelo bi trošenje ulja, otvaranje i generalke. Danas rijetko ko, otvara auto prije 250 000 km, osim u slučaju nekih nepredviđenih havarija...

slavko_bgd

@ saša61beograd
Progres, kolega, progres. ;)
Zamisli tek one koji voze Fiate ili Alfe sa 2 cilindra, "TwinAir" motori. Pa još turbo, pa još 77kW/105ks i 145Nm/2000RPM iz samo 875 ccm.... Pa još na plin.
Ihaaaa!!!  :laugh1:

Citat: MitarMrgulic poslato 10.06.2018. - 18:18
Koliko sam razumio, noviteti će biti 1,3 Tce motor, sa 115 ks, koji će inkorporirati dosadašnje 1,2 tce i 1,6 i, kod diesela će biti dci sa varijantama od 75, 90 i 110 KS. Najavljuje se i 1,0 Tce kao novi član Dacijine grupe.

Ovaj benzinac 1.3tCe sa 160ks/270Nm sam imao prilike da probam pre par meseci u novom Scenic-u 4. I oduševio sam se kako to lepo ide i kako to lepo i uglađeno radi. Kako pišu novine i portali, izgleda da će taj motor različitih snaga biti u velikom broju Renault i Dacia modela. A kakav će biti - videćemo. Ako je tačno da je taj motor razvijan sa Mercom i da je isti motor u novoj A-klasi, ne bi trebalo da bude nikakvih problema s njim.

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Što da ne? Dosadašnjim modelima stekli su poverenje kupaca i popravili nekadašnji imidž brenda, valjda se više niko i ne seća one jadne kopije Renoa 12, sad im normalno raste apetit, što da ne iskoriste to što imaju? Ja prvi kad sam kupovao Logana nisam to uradio da bih imao najjeftiniji "populistički" auto, kupio sam ga u tada najjačem paketu opreme i koštao me je kao Svetog Petra kajgana, i to baš verujući da je to to, kao što su redom svi taksisti tada tvrdili i pokazalo se tačnim. 10.530EUR + 1050 TNG + 200 fabrički alarm + 700 alu felne i ovo sr*nje od Michelin guma + 800EUR full kasko samo za prvu godinu, ukupno 2000EUR za 5 godina... Dok ima ovakvih budala biće još novijih modela Dačije, Samo ova budala više nije ciljna grupa jer vozi nov novcat auto (tek dvanaesta mu je godina)...  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bind

Renault potvrdio – stiže Dacia Duster pik-ap

Francuska kompanija Renault potvrdila je da će krajem ove godine predstaviti pik-ap verziju pristupačnog rumunskog SUV-a Dacie Duster.


Renaultovi inženjeri su udružili snage sa stručnjacima iz redova rumunskog proizvođača autobusa Romturingie koji su pre dve godine napravili nezvaničnu kamionet verziju Dustera (na slikama).

Iako se malo zna o Duster pik-apu, generalni direktor Renaulta u Rumuniji Hakim Butehra je istakao da će biti fokusiran na komercijalnu upotrebu, a ne kao "lajfstajl" model poput Renault Orocha koji je 2015. lansiran u Južnoj Americi.



To znači da će Duster pik-ap ostati veran dugogodišnjoj filozofiji Dacie – pristupačno za novčanik. Nema informacija ni o obliku vozila, odnosno da li će kabina imati jedan ili praktičniji dupri red sedišta.

Ako sve prođe po planu, Duster pik-ap će se u prodaji naći u drugom tromesečju ove godine.



Dacia je postala ozbiljan igrač na tržištu automobila u Evropskoj uniji, zauzela je 14. mesto prošle godine nadmašivši i južnokorejski brend Kia.

Rumunski proizvođač koji je godinama u vlasništvu Renaulta je tokom 2018. isporučio skoro 530.000 vozila, što je rast od skoro 12% u odnosu na prethodnu godinu.

Izvor :  https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2019&mm=02&nav_id=1503317

Aleks

Eh da ima i zadnju klupu....  :(
....  koštao bi 20,000  :laugh:

Kocijas


dekiv68

Mislim da je 1.0 benzinac preslab za tu karoseriju.
Šteta što se u Evropi ne prodaje sa nekim jačim motorom

Keka

7 sedista na duzini ispod 4 metra sa 73KS iz tri cilindra.  :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Vladan P

Sve te nama čudne brojke (73 KS, Dužina vozila, 7 sedišta) objašnjava tržište za koje je proizvod namenjen.
Indija.
Po njihovim standardima ovo je super.

Sa tim saznanjem stvari prestaju da budu smešne.

Kada neko nije navikao na bolje ,a pri tome i nema preterano para koje im možemo uzeti, zašto mu davati nešto bolje?
Uzmimo im ono što možemo.

Otprilike sličan odnos kao između nas i uređenog društva.
Zajedno smo skupa !